رواية نبض الأدم بقلم جنى عيد البارت الحادي عشر "11" كامل عبر مدونة دليل الروايات.
رواية نبض الأدم بقلم جنى عيد |
ملحوظة: الرواية كاملة أكتب في جوجل "رواية نبض الأدم دليل" أو أدخل مباشرة على "deliil.com"
11. رواية نبض الأدم الفصل الحادي عشر كامل بقلم جنى عيد
بعد ما يوسف دخل الغرفه عند آدم
آدم بذهول :يوسف مش معقول إنت رجعت إمتي
يوسف :رجعت في نفس اليوم ال إنت دخلت فيه في غيبوبه
آدم : يعني إنت هنا بقالك أسبوعين
ليكمل بحب أخوي : وحشتني والله يا جو
يوسف بإبتسامه وهو يحتضنه :وإنت والله يا آدم وحشتني أوي حمدلله علي سلامتك
آدم :الله يسلمك يا جو
أريج بمرح لخفي توترها هيا ونبض :بس قولي يا آدم هو إزاي أخويا جيمس بوند وأنا معرفش
آدم :ههههه مهو عشان محدش يعرف خالص بس كده كلكم عرفتوا يعني هشتغل عادي وإنتوا عارفين
نبض بخوف :يعني ممكن تتأذي تاني آدم بلاش لو تحبني
آدم بحب وهو يمسك وجهها بين يديه : أنا بعشقك يا نبضي مش بحبك بس،،،، بس يا حبيبتي ده شغلي وأنا متعود عليه ومش هقدر أسيبه
نبض بطفوله :بس كده هتتأذي
آدم :لا يا نبضي أنا هحاول دايما أكون في امان ومتأذيش عشان نبضي متزعلش
نبض : وعد
ليبتسم آدم لبرائة نبضه
ويردف بحب :وعد
أريج بمرح : عيب كده ليكم أوضه في البيت تلمكم
آدم :عادي يا أريج أنا أعمل ال أنا عايزه في أي مكان مش في الأوضه بس
لتنكزه نبض وهيا تمتم :وقح
آدم :هههههه ليه بس يا نبضي مراتي وأنا حر أعمل ال أنا عايزه
ليكمل بخبث : ولا أتجوز واحده تانيه غيرك
لتمسكه نبض من ياقة زي المستشفى الذي يرتديه وتقول بغيرة عاشقه :عشان أقتلك إنتي ملكي أنا بس يا أدومي ومش لحد غيري
ليقهقه آدم من غيرة نبضه القاتله عليه
وتقول أريج :تؤ تؤ بقي كده يا نبض دي أخرة تربيتي فيكي يا بنتي إحنا نسممه الأول بعدين نقطعه قطع صغيره ونحطه في إكياس سودا ونرمي في الصحراء
نبض بشر : تصدقي يا ريجو معاكي حق
آدم بذهول : إنت بقيتوا مجرمين كده من إمتي
نبض :من زمان يا دومي بس إنت ال مش واخد بالك
لتكمل بخبث : هتعمل فيا إيه هتحبسني يا حضرة الظابط
آدم بعشق :اه هحبسك بس هحبسك في قلبي يا نبض قلبي
أريج بدراما وهيا تضع يدها علي قلبها :اه قلبي الصغير لا يتحمل المحن الزايد والله يا آدم لاحظ إني عندي مراره واحده يعني
ليشعر يوسف أنه لا مكان له في هذه العائله الصغيره ويقول : أنا همشي بقي
آدم :هتمشي ليه يا إبني ما تخليك
يوسف :لا أنا هروح للدكتور عشان لو هتخرج من المستشفى
آدم :تمام
ويذهب يوسف
بقلم جنا عيد
بعد قليل
يطرق باب غرفة آدم في المستشفى
ويدخل حسن وهو يحمل علبة شيكولاته
