الفصل الحادي عشر "11" من رواية سكرتيرتي السمينة بقلم موني الكاتبة اماني خالد
رواية سكرتيرتي السمينة |
رواية سكرتيرتي السمينة البارت الحادي عشر 11 كامل
مضت ثلاث سنوات في تلك المده تغير حالهم جميعا وبالاخص ياسمين فقد ازدادت سمنه واصبحت 130 كيلو جرام يالله كم اصبحت سمينه وجمالها الفتاك اصبح مندثرا بين انتفاخ وجهها وجسدها اصبح قطعه واحده خالي من منحنيات الانوثه والاغراء فقد زهدت كل شيئ واصبحت جسد بلا روح
تعرضت للانتقاد والتنمر بشكل يهلك المشاعر
وكالعاده لم تظهر انكسارها او حتي تاخذ قرار ان تتغير بل زاد الامر سوءا
ام ياسمين : ياااااااااسمين
ياسمين : خير ع الصبح
ام ياسمين : متتكلمي عدل ي زفته
ياسمين : تمام حضرتك عاوزاني اكلمك ازاي يعني
ام ياسمين : لاااااا بقي انا استحملتك كتير اووووي انتي جرالك اااااااااي هاااااا مالك
ياسمين ببرود : مالي ي سلمي هانم منا كويسه اهو
ام ياسمين : متستفزيش صبري عليكي ي ياسميييين
ياسمين : بمراره ايه هتعملي اي ي سلمي هانم هتموتيني ولا تحرميني من الميراث اقصد الا باقي من الميراث
ام ياسمين : انتي عاااااااااوزا ااااااي
ياسمين : مين فينا الا عاوز ي هانم
ام ياسمين : هاااااانم هااااااانم انا لا هانم ولا زفت
ياسمين : وفقدت اعصابها لاااااااء هااااااااانم لما تمشي ع خطي سمير السماك تبقي هاااااااااانم انتي ااااااااي ااااااااي انتي خلاص قلبك بقي حجر لي لي عملتي كدا كنتي ممكن توافقي وكنت هتجوزو ونبعد ليييييييي بعدتي عني الانسان الوحيد الا حبني حبني زي م انااااااااا حب ياسمين التخينه ياسمين الا الكل بيتريق عليهاااااااااا ياسمين الا مضطره تسمع كلااااام يسم البدن وتريقه عليها وقله ثقة ف نفسها يااااااااااسمين الا عمر م حد بصلها بحب يااااااااااااااسمين الا ف كل بتكره نفسها اكتر من الاول دنا لو كلبه مش هحس بقله القيمه دي عااااااوزا تعرفي كنت عاوزا اي كنت احب واتحب كنت عاوزا حياه طبيعيه كنت عاوزا راجل يبصلي بصه حب مش سخريه راجل يشوف طبتي وحنيتي مش يشوف دهوني ووزني ولاول مررررره تجيلي الفرصه وانتي انتييييييييي ضيعتيها عشان تمشي ورا سمير السماك حسبي الله ونعم الوكيل فيك ي سمير ي سمااااااااك حسبي الله ونعم الوكيل فيكو كلكووووووووو‘وو
ام ياسمين بنفاذ صبر فقد فقدت سيطرتها علي الصمود امام كلمات ابنتها
افهميييييييييييييييي بقي افهمييييييييييي سمير السماااااااك هددني هددني هيقتل رامي وهيمنع جوازكو انتي ااااااااااي ي شيخة مترحموني بقي ارحمونيييييييي انا بشر بشر ومن حقي اخاف علي بنتي بنتي الا جايه تتهمني ان انا الا بوظت مستقبلها بنتي الا لو كنت سبتها تتجوز الا بتحبو كانت هتبقي ارمله ولا صاحبه فضيحة جوزها مجاش يوم الفرح فكري مره وحدا بس مررررررره قبل م تظلميني وتفكري ان دمرت حيااااااااااتك انا كنت بنقذك من سمير وشروووووووو
خرجت وعيونها تنزف دموع القهره والمأساه لقد قست علي نفسها كثيرا بسبب ذاك المدعو سمير دمر كل شئ قديما حرمها من زوجها بتسلطه والان يود الفتك بهم جميعا من اجل تسلطه
بقلم الكاتبة أماني خالد
ما هذا الذي اسمعه احقا وصل جحوده لهذه الدرجة هل وصل به الامر ليقتل حفيده لمجرد انه اعترض علي اوامره هل كان سيكسر سعادتي يوم زفافي من اجل ان يحقق مراده اي نوع من البشر هذا
من اعطي له الحق ف التحكم بمصيرنا جميعاا ايعتقد نفسه اله ليتحكم بمستقبلنا جميعا كم اكرهك ولكنني لم استسلم لا بل سأثأر لنفسي منك قبل ان تكرر فعلتك مع احد اخر ساجعلك تندم ي ذا القلب الصلب
قامت وارتدت ملابسها وذهبت للجامعه
في سيارتها
ياسمين : الوووو
همسه : مالك ي ياسمين
ياسمين : مالي هو انا اتكلمت
همسه : منغير م تتكلمي باين من صوتك
ياسمين ام اجي هحكيلك المهم انتي فين
همسه : ف المترو عشر دقايق وهوصل
ياسمين : تمام باي .
