الفصل الرابع عشر "14" من رواية سكرتيرتي السمينة بقلم موني
رواية سكرتيرتي السمينة |
رواية سكرتيرتي السمينة البارت الرابع عشر 14
ياتي الصباح باشعته الشمسيه لتداعب عيونه البنيه الساحره ليجد نفسه بين احضانها لم يعرف لما تحنو عليه وكأنها امه بل ان امه بنفسها هي من جعلته شخص متكبر يكره النساء جميعا وينتقم منهن عندما يوقعهن في حبه ويتركهن محطمات كما فعلت امه بابيه الهرم ومات بقهره قلبه ولكن دائما يفكر لماذا فعلت ذالك هي لم تكن قاسيه ابدا
مراد : نورهان نووووورهااان قومي
نورهان بنوم : صباح الخير ي حبيبي
مراد : وهيجي منين الخير وانتي هنا
نورهان بخيبه امل : عاوزني اروح فين ي مراد
مراد : ف اي داهيه مش عاااااوز اشوفك
قامت لتلملم الباقي من كرامتها وذهبت للمرحاض لتستحم وتزيل اثر لمساته التي اصبحت كخنجر يطعن كرمتها في الليل يصارحها بحبه لها ونهارا ينهرها بتلك الطريقه
مراد: اووووووف مش طايقها ثم حدث نفسه واطلق لمراد الحقيقي المخبئ بداخله العنان
بس هي طيبه وبتحبني صحيح ف غيرها كتير بس هي مختلفة هي حاجة تانيه بحس ف حضنها بالخوف والحب
مراد : بس بردو اهي ف الاخر وحدا كلهم واحد
مراد 2: عمرها مهتكون زيها نورهان مختلفه وانتا بتحبها
خرجت نورهان ترتدي فستان قصير يصل ركبتيها وشعرها الاحمر القصير مصفف
نورهان : انا هريحك مني ي مراد وهمشي انا خلاص مش هقدر استحمل اكتر من كدا
مراد : غورررري
نورهان : احضرت حقيبه وجمعت ملابسها وهمت علي الذهاب ونظرت نظره اخيره للمنزل واقسمت الا ترجع مره اخري
تمشي في الشارع شارده الذهن تتذكر كل م حدث من قبل وكيف تزوجت مراد
فلاش باك
تجلس في شرفه منزلها تستمع لام كلثوم وتدندن معها
(امر عذاااب واحلي عذااب ااامر عذاب واحلي عذاب عذاب الحب عذاب الحب بين الاحباب)
لتجد سياره ضخمة وباهظه الثمن تقف اسفل منزلهم وينزل منها شاب طويل ذو عضلات بارزه من اسفل البذله المذهله التي يرتديها ويدخل منزلهم متوسط الحال في حي العباسيه
بضعه ثواني وسمعت صوت عراك في منزلها
خرحت لتشاهد فاذا بوالدها بين يدي مراد
نورهان : انتا ي حيوان ماسكة كدا لي
مراد : وينظر لها بتفحص ليرا فتاه جميله ورشيقه ذات شعر احمر وبشره بيضاء ناصعه في جسد عارضه
اهلااااا دنتا عندك حجات تخاف عليها اهووو ي جابر
جابر : لا لااا ارجوك بنتي لا انا مطلعتش غير بيها من الدنيا
مراد : ودا المطلوب بالظبط
جابر : مراد بيه انا ممكن اعمل اي حاجة الا اني اخون سمير بيه ورامي بيه انا لولاهم كنت ف الشارع انا وبنتي ارحمني ي مراد باشا انا مش واطي عشان اخون الايد الا اتمدتلي
مراد : ههههههه وانا غيرت عرضي ي جابر وهسيبك لرامي
جابر بخوف : بجد ي مراد باشا
مراد بصرامة : امال انا جاي اهزر معاك يلااا ولا اي
