Ads by Google X

رواية عشقتها ولكن الفصل التاسع 9 والعاشر 10 بقلم دينا دخيل

الصفحة الرئيسية
الفصل التاسع 9 والفصل العاشر 10 من رواية عشقتها ولكن بقلم الكاتبة دينا دخيل
رواية عشقتها ولكن كاملة

رواية عشقتها ولكن البارت التاسع 9 للكاتبة دينا دخيل

سامح : هههههههههههه هو انا لسه عملت .... دا انا لسه هعمل تعالييلي ي حلوه
دا انا هموت عليكي من ساعه ما جيتي الشركه وانتي مش معبراني أصلا

وبدءات امل تجري منه وبتصوت عشان حد يلحقها
بس مكنش في حد في الشركه

ف دخلت امل مكتب من المكاتب وحاولت تقفل الباب وراها
سامح وهو بيزق الباب : كفايه جري بقا ومتتعبنيش

أمل بعياط : انت زباله .... ابعد عني بقا

سامح : هههههههههههه أبعد ايه .... دا انا ما صدقت
أصل انتي قمرر وزق الباب فتحه

وقبل ما يوصل لأمل كان واقع ع الارض من الضربه اللي اخدتها في وشه
وكان مالك 💃

مالك بعصبيه وهو بيقومه من ع الأرض تاني عشان يضربه
اه يا زباله ي قذر وضربه لكميه في وشه

امل حمدت ربها أن جه مالك وقعدت تعيط من اللي حصل وبيحصل

سامح : انا مظلوم ي استاذ. مالك .... دي هي
هي اللي قالتلي أن الشركه هتبقي فاضيه وهنقعد براحتنا

امل بعياط : ي كداب ي زباله

سامح : انا مش كداااب .... انتي اللي شمال صدقني يا...

وقطع كلامه ضرب مالك

مالك بعصبيه : اخرس ي زباله ي سافل
امل انا واثق في اخلاقها وهي أنضف من أنها تعمل كدا
وأشرف من مليون واحد زيك ي حيوان
ومالك ضربه ما يسمي بعلقه مووت 😂

وفضل مالك يضرب سامح بغل وغيظ ومكنش شايف قدامه غير أنه حاول يأذي أمل حبيبته
( اه اعترف دلوقتي أنه حبها ⁦☺️⁩ )
وكان سامح اغمي عليه من. الضرب ولسه مالك بيضربه

امل بعياط : خلاص ي مالك خلاص هيموت في ايدك

مالك بعصبيه : يموت ولا يروح في ستين داهيه خايفه عليه

امل بعياط : لا هو حقير
انما لو مات حضرتك هتتحبس بسببي وهو كلب ميساويش
سيبه ارجوك كفايه كدا

مالك سابه ووقف قدام امل وهي كانت بتعيط جامد اووي

مالك كان نفسه يشدها وياخدها في حضنه ويقولها محدش يستاهل دمعه منك وانتي في أمان طول ما انا جمبك

مالك : امل اهدي خلاص انا هنااا ومش هيحصل حاجه اهدي

أمل بعياط: هو حيوان ... وانا معملتش حاجه ...هو كان .... كان

مالك : اهدي عشان خاطري مش قادر اشوفك كدا
وهو هياخد جزءاه وقسما بربي لأدفعه تمن اللي عمله لحد ما يتمني الموت الكلب دا
بس كفايه عياط

وكلم مالك الشرطه وجم أخدوا سامح وكان بدأ يفوق

سامح : مش هسيبك ي امل .... مش هسيبك .... أصل انتي حلوه اوي هههههههههههه

مالك بعصبيه : ضربه تاني جامد
أقسم بالله لو قربت منها تاني ي سامح لكون قتلك بإيدي
وهتفضل في السجن
وكمان مرفود من الشركه
مش عايز اشوف وشك تاني فاااهم

والشرطه اخدت سامح ومشيت

ولسه أمل بتعيط

طلع مالك منديل من معاه وادهولها
خدي ي امل وكفايه عياط .... ارجوكي

واخدت امل المنديل وبدءات تهدي شويه وطلبت تدخل الحمام تغسل وشها وتظبط نفسها
ومالك استناها برا وبيحمد ربنا أنه وصل في الوقت المناسب والا ...
مقدرش حتي يتخيل إيه كام ممكن يحصل وكان متعصب ونفسه يقتل سامح
وخرجت امل وكانت هديت شويه

