رواية نبض للكاتبة أمنية يونس الفصل "5" الخامس كامل عبر مدونة دليل الروايات (pdf)
رواية نبض للكاتبة أمنية يونس |
رواية نبض البارت الخامس 5 للكاتبة أمنية يونس
تجلس بجانب والدتها تحاول إقناعها بتنفيذ طلب والدها
نبض:يا ماما لو سمحتى دى تعتبر وصية و تنفيذ الوصية واجب
هناء:و ربنا بيقول و لا تلقوا بأيديكم إلي التهلكة و أنتى بتنفيذ الوصية بتودى نفسك للموت بأيديكى يا بنتى استهدى بالله أنا مش حمل مناهدة
نبض: طب و بابا دمه كدا هيروح هدر و اللى قتله مش هيتعاقب
و قد داست على جرح والداتها
هناء ببكاء: مش عارفة يا نبض بس أنا خايفة عليكى يا بنتى
نبض و قد عاد إليها اﻷمل في موافقة والدتها
نبض : ماما عارفة لين صحبتى
هناء: أيوه طبعا عرفاها بس ايه اللى جاب سيرتها دلوقتى
نبض : مانا هقول لحضرتك
بصى يا ماما أنا حكتلها على موضوع الفيديو دا و أخوها مروان ظابط و هى حكتله و يوم لما خرجنا أنا و هى قابلنا في الكافية و وعدنى هيساعدنى
هناء : و خبيت عنى كل دا يا نبض مش احنا دايما متفقين إن احنا صحاب قبل ما أكون أمك
نبض: أيوه طبعا يا ماما معلش متزعليش منى عشان خاطرى و أوعدك بعد كدا مش هخبى عنك أى حاجه
هناء:ماشى يا بكاشة طاب اتصلِ بقا بلين و أخوها أما نشوف ايه الحكاية
نبض :حاضر يا أحلى ماما
و قامت لتحاول الاتصال بلين
لين: ألو أيوه يا نبض خير في حاجة أنتى كويسة طنط كويسة
نبض بضحك : براحه على نفسك بس خدى نفسك اﻷول بس ايه بالعة راديو
لين بسخرية : هههههه عسل يا بت
نبض: قولى اﻷول هو مروان عندك
لين بابتسامه : اه مروان
نبض بصرامه :لين أنا بتكلم جد أنا حكيت لماما كل حاجة و هى عايزه تشوفك أنتى و مروان
لين بضحك : تمام يا فندم نص ساعة و نكون عندكوا المهم في عشا
ضحكت نبض رغما عنها : أيوه يا ستى في عشا بس انجزى
و أغلق كل منهما الهاتف
ذهبت لين لغرفة أخيها مروان و دقت الباب
مروان من الداخل :تعالي يا لين
لين بابتسامه بعد أن دخلت :عرفت منين إنى لين
مروان بضحك فاتحا لها ذراعيه فجرت عليها:يا بت أنتى بتى مش أختى عارف خبطتك و بعدين أنتى ناسية إنى ظابط و لا ايه المفروض تحترمينى
لين مؤدية التحية العسكرية : تحت امرك يا حضرت الظابط
دخلت والدتهم مها وجدت مروان محتضنا أخته و يضحكان
مها :يا ترى ايه سر الجامعة الحلوه دى
مروان : فاتحا ذراعه اﻵخر تعالي يا ماما
ذهبت إليهم محتضنه اياهم
مها : ها بقا قولولى بتعملوا ايه
قبل أن يرد مروان
أسرعت لين : هننزل نتمشى شوية
مروان :--
نظرت له: مش كدا يا مروان و لا ايه
فهم مروان نظرتها : أيوه يا ماما
نبض:يا ماما لو سمحتى دى تعتبر وصية و تنفيذ الوصية واجب
هناء:و ربنا بيقول و لا تلقوا بأيديكم إلي التهلكة و أنتى بتنفيذ الوصية بتودى نفسك للموت بأيديكى يا بنتى استهدى بالله أنا مش حمل مناهدة
نبض: طب و بابا دمه كدا هيروح هدر و اللى قتله مش هيتعاقب
و قد داست على جرح والداتها
هناء ببكاء: مش عارفة يا نبض بس أنا خايفة عليكى يا بنتى
نبض و قد عاد إليها اﻷمل في موافقة والدتها
نبض : ماما عارفة لين صحبتى
هناء: أيوه طبعا عرفاها بس ايه اللى جاب سيرتها دلوقتى
نبض : مانا هقول لحضرتك
بصى يا ماما أنا حكتلها على موضوع الفيديو دا و أخوها مروان ظابط و هى حكتله و يوم لما خرجنا أنا و هى قابلنا في الكافية و وعدنى هيساعدنى
هناء : و خبيت عنى كل دا يا نبض مش احنا دايما متفقين إن احنا صحاب قبل ما أكون أمك
نبض: أيوه طبعا يا ماما معلش متزعليش منى عشان خاطرى و أوعدك بعد كدا مش هخبى عنك أى حاجه
هناء:ماشى يا بكاشة طاب اتصلِ بقا بلين و أخوها أما نشوف ايه الحكاية
نبض :حاضر يا أحلى ماما
و قامت لتحاول الاتصال بلين
لين: ألو أيوه يا نبض خير في حاجة أنتى كويسة طنط كويسة
نبض بضحك : براحه على نفسك بس خدى نفسك اﻷول بس ايه بالعة راديو
لين بسخرية : هههههه عسل يا بت
نبض: قولى اﻷول هو مروان عندك
لين بابتسامه : اه مروان
نبض بصرامه :لين أنا بتكلم جد أنا حكيت لماما كل حاجة و هى عايزه تشوفك أنتى و مروان
لين بضحك : تمام يا فندم نص ساعة و نكون عندكوا المهم في عشا
ضحكت نبض رغما عنها : أيوه يا ستى في عشا بس انجزى
و أغلق كل منهما الهاتف
ذهبت لين لغرفة أخيها مروان و دقت الباب
مروان من الداخل :تعالي يا لين
لين بابتسامه بعد أن دخلت :عرفت منين إنى لين
مروان بضحك فاتحا لها ذراعيه فجرت عليها:يا بت أنتى بتى مش أختى عارف خبطتك و بعدين أنتى ناسية إنى ظابط و لا ايه المفروض تحترمينى
لين مؤدية التحية العسكرية : تحت امرك يا حضرت الظابط
دخلت والدتهم مها وجدت مروان محتضنا أخته و يضحكان
مها :يا ترى ايه سر الجامعة الحلوه دى
مروان : فاتحا ذراعه اﻵخر تعالي يا ماما
ذهبت إليهم محتضنه اياهم
مها : ها بقا قولولى بتعملوا ايه
قبل أن يرد مروان
أسرعت لين : هننزل نتمشى شوية
مروان :--
نظرت له: مش كدا يا مروان و لا ايه
فهم مروان نظرتها : أيوه يا ماما