رواية عشقها الأسد بقلم اسماء محمد الفصل الأول للقراءة والتحميل pdf عبر دليل الروايات (deliil.com)
رواية عشقها الأسد البارت الأول 1
سناء .، يارا يلا يا بت قومي هتتاخري انتي يا زفته قومي يلا
يارا .، يوه يا ماما سبيني انام بقا
سناء.، طيب انتي مينفعش معاكي غير اخوكي وخرجت من الاوضه ودخلت اوضه احمد
سناء .، احمد
احمد .، عيون احمد يا ست الكل
سناء .، تسلم يا حبيبي بس يارا اختك
احمد .، عرفت سبيها عليا
سناء بضحك.، براحه عليها يا ابني دي مهما أن كان في مقام اختك هههههههه
احمد .، طبعا اومال
سبها احمد ودخل اوضه يارا وماسك ميه بصابون وسخنه بس مش اوي
احمد.، استعينا علي الشقي بالله ثم دلق الميه علي يارا
يارا قامت مفزوعه من النوم .، عااااااااا انا في جنهم امنت بيك يا رب اعااااااااااا
احمد، هههههههههههههههههه علشان تحرمي تخلي ماما تصحيكي ومتقوميش
يارا.، يا ابن الناس الكويسه بقا دا منظر ضابط دا انت محصلتش عيل صغير
احمد .، بقا انا عيل يا طويلة يا هبله
يارا.، اسمله عليك مانت طويل يعني هجيبوا من برا
احمد مسك يارا من قفاها .، انتي سوابق يا بت
يارا تؤدي التحيه شرطه وبهزار .، ابدا والله يا باشا دا انا حتي لسه خام
احمد .، جبتي خام دي منين يا بت
يارا .،من عند عم احمد البقال ههههههههه وسابت احمد وجريت علي الحمام قبل اما احمد يمسكها
احمد بصوت عالي.، ماشي يا يارا أما تخرجي يعني مش هتفضلي طول عمرك في الحمام يعني ثم جاء صوت من خلفه
بتعمل ايه هنا وصوتك عالي ليه
احمد لف بسرعه كان في حشره عليه
احمد.، بابا حبيبي يا حج والله انت عسل وشربات
سليمان .، بقا في حد يا اهبل يقول علي أبوه عسل وشربات انت ضابط انت
احمد .، ايه حكايه ضابط دي علي فكره احنا جدعان اوي ولينا في كله وبعدين ابنك مكسر الداخليه هناك
سليمان .، ربنا يخليك لينا يا ابني
سناء .، بطلوا رغي وتعالوا افطروا وبصوت عالي يارا كل ده اخلصي
احمد .، سبيها ياماما هي الي هتتاخر علي الكليه وانا مش هدخلها زي كل مره
يارا .، انا جيت يلا بقا علشان جعانه وكمان ايمن قالي انو هيعدي عليا علشان هيوصلني الكليه
احمد.، ويعدي عليكي بصفته ايه بقا أن شاء الله
يارا.، بصفته خطيبي يا خفيف
احمد .، محدش هيوصلك غيري سمعتي ولما يكتب الكتاب يبقا يوصلك زي ما هو عايز
يارا ابتسمت بخبث لانها عارفه ان اخوها هيرفض وبكدا هيوصلها الجامعه .، ماشي ماشي يلا قوم علشان توصلني علشان اتاخرت
احمد .، قومي يلا سلام عليكم
سناء وسليمان.، وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
سناء .، ربنا معاكوا يا حبايبي ويبعد عنكوا كل شر
سليمان .، امين
بقلم اسماء محمد
صوت جري ودربكه وناس داخله خارجه واحد من الموظفين .، انجزوا اسد بيه علي آخره جوه فين الملفات
الموظف الآخر .، اهيه انا مش عارف هو شايف نفسه علي ايه
اسد بزعيق .، انت يلا انت وهو واقفين ترغوا ومتاخرين علي التوقيع
الموظف برعب .، ااااسد بيه الملف اهو
اسد خد الملف وقال انتو الاتنين مطرودين ودخل مكتبه
معتز .، براحه يا ابني وبعدين ذنب الموظفين ايه
اسد .، معتز ابعد عني دلوقتي وبعدين قولي عملت ايه في صفقه السلاح
معتز .، كله تمام وهنسلمهم النهارده
اسد .، تمام وشوف حد بدل الي اتطردوا دول
معتز.، تمام اعتبر حصل يا بوس
اسد .، جبتلي كل المعلومات عن الضابط الي ماسك القضيه ومش عايز يسبها ده
معتز.، اه اهو خد عندك بقي عنده اخت في اخر سنه كليه اداب قسم اثار ومخطوبه وفاضل اسبوع علي كتب كتابها وعايش مع أمه وأبوه وبيخاف علي أهله جدا ها ناوي تعمل ايه