امل : مش عارفه اشكرك ازاي والله
لولاك كان .... وبدءات تعيط تاني

مالك بهزار : ايه هنعيط تاني كفايه كدا بقا
عيطي لسنه قدام

امل ابتسمت من كلامه : بجد شكرا اووي

مالك : العفو ي أمل متقوليش كدا .... الكلب دا لولا البوليس كنت قتلته وشربت من دمه

امل : بس حضرتك ايه رجعك

مالك : انا...

فلاش باااك

نازل مالك مع ريان

ريان : ها معاك عربيتك ولا هتقرفني

مالك : انت تطول اركب معاك أصلا 😌
وبعدين معايا عربيتي

ريان : هههههههههههه طب يالا

ووصل مالك لعربيته وبيطلع المفتاح مش لاقيه

ريان : وقفت كدا ليه يبني

مالك : تقريبا نسيت المفتاح ع المكتب فوق

ريان : خايب اووي انت

مالك : امشي يااض من هنا
اسبقني وهجيب المفتاح واحصلك

ريان : اوك .... باي

وطلع مالك يجيب المفتاح

مالك : وبس طلعت وانتي عارفه الباقي

امل: انا متشكره جدا
الحمد لله انك أنقذتني

مالك بهزار : هتفضلي تشكريني كتير
اول مره حد يحترمني اووي كدا

امل : ههههههه

مالك : ضحكتك حلوه اووي يا امل .... اوعي تبطلي تضحكي
( منورين ي سناجل 😂 )

امل اتكسفت
احم .... طب معلش انا همشي بقا

مالك : خدي ابت ..... تمشي فين في الوقت دا وبحالتك دي
هوصلك

امل : متأسفه يا مستر والله بس مش هينفع

مالك : طب المره اللي فاتت وقلت ماشي
المره دي مش هسيبك تمشي في الوقت دا وانتي كدا
وعارف مبادئك بس دا استثناء

امل بحرج : أسفه بس مش هينفع

مالك بنفاذ صبر: خلاص هسيب عربيتي في الجراج بتاع الشركه ونركب تاكسي اوصلك للبيت

امل : طب وليه دا كله بس

مالك في نفسه : عشان بحبك وخايف عليكي
بس قال بهزار : اكيد مش من الرجوله يعني اسيبك تمشي كدا وانتي مش عايزه تركبي معايا
الناس يقولوا ايه بتشتغلي عند سوسن ....يرضيكي يقولوا
عليا سوسن

امل : هههههههههههه ياااربي
لا
طب ممكن بقا نمشي من المكان دا

مالك : امرك يالا

ونزل مالك وامل وركبوا تاكسي وهو ركب قدام وهي وراء لوحدها عشان ميضايقهاش
و شافها في المرايه وهي كاتمه العياط وسرحانه

واتمني لو كان يقدر يمسح دموعها

ووصلوا للبيت وامل حاولت تتماسك لحد ما تطلع

مالك للسواق : استناني هنا يسطا ...ثواني وهرجعلك

امل : شكرا لحضرتك جداا ....مش عارفه اقولك ايه
ربنا يخليك

مالك : متقوليش حاجه ...المهم انك تمام
يالا تصبحي ع خير

امل : وحضرتك من اهله ودخلت البيت

وهو فاضل واقف لحد ما اطمن أنها وصلت وكويسه وطلب من السواق يوصله ع البيت

امل دخلت وكانت اسراء لسه صاحيه من النوم وخفت شويه من تعبها

اسراء : اتأخرتي كدا ليه .... كنت لسه هرن عليكي
مالك يبنتي مبترديش عليا ليه
ومالك وشك مرهق ومعيط كدا

امل طلعت جريت على حضن اسراء بتعيط بأقصي ما عندها

اسراء بخوف : اهدي اهدي
مالك بس

وأمل مش قادره تتكلم وبتعيط وبس
ف اسراء اخدتها ف حضنها علي السرير وقعدت تقرأ قرءان كتير لحد امل ما هديت ونامت