ارادت همسه ان تتكلم ولكن ياسمين قد قطعت الاتصال
في الجامعة
همسه : مالك
ياسمين : هتجوز
همسه : ااااااااي
ياسمين : هتجوز مراد بن عمي
همسه : ازااااااي
ياسمين : منتي عارفه اتفاق جدي كنت حاطه امل ان رامي يرجع بس هو مرجعش تلاقي شافلو وحدا اجنبيه
همسه : متظلميهوش ي ياسمين مش يمكن غصب عنو
ياسمين : مبقتش تفرق خلااااااااص
همسه : حسا بيكي ي ياسمين
ياسمين : المهم مفيش اخبار عن مروان
همسه : هههههه مروان مروان بح خلاص من ساعه م تطردتو ومشوفتهوش شكلو حول من الجامعه
ياسمين : قسيتي عليه اوووي ي همسه
همسه : عارفه ع اد مكنت مدايقه منو بس كنت مبسوطه ف حضنو اوووووي حسيت احساس غريب اووووي كان الوقت وقف وانا ف عالم تاني كنت بقولو يمشي وانا نفسي ميمشيش كنت ببعده عني ونفس اترمي ف حضنو اكتر
ياسمين : ههههه اتلم متعوس ع خيب الرجا
همسه : حطي نفسك مكاني كدا
ياسمين : منا مكانك فعلا عارفه دا اسمو احساس اول مره بتبقي حلووووه اووي علاامة ف القلب مبتمحيهاش السنين عارفه ان مش متاكده حبيت رامي ولا لا حبيتو بجد ولا دا مجرد شعور عشان هو اول راجل يحبني ويعمل معايا كدا
همسه : ههههههههه مش عارفه اقولك اااااي انتي تخينه والكل بيتريق عليكي عشان وزنك واناااااا رفيعه والكل بيتريق عليا عشان رفعي ي شيخة الناس دي غريبه اوووووي عوزينا نبقي برفكت ي اما يتريقو علينا ويكرهونا ف نفسنا هو جسمنا مدايقهم ف اي شكلناااااا عملهم عقبه ف حياتهم اوووووي كدااا
ياسمين : انا همشي عشان مخنوقه عشان هشوف سي مراد بكرا
همسه : مش ممكن تحبي
ياسمين : هههههههه احب مين مراااااد وفتحت هاتفها ووجهت صوره مراد. لعيون همسه البيه داااااااااا هيبص ليا اناااااا انا متوقعه كل تصرفاته هو اصلا بيكره رامي وهيتجوزني عشان يكسره مش اكتر
باااااااي وذهبت
همسه : استنيييييييي ي بت حفله التخرج كمان شهرين هاااااا
ياسمين اشارت لها من بعيد وذهبت
همسه : وبعدهاااااالكو بقي انا خلاااااص تعبت وحشتني اووووووي ي مروان
فاذا برقم غريب يتصل بها
همسه : رقم غريب هيييييح يارب يكون انتا ي مروااااان
همسه : الوو
المتصل : وحشتيني اوووووي
همسه : معلش حضرتك مين
المتصل: ليكي حق ي حبيبتي منا سبتك من زماااااان اووووووي
همسه : انتي مين
المتصل : انا امك ي همسه
همسه : اميييي
هاجر : ايوه ي حبيبتي وحشتيني اوووي ومازن عامل اي وحشتوني ي حبايبي
همسه بدموع : الرقم غلط ي مدام هاجر انا امي ماتت من سنين
هاجر : اي الكلام دا انتي بتموتني وانا عايشه
همسه : انتي الا موتينا بغيابك عننا زمان وجي الوقت اني اموتك بسكينه تلمه ولون عمري م هعرف اوجعك زي م وجعتيني ووجعتي مازن وبابا
هاجر : ابوكي السبب
