رواية نبض للكاتبة أمنية يونس الفصل الرابع "4" عبر مدونة دليل الروايات (pdf)
رواية نبض للكاتبة أمنية يونس |
رواية نبض البارت الرابع 4 كامل للكاتبة أمنية يونس
جالسة في غرفتها بجانب والدتها تروي لها ما قاله والدها في الفيديو
فلاش باك
سليم: نبض لما تسمعي الفيديو دا هكون أنا مش موجود
نبض يابنتي أنا هحكيلك حاجة مهمة اوووي بس أوعديني إنك هتتصرفي بحكمة قبل أي خطوة هتخطيها
وأنا واثق انك هتقدري تتصرفي صح لأني عارف أنا مربي بنتي ازاي
كانت نبض تتابع الفيديو ودموعها تتساقط كالشلالات وتتحس الشاشة بأناملها
سليم : نبض يا بنتي أنا اكتشفت حاجة بتحصل في المستشفي من وراء ضهرنا وممرضين ودكاترة مشتركين في الموضوع دا
بيشتغلوا في تجارة الأعضاء أي حد بيدخل يعمل عملية بياخدوا منه أعضاء وبيتاجروا فيها دول مافيا يا بنتي
وضعت نبض يدها علي فمها بصدمة لا تصدق ما تسمع
سليم وكأنه أحس بها : ليكي حق متصدقيش بس متستغربيش يا بنتي هي دي الحقيقة
تابع سليم : بصي يا بنتي أنا اكتشفت كل دا وتقريباً هم عرفوا وهيحاولوا يخلصوا مني
نبض ببكاء حاد : لا لا
ومادام وصلك الفيديو دا وانتي بتسمعيه يبقا هم اكيد خلصوا عليا
نبض أنا معتمد عليكِ انتِ اللي هتكشفي الحقيقة وتنقذي أرواح الناس هو دا قسم المهنة يا بنتي
أنا عارف إن الموضوع مش سهل وانهم ممكن يكشفوكِ بس أنا مقدميش حد تاني اثق فيه وعارف انك هتتصرفي بحذر
بصي فيه فلاشه موجود عليها كل اللي يدينهم هي معاكي دوري عليها كويس هتلاقيها أنا مش هقدر أقولك علي مكانها عشان لا قدر الله لو الفيديو دا وقع في ايد حد ميلاقيش فيه حاجة
المهم انك تتصرفي بحذر وتحسبي اي خطوة قبل متخديها عشان تعبي ميضيعش ودمي ميروحش هدر
انا عارف إن الموضوع صعب عليكِ بس مقدميش حل تاني
انا لسه معرفتش مين الراس الكبيرة والعقل المدبر لكل دا في المستشفي وانتِ اللي هتكشفي كل دا وتطهري المستشفي من الاشكال دي وتخليني فخور بيكي يابنتي دايماً كنت بقولك انتِ نبض قلبي والنهاردة هثبتيلي انك فعلاً نبض قلبي في رعاية الله يابنتي ربنا معاكي ويوفقك في كل خطاكِ يارب يابنتي
وانتهي الفيديو علي ذلك
مسحت نبض دموعها بأناملها وقالت:
اوعدك يا بابا إني هخليك فخور بيا وإني هجيب حقك
باك
نبض : هو دا كل اللي حصل وبابا قاله في الفيديو
هناء : طاب فين السي دي دا
نبض : كسرته بابا طلب كدا
فلاش باك
سليم : حاجة اخيرة يا نبض بمجرد ما تسمعي الفيديو دا اكسرِ السي دي عشان ميوقعش في ايد حد تاني فاهمة يا نبض
اخرجت نبض السي دي من الحاسوب وكسرته
باك
نبض : بس يا ماما بمجرد ما سمعت الفيديو كسرت السي دي
مسحت هناء دموعها ووقفت بقوة
بس أنا معنديش استعداد اخسرك يا نبض خسرت ابوكي ومش هخسرك يانبض فاهمة انا مليش حد غيرك
نبض : يعني ايه يا ماما
هناء : اظن كلامي مفهوم أنا مش هخسرك في حرب احنا مش قدها ولا عارفين اخرها ايه او انتي هيجرالك ايه لو كشفوكي انتي مش هتعملي حاجة من دي وهتبعدي عن الموضوع دا خالص
