رواية عشقت منتقم الفصل السابع والفصل الثامن بقلم ندى سعيد عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل pdf
رواية عشقت منتقم البارت السابع
وقفنا انبارح عند لما اسر قال ل نهال ناكل بعد كدا سوا وبطلي عند ،،،،..،،،، اما عند يزيد لما سالها ف حد ف حياتها وجوبتو بالنفي ثم رد عليها انو لو كان شخص موجود ف حياتها لكان قتله
اماا عند سهام حست بحركه غريبه ف بيتها
نرجع بقا لقصتنا طلاما فكرنااكم
Back
عند سهام جلست تحكي عن ايام طفتلتها المضحكه مع زوجها لابنتها لكي غاصت ف النوم ثم ابتسمت لها وقبلتها ببكاءا ثم قالت
_سهام بشهقات بكاء دفينه : انا بتعذب من بعد موت ابوكي يبنتي اكتر لانك شبه كل لما اشوفك افتكرو تاني
مع اني مكتتش نسياه اصلا بس انا تعبت مبقتش قادره اتحمل من بعد موتو
ثم قبلتها ف وصت نومها وقاات ف سرها : انا لازم اخليكي تزوري قبره بكره
ثم غطتها وحست بحركه غريبه ف الفيلااا جلست بحركه لا اراديه بجانب ابنتها خوفا عليها وهي ف سباق النوم
بلا الفيلاااا بقا
_ البودي جارد 1: انا ليه حاسس بحاجه غريبه
= فرد من الامن : وانا تعال نشوف في ايه
اما عن سهااام ذهبت لتفتح الباب حتي صرخت ثم ذالك الشخص كتم فهمها
_سهام تضربه وتحاول فك قبضه يده من ع فمها وتخبطه برجليها: اممممم اممممممم سبني سبني
= الشخص : بس بسسس ف ايه انتي مش شيفاني من الضلمه انا معتز يبنتي
_ سهام حمدت ربها : ف ايه
= معتز : مش وقت اسئله هاتي سيلا ويلاا معايا هنا خطر عليكم ااااه ي ولاد الكلب ي اوغاد
استغلو غياب يزيد بس شكلهم ميعرفوش انو لو غايب انا موجود يلاا هاتي سيلااا ي سهااام
_سهام بتوتر : حاضر حاضر
ثم لخذها ع البيت الذي يوجد به نهاال
اسسسسسستوب بقا
(معتز ملازم اول اصغر من يزيد وعمره ٢٣ عاما ، رغم صغر عمره لكن كفائته ف شغله تسعد يزيد ويدعمه دائما لذالك استعان به لكي يحمي اخته وابنتها ف غيابه بسبب اصابته)
---
اما عند يزيد
= يزيد بعدما علم بخبر الخطر ع اخته : انا لازم اقوم
اتت مسرعه _ الممرضه : ي فندم مينفعش اللي بتعملو دا حضرتك كدا غلط عليك
=يزيد بجنون : بقولك ايه انتي تمشي كلامك دا ع اللي هنا مش انا سبيني
_ الممرضه : انا لازم اروح لدكتوره جودي
= يزيد جهز نفسه للخروج من المستشفي
_ جودي : استني عندك هيا وكاله من غير بواب!! انت ازاي تعمل كدا انت لسه تعبان مينفعش الهمجيه دي
=يزيد بعصبيه : طول منا بعيد عن بيتي هيستغلو فرصه اني مش موجود وهياذو حد منهم لااازم امشي
_جودي ب خوف وبصوت مرتفع : حصل ايه ل سهام
= يزيد وهو يلبس جاكته : متخافيش واحد صحبي قام باللازم واللي كانو بيهجمو زمانهم مرمين ف الحبس
_ جودي حمدت ربها وارتاح قلبها: الحمدلله طب سهام وسيلا فين ؟
= يزيد وهو يحضر نفسه للذهاب : انتي كدا بتعطليني انا لازم امشي
_ جودي بعصبيه خوفا ع سيلا : انت ليه غامض متقول فين
= يزيد بعد عده لحظااات: ف بيت الجبل مع نهال بنت عمك
_ جودي،: اه في البيت مع نهال اذا كان كد ماشي
ثم تداركت ما تحدث به: نااااعااااام نااااااعااام نهال مين اللي ف بيت الجبل
_ يزيد : نهال اول امبارح اتخطفت
ويزيد لحقها وجابها بيت الجبل عشان تبقي تحت عينو
= جودي بصدمه : ايييهه وانت عارف ومقولتليش !!!
_يزيد: اقعدي هقولك كل حاجه حصلت من ساعت مخبطي فينا
Flash back
بعد اول صدفه ليزيد و جودي واول خناقه مبنهم اتصل ع اسر بليل
_يزيد : اسر ركز معايا ابوس ايدك انا عايزك تتابع البنتين دول كل يوم
=اسر فاق من نومو : بنات مين؟!
_ يزيد : جودي ونهال
= أسر بفرحه: ايووو بقا هو دا الشغل
_ يزيد : ركز ي غبي طلااما الصدفه جمعتنا بيهم المنظمه ممكن تستغل دا لصالحها ويدخلوا هما ف الحوارت دي معانا بسبب خبط بطن واتخانقنا وانا عايزهم بعيد عننا خالص ليستغلو دا وخصوصا انها جات بيتي النهادره لما انقذت سيلا ف كدا الخطر بيزيد
_ اسر وقد فهمه : خلاص خلاص فهمت من عنيا
Back
= يزيد : بس ي ستي ومن ساعتها انتو متامن عليكم عشان ميحصلكمش حاجه
_ جودي : طب وبعدين
= يزيد : اليوم اللي اضربت فيه بالنار دا انا مكنتش طالع احيب سجاير انا قولتلك كدا عشان مش عايز اعرفد الخطر بتاع بنت عمك انا اصلا مش بشرب سجاير
ثم تنهد واكمل حديثو
انا عرفت قبل اسر انها ف خطر فكنت رايح اجبها لقيتهم هما كانو متوقعين خروجي واستغلو دا خطفوها و ضربوني بالنار وهتقولي لو مت كانو هيستفيدو اي من نهال كانو اغتصبوها دي اقل حاجهوموتها بعدها
= جودي ببكاء : هيا بخير
_ يزيد مسح دموعها وقال بحنان : متقلقيش هيا بخير والله ومحصلهاش حاجه اسر راجل رحلها ف اقل من ربع ساعه
ثم ضحك
اسر الكسول واللي بيحب النوم يوصل لنهال ف اقل من ١٥ دقيقه شكل الحب عمل عمايلو معاه
= جودي: اسر عسول جدااا ربنا يحميه ويهدي نهال المعقده دي وتحبه
_يزيد بغيره فشل ف اخفاءها ثم قلد صوتها : عسول جدامشاء الله نينييي😂
ثم قال طب وبالنسبه لصاحب اسر اي مفيش حاجه عليه
_ جودي : انت صحتك بقت كويسه يلا نشوف نهال وسهام
--
اما عند اسر علم بكل شئ عن سهام وعلم انها اتيه لبيت الجبل
_نهال : طيب انا عايزه امشي خلاص الخطر غار ف ستين داهيه ورايا جامعتي
= اسر باستفزاز : لا شاطره يبت اوووي
(ع فكره الخطر بعد عن نهال بس هو حب وجودها جمبو ومش عايزه تمشي ف بيخوفها بيهم انهم هيجولها تاني😂)
=اسر : يبنتي انا لحقت منكم لو مكنتش جيت كان زمانهم عملوكي فراخ باينه 😂 دانتي كنتي عامله زي الفار المبلول
_نهال بعصبيه ذائفه : بقولك ايه همشي يعني همشي
---
اما عند سهام : تعال ي معتز نزور خالد واخلي سيلا تشوفو دي عمرها مراحتلو
=معتز : يبنتي حرام عليكي البنت صغيره كدا تعقديهااا لييه مش شايفه بزمتك ضحكتها اللي شبه وكل حاجه فيها زيو لي طفي فرحتهاا من دلوقتي
سهام : وحشني وهروح اشوفو
معتز عندما علم انها تخبئ دموعها منو : خلاص يلا
* ف المقابر*
_ سيلا : مامي اي المتاان دا
(المكان دا بترجم اهو عشان هيا صغيره☺)
=سهااام : هو بابي فين يروحي
_ سيلا : عند ربنا فوق