همسه : انتي تخرصييييي ابويا اشرف من مليون وحدا زيك اوووووعي تغلطي في انتي سااااااامعه
واغلقت المكالمه
همسه : رجعت لييييييي لييييييييي راجعه بعد خمستاااااااااشر سنه
اشعر بارتجاف مفاصلي انفاسي مضطربه لم اتوقع عودتها لحياتنا ولكن كنت اتمني مسبقا ان تاتي وترجع اسرتنا سعيده يسودها الدفئ العائلي ولكن وجودها اصبح خطراااا جدا لو علم ابي بذالك اعلم انه لن يصمد سينهار لن يصمد اكثر من ذالك
رجعت همسه المنزل وعقلها مشتت جداا
همسه : باباااا
نبيل : خير ي بت انتي سخنه
همسه : لي
نبيل : اول مره تحترميني وتقولي بابا
همسه : وجلست بين احضانه
انتا بابا وماما وحبيبي والدنيا كلها
نبيل وشعر بالوحده والضعف من كلماتها : مالك ي قلب بابا
همسه : لي متجوزتش ي بابا
نبيل : شوفي ي حبيبتي لما هاجر مشيت خدت معاها حبها ليكو واهتمامها وسابت البيت بارد ناقصو دفا الام وحنانها ومبقالكوش غيري
ثم اخذ نفس عميق واكمل
وانا عاهدت نفسي اني ليكو انتو بس حناني واهتمامي وعمري كلو ليكو مش من حق اي حد يشاركو فيا ولا من حقي اقسم اهتمامي بنكو وبين حد تاني انا ليكو انتووووو وبس
همسه شعرت بغصه في قلبها كم انت رقيق ي ابي لهذه الدرجة تضحي من اجلنا تعاقب نفسك علي زنب لم تقترفه انت
همسه : انتا مصمم تعاقب نفسك ع حاجة ملكش زنب فيها
نبيل : بس دا زنبي ي همسه
همسه : زنبك ف اااااي
نبيل بكسره : عشان معرفتش اختااار الست الصح الا تنفع ام لولادي شوفتها ست جميله وحلوه يلاااا اتجوزها ونسيت انها متنفعش ام وظلمتكو هي مش غلطانه انا الا غلطان ولادم ادفع التمن
همسه : لو طلبت منك طلب هيسعدني ف حياتي هتعملو
نبيل : اطلبي ااااااي حاجة وهعملها بس تفرحي
كم تصعب الامور علي ي ابي كيف لي ان اطلب هذا الطلب
همسه بجراءه : اتجوز
نبيل بهدوء : لسه قايلك اني مواعد نفسي قلبي ليكو وبس
همسه : وانتا بردو لسه قايلي انك هتعمل اي حاجة تفرحني
نبيل ببصيص غضب : همسه انتهينا من السيره دي بقيييي
همسه : لاااااء ي بابا منتهناش وهتجوز وهتعيش حياتك زيك زي ااااااي حد كفايا الا فااااات
نبيل وقد ضغطت علي جرحة وعذابه و ابعدها عنه بعنف
قولت مش هتجووووووووووووز واطلعي برا ولما تشيلي الفكره دي من دماغك ابقي تعالي كلميني
خرجت وتركت خلفها قلب شاب في الثلاثين من عمر تتركه زوجته وتترك اولادها وتذهب
نبيل : سامحيني ي بنتي بس خلاااااااص فاض بيا استحمل السيره دي تاني
دخل مازن : لي عملت كدا ي بابا
نبيل : انتا كماااااان جي تقولي اتجوز ااااااي كبرت وخرفت وهمي تقل عليكو عاوزين ترموني لاي وحدا تريحكو مني
مازن : انتا عارف ي بابا ان الكلام دا مش صحيح وعارف انك من جواك بتتقطع لما بتفتكر الا حصل
نبيل : ماااااازن اقفل السيره دي
مازن دون رد احتضنه بشده وشعر بدموع ابيه تغرق كتفه
نبيل : تعبتتتتتتتتتتت انا تعبتتتتتتتتتتتتت انا اب وام انا راجل مراته سابته عشان راجل تاني هو انا ناقصني ااااااااااي ناقصني فلوس ناقصني ابقي مليونيرررر انا اناااااا طول عمري مستور عمري م خلتها تحس انها محتاجة حاجة
مازن : انتا مقصرتش ي بابا هي الا طماعه وانانيه واحنا كمان كنا انانيين معااااااك اووووووي سامحنا سنين ضغطين عليك شغل جوا وبرا البيت ونسينا انك بني ادم محتاج ست تطبطب عليك انا عارف انك رغم كل الضحك والهزار دا طول اليوم بترجع اخر الليل تعيط وتفتكر كل حاجة واد اي انتا مضغوط
نبيل : انا بكره الستات هااااااجر كرهتني ف الستااااات كلهاااااا ي ماااااازن
مازن : انا اسف واوعدك مش هنضغط عليك اكتر من كدا اخر مره ي بابا
موني
حسن : سمرررررر سمرررررررررر
سمر : خير ي حسن ف اي
حسن : تعالي نروح لدكتور
سمر : دكتور لي ي بيبي
حسن : لتكوني مش واخده بالك ان احنا بقالنا تلت سنين متجوزين ومخلفناش
سمر : اووووووووووف بقي ع السيره دي ي حسن
حسن : انتي اااااااي مش غيراااااانه مش غيررررررانه انك مش ام كل الا حولينا اتجوزو بعدنا وخلفو واحنا لسه
سمر : حسن احنا لسه قدامنا كتيييييير اوووي ع موضوع الخلفه دا
حسن : سمر متخلنيش اتعصب عليكي انا مش همسك اعصابي اكتر من كداا
سمر : بقولك اااااي انا مش ناقصه نكد انا راااايحة النادي بااااااي
اشعر انني اخطأت الاختيار في بدايه الامر كنت معجب بشكلها اهتمامها المستمر بنفسها ولكن الان فهمت ان هناك مقومات للزوجة تفتقرها زوجتي
صبا : ههههههههههههههههه لا ي كريم مش قادره انتا بتموتني ضحك
كريم : احنا ف الخدمة ي قلبي
صبا : امممممم عارفه طريقتك دي عاوز ااااي
كريم : متحني عليااااا بقي ي بت
صبا : عاووووز اي ي كريم
كريم : متعمليش عبيطه ي صبا انتي عارفه اني بحبك
صبا : تاني ي كريم احناااااااا صحاااااااب صحااااااب وبس
كريم : لا ي صبا احنا مش صحاب والا بنا عمرو مكان بين اتنين صحاب ابدااا
صبا : لا ي كريم احنا صحاب ولو شايف حاجة تانيه تبقي مشكلتك انتااا
عن ازنك
البارت خلص ي بنات ي جمااااااعه الناس الا بتنتقدني ف المواااعيد والله ي جماعه انا معنديش نت وبشحن كروت فكة كل يوم بجيب كارتين عشان اعرف انزل البارت ف انا اسفه لو باخر عليكو بس مش بمزاااااجي والله انا فلست ي جدعااان😂
وتاني استحملوني لاني بعاني من الاكتئاب وماسكة نفسي عشان مكئبكوش معايا معلش عارفه دمي بيبقي تقيل وانا مبهزرش بس خد صاحبك ع عيبه بقي وانتو فانزي واخواتي وهتستحملوني دمتم بخير ياااارب والباااااارت كبييييير اهو هااااا ي الا بتشتكو من قصر البارت شاااايفين الباااارت طويل اسمع وحدا بتشتكي تاني بقي