Ads by Google X

رواية مج نسكافيه الفصل الرابع 4 بقلم عفت بشندي

الصفحة الرئيسية
الفصل الرابع "4" من رواية مج نسكافيه رواية للكاتبة عفت بشندي

رواية مج نسكافيه الفصل الرابع 4 كامل

خرج الجد من المستشفى ... ورجع البيت.. تقى مافارقتوش لحظة واحدة .. وخست خالص وكان وشها عليه ارهاق وتعب الدنيا
اول ما رجع الكل اتلم عليه... وادهم عرفهم مواعيد الادوية والاكل ... جت تقى تتكلم جدها قاطعها
- لا كفاية اوى كدة عليكى يا بنتى ... دانتى لسة عروسة ... خليكى مع جوزك ... انتى سيبتيه وسيبتى بيتك الفترة دى كلها ومافارقتينيش
- يا جدو......
- اسمعى الكلام يا تقى ويللا خدها يا ادهم على شقتكم
ماكانش فيها حيل تناهد وتتكلم... طلعت مع ادهم... واترمت على الكنبة ...
- شكلك تعبان اوى .. وكنتى عاوزة تخدمى جدو تانى
- انت متاكد انه باه كويس
- طبعا..ماتقلقيش... انا هدخل اعملك سندوتشين عشان بقيتى شبه السلعوة
دخل المطبخ حضر السندوتشات وخرج... كانت تقى ف سابع نومة.. ومتكعورة زى عادتها
تليفونه رن... خطفه وجرى ع البلكونة عشان مايقلقش تقى.. كانت ميادة
- حبيبى وحشتنى
- وحشتك؟؟؟ امال ما جيتيش ليه ... كل الناس زارت حدو ما عدا انتى
- ماهو ماما وبابا جم زاروه وطمنونى
- انا بتكلم عنك انتى .. مش المفروض كنتى تيجى وتكونى جنبى يوم بيوم
- بيبى انا ماليش ف الجو دا خالص... انا بكره المستشفيات خالص... ومش بحب ادخلها
- طب افرضى كنا متجوزين دلوقتى مانتى كنتى هتبقى معايا
- لا طبعا... بجد والله يا بيبى انا بتعب من المستشفيات
- ولو باباكى او مامتك اللى دخلوا كنتى هتعملى ايه
- بابى دخل من سنة ... كنت بطمن عليه على الفون ... مش روحت المستشفى خالص
- لا والله؟؟؟ يعنى ماكنتيش معاه لحظة بلحظة ولا خدمتيه زى اى بنت مع ابوها
- ههههههههههههه ايه الجو دا... اخدمه ايه.. فى نرسات وتمرجيات بيخدموه ودكاترة بيعالجوه.. ايه لازمتى انا
- فعلا مالكيش لازمة
- انت زعلان ؟؟ عموما انا جاية لجدو بكرة عشان خاطرك... مش تزعل باه يا بيبى
- طب سلام دلوقتى يا ميادة احسن واقع من التعب وعاوز انام
- ميادة؟؟ مفيش مودى او حبيبتى ؟؟؟ هزعل كدة
- بكرة باذن الله اكون فوقت ... سلام دلوقتى
- باى يا قلبى ... تيك كير
*************

تانى يوم جه فوج من البلد... منهم خالة ادهم وولادها... ست صعيدية صررررف... _ جدعة وبتاعت واجب .. الجد واللى ف البيت كلهم رحبوا بيها... ولما نزلت تقى سلمت عليها الخالة بفرحة كبيرة
- اهلاااااا بالغالية مرت الغالى... زينة البنات يا بنيتى والله
- اهلا يا طنط نورتينا
- ايه طنط دى... جوليلى يا خالة
- حاضر يا خالة
- انا اللى مربية جوزك دا وهو لسة صغار ولحد ما دخل لاعدادى ... يعنى انا حماتك
- يا زين ما ربيتى يا ست الكل... دا شرف ليا
- حديتك زين... وكلك زينة ... بتدخلى الجلب طوالى
- دانتى عشان قلبك منور بيلم الناس كلها
ادهم :
- لا والله هتفضلوا تحبوا ف بعض كتير
- وانت مالك باه... انا هسرق خالتك .. حبيتها وحبتنى خلاص.. وهكتب عليها انهاردة .. ايه رايك يا مزة
قرصها ادهم والكل ضحك.... على دخول ميادة... كان الكل مابيستلطفهاش... واللى زود دا لبسها... كان استرتش وعليه جيبة وبدى كت .. طبعا الخالة دورت وشها وماعجبتهاش
سلمت ميادة على الجد
- ازيك دلوقتى يا جدو... كنا هنموت عليك كلنا... وانا تعبت وضغطى وطى عشانك
- تسلمى يا بنت اخوى ... على فكرة يا ادهم حضرلى عربية عاوز اروح البلد
ادهم
- باد تانى يا جدو ... انت لسة تعبان...
- برتاح هناك... هسافر بكرة الصبح
الكل بصوا لبعضهم ... راحت الخالة داخلة ف الحوار
- ايه رايك يا ادهم تجيب عروستك وتيجو تنوروا البلد .. ونخلى عروستك الزينة تشوف بلدنا الحلوة ... ولا ايه يا زينة البنات
- الللللله... يا ريت يا خالة... اهو ابقى مطمنة على جدو وكمان اقضى معامى كام يوم يا عسلية
مااااااتوا كلهم من الضحك على كلمة عسلية دى... الا ميادة... لقت نفسها خارج الموضوع... قالت للخالة
- هى الدعوة دى لتقى بس يا طنط؟؟؟ كان نفسي اشوف الصعيد اوى
الخالة مغصوبة
- لا يا بنيتى .. الدوار كبير يساع م الحبايب الف... تنورى
- خلاص اوكى هاجى معاكم ...ميرسي يا طنط
  • رواية مج نسكافية الفصل الخامس 5 أضغط هنا
  • ليصلك أشعار بالفصول الجديدة انضم إلينا عبر التليجرام أضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent