الفصل التاسع عشر 19 والفصل العشرون 20 من رواية عشقتها ولكن بقلم الكاتبة دينا دخيل
رواية عشقتها ولكن البارت التاسع عشر 19 بقلم دينا دخيل
اسراء طلعت من عند ريان واخدت الورق عشان تنزل تطبعه
وراحت عند السلم و...
امل: إسراء....معلش ممكن تبلغي ريان إن في اجتماع مهم لازم يتعمل دلوقتي بسرعه
مالك قالي كدا من شويه علي الموبايل
اسراء: بس انا نازله اطبع الورق
امل: هاتي هطبعهم انا علي ما تقوليله
اسراء: تمام يحبيبتي
٥ نسخ
امل: اشطا
ونزلت امل درجتين سلم ورجليها جات علي الزيت واتزحلقت
امل: اااااااااه
اسراء بصريخ وهي شايفاها بتقع : ااامللل
امل اتزحلقت وكانت لسه هتقع علي وشها بس كان مالك طالع علي السلم وشافها وهي بتقع وطلع جري عليها بسرعه ولحقها وسندها عشان متقعش
مالك بخضه: امللل ....انتي كويسه
امل كانت مخضوضه ومش قادرة تتكلم وبتعيط بس
مالك : اهدي يحبيبتي اهدي انتي كويسه !؟
اسراء وهي بتنزل وهي خايفه علي امل
امللل انتي كويسه
امل بسرعه : اسرااااااااااء خليكي عندك متنزليش في حاجه بتزحلق هتقعي
اسراء وقفت مكانها و...
مالك: طب خليكي يا إسراء لما حد يمسح دا
وندا مالك علي حد من العمال مسح السلم كويس ونشفه وبعدها اسراء نزلت تسند أمل ومعاها مالك لحد ما طلعوا وقعدت علي كرسي
مالك : قوليلي بس حاجه بتوجعك
أمل: لا دا لوي بسيط في رجلي متقلقش
الحمد لله إنك لحقتني وإلا الله اعلم كان هيحصل إيه
مالك : طب تعالي نروح المستشفى
امل بحب : متقلقش يا مالك انا كويسه والله ودي حاجه بسيطه واقدر امشي عليها كمان
اسراء: هروح اجبلك مرهم بسرعه واجي
وراحت اسراء وجابت مرهم وساعدت امل تدهنه و...
ريان : في إيه يا مالك
إيه اللي حصل
مالك : دا أمل بس اتزحلقت من علي السلم وكانت هتقع بس الحمد لله إن لحقتها
ولحسن الحظ إن الاسانسير مكنش شغال فطلعت علي السلم وشوفتها ولحقتها
ريان : طب انتي كويسه يا امل !
تحبي نجيب دكتور؟؟
امل: لا أنا تمام مش مستاهله
ريان : الف سلامه عليكي
امل: الله يسلمك
إسراء: طب تعالي ادخلي معايا المكتب ارتاحي شويه
وبعدين تبقي تكملي شغلك
امل: ماشي
اسراء : خلاص يا بشمهندس مالك متقلقش
انا معاها
مالك: ماشي يا اسراء خلي بالك منها
هكمل انا شغلي بقا وابقي اطمن عليها.
وراح مالك وريان لشغلهم
اسراء دخلت أمل مكتبها وراحت تجيبلها حاجه تشربها و
اسراء: هجيبلك حاجه تشربيها واجي بسرعه
امل : ماشي يقلبي
وخرجت إسراء من المكتب
إلهام دخلت مكتب اسراء ومكنتش تعرف لسه إن امل اللي كانت هتقع
الهام بتلقائية: أمل....كنت سامعه اسراء بتصرخ من شويه
هي وقعت من علي السلم صح
طب هي راحت المستشفى ولا ايه
امل بشك وهي بتبصلها : لا يا إلهام..... اسراء محصلهاش حاجه
انا اللي كنت هقع بس الحمد لله ربنا ستر
انتي بقا مين قالك أن اسراء اللي وقعت
الهام بعصبيه وتوتر حاولت تخفيهم : ايه انتي اللي وقعتي طب ازااااي
لا يعني قصدي .... الحمد لله أن محصلكيش حاجه
امل: دا مش رد علي سؤالي علي فكره
انا بسألك بتقولي إن اسراء اللي كانت هتقع ازاي
إلهام بتوتر : لا ...هو ...بس
اااه انا سمعتها بتقول اسمك بصوت عالي وهي بتصرخ وسمعتهم بيقولوا حد وقع من علي السلم ف يعني توقعت اسراء
انا هروح اشوف شغلي بقا
ومشيت
أمل فضلت باصه عليها بشك وبتفكر في حاجه و...