=سهام : تعالي معايا واخذتها لقبر والدها
شايفه المكان دا ، دا بابي فيه يروحي وحاسس بيكي انك جيتيلو وكمان فرحان بيكي لانك كبرتي اوووي اوووي
البارت الثامن
_سيلا بدموع وتضم شفتيهااا : طب ي مامي خليه يطلع اشوفو
= سهام مينفعش يروحي اللي عند ربنا مبيرجعش
_سيلا جرت ع قبرو :خلاص سيلي ي مامتي البتاع التبيره دي هلوحلوو انا
(الترجمه :خلاص شيلي ي مامتي البتاع الكبيره دي هروحلو انا)
_سهام ببكاء : بعد الشرعليكي يحببتي يلاا روحي كلميه شوفيه عايزه تقولي اي ونمشي
_ذهبت سيلا لقبر خالد : بااابي
باااابي رد عليا
= سهام : كلميه هو سامعك
_سيلا ماسي ابعدي ي مامتي هقولو سر
_معتز : حرام عليكي يشيخه اللي بتعمليه ف بنتك دا اتقي ربنااا كل واحد ليه سنو يعرف كل حاجه ويتقبلها اما دلوقتي اي فهمها
=اما عند سيلا
بابي انت سامعني صح بوص انا بحبك جداا جداااا وبشوف صورك من مامي وتحكيلي عنك انت حلوو اووي ي بابي كان شكلك حلو عارف لو كنت عايش كنت اجوزتك بص هقولك سر ي بابتي انا مس مسامحه اي حد قتلك وانا هتبر (هكبر) واشتغل زيك وزي عمو اسل وخالو زيد
و هجيب حقك معاهم سلام ي بابي وهجيلك تاني
ثم ذهبو عند بيت الجبل فتح معتز الباب وادخل سهام و سيلا
كان يتحدث اسر مع نهال
__اسر يقلد نهال: عايزه امشي عشان كليتي شاطره اووي يختي مش تقوليلي كتر خيري دانا جتلك زي سوبر مان
_سيلاا بتجري عليه : عمووو اسرررررررررر ي سووبر مااااااان
=اسر بفرحه لعدم اذيتهم بشئ : قلب عموووووو من جوااا ثم حضنهاااا وحمد ربه انها لم يحصل لها شئ
اما سهااام جرت عليه حضنتو
(سهام و اسر متربين مع بعض زي خالد وهو راضع عليها يعني يعتبر اخوها تمام كدااا و اسر و سهام اصغر من يزيد)
البارت الثامن 8
سهام ببكاء : يااااه ي اسرررر يااااااه بجد مش مصدقه بعد موت خالد وانت بعيد عليااااا سنتين مشوفكش هو كدااا اهون عليك وحشتني اوووووي
= اسر بحنيه :وانتي كمان يروحقلبي بس اعمل ايي المهمه طالبه اني اختفي ف المنظمه دي لحد ماجيب حق خالد انشالله العمر كلو هفضل بعيد عنكم مع ان غصب عني عشان اجيب حق صحبي
اما بالنسبه لصحبتنا نهال بقا كانت الغيره تفتك بهااا 😂
ولم تعلم انها اختو بالرضاعه و حاول اسر باقصي حل ف قعدتهم ان سهام متقولوش اخويا
عشان يشوف رت فعلها هل بدات تحبو وبتعاند ولا لا
(تعليقي انا بقا : دماغ ياض ي اسر ي سكر انت والله😂)
سهام قعدت وهو بيلعب مع سيلااا
_سيلاااا : عمو اسل
= اسر بضحكه : اولا انا خالو زي يزيد بالظبط وثاني بقا اسمي اسر مش اسل
_،سيلا : الله انا عندي ٢ حالو
= اسر بضحكه ؛ اه يحببتي😂
_ سيلااا : طب ي حالو مين المزه اللي هناك جمب مامي دي
=،اسر بصدمه ومسكها من هدومها رفعها ليه : حتي انتي ي مقروضه هتعكسيها طب البسها نقاب دي ولا اي بوصي ي حبيبتي دي هتبقي مرات خالو
