رواية رياح عشقك بقلم جنى عيد الفصل الرابع "4" كامل عبر مدونة دليل الروايات.
رواية رياح عشقك بقلم جنى عيد |
ملحوظة: لجميع حلقات الرواية (أبحث في جوجل "رياح عشقك دليل" أو أدخل على "Deliil.com" مباشرة )
رواية رياح عشقك البارت الرابع 4 بقلم جنى عيد
في مدينة إسكندرية
كانت تقف موج
موج للرجل :فهمت هتعمل إيه
الرجل :اه يا آنسه
موج :تمام،،،، أول ما تلاقيني واقفه معاه تدخل علطول
الرجل :تحت أمرك
لتتوجه موج لداخل المطعم الموجود به أرسلان
وتعدل من وضع عدساتها البنيه التي تخفي روعة عينيها الخضراء
وتدخل المطعم لتبحث بعينيها عن أرسلان لتجده أخيراً كان يجلس مع مروان
لتتوجه ناحيتهم
مروان : أنا هعمل مكالمه وجاي،،،، تمام
ليومئ له أرسلان
لتمثل موج إنها تبكي وتصدم بأرسلان قصدا
موج ببكاء :أنا أسفه
ليطالعها أرسلان بتفتحص ليري فتاه شابه تبدوا انها في قرنها الثاني من عمرها شعرها أسود لامع وعينيها بنيه اللون (العدسات) وجسدها ممشوق وكانت ترتدي بنطلون قماش واسع نبيتي اللون وبلوزه سوداء بكم ولكنها كانت رافعه أكمام البلوزه وكوتشي سبورت إسود
أرسلان :لا ولا يهمك
موج وهيا تبكي :بعد إذنك
أرسلان :ثانيه واحده بس،،، ليكمل بنبره ذات مغذي :هو ممكن أعرف إنتي بتعيطي ليه؟؟!
رواية رياح عشقك
ليقطع حديثهم رجل يقبض علي يد موج
الرجل :فاكره إنك هتهربي مني لا إنسي
موج ببكاء :والنبي سيبني آمشي والنبي
الرجل :أسيبك تمشي إزاي يا قطه إمال أنا دافع فلوس لأبوكي ليه
موج :حرام عليك سيبني أمشي
وكان يهم الرجل بأخذها ليتفاجأ بلكمه قويه من أرسلان
أرسلان بشر :سيبها
الرجل :وإن مسبتهاش هتعمل إيه؟؟
ليضربه أرسلان علي وجهه جعل الدماء تنذف من أنفه
ليرمقه أرسلان بنظره أرعبته : تحب تعرف هعمل إيه تاني؟؟
الرجل برعب وهو يترك موج : لا عليه يا بيه ديه حتة بت متستهلش
ويفر هارباً من المطعم
موج بإمتنان :شكراً
أرسلان : هو مين ده وعايز منك إيه؟؟؟
موج بتمثيل :ده واحد زباله يعرف أبويا،،، كان بابا مديون ليه بفلوس ومعرفش يسد حقهم فالقذر ده قالوا إنه ياخدني لما يحبس بابا وطبعا أبويا للأسف إختار مصلحته ورماني وأنا هربت منه وأديك شوفت كان جاي ورايا ياخدني
ليأتي مروان وكان إستمع لحديثها
مروان بتساؤل :متعرفيش الراجل ده إسمه إيه
موج :لأ معرفوش
ليكمل مروان :تمام،،،، طب إنتي عندك الوقتي مكان تنامي فيه؟!
لتبتسم موج بداخلها ثم ترسم الحزن علي وجهها : لا معنديش
ليقول مروان :طب إنتي ممكن تيجي تعيشي في بيتي
لتشهق موج بإستنكار :نعم؟
ليكمل مروان :أنا عايش أنا وأرسلان مع بعض وفي خدامين كتير في القصر وإحنا نادراً لما بنروحه
لتقول موج :شكرا بس أنا مش عاوزه شفقه مت حد
ليقول أرسلان بفظاظه :مين قالك إنها شفقه؟؟ إنتي هتعدي في القصر بصفتك خدامه والخدامين عندنا بيناموا في القصر
ليقول مروان بلطافه : يا ستي إشتغلي الأول ولو نظام الشغل معجبكيش إبقي إمشي
أرسلان بفظاظه :إنت لسه هتبررلها لو عاوزه تيجي تيجي متجيش يببقي أحسن
مروان :معلش يا
ليكمل بتساؤل :إنتي إسمك إيه
موج بإبتسامه:موج إسمي موج
مروان :تمام يا موج،،،، يلا نروح القصر
موج :تمام
ويذهبوا للقصر
مروان :بصي يا ستي نامي النهارده وتبتدي شغل من بكره
موج :تمام
لينادي مروان علي إحدي الخادمات لتوصل موج لغرفتها
بقلم جنا عيد
--
موج بإنتصار :كده حلو أوي نبدأ الشغل من بكره!
لتكمل بإنتقام :والله لأدمرك يا أرسلان
وتذهب للفراش لتنام
--
في فيلا عائلة المغربي
جاسر :يا تري روحتي فين يا موج روحتي فين يا حبيبتي
سچي : لو سمحت لو مفيهاش تتطفل ممكن أعرف حضرتك من إمبارح وإنت زعلان أوي كده ليه
لتكمل بشك :وفين أختك ال إنت قولت عليها هيا هربت بجد؟؟
جاسؤ بعصبيه :أمال يعني بتلعب معايا وبعدين بتسألي ليه أصلا إنتي مش من حقك تسإلي
سچي بحرج :أنا أسفه!!
وتذهب لغرفتها
ليشد جاسر علي خصلات شعره بعصبيه
ثم يخرج من البيت
--
لتشرق شمس يوم جديد ملئ بالمفاجآت