لم تستطيع الصمت فانه يهين والدها
نورهان : انتا مجنون وقليل الادب دا اد ولادك بتقولو يلا طبعا منتو الاغنيه امهاتكو بترميكو للدادا تربي وادي اخرتها قله ادب اطلع برااااا
نظر لها ووجد فيها امه ذات الشعر الاحمر ايضا وقرر الثأر لابيه
مراد : شوفي ي قطه انا مش هرد عليكي عشان عجبتيني وهخدك وقدام ابوكي
جابر : لا ي باشا احنا فقرا اه لكن رجاله وبنتنا متربيه
مراد : منغير رغي كتييير هتجوزها بس ف السر
نورهان : لي فاكرني بايره عشان ارضي اتجوزك ف السر
مراد : هما 24 ساعه وهجيب المازون واجي ياريت تكوني جاهزا اعتقد اربعه وعشرين ساعه كافيه انك تجهزي نفسك ك عروسه وغمز لها بوقاحة
ثم اكمل بعدم استحياء ولا مش عارفه تجهزي نفسك ازاي لو مش عارفه قوليلي وانا اجهزك بنفسي 😉
جابر : لي ي بيه كدا حرام دي بنتي الا طلعت بيها من الدنيا سيبها وانا هعملك كل الا انتا عاوزو
مراد : مش عاوز غيرها ي جابر وهخدها وهتجوزها بمأزون متخافش مش بورقتين اصلي مليش ف الحرام
وفعلا مرت الاربعه وعشرون ساعه وتم عقد قرانهما
مراد : اي اتجهزتي كويس ي عروسه
نورهان : لا رد فقط نظرت له نظره استحقار
مراد : تؤ تؤ تؤ متبصيش كدا عشان هوريكي اسود ايام حياتك
وصلو للمنزل وكان بيت راقي جدا في برج في الزمالك
نظرت نورهان للمنزل بانبهار
مراد : عجبتك الشقه ولسه هيعجبك اكتررر الا هيحصل
ونزع ملابسها عنها ومزقهم وجعلها عار*يه تماماا هو حتي لم ينتظر دخولهم الغرفه
نورهان وهي تحاول تغطيه جسدها وشعرت بالحرج والقسوه منه ولكنه لم يأبي بذالك لقد انقض عليها ولم يتركها الا بعدما وجد المكان ملطخ بدماء كثيره ليست كميه طبيعيه ولكن كأن هناك قتيل في البيت فادرك انه عرضها لنزيف حاد
مراد : الو ابعتلي اي دكتور كويس حالا ف شقه الزمالك
وبعد عده دقائق جاء الطبيب وفحصها جيدا
مراد : خير مالها الهانم
الدكتور: حضرتك الا عملت كدا
مراد ببجاحة : ايوه انا عندك مشكله
الدكتور: المدام جالها نزيف بسبب الا حضرتك عملتو ودا ممكن يعرضها لمشاكل ف الحمل الاحسن ماتقربش منها غير بعد شهرين ع الاقل وبعد م تخف تيجي المستشفي نعملها فحوصات ونشوف حصل ضرر للرحم او لا
مراد : ماشي 😒
رحل الطبيب
وبعد ساعتين فاقت نورهان
كان يعاملها بقسوه شديده وبعد اسبوعان
مراد : انتي ي زفته
نورهان : نعم
مراد : بتحبي شعرك
نورهان : ومين مبيحبش شعرو
مراد : اكيد وخصوصا ان شعرك طويل
واتي بمقص وامسكها من شعرها بشده وقصه لها
نورهان : لي لييييي ي مراد ليييي عملتلك اي عشان تعمل فياااا كدا ليي حرام عليك
مراد : ولسه وهجم عليها ومزق ملابسها وكرر فعلته رغم ان الطبيب حذره من ان يفعل ذالك قبل شهرين
باك
حاااااسب ارتطمت سياره بجسدها النحيل الهزيل واغرقتها الدماء
اصوات صفير السيارات وصرخات الناس تعالت بشده
