الفصل الخامس 5 من رواية فتاة الحارة الشعبية للكاتبة نهلة زغلول
زياد انت بتعمل ايه وهجم عليه وضربه
زينة الحيوان كان عايز يعتدي عليا
زياد بتستغل ان انا مش موجود وبتعتدي علي مراتي وضربه عظا لكمات ومسكه من ملابسه برة اطلع برة رماه برة القصر
كوثر في ايه مسكه كده ليه هو عمل ايه الناس بتبص عليك
كوثر هي ناقصة فضايح ياربي
اامين مفيش حاجة ياجماعة ده سكران وبيهزروا مع بعض
كوثر طلعت فوق علي غرفتها لقيت زينة بتعيط في غرفة زياد راحت لها
كوثر اهدي اهدي يا حبيبتي وبصت لزياد وخرجت
زينة كان عايز يعتدي عليا
زياد خلاص ونزلها بطوله انا غلطان اني سبته معاكي في البيت انا اسف
زينة خرجت من الغرفة مسكها من معصم يديها ااستني
زياد عايزك تسامحيني يابنت عمي
زينة خرجت ومردتش عليه
زياد زفر بقوة واغلق الباب
زينة خرجت و دخلت غرفتها وقلبها بيدق بسرعة هي مش عارفةاللي حاسة بيه ده ايه
في منتصف الليل بعد انتهاء الحفلة
خرج زياد من غرفته ونزل علي الحديقة
زياد بتعملي ايه هنا
زينةعن اذنك
زياد استني انتي بتعامليني كده ليه
زينة بحاول امثل دوري مش اكتر مش انا مراتك ادام الناس لكن انا مش من مقامك عن اذنك
زياد قصدك ايه
زينة قصدي ان كل واحد يخليه في حاله لحد ماكل واحد يروح لحاله
زياد انتي قاطعته عن اذنك
زياد ماشي يازينة
في صباح اليوم التالي تجنبت زينة الحديث مع زياد
زياد لسة زعلانة مني
زينة مردتش عليه ومشيت
كوثر خلاص سبها انت عايز منها ايه
زياد انا خارج
كوثر رايح فين
زياد عند نانسي
ذهب زياد الملهي الليلي وكانت تنتظره نانسي
نانسي مالك
زياد مفيش مضايق شوية
نانسي طيب براحتك
زياد اعد يشرب لحد مانال من السكر وهو شايف زينة قدامه
زياداعد يبصلها انا ماشي
ناتسي طيب خليك شوية معايا
زياد انا لازم اربيها عشان اللي بتعمله فيا ومشي
نادين في ايه
نانسي مش فاهمة
في الطريق اناتعمل فيا كده ونزل من سيارته دخل علي باب القصر لقي كله نايم
بعد شوية عند زينة في غرفتها خبط الباب زينة بخوف مين
زياد ممكن ادخل
زينة طيب استني ولبست روبها وفتحت
زياد وهو بيبصلها
زينة وقلبهايخفق بسرعة وتلعثمت عايز ايه
زياد انتي ايه اللي عملاه في نفسك ده
زينة عاملة ايه وعايز مني ايه
زياد متعاملنيش كده ومسكها من ذراعها
زينة سبني انت ايه سكران
زياد ايوة سكران واغمي عليه علي باب غرفتها
زينة قوم قوم حتجبلي مصيبة وسندته لحد باب غرفته ونيمته علي السرير
زياد خليكي رايحة فين
زينةانا رايحة اوضتي
زياد انتي بتعملي كده ليه معايا ونام
زينة اللي يشوفك وانت نايم غير وانت صاحي واقربت منه قبلته
زينةلنفسها اعقلي ايه اللي انتي بتعملي ده
في صباح اليوم التالي صحيت زينة ونزلت
كوثر انا رايحة الجمعية ياامين
كوثر زينة صباح الخير انا رايحة الجمعية
زينة جمعية ايه لامؤاخذة
كوثر بضحك عاملين جمعية انا وصحابي بناقش فيها مشاكنا عن اذنك
زينة بعدم فهم اتفضلي وجالها اتصال من احمد
زينة ايوة يااحمد
زينة يااحمد قولتلك مفيش حاجة بيني وبينك عشان تكلمني
احمد بس انا بحبك وعايز اتجوزك
زينة ايه تتجوزني
زياد مين ده وخد منها التليفون
زينة ده احمد
زياد مش ده اللي كان بيتعرضلك قبلك فعلا انتو الاتنين شبه بعض نفس البيئة ونفس اللغة ونفس التعليم
زينة ماشي ياابن البشوات ماانت لو كنت متربي في نفس الظروف مكنتش قولت كده علي العموم انا حريحك انا وانت نسيب بعض احسن اه ده طبعا بعض ما التركة تتفرق انا حاخد نصيبي ومش حتشوف وشي تاني
زياد ماشي يلزينة انا حكلم المحامي ينهي كل حاجة
زينة عن اذنك وطلعت فوق دخلت غرفتها تبكي
في المساء وصل كمال المحامي وزياد خده في غرفة المكتب
المحامي اتفضل يازياد بيه
زياد انا وزينة طبعا اتجوزنا بقولك عايزين نقسم الورث بيني وبين زينة بالتساوي
كمال تمام انا اصلا كنت عامل حسابي علي كده وبدا في توزيع الاوراق عليهم
كمال كده ورثكم تقدروا تعملوا فيه اللي انتو عايزينه وكمان القصر بقي بالتساوي بينكم نصيبكم انتو ا االاتنين
زياد لا عشان احنا
زينة حنطلق
كمال مفيش مشكلة انا حخلص اجراءات الطلاق كمان مع مع الشيخ محمود
زينة طيب عن اذنكم
زياد استني
زينة خير
زياد انتي طالق
زينة بقهرة وبكاء وهزت راسها وطلعت علي غرفتها تبكي كوثر ياه كان هم اخيرا خدنا الثروة
رواية فتاة الحارة الشعبية كاملة |
رواية فتاة الحارة الشعبية الفصل الخامس 5
دخل زياد علي الغرفة سمع صوت زينة وهي بتصوت ومازن هاجم عليهازياد انت بتعمل ايه وهجم عليه وضربه
زينة الحيوان كان عايز يعتدي عليا
زياد بتستغل ان انا مش موجود وبتعتدي علي مراتي وضربه عظا لكمات ومسكه من ملابسه برة اطلع برة رماه برة القصر
كوثر في ايه مسكه كده ليه هو عمل ايه الناس بتبص عليك
كوثر هي ناقصة فضايح ياربي
اامين مفيش حاجة ياجماعة ده سكران وبيهزروا مع بعض
كوثر طلعت فوق علي غرفتها لقيت زينة بتعيط في غرفة زياد راحت لها
كوثر اهدي اهدي يا حبيبتي وبصت لزياد وخرجت
زينة كان عايز يعتدي عليا
زياد خلاص ونزلها بطوله انا غلطان اني سبته معاكي في البيت انا اسف
زينة خرجت من الغرفة مسكها من معصم يديها ااستني
زياد عايزك تسامحيني يابنت عمي
زينة خرجت ومردتش عليه
زياد زفر بقوة واغلق الباب
زينة خرجت و دخلت غرفتها وقلبها بيدق بسرعة هي مش عارفةاللي حاسة بيه ده ايه
في منتصف الليل بعد انتهاء الحفلة
خرج زياد من غرفته ونزل علي الحديقة
زياد بتعملي ايه هنا
زينةعن اذنك
زياد استني انتي بتعامليني كده ليه
زينة بحاول امثل دوري مش اكتر مش انا مراتك ادام الناس لكن انا مش من مقامك عن اذنك
زياد قصدك ايه
زينة قصدي ان كل واحد يخليه في حاله لحد ماكل واحد يروح لحاله
زياد انتي قاطعته عن اذنك
زياد ماشي يازينة
في صباح اليوم التالي تجنبت زينة الحديث مع زياد
زياد لسة زعلانة مني
زينة مردتش عليه ومشيت
كوثر خلاص سبها انت عايز منها ايه
زياد انا خارج
كوثر رايح فين
زياد عند نانسي
ذهب زياد الملهي الليلي وكانت تنتظره نانسي
نانسي مالك
زياد مفيش مضايق شوية
نانسي طيب براحتك
زياد اعد يشرب لحد مانال من السكر وهو شايف زينة قدامه
زياداعد يبصلها انا ماشي
ناتسي طيب خليك شوية معايا
زياد انا لازم اربيها عشان اللي بتعمله فيا ومشي
نادين في ايه
نانسي مش فاهمة
في الطريق اناتعمل فيا كده ونزل من سيارته دخل علي باب القصر لقي كله نايم
بعد شوية عند زينة في غرفتها خبط الباب زينة بخوف مين
زياد ممكن ادخل
زينة طيب استني ولبست روبها وفتحت
زياد وهو بيبصلها
زينة وقلبهايخفق بسرعة وتلعثمت عايز ايه
زياد انتي ايه اللي عملاه في نفسك ده
زينة عاملة ايه وعايز مني ايه
زياد متعاملنيش كده ومسكها من ذراعها
زينة سبني انت ايه سكران
زياد ايوة سكران واغمي عليه علي باب غرفتها
زينة قوم قوم حتجبلي مصيبة وسندته لحد باب غرفته ونيمته علي السرير
زياد خليكي رايحة فين
زينةانا رايحة اوضتي
زياد انتي بتعملي كده ليه معايا ونام
زينة اللي يشوفك وانت نايم غير وانت صاحي واقربت منه قبلته
زينةلنفسها اعقلي ايه اللي انتي بتعملي ده
في صباح اليوم التالي صحيت زينة ونزلت
كوثر انا رايحة الجمعية ياامين
كوثر زينة صباح الخير انا رايحة الجمعية
زينة جمعية ايه لامؤاخذة
كوثر بضحك عاملين جمعية انا وصحابي بناقش فيها مشاكنا عن اذنك
زينة بعدم فهم اتفضلي وجالها اتصال من احمد
زينة ايوة يااحمد
زينة يااحمد قولتلك مفيش حاجة بيني وبينك عشان تكلمني
احمد بس انا بحبك وعايز اتجوزك
زينة ايه تتجوزني
زياد مين ده وخد منها التليفون
زينة ده احمد
زياد مش ده اللي كان بيتعرضلك قبلك فعلا انتو الاتنين شبه بعض نفس البيئة ونفس اللغة ونفس التعليم
زينة ماشي ياابن البشوات ماانت لو كنت متربي في نفس الظروف مكنتش قولت كده علي العموم انا حريحك انا وانت نسيب بعض احسن اه ده طبعا بعض ما التركة تتفرق انا حاخد نصيبي ومش حتشوف وشي تاني
زياد ماشي يلزينة انا حكلم المحامي ينهي كل حاجة
زينة عن اذنك وطلعت فوق دخلت غرفتها تبكي
في المساء وصل كمال المحامي وزياد خده في غرفة المكتب
المحامي اتفضل يازياد بيه
زياد انا وزينة طبعا اتجوزنا بقولك عايزين نقسم الورث بيني وبين زينة بالتساوي
كمال تمام انا اصلا كنت عامل حسابي علي كده وبدا في توزيع الاوراق عليهم
كمال كده ورثكم تقدروا تعملوا فيه اللي انتو عايزينه وكمان القصر بقي بالتساوي بينكم نصيبكم انتو ا االاتنين
زياد لا عشان احنا
زينة حنطلق
كمال مفيش مشكلة انا حخلص اجراءات الطلاق كمان مع مع الشيخ محمود
زينة طيب عن اذنكم
زياد استني
زينة خير
زياد انتي طالق
زينة بقهرة وبكاء وهزت راسها وطلعت علي غرفتها تبكي كوثر ياه كان هم اخيرا خدنا الثروة