قدر الزين بقلم جنا عيد البارت الثاني 2
زين بتأكيد :أيوه نتخطب
ليكمل وهو يريد جرحها : مستغربه ليه ما إنتي عارفه إني بحب فرح من زمان
قدر ودموعها تهدد بالنزول :بتحبها؟؟؟
ليأخذ زين يد ويمسكها بيده :أيوه طبعا بحبها
ليقول بقسوه :إمال هحب مين غيرها وهلاقي فين واحده زيها بتحبني وبتخاف عليا مش طمعانه في فلوسي
لتبلع قدر غصه بحلقها من صعوبة كلماته اللاذعه علي قلبها : اه فعلا مش هتلاقي واحده تحب فلوسك وتهتم بيها زيها
قدر بقوه :اه سوري قصدي تحبك إنت
فرح بغيظ :شور قدر أنا بحب زين جدا
لتكمل بإستفزاز :عقبالك! يا قدر
لتلاحظ قدر إنكماش ملامح وجه زين بحنق واضح
لتبتسم من داخلها علي غيرته الواضحه
قدر بإستفزاز :اه قريب أوي يا فرح
والد قدر (محمود) :قريب إزاي؟
قدر بخجل مصتنع :أ،، أصل يا بابا مالك طلب إيدي
زين بغضب وغيره :نعم،،، وسي زفت ده شافك فين،، ولا إنتي شوفتيه فين ،، ويقف معاكي ويكلمك ليه أصلا،
والدة زين (حياة) : ومالك متعصب أوي ليه كده؟
لتبتسم قدر وقد علمت أن حياه قد إنضمت في صفها وسيجعلون زين يعرف الحقيقه
زين بجمود :مش متعصب ولا حاجه بس مينفعش كده عشان سمعتنا أكيد مش هخاطر بسمعة عيلتنا عشان أستاذ مالك عملي فيها روميو
قدر :معاك حق يا زين عشان كده هو طلب إن ييجي يقابلك إنت وبابا
لتكمل بإستفزاز :عشان قولتله إن إنت أخويا الكبير ولازم يطلبني منك إنت و بابا
محمود :ماشي يا قدر خليه ييجي بكره بليل
قدر :Ok
زين بغضب :أنا طالع أوضتي
*بقلم جنا عيد*
في المساء
كان الجميع مرحبا نائم منهم من نائم وهو مجروح الفؤاد... ومنهم من نائم وهو يخطط للشر بسبب الحقد.... ومنهم من نائم وهو يخطط لإسترجاع معشوقه...
أحست قدر بجفاف في حلقها تريد الماء
فنزلت للمطبخ
وكانت ترتدي منامه طفوليه وردية اللون عليها رسومات أميرات ديزني وكانت تعصق شعرها علي شكل قطه
ووهيا تشرب الماء أحست بأحد يأتي تجاه المطبخ
زين :بتعملي ايه هنا؟؟؟
قدر بخصه وفزع :حرام عليك يا زين خضتني!!
زين :بتعملي إيه هنا في الوقت ده!!!
قدر بسخريه :بلعب!!؟ يعني هكون بعمل إيه بشرب يا زين
زين وقد لاحظ ما ترتديه ليتمالك نفسه بصعوبه حتي لا يفتك بها فكيف لها أن تنزل بهذه الهيئه الساحره بالنسبه له
وكان يهم بتوبيخها ليسمعوا صوت شخص يتحدث مع شخص آخر
وكانت المفجأه آن الشخص ما هيا إلا فرح
ولكن من الشخص الثاني
وووو يتبع
ملحوظة: الرواية كاملة أكتب في جوجل "قدر الزين دليل الروايات" أو أدخل مباشرة على "deliil.com"
رواية قدر الزين الفصل الثاني 2 بقلم جنى عيد
قدر بصدمه :تتخطبوازين بتأكيد :أيوه نتخطب
ليكمل وهو يريد جرحها : مستغربه ليه ما إنتي عارفه إني بحب فرح من زمان
قدر ودموعها تهدد بالنزول :بتحبها؟؟؟
ليأخذ زين يد ويمسكها بيده :أيوه طبعا بحبها
ليقول بقسوه :إمال هحب مين غيرها وهلاقي فين واحده زيها بتحبني وبتخاف عليا مش طمعانه في فلوسي
لتبلع قدر غصه بحلقها من صعوبة كلماته اللاذعه علي قلبها : اه فعلا مش هتلاقي واحده تحب فلوسك وتهتم بيها زيها
قدر بقوه :اه سوري قصدي تحبك إنت
فرح بغيظ :شور قدر أنا بحب زين جدا
لتكمل بإستفزاز :عقبالك! يا قدر
لتلاحظ قدر إنكماش ملامح وجه زين بحنق واضح
لتبتسم من داخلها علي غيرته الواضحه
قدر بإستفزاز :اه قريب أوي يا فرح
والد قدر (محمود) :قريب إزاي؟
قدر بخجل مصتنع :أ،، أصل يا بابا مالك طلب إيدي
زين بغضب وغيره :نعم،،، وسي زفت ده شافك فين،، ولا إنتي شوفتيه فين ،، ويقف معاكي ويكلمك ليه أصلا،
والدة زين (حياة) : ومالك متعصب أوي ليه كده؟
لتبتسم قدر وقد علمت أن حياه قد إنضمت في صفها وسيجعلون زين يعرف الحقيقه
زين بجمود :مش متعصب ولا حاجه بس مينفعش كده عشان سمعتنا أكيد مش هخاطر بسمعة عيلتنا عشان أستاذ مالك عملي فيها روميو
قدر :معاك حق يا زين عشان كده هو طلب إن ييجي يقابلك إنت وبابا
لتكمل بإستفزاز :عشان قولتله إن إنت أخويا الكبير ولازم يطلبني منك إنت و بابا
محمود :ماشي يا قدر خليه ييجي بكره بليل
قدر :Ok
زين بغضب :أنا طالع أوضتي
*بقلم جنا عيد*
في المساء
كان الجميع مرحبا نائم منهم من نائم وهو مجروح الفؤاد... ومنهم من نائم وهو يخطط للشر بسبب الحقد.... ومنهم من نائم وهو يخطط لإسترجاع معشوقه...
أحست قدر بجفاف في حلقها تريد الماء
فنزلت للمطبخ
وكانت ترتدي منامه طفوليه وردية اللون عليها رسومات أميرات ديزني وكانت تعصق شعرها علي شكل قطه
ووهيا تشرب الماء أحست بأحد يأتي تجاه المطبخ
زين :بتعملي ايه هنا؟؟؟
قدر بخصه وفزع :حرام عليك يا زين خضتني!!
زين :بتعملي إيه هنا في الوقت ده!!!
قدر بسخريه :بلعب!!؟ يعني هكون بعمل إيه بشرب يا زين
زين وقد لاحظ ما ترتديه ليتمالك نفسه بصعوبه حتي لا يفتك بها فكيف لها أن تنزل بهذه الهيئه الساحره بالنسبه له
وكان يهم بتوبيخها ليسمعوا صوت شخص يتحدث مع شخص آخر
وكانت المفجأه آن الشخص ما هيا إلا فرح
ولكن من الشخص الثاني
وووو يتبع
- قدر الزين الفصل الثالث 3 أضغط هنا
- فهرس رواية قدر الزين كاملة أضغط هنا يحتوي على جميع الفصول