اسراء: جبتلك عصير اهوو اشربيه
امل: تسلميلي
اسراء: بس إنتي وقعتي ازاي ...وايه اللي كان واقع علي السلم
امل: مش عارفه بس كان في حاجه زي زيت واقع عليه
اسراء: اه ....ممكن يكون حد من العمال وقع منه ولا حاجه
امل : لا يا اسراء
اللي حط الزيت كان قاصد .... وكان قاصد إن انتي اللي تقعي
اسراء بصدمه : إيه... عرفتي ازاي ومين اللي قاصد يوقعني
امل : هقولك .......
إسراء: الهاااام
امل: اه يا إسراء
اسراء بحزن : يعني انتي كنتي هتقعي بسببي
انا اسفه يا امل
امل: بطلي هبل ممكن
اسفه ايه .... إلهام اللي غلطانه وانا هتأكد بنفسي وهوريها
اسراء: انتي رايحه فين
امل: رايحه أكد كلامي ... انتي فهمتيني صح
اسراء: اه
أمل: ماشي تمام
وراحت أمل لإلهام مكتبها ولقيتها مكسره كل حاجه عليه وقاعده متعصبه ودا أكد كلام امل ف دخلت وقفلت الباب وراها
امل باستفزاز : تؤ تؤ تؤ ....شكل الهام هانم متعصبه عشان خطتها منجحتش
إلهام بعصبية: انتي ايه اللي جابك هنا اطلعي برا
امل ببردو : لا
أصل فرحانه وانا شايفاكي خسارانه قدامي ومنهارة بالطريقه دي ههههههه
إلهام بعصبية : إنتي مفكره إن هستسلم .... مستحيييييل
اااه خسرت الجوله دي لما حطيت الزيت عشان اسراء وبردو ما وقعتش وانتي السبب ياريت كانت رجلك اتكسرت وارتاحت منك
انتي واختك بوظتولي حيااااااتي
امل باستفزاز: ههههههه الحمد لله مالك لحقني واسراء محصلهاش حاجه بردو
إلهام: إسراااااء دي مش هسيبها غير لما تمشي من هنااااا
امل ببردو : ههههه مش هتقدري
وبعدين ما انتي حاولتي مره قبل كدا لما بوظتي شغلها وفي الاخر طلعت اذكي منك وكان في نسخه تانيه
إلهام اتصدمت لما لقيتها عارفه دا
امل: ههههههه ايه اتصدمتي
انا كشفاكي من زمان
إلهام بعصبية: مش هتفرق وااااه بوظت شغلها عشان ريان يطردها بس لاااا معملش كدا
أمل: رياان هيطردك إنتي لما يعرف حقيقتك
الهام: هههههههههههه وهو هيعرفها منين
ولو علي كاميرات المراقبه بتاعت السلم
فأنا مش غبيه اووي كدا ..... وانا بحط الزيت كنت حريصه أن وشي ميظهرش
ووريني بقا هتثبتي أن أنا اللي وراء الموضوع ازاي
امل: انتي ليه الشر والحقد دا كله لييبيه
الهام بشر : عشان ريان ليا انااااا ومش هيبقي لغيري
وعشان اسراء عايزه تاخده مني
امل:. البشمهندس ريان عمره ما كان ليكي أصلا عشان اسراء تاخده منك
إلهام بزعيق : لااااا رياان ليا وبس
وهعمل أي حاجه عشان ابعد اسراء عنه
حتي لو هقتلهااااا
امل: قسما بربي يا إلهام لو بس فكرتي تيجي جمبها لأكلك بسناني ....انتي فاهمه
وخرجت وسابتها
الهام: عاااااااااا ماشي يا امل
دلوقتي هاخد حقي منك ومن اسراء وهتندموا
عند أمل
راحت لمالك
مالك: مالك .... شكلك مش كويسه
امل: لا متقلقش
هو في اجتماع دلوقتي صح ؟
مالك : اه هيبدأ دلوقتي.... بس ليه بتسالي
امل: عايزه بس اقول حاجه في الاجتماع دا ينفع ولا
مالك بحب : انتي تقولي اللي عايزاه
انتي لو عايزه تقعدي مكاني هنا كمان تتفضلي من غير استئذان
أمل:. اممممم
دا الاستاذ مالك بكاش اووي
مالك : وبيحبك اووي بردو
امل بكسوف : احم طب يالا علي الاجتماع بقا
مالك : ههههههههه يالاا