_ سيلاااا : الله طب هروح العب معاها دي شبه العروسه اللعبه ع كبير
هيهيهيهييهيه
_ اسر : والنبي خوديني العب معاكم
= سيلا : عيب عيب طبعا هقول لحالو زيد عليك انت حالو سافل
_اسر : روحي يختي اخلص من خالك تطلعيلي انتي. صبرني يرررب انا هقوم اعمل قهوه
--
سهام قعدت مع نهال بعدما اخبرها معتز ف الطريق عن وجودها وان كل ما حدث لها بسبب المهمه وان الصدفه جمعتهم
= سهام : انا عرفت انك بنت عم جودي مشاءالله قمر زيها
انا بعتذر منك جدا ع اللي حصل بسببنا يريت تتقبلي اسفي
_نهال: دا قدر ومكتوب والحمدلله
ثم نظرت نهال ل اسر وهو بيعمل القهوه ودا بفضل اسر
_سهام لاحظ ان ف شراره حب هتبان مبينهم سعدت جدااا لاخيها وقالت ف سرها : يرب يطونو من نصيب بعض شكلهم لايق ع بعض اووي ربنا يفرح قلبك ي اسر انت ويزيد
_ سيلااا : انتي مرات حالو اسل
_اما عند اسر ف سره: يخربيتك يبنت سهام هتفضحيناا مش عايز اعرفها اني خالك يخربيتك دايما تبوظيلي كل حاجه زي يزيد يساتر
_ ثم حسست سيلا ع شعرها و وجهها
الله انتي جميللله اووووي اووووي
_اسر ف سره : اتحرشي بيها يختي اتحرشي يبختك😂
=نهال لم تضع الكلام ف عقلها انه يكون خالها لانها طفله صغيره لم افهم شئ.
_نهال : خالو مين يروحي
_سيلا : انت مرات حالو ا....
= اسر مسكها : تعالي يسيلااا اقولك حدوته يلا
وحمد ربه انها مازالت لم تعلم انه خالها
---
اما عند سهام قامت لاسر
بتفكر ف اي اسر
_ اسر بحبهااا ااوووي اووووووي ي سهام
_سهام : شكلنا هنرجع للعب زمان وانا هساعدك
[٢٣/١٠ ٦:٠٣ م] مرات الباشا❤🌝: _سهام : اسر يروحي هاتلي شويبس
=اسر علم انها بدا الخطه : من عيوني ي روح الروح
_سهام : متحرمش منك ي اسورتي
=نهال قاعده متغاظه وتتحدث ف سرها : انا كنت عارفه انو بيقضيها مع كل واحده شويه
ماشي يسي زفت وبعدها تدركت نفسها هو انا مالي مضايقه كدا لييي
_سهام : اسر ي اسورتي
لم يسمعها اسر
= _نيهالبصوت عالي : كلم ي اسورتها
اتي يزيد وجودي واطمئنت عليها
_جودي : لاازم نمشي ي نهال يلا.
ويزيد سبهم يمشو اما اسر ف اضايق جدا
وكذالك يزيد بس مش بيحب يبين
--
عندما وصولو البيت عندهم
اتت عربيه مسرعه وتم خطفهم
عند عمهم ف المزرعه
=عثمان :اهلااا بولااااد الغالي
_سعاد : سبهملي انا بقااا
وذهبت وامسكت شعر جودي انت ازاي ي مقصوفه الرقبه تعلي صوتك ع عمك دانا هممرمط
_ جودي : ابعدي عني ي حقيره ي متوحشه
=سعاد : والنبي لخليكي خداامه عندي يبنت انتصار
_جودي : متجبيش اسم مامي ع لسانك الوسخ دا انتي اوسخ حد شوفتو ف حياتي _سعاد ضربت جودي بالقلم
باااس كدااا😂
احداث البارت الجديد
صوت المأذون وبكاء نهال و جودي
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير..