بقلم الكاتبة "سارة نصر" رواية احببت طفلتي الفصل الخامس والعشرون 25 والأخير من الرواية كامل عبر مدونة دليل الروايات (pdf)
رواية احببت طفلتي الفصل 25 والأخير
سحر بزعيق/ ياعني ايه خسرنااا كل حاجه ياعني كل
حاجه راااحت كل ده بسببك انت انت اغبي انسااان
شوفتو في حيااااتي انت خليتنا محليتناااش حاجه
سامح/ اهدي ياماما هيخصلك حاجه وغلاوتك
عندي هرجعلك كل حاجه
سحر/ اسكت مش عايزه اسمع منك حاجه ومين بقه
المااالك بقه لكل حاجه كانت بتاعتنا
رحيم دخل في اللحظه دي بكل هيبه وقال اناااااا
سحر لفت للصوت ومعرفتش ان ده رحيم
سحر/ مين ده
رحيم/ اعرفك بنفسي رحيم سالم الانصاااري
سحر انصدمت لما عرفت ان ده رحيم
رحيم/ ابن جوزك ال اول لما ماات طردتيه
في الشارع وحرمتيه من فلوسو بس خلاص
الحق هيرجع تاني لصاحبو وانتو الاتنين ملكوش مكان
هنا بحق كل ليله سهرت فيها علشان اوفر فلوس
اكلي وكل ليله سهرت اشتغلخ فيها عند ال يسوي
وال ميسوااااش وانتو قاعدين هنااا بتصرفو من فلوسي
ال هي في الاصل كانت لامي ورمتوني انا في الشارع
هندمكوووو عليها
سامح/ اتكلم معانا عدل احسنلك لاني مش هسيبك
ومش هرحمك يارحيم
رحيم/ اعلي ما في خيلك اركبو ويلا فضو البيت
انتو الاتنين انا مش عايز اشفكو في تااااني
سامح/ هتشوفني تاني يارحيم خليك فاكر كده
كويس
*******************************
ريم /ماشي ياغدير بكلمك مش بترودي عليا وسيباني
محتاسه كده وانتي عاررفه كويس ان مش عارفه
اعمل اي حاجه ولا عارفه اتصرف لما اشوفك ياكلب البحر انتي والله لضربك وهخاصمك يومين كاملين
ام ريم كانت واقفه وشايفه ريم وهي متعصبه وكانت
هتضحك علي منظرها بس قررت ان هي تدخل تشوفها
ام ريم/ مضايقه ليه في عروسه تضايق
ريم باندفااع/ الزفت غدير مش بترد وفي حاجات كتير
متأخره
ام ريم/ ممكن تعتبريني مكان غدير بس عقبال مترجع
واول مترجع غدير مش هدخل تاني في الموضوع
ريم/ لا لا انتي مش هتفهمي انا عايزه ايه لاكن غدير
بتفهم من غير مانكلم
ام ريم/ جربيني بس ومش هتندمي
ريم بتفكير / ماااشي يلا
ام ريم/ اول حاجه تهدي كده وتشربي عصير البرتقال
ده علشان اعصااابك تهدي ونختاار بهدووء كده
ريم / اكيد رحيم قالك اني بحب البرتقال
ام ريم/ لا محدش قالي انا عرفت لوحدي
ريم بصت لامها وقالت/ صدفه
ام ريم / خلينا في المه انتي تايهه في ايه بقه
ريم/ فستان الفرح محتاااره اختاار ايه
كلهم حلوييين اوي اوي اوي اجبهم كلهم ياعني ولا ايه
ام ريم بضحك/ لا لا مش للدرجه دي بوصي من رأيي
ده هيبقي عليكي حلو اوي اوي حاسه اني شيفااكي
فيه والطرحه دي هتبقي قمر عليكي
ريم/ اه والله حلو انا كنت بفكر فيه برضو
طيب طيب اختاري معايا الميك اب ارتيست علشان
محتااره برضوووو
ام ريم/ دي مهمه صعبه وكلهم حلويين اوي الصرااحه
بس دي احلي واحده بوصي كده شغلها سيمبلل اوي
وانتي بتحبي السمبل فدي ال هتعجبك اكتر
ريم حضنت امها بفرح
ريم/ اخييرااا خلصت انا كنت هموووت من الحيره
ربنا يخليكي لياااااا يااخليييي ماااماااااا في الدنيا
ريم حضنت بنتها جااامد ومكنتش مصدقه نفسها
ان بنتها هي ال حضنتها
بعد مده ريم بعدت عن امها
ريم / شكرااا عن اذنك بقه
ام ريم/بتشكريني علي واجبي ده احلي حاجه
ممكن اي ام تعملها لبنتها ربنا يتمملك علي خير
ياارب ويرزقك بالزريه الصاالحه
رحيم/رغد
رغد/ نعم
رحيم/ انتي بتعيطي ليه
رغد/لا لا مش بعيط
رحيم حضن اختو وفضل يطبطب عليها
رحيم/ انا عارفه انك اكيد زعلانه علشان مامتك
ومن حقك تزعلي علشان كده انا جتلك انتي ممكن
تاخدي مفتاح شقتي القديمه وتديهالهم يعيشو
فيها علشام سامح بيفضل اخويا الصغير مهما عمل
هيفضل اخويا ومتقلقيش المساله مساله وقت
سامح يتعلم الادب وهرجعو الشغل تاني بس يكووون
اتربي واتعلم الادب شويه
رغد/ انت طيب اوي يارحيم وهو ميستاهلش كده
ربنا يبااركلك ياارب ويسعدك في حيااتك الجاايه ياارب
رحيم/ ويسعدك انتي كمان يااحلي رغد في الدنيا
ومش عايز اشوف دمووعك دي تاني عن أذنك
رحيم خرج من ؤضه رغد وجه رايح ؤضتو سمع
صوت ريم بتنده عليه
ريم / رحيم
رحيم / قلب رحيم عقل رحيم
ريم/ كل بعقلي حلاوه ده انت ناسيني خالص
جيت دخلت لختك وبوس واحضااان وانا سااكته
كمان داخل تنام كده من غير ماتسأل عليا اخس
عليك يارحيم انا مخصمااالك
رحيم / وانا مقدرش علي زعلك وبعدين دي اختي
يااستااذه ريم ايع ممنوع احضنها
وبعدين ايه عرفك اني حضنتها انتي بتراقبيني ولا ايه
ريم بضحك/ لا لا طبعاا انت تعرف عني كده انا بس
حسيت انك حضنتها وكمان رحيه البرفيووم بتاعها في
هدووومك يابيه
رحيم بضحك/ حبيبتي الغيوووره
ريم مسكت رحيم من لياقه القميص بتاعو وقالت
هدوومك ميكونش فيها ريحه غير البرفيوووم بتاعي
انا وبس برفيووم ريم وبس فاهم ولا لأ
رحيم/ بموووت في غيرتك
ريم بخجل / بس بقه متكسفنيش
رحيم/ كلها يومين ومش هشوف الخجل ده تاني
ريم/ انا هنااام بقه علشان نعسااانه اوي
رحيم/ تصبحي علي خير ياقمر
ريم/ وانت من اهله ياحبيبي
طبعت ريم قبله علي خد رحيم ودخلت تنام بسرعه
رحبم/ المجنونه جننتني معاهاااا
رواية احببت طفلتي بقلم سارة نصر
غدير/ ياعني انت مش عايز تكمل معاييا ياحازم
حازم/ مش هقدر ياغدير وارجوكي متضغطيش عليا
اكتر من كده
غدير/ انا همشي ياحازم بس لازم تعرف ان محدش
هياخد مكانك في قلبي ابدااااا هتفضل عايش في قلبي
وعمري مهحب حد ذيك ابداااااا عن اذنك
غدير مشيت بسرعه وحاازم بص عليعا وغمض عينو
وقال/ وانا عمري مهحب حد غييرك هتفضلي عايشه
في قلبي ياغدير
عاصم/ ممكن اتكلم معااك شويه
حازم/ بابا
عاصم/ ايوه
حازم/ اتفضل
عاصم/ انا عملت حاجات كتير غلط في حياااتي ياحازم
الدنيااا كانت سرقاااني مكنتش حاسس بنفسي
كان كل همي ان اجمع فلوووس وبس كل حاجه
في حياااتي كانت غلط معادا انت
حازم/ انا
عاصم/ انت الحاجه الصح ال في حياااتي ياابني
حازم/ ابنك اول مره تقولي ابني
عاصم/ انت اغلي حد في حياااتي ياحازم لو كنت