ودخلوا الاجتماع وامل بصت لإلهام بوعيد
واخدت من اسراء موبايلها
اسراء: كله تمام
امل : عااش
امل : انا بس هاخد منكم شويه وقت قبل الاجتماع وأوريكم حاجه
ريان: حاجه إيه
امل: هنشوف دلوقتي
ووصلت أمل موبايلها علي اللاب قدام كل الشركه
وكان فيديو إلهام وهي بتكلم أمل وبتعترف إنها اللي حطت الزيت
وكان قصدها اسراء مش امل
وهي بردو اللي بوظت ملف وشغل إسراء
إلهام اتصدمت وقامت وقفت من مكانها وبتبص لأمل
وأمل ضحكت وهي بتبص لإسراء اللي ضحكت هي كمان وافتكروا اللي حصل
فلاش باك
امل : لا يا اسراء
اللي حط الزيت كان قاصد .... وكان قاصد إن انتي اللي تقعي
اسراء بصدمه : إيه... عرفتي ازاي وهنعمل إيه ومين اللي قاصد يوقعني
امل : هقولك
معني أن في زيت محطوط علي السلم بقصد وكنتي انتي اللي هتنزلي ورد فعل الهام لما جاتلي دلوقتي بيدل أنها وراء اللي حصل
اسراء: الهااام
وليه تعمل كدا ....
امل: إيه يا اسراء انتي مش واخده بالك من ساعه ما جات وهي بتحاول تقرب من ريان
واكيد عرفت أنه عايز بتجوزك فعملت كدا عشان تبعدك عن هنا فتره وتأخر موضوع جوازكم
ولما جاتلي دلوقتي كانت جايه وبتتكلم بثقه وهي فاكره انك انتي اللي وقعتي
ولما سألتها مين قالك إن اسراء اللي وقعت اتوترت وقالت اي كلام وخلاص
وهربت من المكتب بسرعه وكان باين عليها التوتر
اسراء: اي دا هو في حد بالحقد دا
امل: اه في
لا وكمان شاكه أنها اللي بوظت شغلك
اسراء: نعمممممم
طب شكيتي فيها ليه
أمل: فاكره يوم ما قابلتنا واتصدمت لما عرفت إن ريان اتأسفلك وانك كنتي عامله نسخه من المشروع
ساعتها انا اخدت بالي من رده فعلها وقلت لازم اكشفها
بس ساعتها جه موضوع الخطوبه بتاعتي فقلت لازم استني وبعدها اقولك ونشوف الموضوع دا
اسراء: يالهووووي
طب وهنكشف الحربايه دي ازاي
امل : امممم هقولك
بصي أنا هروحلها المكتب دلوقتي وهحاول استفزها لحد ما تقول وتعترف بكل حاجه واكيد دا هيحصل عشان زمانها منهارة إن خطتها فشلت
وانتي تستخبي عند شباك مكتبها وتصورينا واحنا بنتكلم وكدا هيبقي معانا دليل ضدها ونكشفها قدام الشركه كلها وريان هيطردها اكيد ونخلص منها وخصوصاً لما يعرف انها كانت هتوقعك
اسراء بحزن : يعني انتي كنتي هتقعي بسببي
انا اسفه يا امل
امل: بطلي هبل ممكن
اسفه ايه .... إلهام اللي غلطانه وانا هتأكد بنفسي وهوريها
اسراء: انتي رايحه فين
امل: رايحه أكد كلامي ... انتي فهمتيني صح
اسراء: اه
أمل: ماشي
وراحت أمل مكتب إلهام وفعلا الهام اعترفت بكل حاجه واسراء كانت بتصورها
ريان : انتي يا إلهام
انتي ورااااا كل دااا
انتي ايه شيطااان
الهام: لا .....دا دا اكيد كذب
انا معملتش حاجه
مالك : كفايه كذب بقا احنا شوفنا كل حاجه وانتي بتعترفي بلسانك
أقسم بالله لو كانت امل وقعت وحصلها حاجه بسببك كنت هقتلك
ريان: يعني الشغل كان هيبوظ بسببك
ولما زعقت لإسراء كنتي انتي السبب
إلهام بحقد وزعيق : اااه
ولو رجع بيا الزمن هعمل كدا تاني.. عشان انت المفروض تحبني اناااا وتبقي ليا اناااا
وجات اسراء بوظت كل خططي
وأمل الغبية كملت كل حاجه
كنت اتمني حتي لو مش اسراء اللي وقعت كانت امل وقعت وخلصت منها بس ...