نبض : يا ماما بس
هناء : من غير بس
فلاش باك
سليم: نبض لما تسمعي الفيديو دا هكون أنا مش موجود
نبض يابنتي أنا هحكيلك حاجة مهمة اوووي بس أوعديني إنك هتتصرفي بحكمة قبل أي خطوة هتخطيها
وأنا واثق انك هتقدري تتصرفي صح لأني عارف أنا مربي بنتي ازاي
كانت نبض تتابع الفيديو ودموعها تتساقط كالشلالات وتتحس الشاشة بأناملها
سليم : نبض يا بنتي أنا اكتشفت حاجة بتحصل في المستشفي من وراء ضهرنا وممرضين ودكاترة مشتركين في الموضوع دا
بيشتغلوا في تجارة الأعضاء أي حد بيدخل يعمل عملية بياخدوا منه أعضاء وبيتاجروا فيها دول مافيا يا بنتي
وضعت نبض يدها علي فمها بصدمة لا تصدق ما تسمع
سليم وكأنه أحس بها : ليكي حق متصدقيش بس متستغربيش يا بنتي هي دي الحقيقة
تابع سليم : بصي يا بنتي أنا اكتشفت كل دا وتقريباً هم عرفوا وهيحاولوا يخلصوا مني
نبض ببكاء حاد : لا لا
ومادام وصلك الفيديو دا وانتي بتسمعيه يبقا هم اكيد خلصوا عليا
نبض أنا معتمد عليكِ انتِ اللي هتكشفي الحقيقة وتنقذي أرواح الناس هو دا قسم المهنة يا بنتي
أنا عارف إن الموضوع مش سهل وانهم ممكن يكشفوكِ بس أنا مقدميش حد تاني اثق فيه وعارف انك هتتصرفي بحذر
بصي فيه فلاشه موجود عليها كل اللي يدينهم هي معاكي دوري عليها كويس هتلاقيها أنا مش هقدر أقولك علي مكانها عشان لا قدر الله لو الفيديو دا وقع في ايد حد ميلاقيش فيه حاجة
المهم انك تتصرفي بحذر وتحسبي اي خطوة قبل متخديها عشان تعبي ميضيعش ودمي ميروحش هدر
انا عارف إن الموضوع صعب عليكِ بس مقدميش حل تاني
انا لسه معرفتش مين الراس الكبيرة والعقل المدبر لكل دا في المستشفي وانتِ اللي هتكشفي كل دا وتطهري المستشفي من الاشكال دي وتخليني فخور بيكي يابنتي دايماً كنت بقولك انتِ نبض قلبي والنهاردة هثبتيلي انك فعلاً نبض قلبي في رعاية الله يابنتي ربنا معاكي ويوفقك في كل خطاكِ يارب يابنتي
وانتهي الفيديو علي ذلك
مسحت نبض دموعها بأناملها وقالت:
اوعدك يا بابا إني هخليك فخور بيا وإني هجيب حقك
باك
نبض : هو دا كل اللي حصل وبابا قاله في الفيديو
هناء : طاب فين السي دي دا
نبض : كسرته بابا طلب كدا
فلاش باك
سليم : حاجة اخيرة يا نبض بمجرد ما تسمعي الفيديو دا اكسرِ السي دي عشان ميوقعش في ايد حد تاني فاهمة يا نبض
اخرجت نبض السي دي من الحاسوب وكسرته
باك
نبض : بس يا ماما بمجرد ما سمعت الفيديو كسرت السي دي
مسحت هناء دموعها ووقفت بقوة
بس أنا معنديش استعداد اخسرك يا نبض خسرت ابوكي ومش هخسرك يانبض فاهمة انا مليش حد غيرك
نبض : يعني ايه يا ماما
هناء : اظن كلامي مفهوم أنا مش هخسرك في حرب احنا مش قدها ولا عارفين اخرها ايه او انتي هيجرالك ايه لو كشفوكي انتي مش هتعملي حاجة من دي وهتبعدي عن الموضوع دا خالص
نبض : يا ماما بس
هناء : من غير بس