اسراء بحيره : ياتري مالك
طب هتنام بهدومها كدا

وفكت اسراء خمار امل وظبطت نومها عشان تعرف تنام وغطتها وسابتها ترتاح وخرجت برا

اسراء : طب انا مش فاهمه هي مالها
طب اعمل ايه
ارن ع مستر مالك أسأله هو اكيد كان معاها في الشغل وعارف
ولا هيبقي شكلي وحش
اووف هرن وخلاص

ورنت اسراء ع مالك وكان هو لسه واصل بيته

مالك : ألو ..... مين معايا

اسراء بحرج : احم .... انا اسراء ي بشمهندس اللي بشتغل في الشركه

مالك بخضه : في حاجه
امل كويسه ؟

اسراء : انا اصلا بتصل بحضرتك أسألك ايه اللي حصل
امل جات منهاره ونامت ومعرفش مالها

حكالها مالك اللي حصل وهو متعصب

اسراء بعصبية : الحيوان الزباله ال ....
وقطع كلامها صوت صراخ أمل وطلعت تجري عليها تشوفها
ومالك قلبه وقع منه

اسراء دخلت الاوضه بسرعه لقيتها نايمه وزي ما تكون بتحلم بكابوس وبتصرخ وتعيط وهي نايمه وبتهزي بالكلام

سامح لااا .... حرام عليك ... ي حيوان ...ابعد عني

ومالك كان سامع كلامها وكان بيتمني يبقي جمبها وياخدها في حضنه يطمنها
واسراء قربت منها و ..

اسراء : اهدي ي حبيبتي دا كابوس اهدي
انتي في البيت وع سريرك ودا كابوس وانا اسراء اختك جمبك
أهدي وفضلت تكرر كلامها لحد ما وصل لعقل أمل وهديت واسراء قرت قرءان لحد ما نامت تاني

و افتكرت مالك ع الفون
الو ... اسفه ي بشمهندس... نسيتك خالص

مالك : ولا يهمك ....المهم هي كويسه

اسراء : اه الحمد لله..... شكرا جدا لحضرتك

مالك : مفيش داعي للكلام دا ي انسه اسراء ..... اسيبك تنامي
وقفل مع إسراء

وفضلت إسراء صاحيه جمب امل وهي بتقرالها قرءان وبتطبطب عليها لحد ما نامت جمبها

عشقتها ولكن البارت العاشر 10 بقلم دينا دخيل

قامت أمل من نومها ولقت إسراء جمبها وإسراء فاقت لما حست بحركتها

اسراء: انتي كويسه يحبيبتي

امل : اه ي اسراء انا تمام

اسراء : طب يالا بقا قومي خدي شاور كدا وغيري هدومك وهعملك أحلي فطار في الدنيا

أمل: ماشي

وقامت إسراء حضرت الفطار وفتحت الشبابيك عشان تعمل بهجه في البيت و..

اسراء: امل ...امللللل .... الفطااار

امل: انا جيت اهوو

اسراء: وها هو قد يشهد التاريخ أن عملتلك فطار لوحدي وانتي قاعده هاانم 😂

امل : هههههههه يستي مره من نفسك

إسراء: لا وكمان دا انا هعملك ميكب ارتست دلوقتي
اينعم مش بعرف بس هقعد اجرب فيكي
وممكن سشوار بقا
إسراء كانت بتعمل كل دا عشان أمل متفكرش في اللي حصل وتحاول تخرجها من حزنها ودا الحب بين الصحاب أو الاحري الاخوات

أمل: ايه يبنتي انا كدا استشهد بقا وكمان فطار وميكب وشعر ....لا لا دا انا محظوظه النهارده

إسراء: عشان تعرفي قيمتي 😌
ويالااا الفطار هيبرد

أمل: يالا يروحي
وقعدوا فطروا واسراء شالت الأكل

اسراء : انا اه عملت الاكل .... بس اعملي انتي بقا نسكافيه
ما أنا مش الفلبينية اللي جبهالك ابوكي يعني 😌😂

أمل: هههههه ههههههه كنت عارفه انك مش هتعمري للأخر
ماشي هعمل نسكافيه
ودخلت امل تعمل نسكافيه

ورن موبايل إسراء

ريان : السلام عليكم

إسراء: وعليكم السلام
اسفه ي بشمهندس أن مجتش بس في ظروف واكيد حضرتك عرفت وانا هاخد اجازه يومين كدا وارجع أن شاء الله

ريان : اه مالك قالي .... اوك معاكي الاجازه براحتك وحمدالله علي سلامه الانسه امل

اسراء: شكرا لحضرتك جدا

ريان : متقوليش كدا .... وبعدين الشركة مضلمه عشان انتي مجتيش

إسراء بكسوف :احم شكرا
معلش هقفل بقا

ريان : مع السلامه

اسراء قفلت وفضلت حاضنه الفون بتاعها ومغمضه عينيها بتعيش اللحظه

وكان لابد من دخول أمل لفصلها من تلك اللحظه 😂
امل ضربتها على ايديها : ايه يحبيبتي..... سرحانه في إيه
ولا اقول في مين

اسراء: الواحد كان طاير وجيتي انتي نزلتيني

امل: هههههههههههه اه يختي انزلي من احلامك
انطقي بتكلمي مين

اسراء بهيام : دا رياااااان

امل : لا والله..... هو بقا رياااان

اسراء: قصدي البشمهندس

امل: بشمهندس ايه بقا 😂
دا لو سمع بس ريان بتاعتك دي هيجوزك

إسراء للحظه تخيلت أنها اتجوزت ريان وهما فرحانين

امل: ايه ي مصيبه سرحتي تاني
لا انتي ميتسكتش عليكي

اسراء: اوووف هو طول ما انتي معايا هعرف اسرح ولا اتخيل حاجه
يالا نشرب النسكافيه

امل: اه يالا أحسن
وموبايل امل رن

امل : الفون بيرن هدخل اجيبه من الاوضه

ودخلت جابته وكان مالك وقلبها دق اول ما شافت اسمه علي شاشه الموبايل

أمل: ألو

مالك : ايوه ي امل .... احم عامله ايه

امل: تمام الحمد لله

مالك : يارب دايما.... قلت اطمن عليكي

امل: شكرا ي بشمهندس....واسفه مش هقدر انزل الشركه دلوقتي
محتاجه فتره

مالك كانت وحشاه أصلا واليوم كان وحش عشان مجتش الشركه ومشفهاش

مالك : لا فتره ايه ي بشمهندسه
يومين تلاته ترتاحي وترجعي
الشركه مش بتمشي غير بيكي وعشاني بردو

امل: عشانك ؟

مالك بتوتر علي الغلطه دي : احم ...اه قصدي يعني عشان انا مش بعتمد علي حد في الشغل غير عليكي

امل : ربنا يخليك ....شكرا

مالك : هو انتي اول كلمه اتعلمتيها في الحضانه كانت كلمه شكرا

امل باستغراب : لا .....ليه

مالك بهزار : أصل كل شويه شكرا شكرا
كفايه بقا 😂

أمل ههههههه ماشي

مالك ضحكتها بتدخل في قلبه

مالك : طب اسيبك ترتاحي بقا

امل : ماشي ..... مع السلامه وقفلت

مالك : مع السلامه يقلبي

وريان دخل عنده لاقاه مبتسم وسرحان

ريان : مالك .... مالك. ..... مااالك

مالك : يخربيت فصلانك .... نعم

ريان : سرحان في مين يخويا

مالك بهيام وهو سرحان ومش واخد باله : في أمل

ريان : امسك ..... اوعاااا بقا دا احنا بنحب

مالك بعد ما فاق : هو أنا قولت ايه

ريان بضحك : انت قولت كل خير
قولت بتحب أمل

مالك : اااخ بحبها بس ... دا انا خلاص جوزوووني

ريان :اسد يالا في إيه.... من امتا دا

مالك :وحياتك من ساعه ما شوفتها
بس امبارح اتاكدت لما كنت عايز اقتل سامح لمجرد أنه قرب منها

ريان : طب ويعم الحبيب ناوي علي إيه

مالك : اكيد هجوزها .... بس مش عارف. بقا هي

ريان : طب ما يمكن تكون مرتبطه ولا مخطوبه

مالك : لا لا

ريان: وانت عرفت ازاي

مالك : من أكونت الفيس بوك بتاعها .... سنجل والحمد لله

ريان : اوبااااا .... دا احنا وصلنا للأكونت كمان

مالك : يبني دا انا عرفت عنها كل حاجه

ريان : طب ما تشوف فرصه وروح أخطبها

مالك : أكيد هيحصل ....بس اهلها مسافرين أمريكا ومش بيجوا غير كل ٣ شهور وتقريبا قربوا ينزلوا البلد

ريان : دا انت مزاكر كويس اووي 😂

مالك : هتبطل بقا رزاله ولا

ريان : يعم سكتنا
انت لما تعرف انها أهلها رجعوا روح أتقدم لها وأن شاء الله يوافقوا

مالك : ياااارب....يسمع منك ربنا

ريان : شكلك واقع

مالك : اه وحياتك وقعتني بنت الايه

ريان حضنه : ربنا يفرحك يصاحبي
ووعد مني لعملك أحلي فرح في الدنيا بس ربنا يسهل الموضوع

مالك حضنه جامد : ربنا يخليك ليا ي ريان انت احلي واجدع صاحب في الدنيا

ريان : انت اخويا يااض

مالك : طب بمناسبه الاعترافات بقا ... انت بقا

ريان: انا ...مالي

مالك : مفيش حاجه كدا ولا كدا

ريان : بصراحه بقالي فتره حاسس بحاجات غريبه فرحه كدا لما بشوف شخص معين بس معتقدش أنه حب
او يمكن لسه بدايه ليه

مالك بخضه: اوعي تقولي أن الشخص دا إلهاااام

ريان : ياخي يخربيت فقرك الهام ايه ... انا طايقها أصلا
لا طبعا

مالك : اومال مين

ريان : إسراء .... حاسسها مختلفه ....فيها حاجه غريبه عن اي بنت اتعاملت معاها
ولا يوم ما شوفتها من غير النقاب

مالك : يانهارك اسود .... انت شوفتها فين

ريان : يبني شوفتها مره بالصدفه في البريك من غير نقاب

مالك : اااه.... عشان كدا نقلت مكتبها جوا

ريان : اه .... ومش عارف ساعتها عملت كدا ليه

مالك : شكلك هتقع زيي

ريان : هههههههههههه لا انا مش بقع
غير إن معتقدش إن هحب في يوم
دي شويه احاسيس مش اكتر

مالك : بكره تقع وافكرك

ريان : هههههههههههه ماشي

و كان في شخص بيسمع حوارهم مع بعض وكانت
إلهام

إلهام راحت الحمام وبتتكلم بعصبيه
عااااااااا بقا أنا مش بطيقني يا رياااااان
ومين دي اللي مختلفه ولا شكلك حبيتها إسراااااء
بس وحياتك عندي ما هتكون لغيري واسراء لازم ابعدها عنك خالص بأي طريقه
اي طريقه
وشكلي هنفذ اللي اتفقنا عليه انا وطنط سميره قريب
قريب اووي وإبقا وريني هتطيق تبص في وشها تاني ولا ....
هههههه

عند أمل وإسراء
قعدوا لعبوا في وشهم وحطوا ميكب وعملوا شعرهم وقعدوا يغنوا ويرقصوا ويهزروا ويضحكوا

امل: ههههههه لا مش قادره .... دا احنا عملنا حاجات كتيره اووي

اسراء: اهو يوم بقا يختي نهيص فيه من نفسنا
شوفي شكلك قمر ازاي بالميكب اللي عملتهولك

امل: قمررر ايه بس
دا انا خايفه ابص في وشي عملالي خريطه علي وشي
هو عشان يعني احنا جغرافين تعمليلي خريطه 😂

إسراء: اسكتي ابت خساره فيكي مجهودي
دا انا ميكب ارتست اد الدنيا 😌

أمل: هههههههه اه واضح

بس أنا عارفه انك عملتي كل دا عشان اضحك وافرح ومزعلش
بحباااااااااااك اوووي يا إسراء
انتي اجمل اخت في الدنيا وقامت حضنتها

اسراء: وانتي احلي موله في حياتي ....ربنا يباركلي فيكي يروحي
google-playkhamsatmostaqltradent