وقطع كلامها قلم أخدته إلهام علي وشها وكانت اسراء
اسراء بحدة : انتي تخرسي خالص وما اسمعش كلمه منك علي امل انتي فااااهمه
والله لو كان حصلها حاجه النهارده بسببك لكنت وريتك النجوم في عز الضهر يا إلهام
انتي فاهمه ..... دي اختي واللي يجي جمبها اموته
امل وهي مبتسمه من كلام اسراء ووقفت جمبها وشبكت أيديهم في بعض
طول ما انا واسراء أيدينا واحده ومع بعض
انسي انك تعرفي تأذينا يا إلهام
الهام بصت عليهم بشر ووعيد
ريان بزعيق : لولا أنك بنت كنت عرفتك تمن اللي عملتيه
بس أنا مش همد ايدي علي بنت
اتفضلي اطلعي برااااااا
ومش عايز اشوفك صدفه في شارع يا إلهام
وإلا قسما بالله لهوريكي غضب ريان الاسيوطي بيعمل ايه
برااااااا
اخدت إلهام شنطتها وخرجت برا وهي بتبص بصه اخيره علي اسراء وامل وهما جمب بعض
وخرجت ركبت عربيتها وهي بتفتكر في القلم اللي اخدته من اسراء
عااااااااا وربي لهدفعك تمن القلم دا غالي اووي يا إسراء انتي وامل
بس لازم افرقكم الاول عن بعض عشان طول ما انتو مع بعض مش هعرف اكسب ولا انجح في حاجه
وساعتها هعرف كل واحده فيكم قيمتها وازاي تقف قدام إلهام السيوفي
ياتري كدا الهام خرجت من حياتهم ولا لسه ؟
وريان هيتجوز اسراء ولا ....؟
رأيكم
عشقتها ولكن البارت العشرون 20
ريان اعتذر من إسراء مرة تانيه أنه شك فيها وكانت إلهام السبب
ومالك أصر ياخد امل المستشفى واطمن عليها
وريان اتفق مع أهل اسراء أنه هيجي يخطبها كمان اسبوع
وهما كانوا موافقين وبدءؤا يجهزوا كل حاجه
اسراء وريان اللي فرحانين جدا أنه ربنا هيجمعهم علي خير
بس هو قلقان من مامته
وأمل اللي كل يوم بتحب مالك أكتر وهو مهتم بيها جدا ودا مفرحها
ومر أسبوع بعدها من غير احداث تذكر و....
ريان في المطار مستني سما أخته
ريان شافها وهي خارجه وندا عليها
كانت لابسه بنطلون جينز وتيشيرت أبيض بكم وجاكت كات لونه اسود عليه
ولابسه نضارة شمس كبيره وشعرها القصير طاير علي وشها
سما أول ما شافته طلعت تجري عليه وحضنته وهو حضنها وشالها
ريان: وحشتيني اووي بقالي سنتين مشوفتكيش
سما : وانت اكتر والله كل حاجه وحشتني
ريان وهو بياخد منها الشنطه
انتي شايله شنطة قدك يا أوزعه
سما بغيظ : متقوليييش أوزعه
وبعدين كدا احلي عشان تعرف تشيلني وتحضني
ريان : وحشتيني ووحشني كلامك و
سما : ما قولنا وانت كمان يعم بقا يالا روحني جعاانه
ريان: انتي متاكده انك كنتي بتدسي برا
سما وهي بتلبس نضارتها مره تانيه وبطريقه كوميديه
شوووور 😎
ريان : طب يالااا عشان سميره مستنياكي
وكمان عايزك في موضوع
سما : يالااا هي كمان وحشتني
والواد مالك كمان
ريان: الواد مالك 😂
الواد دا خطب بقا يستي وكلها شويه ويتجوز
سما : مالك عقل وخطب
وانا معرفش ازاي
ريان : هو خطب اه
انما عقل لا 😂 ...... وبعدين دا لسه من اسبوعين الكلام دا
سما : دا انا شكلي في حاجات كتير معرفهاش
ريان : عشان تبقي تسافري تاني
سما : لا خلاص بقا مش هسافر تاني
