رواية نبض الأدم بقلم جنى عيد البارت السابع عبر مدونة دليل الروايات.
رواية نبض الأدم بقلم جنى عيد |
ملحوظة: الرواية كاملة أكتب في جوجل "رواية نبض الأدم دليل" أو أدخل مباشرة على "deliil.com"
7. رواية نبض الأدم الفصل السابع كامل بقلم جنى عيد
بعد ما أخدوا حياه والدة نبض وطلعوا عند الباقي
عبدالرحمن :يوسف إنت جيت إمتى
يوسف :لسه جاي من شويه يا عمو
عبدالرحمن : حمدالله على سلامتك
يوسف : الله يسلمك يا عمو
ليكمل بحب :حضرتك عامل إيه
عبدالرحمن : الحمدلله يا إبني إنت عامل إيه
يوسف :يارب دايما،،،، أنا تمام الحمد لله
ليكمل يوسف بقلق : نبض و آدم عاملين إيه
عبدالرحمن : الحمدلله يا إبني حالتهم عدت مرحلة الخطر
يوسف :طب كويس
ليكمل بحب :هو أنا ممكن أدخل لنبض قصدي أدخلهم الإتنين
عبدالرحمن :اه ممكن بس مش تتطول
يوسف :تمام عن إذنك
ودخل عند نبض
*بقلم جني عيد *
! _____________________!
يوسف دخل بعد ما صلح غلطته في الكلام لما قال إنه عايز يدخل لنبض وبعدين قال إنه هيدخل ليهم الإتنين
بس للأسف لما قال كده معرفش إنه كسر قلب للمره المليون
كسر قلب أريج لما قال كده لأنها بتحبه جدا من وهيا صغيره حتى لما سافر كانت كل يوم بتدخل على الأكونت بتاعه على الفيس البوك وتشوف صوره يوسف بالنسبة لأريج هو حب الطفوله والمراهقه والشباب فضلت تحبه من وهيا صغيره بس للأسف قلب يوسف مش معاها قلب يوسف ملك لنبض هو بيحبها من وهو صغير ولما يوسف عرف إن نبض بتحب آدم وآدم بيحبها سافر
يا ترى الأيام مخبيه ليهم إيه وهل يوسف هيفضل كده يجرح قلب أريج
رواية نبض الأدم
عند أريج
والدة أريج نادين : هيه شوفتي يوسف يا إختي جيه علطول لما سمع إن الست نبض تعبت
أريج وهيا عايزه تنهي الحوار معاها : عادي يا ماما نبض بنت عمه
نادين بحقد على نبض :نفسي أعرف عملالهم إيه نبض ديه عشان يحبوها واخد يضحي بحياته عشانها وواحد ييجي من لندن عشانها برده
أريج :ماما لو سمحتي نبض تعبانه هيا وآدم ومش وقته الكلام ده وبعدين على فكره إبنك الموجود جوه في العنايه وإنتي قاعده هنا بتتكلمي
نادين بحقد وشر :هييه يا أختي عليكي إنتي وأخوكي جبتولي إيه يا أختي إلا معرفتوش تورثوا حاجه من نبض ويوسف وقال إيه ولاد عم
أريج وهيا على وشك البكاء :ماما لو سمحتي حرام عليكي إنتي مش تفتكري إننا ولادك غير في حكاية الورث والفلوس
نادين بجشع وطمع :ما كله عشانكم وعشان مستقبلكم هو أنا هاخد حاجه ليا
أريج :ماما متخافيش علينا إحنا مستقبلنا متأمن وبعد إذنك بقى هروح لطنط حياه
نادين :روحي روحي
! ___________________!
عند نبض
يوسف دخل وشافها نايمه على سرير المرضى والأجهزة الطبيه في جسمها وجهاز الأوكسجين على وجهها
ودخل عندها قعد على الكرسي قصادها
يوسف : حبيبتي قومي يلا،،، يا نبض وحشتيني أوي،،،، ووحشني جنانك،،،، وكلامك يعني ينفع كده لما أرجع عشان أشوفك تتعبي كده يلا قومي بقى،،،، يا نبض قومي،،،،، يلا
وكان لسه هيمسك إيدها بعد علطول لما إفتكر إن هيا مرات آدم يعني مرات أخوه وإبن عمه مينفعش كده هو المفروض يحمي نبض في غياب آدم مش يمسك إيديها هو اه بيحبها بس عمره حتى ما رفع عينه فيها دايما بيغض بصره
وبعد صراع طويل قام وخرج عشان يروح لآدم
*بقلم جني عيد *
بقلم الكاتبة جنى عيد
بعد أسبوع
عند نبض في المستشفى
بعد ما فاقت
نبض بتعب :ماما
حياه :أنا أهو يا حبيبتي حمدالله على سلامتك يا بنتي ربنا يحميكي ويحفظك يا حبيبتي يا رب
بعد شويه لما كلهم سلموا علي نبض
نبض سألت عن آدم
نبض :إمال فين آدم؟؟
أريج بتوتر : آ،،، آد، آدم
لتقطع حديث أريج نادين وهيا تقول بحقد :آدم في غيبوبه يا نبض عشان إتبرع بدم كتير ليكي عشان تعيشي يا ست نبض يارب تكوني إرتاحتي إبني هيموت بسببك
و يتبع
*بقلم جني عيد *