بجمع الفلوس دي كلها كنت بجمعها علشان متحتاجش
لحد انت ابني وسندي ياخااازم يمكن عمري مظهرتلك
ده بس انت حته مني عارف ياعني ايه حته مني
سامحني يااابني سامحني انا عارف اني اذيتك كتييير
بس سامحني ياحبيبي
حازم/ انا عمري مزعلت منك يابابا انا بحبك اوي
وكنت دايما بتمني تقولي ياابني وتصاحبني زي كل اصحاابي ونروح سوا النادي وتشوفني وانا بلعب وتشجعني ونعمل كل حاجه سوا
عاصم/ كل حاجه ممكن تتحل يابني وكل ده هنغملو سوا
حازم بص لرجلو، وقال/ خلاص مبقاااش ينفع
عاصم حضن ابنو جااامد وقال
لا كل حاجه هتحصل وهترجع تمشي علي رجلك تاني
انا كلمت دكاتره احانب وقالولي ينفع نعمل عمليه
نقل نخاع شوكي عادي ياحبيبي
وانا هتبرعلك بالنخااع ده اهم حاجه ترجع تمشي
تاني علي رجلك ياحبييبي
حازم/ لا طبعاا انا مش هقبل بحاجه زي كده
عاصم / انت سندي ياحازم انت ال انا هتسند عليه
وانت شاب والحياه قدامك طويله وانا عمري
مرضي اسييك تبقي كده طول ماانا في ايدي الحل
اهم حاجه انت يابني
حازم/ انا بحبك اوي يابابا
عاصم/, وانا كمان ياحبيبي
رواية احببت طفلتي بقلم سارة نصر
مر اليومين بسرعه والكل كان مشغول بتجهيزااات
فرح عز ورغد وريم ورحيم وغدير كانت مع ريم
علي طوول مش بتفارقها وكانت فرحانه لريم جداااااا
ريم لبست الفستااان وكانت طالعه زي القمر
الميك اب ارتست/ مفاضلش غير الطرحه بس ها
احطها بقع
ام ريم/ لا استني انا هلبسهالها
ريم بصت لمامتها كتير ومعترضتش وخلتعا تلبسها
ام ريم/ انا عارفه ان انتي مش عاجبك اني البسك
الطرحه بس اديني الحق بس اني احس اني ام
ولو لدقايق انتي بتعاقبيني وبدفعيني تمن غلطه
انا معملتهاااش بس بكره تبقي ام وتعرفي ياعني ايه
امونه وساعتها وتعرفي قد ايه انتي ظلماااني
طاالعه زي القمر يانور عيوووني ربنا يسعدك ياااارب
ويكتبلك الخير دااايمااااا خلاص خلصت
ريم/ ماما انا أسفه
ام ريم/ أسفه عليه ايه
ريم/ علي كل حاجه قولتهالك انا بحبك اوي ياماما
وفرحتي مكنتش هتكمل من غيرك
ام ريم حضنت ربم جااامد
ام ريم/ احلي ماما سمعتها في الدنيااااا انتي قلبي
من جوووااااااا ربنا يخليكي ليااااا يااارب
رحيم بضحك/ لا سبيلي شويه من الاحضاان دي
ريم بخجل/ رحيم
ام ريم/ طب نسيبهم لوحدهم شويه
رحيم/ اقسم بالله اكتر واحده بحبها في الدنيا انتي ياطنط
ام ريم/ وفر حبك لريم الثغيره
ام ريم خرجت وكل ال في الاؤصه خرج وسابو رحيم وريم
ريم/ ايه رايك حلوه؟
رحيم/ ده سؤال زي القمر عاملع زي الاميراااات
رحيم قرب من ريم وطبع قبله خفيفه علي جبينها
ريم/ ربنا يخليك ليا يااارب
رحيم/ ويخليكي ليا واقدر اسعدك ياارب رحيم قرب من ريم وخطف شفايفها في قبله طويله
وريم كانت مستسلمه علي الاخر وكانت حاسه ان هي
في عاالم تاني
ريم بخجل/ مش يلا بقه علشان الناس ال تخت دول
رحيم/ لازم ننزل ياعني
ريم / اه يلا بقه
رحيم/ كلها ساعه وافضالك ياجميل
ريم بخجل/ بس بقه ويلا
تكملة الفصل 25
رغد كانت مضايقه جداااا غلشان امها مجتش بالرغم من
ان هي قايلالعا تيجي
الميك اب ارتست/ كده هنتاخر الزفه قربت البسك الطرحع بقه؟
سحر/ لا استني انتي وسبينا لوحدنا شويه
رغد فامت بسرعه حضنت امها جااامد
رغد/ كنت مفكرااكي مش هتيجي وهتسبيني لوحدي
سحر/ ازااي اسيب بنتي الوحيده في اليوم ده
انتي بنتي وحته مني ياارغد ومهمي اعمل معاكي
فده علشان مصلحتك بس بحبك ياحبيتي وبتمنالك
السعااااده ياروخي وطرحتك دي محدش هيلبسعالك غيري ياعيوووني من جواااااا
رغد/ ربنا يخليكي لياااااا ياماما يااارب
الفرح كان في فندق كبير ورحيم كان عامل كل التجهيزات علي اعلي مستوي والعرسان وكانو
نازلين علي السلالم وكل عريس ماسك ايد عروستو
والفرحه كانت ماليه المكان وصوت الصواريخ مالي المكاااان واغنيه ريم المفضله كانت شغاله
طِليِّ بالابيض طليِّ
يا زهره نيسان
طِليِّ يا حلوي وهليِّ
بهالوج الريَّان
واميرك ماسك ايديكِ
وقلوب الكل حواليكِ
والحب يشتي عليكِ
ورد وبيلسان
قلبي بيدعيلك يا بنتي
بهالليلي الشعلاني
يا اميره قلبي انتِ
سلَّمنا الاماني
ما تنسي اهلك يا صغيري
بْعينينا ما صرتِ كبيري
ضليِّ معنا وطيري وطيري
عَ جناح الامان
طِليِّ بالابيض طليِّ
يا زهره نيسان
طِليِّ يا حلوي وهليِّ
بهالوج الريَّان
شعيِّ متل هالطرحه
يا اغلى البنات
بصلِّي تعيشوا بهالفرحه
لباقي الحيااه
وربِّي من السما يبارككن
كيف ما توجهتو يرافقكن
بايام الصعبي ينصركن
عَ كل الاحزان
قلِّك نعم من قلبو
وفرَّح كل الناس
ردِّيهاعَ قلبو وحبو
شعلاني احساس
منقلِّك مع السلامه
روحي تحميكي الكرامه
وتبقى محابسكُن علامي
للحب والحنان
طِليِّ بالابيض طليِّ
يا زهره نيسان
طِليِّ يا حلوي وهليِّ
بهالوج الريَّان
طِليِّ بالابيض طليِّ
يا زهره نيسان
طِليِّ يا حلوي وهليِّ
بهالوج الريَّان
الكل كان مبيسوووط وكل عريس مع عروستو وبيرقصوا
وطايرين من الفرحه كل أحلامهم اتخققت معادا
قلب واحد بس كان مكسوور وبيتمني ان يفرح زيهم
حازم/ غدييير
غدير بفرحه/ مش معقووول حااازم
حازم/ مقدرتش ابعد عند ياغدير
غدير/ ولا انا ياخااازم
حازم/ تتجوزيني يا غدير
غدير بفرحه/ اكيييد طبعاااااا
غدير/ يلا نتصور معاهم يلااااا
في مكان وتاني
عاصم/ انا اسف ياريم ارجوكي سامحيني
انا عارف ان زنبي كبير بس والله بحاول اكفر عنو
ريم/ انا عمري مهقدر اسامحك ياعاصم بس هحاول
علشام خاطر اخوووك كان بيحبك
عاصم/ انا اسف ياريم وخدودي الورق ده انا رجعت
كل حاجه لريم تاني انا مش عايز حاجه تاني خلاص
ريم/ الحق لازم يرجع بصحابو ياعاصم بس معتقدش
ان بنتي محتجاااه انا بنتي محتاجه وحنان عمها وال
المفروووض في مقام ابوها ياعاصم يلا روح بارك لينت اخووك احس
الكل اتجمع واخدو صور كتيير اوي والكل كان مبسوووط فرحااان بس اكيد السعااده دي مش بدوم كتير
رواية احببت طفلتي من الفصل الأول إلى الأخير كامل
- يمكنك قراءة الرواية كاملة جميع الحلقات عبر الرابط التالي: أضغط هنا