مراد : خير مش كنتي غورتي ف داهيه بتتصلي لي
الممرضه : حضرتك التلفون دا بنت عربيه خبطتها وحالتها خطر جدا ودا اول رقم لقيتو عندها
شعر براسه يدور احقا سترحل وتتركه هل تموت من حيت قلبه لما فعلت ذالك لما لقد كانت لي خير زوجه لقد كانت امي لم تكن زوجتي
ذهب مراد للمشفي بسرعه
مراد : مراتي مالها ي دكتور
الدكتور باسف : البقيه ف حياتك
مراد : لا لا متهزروش لا نورهان مماتتش لاااا مراتي فين بقولك وامسكة من تلاليب قميصه بقولك مراتي فييييين خش اعمل اااااي حاجة بس ماتموتش سااااامع مراتي هتعيش ونسي تماما انه رجل بالغ ولديه سمعته ولاول مره لا يهتم بمظهره امام الاخرين ويبكي قووووومي ي نورهاااااان انا بحبك نورهااااااان متسبنيش ي نورهااااان انا مليش لازمة من غيرك انتي حياتي وروحي متموتيش ي نورهان وتاخدي روحي مني ي نورهاااان
خرجت الممرضه مزهوله
الممرضه : القلب رجع ينبض ي دكتور
مراد بهستريا : دخلوووووني اشوف مراتي انا عاوز مراتي مراتي فيين دخلوني ليها
خافت الممرضه رفض دخوله فسمحت له بالدخول
مراد : ههههههههه نوري انتي عايشه ي حبيبتي انتي عايشه ي روحي مموتيش انا اناااا كان عندي حق انتي مش هتسبيني اوعي تسبيني ي نورهان انا مليش غيرك امي سابتني وابويا مات مليش غيرك ي نورهااااان
جاء الطبيب وطلب منه الخروج لاجراء بعض الفحوصات لها
وبعد اكثر من ساعه خرج الطبيب
الدكتور: مراد باشا المدام الخبطه كانت شديده اووي علي المخ عشان كدا للاسف ف احتمال كبير اوي انها تفقد الذاكره
مراد : شعر براحة داخله نعم فلن تتذكر قسوتي عليها وكان القدر ارادنا ان نولد من جديد بحب يخلو من القسوه
بقلم اماني خالد(موني )
---
تنام في غيبوبتها وتشعر بالالم داخل احلامها
تحلم بمروان يجلس مع امها ويثامرون
تجري عليه همسه : مروان مين دي انتا قاعد معاها لي ي مروووان
مروان : امشي من هناااا
هاجر : بنظره تشفي مش قالك امشي امشي ي همسه ي بنت نبيل
همسه : ان بكرهك بكرهك ي هاجر بكرهك
يجلس بجانبها يجدها تتصبب عرقا ويبدو عليها الالم
مروان وبجانبه مازن : اهدي ي همسي اهدي ي حبيبتي انا جمبك ي همسه وبحبك خفي بقي ي همسه وحشتيني اوووي وحشني جنانك قومي عشان نتجوز بقي ي همسه
يمسك مازن يدها ويضغط عليها بحنان ليشعرها باحتضانه لها
فتحت همسه عينها بضعف شديد
مروان : فتحت فتحت ي دكتور
جاء الطبيب وبدء بفحصها
الدكتور : مبروك ي جماعه الانسه بتتجاوب معاكو جدا ودي اشاره انها خلاص هتفوق ف اي وقت يمكن ساعتين تلاته
مروان : الحمدلله الحمدلله مازن خليك جنبها واتصل بانكل نبيل فرحو وانا هروح مشور سريع واجي
ذهب مروان واحضر عشر الاف جنيه ووزعهم علي المحتاجين بنيه شفاء همسه وحمدا لله علي ما هو فيه الان
سيده عجوزه : ربنا يرزقك ي بني ويحليلك دنيتك ويفك كربك يارب وينصرك علي من يعاديك ياااارب
شعر مروان بارتياح بداخله جدا وشعر ان الله من عليه بالهديا والطريق الصحيح
وفي طريقه للرجوع الي المستشفي رن هاتفه
مروان : الو
الطرف الاخر: مروان باشا بنفسه بيرد عليا دا اي الفرحة دي
مروان : هو انتي خير ي هانم ممكن اعرف راميه عليا عيونك لي
الطرف الاخر : انا دنا حتي بسال عليك ي مروان باشا وعاوزا اطمن علي اخبارك
مروان : اوعي تفكري ي هانم اني معرفش انك ممشيا ورايا ناس تراقبني عيب دنا مروان الشاذلي ومش هتيجي وحدا وتضحك عليا لااا فوقي لنفسك كدا عشان منزعلش من بعض
الطرف الاخر : بيعجبني فيك ذكاءك ولو عملنا حاجة مع بعض هتنجح
مروان : ههههههه بصي ي هانم اعتقد انجي هاانم قالتلك اني مليش ف الشمال لا شغل ولا غيرو
الطرف الاخر : فكر عشان متندمش ي مروان
مروان : امممم اوك بس بقولك اي ي هانم انتي ماجره ناس غبيه اووووي بصراحة المرا الجايه حاولي تنقي ناس بروفشنل شويه
واغلق المكالمة
بقلم اماني خالد (موني)
اشعر ان قلبي يعتصر الما كم اتمني ان احاوطك بين ذراعي مجددا ي ذات الجسد المهلك لو ان الزمن يعود يوما فقط لاسترجع معك كل لحظه ي ايتها الجميله لن ياخذك غيري اعدك باقي القليل ي ياسمين وساعلن زوجنا قريبا وانتقم من سمير السماك ومراد
دخلت سكرترته : مستر رامي في دلوقتي اجتماع مع شركة MAT
رامي : دخليهم اوضه الاجتماعات وانا جاي حالا
هانت ي ياسمين شهر واحد بس شهر وهتبقي مراتي ي حبيبتي
---
رغم حبه لزوجته ولكن انتقامه من جده ورامي اقوي فالمفاجاه انه مازال ينوي الزواج بياسمين لذالك
قرر الذهاب لها
دخل حسام علي ياسمين الغرفه دون طرق الباب
ياسمين : ميييت مره اقولك تخبط مش زريبه ي حيوان
(دا انا واخويا والله)
حسام : ي ست اتنيلي بقي مراد جي تحت وعاوزك
ياسمين : جي يعمل اي الزفت دا دا اخر مره كان هيرجع وهو بيجري من منظري
حسام : بصي اخرجيلو من غير حاجة بخلقتك دي هيتخض اكتر اسمعي مني .
ياسمين يعضبيه : غوووور ي حسام
ياسمين لنفسها : لي بتجرحوني كدا لي مكرهني ف شكلي حرام عليكو انا بني ادمه وليا مشاعر مش كدا بقي 😭
وقررت الصمود ونزلت لمراد ولم تنسي وضع مكياجها الكوري مع رائحة كريهه
وطلبت من امها وملك تركة وحيدا
نزلت ياسمين وانزلت سكينه الكهرباء
واتجهت لمراد في الظلام وانارت شمعه
مراد: بسم الله الرحمن الرحيم دا جدي قال ملبوسه هو بجد ولا اي
وجد صوت خشن من خلفه : هو اي الا بجد ي مرااد
التفت مراد ببطئ حتي رائها بوجهها الاسود وشكلها المخيف
مراد: عاااا اعوذبالله من الشيطان الرجيم اعوذبالله من الشيطان الرجيم لا اله الا الله والله واكبر سبحان الله رب محمد ورب عيسي ورب موسي انصرف انصرف انصرف
فتحت عينها بطريقه مخيفه (برقت يعني) وقالت له في صوت ضخم اجش