ريان : مش هسمحلك بكدا أصلا
سما : أحبك وانت واثق كدا
ريان : شووور أنا ريان الاسيوطي
سما : هههههههههههه طب يالا نمشي
وريان اخد سما ووصلوا الفيلا
نجوي وهي بتحضنها : حبيبتي وحشتيني اووي
سما : انتي اكتر يقلب سمااا
عامله ايه يا نوجاا
نجوي : كويسه لما شوفتك يروحي
سميرة : سمااا
ايه ماما مش وحشاكي
سما راحت حضنتها
انتي اللي في القلب يا سوسو
سميره: وحشتني سوسو دي اووي
سما : خلاص يجماعه رجعت ومش همشي تاني
نجوي : إن شاء الله
يالا غيري هدومك عشان تاكلي
عملتلك كل حاجه بتحبيها
سما : ايوه بقا وحشني أكلك يا نوجا
نجوي : طب يالا بسرعه
سما : هواا
وطلعت سما غيرت هدومها ونزلت أكلت وبعدها طلعت اوضتها تنام وترتاح من السفر
ريان : انا اتفقت مع أهل اسراء أن هنروح بكره إن شاء الله نخطبها
سميره: انت لسه مصمم علي البنت دي بردو
ريان : اظن انتي شوفتي إلهام وعملت إيه واكيد مش هتجوز واحده بالاخلاق دي ولولا مامتها وأنها بنت كنت عرفتها معني الغلط معايا إيه
سميره بتفكر في كلامه ولنفسها
اومال لو عرف إن انا اللي كنت بخطط لكل حاجه هيعمل إيه
سميره : حتي لو مش إلهام
بس مش اسراء
ريان : انا مش عارف إنتي مش حباها ليه
بصي نهايه الكلام يا أمي انا بكره هاخد سما ونجوي ومالك وهروح أخطبها
واتمني تيجي معايا ...... هو انتي مش عايزاني افرح
سميرة : ماشي يا ريان هاجي عشانك بس
ريان قام حضنها وباس إيديها ودماغها
ربنا يخليكي ليا يست الكل
سميره في عقلها : هوافق بس عشان ما ابقاش الشريرة في الموضوع بس لازم الجوازة دي تبوظ
ريان طلع لسما أوضتها
ريان : صحيتي يا سومي
سما : اه
تعالي شكلك عايز تقول حاجه
ريان قعد جمبها
ريان : اه فعلا
عايزك تيجي معايا بكره عشان هخطب
سما : تخطب!!
هو انا كل حاجه كدا اعرفها متأخر
ريان : يحبيبتي لا
لسه بكرا هتقدملها يعني مش متأخر ولا حاجه
سما : طب مين بقا اللي خطفت قلب ريان الاسيوطي
ريان : اسمها إسراء.... بشمهندسه بتشتغل معايا
وعلي فكره تبقي بنت عم خطيبه مالك
سما : بتحبها بقا علي كدا 😉
ريان بتنهيده حب : جدا يا سما ومش عارف امتا وازاي
سما : لا دا بعد التنهيدة دي يبقي بتعشقها مش بتحبها بس
ريان : وانتي كمان هتحبيها لما تعرفيها
سما : إن شاء الله
بس اوعي تحبها اكتر مني وإلا انت عارف هيحصلك إيه
ريان: هههههههههههه هحبكم انتو الاتنين وكل واحده ليها مكانتها عندي
انتي بنوتي وهي حبيبتي
سما : ربنا يفرحك ويسعدك يارب بحبيبي
خلاص اشطا جايه معاك بكره اشوف عروسة اخويا
ريان : ربنا يخليكي ليا يحبيبتي
اسيبك بقا ترتاحي
تصبحي ع خير
سما : وأنت من اهله
سما بعد ما ريان خرج
هييييح وانا امتا احب واتحب بقاا زي الروايات كدا
وجابت رواية من شنطتها تقرأها
رواية عشقتها ولكن لدينا دخيل وقعدت تقرأها وهي بتحلم ببطل يحبها كدا
تاني يوم
سما مع ريان بتظبط معاه لبسه وجذمته واختارتله بدلة رمادي وشوز اسود
وحضرت لنفسها فستان أبيض رقيق منقوش عليه ورود من ألوان مختلفه