أريج :حسن إيه ال جابك هنا
حسن :إيه جاي لأخويا الكبير عندك مانع
آدم :لا طبعا أحلي أخ إنت يا أبو علي
ليحتضنه حسن ويقول :حمدالله على سلامتك يا آدم
آدم :الله يسلمك يا أبو علي
ليكمل بإستغراب :بس إنت رجعت إمتي وعرفت إزاي إني في المستشفى
حسن ;:رجعت من أسبوعين تقريبا وعرفت إزاي ف أنا قبلت أريج في كافتريا المستشفي بس كانت مستعجله وبعدين سألت الإستقبال لو فيه حد من عيلتكم هنا وعرفت
آريج بمرح :لا تعبت نفسك والله
وتأخذ منه الشيكولاته وتقول بمرح :نورتنا والله يا أبو علي
حسن :هههههه يا بت مش هتبطلي جنانك ده
أريج :نو أنا بحب الجنان هو أحلي حاجه في الدنيا
حسن بعدم فهم : إشمعنا يعني
أريج بتوضيح :الجنان أحلي حاجه في الدنيا الجنان يعني الطفوله والبرائه ونقاء القلب وال إنتوا بتقولو عليه جنان يبيقي عفويه مننا عفويه نابعه من برائتنا وطفولتنا الجنان يعني الحب وأحلي ما فيه الحب هو الجنان
حسن بإعجاب :لا تصدقي عجبني
ليكمل بغمزه : عاوز أجرب الجنان وهجربه بس معاكي
لم تفهم أريج ماذا يقصد بحديثه ولكن آدم قد فهم
آدم بمرح :طب لاحظ إني هنا يعني
حسن بمرح لصديقه :يعني أعمل كده من وراك أنا محترم يا عم
آدم بمرح :لا معاك حق طول عمرك صاحب خلق
نبض وهيا تصفق بيدها :لا لا عجبتيني يا ريجو والله من إمتي وإنتي فليسوفه كده
أريج بغرور وتكبر : من زمان يا بنتي بس إنتي ال مش واخده بالك أنا موسوعه علميه
نبض : تباً لتواضعك والله يا أخت أريج
حسن :ههههههه لسه زي ما إنتي يا نبض متغيرتيش
ليكمل حسن بخبث :بس بقيتي أحلي وأجمل من زمان
نبض بخجل :ميرسي
آدم بغيره :نعم يا أخويا بتعاكس مراتي قدامي إمشي من أدامي يا حسن عشان ما أقومش أقتلك
أريج بغيره :اه يلا بره يا حسن تعالي أوصلك لبره
حسن وهو يشعر بغيرتها عليه وقد فرح بهذا : تمام يلا يا ريجو
بعد ما خرجوا
آدم :ممكن أعرف حضرتك مبسوطه إن هو بيعاكسك يعني
نبض :لا يا دومي هو بيهزر وإنت عارف حسن يعني
لتكمل بخبث :طول عمره بيهزر ويتحب كده بسرعه مش زي ناس دبش
ليحتضنها آدم وهو يضغط عليها بقسوه : والله يا نبض إن سمعتك بتقولي إسم راجل غيري حتي هقتلك فاهمه
نبض بمرح : بتغير يا أدومي
ليسند آدم رأسه جانب عنقها ويقول بحب وغيره :اه بغير جدا يا نبض غيرتي ممكن تكون قاتله ده أنا بس لو شوفت راجل بيبص عليكي ببقي عاوزه أقتله عشان شاف حاجه مش بتاعته إنتي ملكي أنا بس وأنا بس ال من حقي أعمل فيكي ال أنا عايزه عاوزك تستحملي غيرتي عليكي ومش تزهقي مني
نبض بحب وهيا تحتضن يديه :مقدرش أزهق منك ولا من غيرتك يا أدومي
آدم : ربنا يخليكي ليا يا قلب أدومك
*بقلم جنا عيد *