البارت العاشر 10 من رواية وقلبي لطفلة ينبض بقلم دينا سعد
رواية وقلبي لطفلة ينبض البارت العاشر 10
شهر المفاجات
الان هى فترة امتحانات وتين
آخر سنه لوتين لى الثانويه عامه
وتين كانت خلاص باقى اسبوع وتخلص امتحانات
ويبدا شهر المفاجات بتاع وتين .
فى ناس بتخطط توقعها وناس بتحبها
ونفسها تشوفها مبسوطه
علاقه ادم ووتين
علاقتهم اتحسنت اوووى
ادم بقى بيذاكر لوتين دايما وهو بيوديها المدرسه ويرجع بيها ولما بيذاكرلها بيبعت محمود يجيب شروق
تذاكر معاها وفى الاخر يروحها البيت تانى
---
علاقه شروق ومحمود
اتحسنت علاقتهم اوووى عن الاول
بيتكلموا كتيررر اووى علشان يتفقوا على الخطه الى هيرجعوا بيها ادم ووتين
وفى الاثناء ده كان بقو اصدقاء مقربين جدا
شروق حست بحاجه نحيته وان فى مشاعر فى قلبها ليه
ومحمود اتاكد انه بيحبها كمان بس خايف يقولها عنده نفس اعتقاد صديقه ان فرق السن مش هيخليها تقبل حبه وكده
كانت فرحه جدا بأن هدفهها قد استسهل عليها
كانت دائما تحلم باليوم الذى تتطرد به وتين
من حياه ادم
وتذوقها مراره الفراق والحرمان
ولمن تكن تعلم أيضا أن هذا سوف يؤثر على ادم ولكن
لم يهمها شئ آخر كل ما تتمناه ان تذهب وتين من حياه ادم
---
كانت كريمه
تجلس تفكر فى شئ يقع بوتين كعادتها
كانت تفكر بشر
واتت في بالها خطتها والمجهول
اتصلت به
واتفقوا يتقابلو
فى مقهى ؛؛؛؛؛؛
داخل المقهى
دخلت كريمه تنتظر المجهول
دخلت وجلست حتى انت
نظرت لها كريمه بقرف مما تضعه على وجهها
جلسوا يتحدثون
---
انتهوا من الكلام
كريمه : تمام كده اوووى
المجهول : ماشي ي مدام
كريمه: ماشي ي سمر
كده المجهول سمر
ننتظر بقا الباقى ونعرف سمر وكريمه بيخططوا لأى
٠بقلمى دينا سعد
---
عند وتين وآدم
كانت وتين تخرج من المدرسه
وتين تلتفت حولها
فجاه رأت ادم فى سيارته
ودعت صديقتها وذهبت إليه ركضا
دخلت إلى السياره وحضنته
ادم وهو يحتضنها: مزتى عملت اى فى الامتحان
وتين الحمد لله كله تمام امتحان جميل
ادم: الاوله
وتين بتأكيد: طبعا شاطرة زى جوزى
ادم : خلصى امتحانك وليكى مفاجاه حلوة
وتين ي ريت اعرف
ادم : اى رايك نتغدى برة
وتين : الله ي ريت
ادم : طيب يلا بينا
---
عند محمود وشروق
تركت وتين شروق
وذهبت شروق لمقابله محمود
محمود : تمام ي شروق يعنى تتكشف الحقيقه الاسبوع الجاى
شروق : اه وانا جبت مذكرات طنط فريده
قولت لوتين على المفتاح وقولتلها تذاكر هناك بعيد عن الظيطه
محمود : كده تمام اوووى
بعد الحفله هتكسف الحقيقه
الان هى فترة امتحانات وتين
آخر سنه لوتين لى الثانويه عامه
وتين كانت خلاص باقى اسبوع وتخلص امتحانات
ويبدا شهر المفاجات بتاع وتين .
فى ناس بتخطط توقعها وناس بتحبها
ونفسها تشوفها مبسوطه
علاقه ادم ووتين
علاقتهم اتحسنت اوووى
ادم بقى بيذاكر لوتين دايما وهو بيوديها المدرسه ويرجع بيها ولما بيذاكرلها بيبعت محمود يجيب شروق
تذاكر معاها وفى الاخر يروحها البيت تانى
---
علاقه شروق ومحمود
اتحسنت علاقتهم اوووى عن الاول
بيتكلموا كتيررر اووى علشان يتفقوا على الخطه الى هيرجعوا بيها ادم ووتين
وفى الاثناء ده كان بقو اصدقاء مقربين جدا
شروق حست بحاجه نحيته وان فى مشاعر فى قلبها ليه
ومحمود اتاكد انه بيحبها كمان بس خايف يقولها عنده نفس اعتقاد صديقه ان فرق السن مش هيخليها تقبل حبه وكده
بقلم دينا سعد
اما عن كريمهكانت فرحه جدا بأن هدفهها قد استسهل عليها
كانت دائما تحلم باليوم الذى تتطرد به وتين
من حياه ادم
وتذوقها مراره الفراق والحرمان
ولمن تكن تعلم أيضا أن هذا سوف يؤثر على ادم ولكن
لم يهمها شئ آخر كل ما تتمناه ان تذهب وتين من حياه ادم
---
كانت كريمه
تجلس تفكر فى شئ يقع بوتين كعادتها
كانت تفكر بشر
واتت في بالها خطتها والمجهول
اتصلت به
واتفقوا يتقابلو
فى مقهى ؛؛؛؛؛؛
داخل المقهى
دخلت كريمه تنتظر المجهول
دخلت وجلست حتى انت
نظرت لها كريمه بقرف مما تضعه على وجهها
جلسوا يتحدثون
---
انتهوا من الكلام
كريمه : تمام كده اوووى
المجهول : ماشي ي مدام
كريمه: ماشي ي سمر
كده المجهول سمر
ننتظر بقا الباقى ونعرف سمر وكريمه بيخططوا لأى
٠بقلمى دينا سعد
---
عند وتين وآدم
كانت وتين تخرج من المدرسه
وتين تلتفت حولها
فجاه رأت ادم فى سيارته
ودعت صديقتها وذهبت إليه ركضا
دخلت إلى السياره وحضنته
ادم وهو يحتضنها: مزتى عملت اى فى الامتحان
وتين الحمد لله كله تمام امتحان جميل
ادم: الاوله
وتين بتأكيد: طبعا شاطرة زى جوزى
ادم : خلصى امتحانك وليكى مفاجاه حلوة
وتين ي ريت اعرف
ادم : اى رايك نتغدى برة
وتين : الله ي ريت
ادم : طيب يلا بينا
---
عند محمود وشروق
تركت وتين شروق
وذهبت شروق لمقابله محمود
محمود : تمام ي شروق يعنى تتكشف الحقيقه الاسبوع الجاى
شروق : اه وانا جبت مذكرات طنط فريده
قولت لوتين على المفتاح وقولتلها تذاكر هناك بعيد عن الظيطه
محمود : كده تمام اوووى
بعد الحفله هتكسف الحقيقه