عند اسراء
امل اختارت معاها فستان بينك غامق وخمار من نفس اللون بس درجه افتح
اسراء: انا مكسوفه اووي يا امل وكمان هقعد من غير نقاب يالهووي
امل: يست ما دا لازم في الرؤية الشرعية
وبعدين هي المرة دي بس وبعدها مش هيشوف وشك تاني من غير نقاب
إسراء: عارفه بس متوترة ومكسوفه
أمل: عيشت وشوفتك مكاني
إسراء: إنتي شمتانه فيا اجذمه
أمل: انااا
ابدا
اسراء: طب يالا خليني ألبس عشان زمانهم علي وصول
أمل: ماشي يالا
ولبست اسراء وجهزت نفسها
امل: إيه العسل دا
اسراء: بجد ولا مجامله
امل: لا والله بجد قمورة اووي
اسراء: متوتررررررة
امل: يست اهدي بقاااا
ليلي وحنان كانوا طبعا بيرتبوا المكان وبيحضروا الحلويات والعصاير
سالم ومحمد وعبدالرحمن كانوا قاعدين منتظرين ريان وأهله
ريان وصل البيت وبيرن الجرس
هو ومامته اللي كانت مضايقه من الجوازة ونجوي اللي فرحانه
وسما اللي كانت متشوقه تشوف اسراء وامل وتتعرف عليهم
ومالك كان عنده شغل مهم واعتذر من ريان أنه مقدرش يجي
عبدالرحمن فتح الباب واستقبل ريان ومامته وجدته
وسما كان الكوتشي بتاعها اتفك فوقفت علي السلم تربطه في الوقت اللي عبدالرحمن فتح الباب ودخل اهله ومكنش شافها
ولسه بيقفل الباب
سما : إيه يبني هتقفل في وشي
مش شايفني ولا ايه
عبدالرحمن : لا مشوفتكيش وبعدين ما انتي اللي اوزعه اعمل ايه
سما بعصبيه : متقوليش أوزعه
انت قليل الذوق علي فكره
عبدالرحمن: انا قليل الذوق !!!
انتي ال....
وقطع كلامه
ريان جه عليهم : سما انتي لسه مدخلتيش
سما بغيظ وهي بتبص لعبدالرحمن
كنت لسه هدخل اهوو
ريان : دي سما اختي يا عبدالرحمن
عبدالرحمن يبقي اخو أمل وابن عم اسراء يا سما
سما :أهلا
عبدالرحمن: اهاا
اتفضلوا جوا
محمد : اتفضل يا ريان يا بني
ريان : تسلم يا حاج
حنان : ازايك يا مدام سميرة
سميره: تمام
اومال فين العروسه مش عايزه تورينا نفسها ولا ايه
ريان قاعد مضايق من طريقه مامته
سما: اه والله يا طنط عايزه اشوفها بسرعه
حنان بابتسامه: حاضر يحبيبتي
وقامت حنان تجيب إسراء
حنان : يالا يا سوسو هاتي صنيه العصير وتعالي
اسراء: ماما انا خايفه
وحاسه أن هتقع مني أو هتكعبل حاجه زي كدا
امل: يبنتي بطلي توتر بقا وانا هخرج معاكي يالا
حنان : اه يالا
وخصوصا إن أمه مش عارفه مالها مستعجله
اسراء: انتي كدا مثلا بتطمنيني
انا كدا قلقت اكتر
حنان: يحبيبتي اهدي خالص وخدي نفس كدا براحه
ويالا
اسراء حاضر
وخرجت إسراء ومعاها صينيه العصير وقدمت لنجوي وسميرة وسما وسلمت عليهم
وقدمت العصير لريان اللي كان فرحان اووي
وكانت زي القمر في عينيه وبشرتها صافيه ورقيقه
سما حضنتها اووي
انتي بقا مرات اخويا المستقبلية
اسراء ابتسمت ليها
سما : إنتي قمرر اووي وكيوت
اسراء : إنتي احلي بكتير وفرحانه إن عرفتك
سما : انا اكتر
وانتي بقا اممممم امل خطيبه مالك صح
أمل بابتسامه وهي بتسلم عليها
اه أنا
سما : انتو قمرات اوووي
امل: والله انتي اللي عسل وحبيتك وشكلنا هنبقي صحاب
سما : ياريت انا اصلا معنديش صحاب عشان لسه راجعه مصر وكدا
ف ممكن نبقا احنا التلاته صحاب بقا
اسراء: انا موافقه جدا
ريان بهزار . ايه يا سما جاين أخطب ولا تعملي صحاب
سما : ههههه الاتنين عادي 😎
ريان : طب نتكلم في المهم
انا يا عمي جاي اطلب ايدك بنت حضرتك إسراء
واي طلبات أنا موافق عليها
سميره: طلبات إيه
مش كفايه أنهم هيناسبوا عيله الاسيوطي
ريان: ماماااا
ايه طلبات طبعا هوافق عليها كفايه عليا إن هتجوز إسراء
محمد : مش هنختلف علي حاجه يبني
وكل حاجه هنجيبها المفروض تتجاب والشبكه دي بتبقي هدية منك لعروستك
ف زي ما انت هتجيب
نجوي : يبقي نقرأ الفاتحه بقا
وكلهم قرؤا الفاتحه وريان اللي بيبص لإسراء وفرحان حاسس أنه فاز بحاجه كبيره
وأمل صورت اسراء ومالك وهما جمب بعض
وسميرة اللي مش حابه الموضوع
وفي نظرات غيظ بين عبدالرحمن وسما
و....
لولولوللللليييي لولولوللللليييي
الزغاريط مليت المكان وكله فرحان وبيبارك لبعضه
ريان: بس انا كنت عايز طلب يعمي
محمد : اتفضل يبني
ريان: يعني كنت عايز ننزل نجيب الشبكه بكره
وعلي الاسبوع الجاي نعمل خطوبه وكتب كتاب
سميره: نعمممممم
ريان بصلها
سميره: احم قصدي يعني ليه الاستعجال
محمد : فعلا انت مستعجل علي كتب الكتاب من دلوقتي ليه بس
ريان : يعمي اسراء طبعا منقبه ومش هقدر اشوفها تاني غير لما نكتب الكتاب
وغير كدا عايز أبقي براحتي معاها من غير ما يبقي في حاجه حرام
نخرج مع بعض أو اي تصرف أبقي براحتي
وشهر ونبقي نعمل فرح ونتجوز
نجوي : أنا مش شايفه إن دا غلط يا ابو إسراء
محمد: انا مش عارف اقولك ايه بس ....
ريان : صدقني يا عمي مستحيل اخليك تندم علي ثقتك دي
واسراء هحطها في عينيا ومستحيل اجرحها أو ازعلها في يوم
محمد : رايك إيه يا اسراء
اسراء كانت متلغبطه ومكسوفه وفرحانه بردو بس متوترة من أنها كمان اسبوع هتبقي مراته
بس كلام ريان فعلا أقنعها وهي كانت ناوية تلتزم بكل حدود الخطوبة ودا صعب ف....
اسراء بكسوف : اللي حضرتك تشوفه يا بابا
سالم : يبقي علي بركه الله
بكرة ننزل نجيب الشبكه وكمان اسبوع يبقي خطوبه وكتب كتاب
والفرح الشهر الجاي
مبروووك يا ولاد
ريان بفرحه : الله يبارك فيك يا عمي
سما حضنت اسراء
مبروك يا مرات اخويا
اسراء: الله يبارك فيكي يحبيبتي
وسميرة باركت ليهم وهي مضايقه ومكنتش تعرف بقرار ريان أنه عايز كتب كتاب بدري كدا
وقعد ريان مع اسراء واتكلموا كتير
وهو عرف حاجات كتير عن اسراء مكنش يعرفها وطول ما هي بتتكلم كان سرحان في شكلها ورقتها وهو فرحان
وإسراء اللي كانت فاكره ريان عصبي دايما وشديد
لقيته بيضحك ويهزر وأنه كافح عشان يوصل لمركزه دا
وكانت فخورة بيه جدا
وبعد فترة مشي ريان وأهله علي اتفاق ينزلوا بكره يجيبوا الشبكه
#رأيكم
عشقتها_ولكن
دينا_دخيل
- عشقتها ولكن الفصل 21 و22 أضغط هنا
- ليصلك شعار بالحلقات الجديدة انضم لنا على تليجرام أضغط هنا