Ads by Google X

رواية جميلة ولكن البارت السابع 7 بقلم دوداا حودة

الصفحة الرئيسية
الفصل السابع "7" من رواية جميلة ولكن بقلم دوداا حودة
رواية جميلة ولكن

رواية جميلة ولكن الفصل السابع 7

علاء:وانا هعرف منين
اسماء :مصطفي جوز اختك
علاء :انتي بتقولي اي انتي تعرفي مصطفي
اسماء :ايوه وسابني انا علشان يتجوز شيماء اختك علشان ترجع ليه معرض ابو
علاء :لا لا انا في كابوس مش عارف افوق منه وطبعا انتي مش كنتي بدوري علي شغل ولا حاجه كنتي جايه تنتقمي من البيه
اسماء:اولا انا مكنتش اعرف انك ممكن تطلب ايدي ثانيا ابدا انا كنت عايزه اعرفك بس بلاش تتنازل عن المعرض لأن هيرمي اختك بعدها
علاء : وانتي خايفه علي اختي المفروض اني اصدق وموبيل علاء رن في نفس الوقت شيماء
علاء : الو ايوه يا شوشو
شيماء :علاء انا محرجه منك اوي
علاء :اي فيه اي بس
شيماء :انت بتحبني صح
علاء :هو انا ليه اخت غيرك
شيماء :طيب ممكن تتنازل عن المعرض لمصطفي
علاء :لا لا اطلبي اي شي الا كده
شيماء :حبيبي أنا ممكن أطلق لو محصلش كده وانا بحب مصطفي اوي
علاء :شيماء انتي أغلي حاجه عندي وعلشانك ابيع الدنيا بس مصطفي مش هياخد المعرض انتي ناسيه عمك قال لينا اي
شيماء :عمك اغلي ولا انا
علاء :انتي أغلي وعلشان كده مش هعمل كده
شيماء :, وانا موافقه انا عايزه ميراثي من بابا بدل ما ارفع عليك قضيه
علاء :ترفعي عليا انا قضيه يا شيماء
شيماء :اه واعمل كده يا علاء ومن غير سلام كمان وقفلت السكه
علاء :يستحيل تكون اختي ده عمل ليها غسيل مخ
اسماء :اي فيه اي
علاء :دي عايزه ترفع عليا قضيه
اسماء :اي معقول ده شيطان من انسان
علاء :والله لقتله
اسماء :اهدي بس وفكر بالعقل علشان تعرف تاخد حقك منه
علاء :افكر في اي ده بيدمر اختي بالطريقه دي منه لله
اسماء :طيب انت قدامك حل انك تسيب المعرض مقابل ورث اختك ده لو اخدو بجد هيدمرك
علاء :علي جثتي انو ياخد حاجه المهم يلا بينا اروحك وروحت وفيه بيت شيماء كان مصطفي سامع المكالمه
مصطفي :قد كده انتي بتحبني
شيماء :اي ده انت كنت واقف
مصطفي :حبيبتي يا شيماء انا بجد بحبك اوي
شيماء :المعرض هيرجع ليك
مصطفي :لا معرض اي دلوقتي المهم ورثك يا عبيطه
شيماء :بس انا كنت بهددوا بس مش هعمل كده
مصطفي :ده حقك ولازم تخدي
شيماء :بس ده واخويا وأبويا وكل حياتي
مصطفي : تصدقي زعلت امال انا اي بقي
شيماء :لا مقصدتش والله
مصطفي :حبيبتي انا عارف بس حقك ولازم يرجع
شيماء : هشوف بس هو هيعمل اي
مصطفي :من غير ما يعمل احنا نروح للمحامي وهو يتعامل بقي
شيماء :علشان خاطري اصبر لما اشوف هو ناوي علي اي
مصطفي :مااااااشي يا ستي حاضر وروحت اسماء قدام بيت نورا
اسماء :انا هاخد اجازه يومين لحد ما تشوف انت عايز اي