جااي لي ي بن السمااك
مراد برعب : ج ج جاااي اشوف ياسمين
ياسمين بصوت مخيف : كمااااان بتقولها قدامي
مراد : ورحمة امك متزعلي انا بن كلب واطي اصلا وهمشي من هنا بس سيبيني امشي ابوس ايدك ي ياسمين
ياسمين : اناااا مش ياسمين انااا يعقوب جن النار وحذرت سمير قبل كدا بس الظاهر مسمعش كلامي وانتا هتدفع التمن واقتربت عليه
مراد : لااا لا ونبي ونبي متقرب انا همشيييي خلاص عااا
وسقط مغشيا عليه
😂
فتح عينه ليجدها تحاول افاقته وحولها امها واخوتها
مراد : اااف ااي دا انا وقعت ف بلاعه ولا اي
ياسمين : هههههه ازيك ي عريسي وفتحت فمها ببتسامه بلهاء ذادت قبحها اكثر
مراد : انتي انتي ملبوسه عااااا الحقوناااااااي
ياسمين : شوف ي بن عمي انا ملبوسه اه من يعقوب بس هو طيب اوي هتحبو لو عرفتو والله
مراد : اعرف اي ي ولاد المجنونه هو العمر بعزقه اااااااااااه وكمان ريحتك مقرفه انتي حد عاملها عليكي ولا طالعه من مسوره صرف صحي
ياسمين : لا ي مراد دا ريحة يعقوب اصلو يهودي ومبيحبش يستحما خالص
مراد : كملت كملتتتت شكلك يخوف وتفصلي مني سبعه وملبوسه وكمان مبتستحميش ي شيخة افتح تربه وادفن نفسي فيها احسن والله اووووعي
ياسمين : انتا قصدك انك هتتخلي عني ي مراد
مراد: اتخلي عن مين ي جربانه ي معفنه ي ام ريحة شبه ريحة باط معفن جتك القرف فيكي وف عفاريتك دا انا بن جزمة اقولك انا و** عشان فكرت فيكي
ياسمين: وتحولت من جديد: ااه بتقول اي ي بن مديحة الابيحة انتااا
مراد : عااا قطعولي الخلف ياماااوجري برا البيت
ياسمين : ولسه ي بن المقشفه انا وراك والزمن طويل انتا وجدك 😂
....
يرن هاتفها برقمه
صبا : الو
كريم : صوبي ازيك
صبا : خير عاوز اي مني
كريم : مالك ي صوبي
صبا : مليش ومتتصلش بيا تاني خلي ست مروه تنفعك ي بتاع مره
واغلقت
كريم : بتحبيني ي صبا انا متاكد بس بتكابري انا وراكي والزمن طويل
ارتدت ملابسها وذهبت للجامعه
لتري كريم يمسك مروه من خصرها ويقف مع باقي اصدقائه
نظرت له نظره حارقه واتجهت له
صبا : والله حضرتك بتحبها ماشي مع اني اشك بس عيب احترم الجامعه الا انتا فيها ي اخي وشيل ايدك
كريم : وتشكي لي هي فعلا حبيبتي وحياتي كلها مش كدا ي عمري
مروه بدلع : طبعا ي عمري
واكمل في استفزاز وبعدين خطيبتي وانا حر فيها احط ايدي ف الحته الا تعجبني انتي مالك هي موافقة
صبا : بقي كدا ي كريم دي اخرتها
كريم بعصبيه : مش قولتيلي متتصلش تاني ي نعم جايه تكلميني لي دلوقت انا كمان مش عاوز اكلمك عن ازنك عشان واعد خطيبتي نتفسح النهارده مع بعض
شعرت وكان قلبها ينتزع من مكانه انها حبيبها وصديقها الوحيد كيف له ان يفعل ذالك بها
البارت خلص ودا اطول بااااارت عملتو ف حياتي يارب نعجب بس وتتفاعلو اتفاااااعلو بقالي خمس سعات بكتب فيه لما طلع روحي😂