علاء : اسماء قولي لاختك أن عايز اتجوزك
اسماء :بلاش كلام دلوقتي في الموضوع ده
علاء :والله مش انتقام منك زي ما هتكوني فاهمه ابدا انا فعلا بحبك وعارف انك غلبانه وكلنا بنغلط ولازم نسامح وطلعت اسماء وهي فرحنا
نورا :مالك روحتي فين بعد الفرح
اسماء :مش عارفه اقولك اي فرحنا اوي
نورا :يارب دايما بس خير في اي
اسماء :علاء عايز يتجوزني
نورا : علاء مين
اسماء :علاء صاحب الشركه
نورا :وانتي موافقه
اسماء :بفكر
نورا :انتي عبيطه بتفكري في اي لا طبعا
اسماء :هو اي اللي لا مهو بالطريقه دي هاخد حقي من الزفت مصطفي
نورا :وهتوقعي نفسك في مشاكل جامده
اسماء :بالعكس وبكره تشوفي
نورا :انا مش موافقه واللي انتي عايزه اعملي برحتك
اسماء :مالك يا نورا فيكي اي
نورا :مافيش تصبحي علي خير وعدا كان يوم وشيماء كانت مستنيه مصطفي يروح ليها ولكن محصلش واتصلت اسماء بحنان
اسماء :احلي عروسه في الدنيا
حنان :اسماء وحشاني اوي
اسماء: وانتي كمان والله اوي
حنان :احنا جاين يوم الخميس باذن الله
اسماء :, تيجوا بالسلامه بسرعه علشان عايزه حسام
حنان :خير في حاجه
اسماء :مش هو اخويا دلوقتي ولازم يعقد مع الإنسان اللي عايز يتجوزني
حنان :بتتكلمي جد الف الف مبروك يا حبيبتي
اسماء :علاء صاحب الشركه
حنان :مبروك يا قلبي بجد وجه يوم الخميس وحتى حنان وحسام وراحت ليهم اسماء
حنان :ازيك يا اسماء عامله اي
اسماء :, الحمد لله مال اسلوبك عامل كده ليه
حنان :هو فعلا علاء يبقي اخو شيماء مرات مصطفي
اسماء:وانتي عرفتي منين
حنان :لا انا مش موافقه
حسام :براحه بس مش كده اسماء لسه غاويه لنفسك مشاكل
اسماء :حسام انا بحبه. الله وهو بيحبني
حنان :ازاي يبقي الزفت ده معاكي في نفس العيله
اسماء :حسام انت هتفهمني والله بجد انا بحب علاء وقولت ليه علي كل حاجه.وهو موافق يتجوزني برضه
حسام :عرف باللي حصل
اسماء :مش بقولك محترم وراح واتقدم وتتحدد ميعاد الفرح وراح علاء لأخته
شيماء :اخويا حبيبي
علاء :مع ان زعلان منك بس جاي اعزمك علي فرحي
مصطفي : احنا مش رايحين
علاء :شيماء انا ناوي ارجع ليكي كل حاجه بس بعد فرحي
شيماء :بجد يا اخويا الف الف مبروك. بعد كلام كتير راحت شيماء وجوزها الفرح وكانت الصدمه لما لقاه العروسه اسماء
فضل يزعق وهاخد حقي منك يا علاء مش لاقي الا دي ماشي
علاء :لم لسانك احنا قدام الناس مينفعش كده
شيماء :ليه كده يا اخويا حرام عليك
علاء. شيماء اهدي بس وهفهمك ومشي مصطفي فضل شهر مش بيروح المعرض ولا بيروح البيت وشيماء كانت هتتجن وكان عندها اخوها ومراته اسماء وجه مصطفي
مصطفي :اي ده الصحبه الحلوه هنا
شيماء :مصطفي حرام عليك انت كنت فين
مصطفي :كنت بقضي شهر العسل زي اخوكي ادخلي يا نورا 😧
google-playkhamsatmostaqltradent