اسد بغموض .، سيبها لوقتها المهم دلوقتي عايز ادوخ الضابط الي اسمه احمد ده علشان معاد تسليم الأسلحة بليل
معتز.، تمام اطير انا بقي
اسد .، بقولك هو انت متعرفش مين البوص
معتز بتوتر .، ااالا
خرج معتز من مكتب اسد واسد رجع رأسه لورا وقال
اسد.، أخته هتتجوز بعد اسبوع امممم حلو
في القسم عند احمد
الباب بيخبط
احمد .، ادخل
ايمن صاحب احمد ومع بعض في نفس القضيه بتاعت اسد
ايمن .، صباحوا فل يا نجم
احمد .، صباح القشطه ها عملت ايه في قضيه الزفت الي أسموه اسد
ايمن .، جاتلي معلومات أن معاد التسليم النهارده وكمان اسد بيحاول يعرف مين البوص
احمد ببرود .، عارف كل ده وعارف كمان انو هيدوخني زي كل مره بس المره دي مش هيفلت مني
ايمن فاتح بوقه .، انت عرفت الكلام ده منين
احمد .، عيب عليك لما يكون أكبر أعدائي ومعرفش عنه حاجه
ايمن .، ماشي يا صاحبي بس خلي بالك اخر مره كنت هتموت فيها
احمد .، دا شغلي وانت عارف اهميه اني امسك اسد بالنسبالي تبقي ايه
ايمن .، ربنا يقوينا يا صاحبي
في الكليه عند يارا
يارا يارا استني ايه يا بنتي مركبه عجل في رجلك
يارا .، ايه يا ابني عايز ايه
محمد .، في حد يقول لخطيبه عايز ايه ويا ابني
يارا .، ما تنجز يلا اخلص
محمد .، ماشي يا حج برعي انا كنت عايز اقدم كتب الكتاب لاني مش قادر استني والله
يارا بخجل .، هتفرق يعني دا هو اسبوع
محمد .، دا اسبوع بالنسبالك لكن بالنسبالي هيبقي سنه ها قولتي ايه هروح اكلم الحج
يارا بخجل شديد ومنزله رأسها .، انا موافقه بس
ايمن بتسرع .، متخافيش انا هقول لعمي بس المهم انك وافقتي
يارا بخجل .، ممكن امشي
ايمن .، هههههههه ماشي مسيرك تقع يا جميل
يارا مشيت وروحت البيت وكلت ونامت
في القسم
احمد .، اه يدماغي ايه ده الشغل مش ييخلص
ايمن .، خلاص ناخد راحه بقا علشان عمليه بليل
احمد .، لا هنخلص دلوقتي كله علشان اعرف امسك اسد
ايمن انا عايزك لو جرالي حاجه تخلي بالك من اختي و اهلي
ايمن بخوف وقلق علي صاحبه بس حب بهزر .، يعم موت انت بس وانا هقتل فيك الف ولا يكفي
احمد بصله وابتسم وهو خايف
ايمن كل شويه بيص لصاحبه وخائف عليه
- ملحوظة: الرواية كاملة أكتب في جوجل (رواية عشقها الاسد دليل الروايات)
في شركه اسد
يلا يا معتز
معتز .،لسه بدري علي معاد التسليم
اسد .، لازم ادوخ الضابط انت نسيت اني متراقب
معتز .، اه طيب واكيد بعدها هنطلع علي التسليم علي طول
اسد .، اه يلا
في القسم
أيمن.، في معلومات بتقول أنه خرج من الشركه ورايح يسلم الاسلحه
احمد.، الموضوع فيه حاجه غلط طيب بص عموما خد انت قوي وروحوا وراهم بس انا هفضل هنا لان ده مش معاد التسليم
ايمن .، ناوي علي ايه انا مش هروح في حته اناقاعد معاك وهخلي خد يروح من زمايلنا علي أساس أن هو انا سمعت ودا اخر كلام عندي
احمد بنفاذ صبر .، ماشي يا ايمن ماشي بس اخلص علشان ميحسش بحاجه
ايمن .، تمام
في بيت اسد
داده سعاد يا داده
داده سعاد.، نعم يا بنتي
ريم .، هو اسد لسه مجاش
سعاد .، لا يا حببتي
ريم بحزن .، هو ميعرفش ان النهاردة ذكري وفاه بابا وماما
سعاد .، اعذريه يا حببتي تلاقيه عنده شغل وانتي عارفه ان شغله صعب
ريم .، ماشي يا داده انا طالعه
طلعت ريم غرفتها ومسكت صوره لوالديها رحمهم الله
ريم.، اسد اتغير اوي بعد موتكوا مبقاش اسد الطيب بقي واحد تاني ربنا يرحمكوا
في البيت عند يارا
يارا قامت من النوم بتنهج وتعيط وقالت بصوت عالي .، احمااااااااااد
الاب والام دخلو عليها وقلبهم مرعوب علي بنتهم
سناء .، مالك يا حببتي فيكي ايه
سليمان .، خير ان شاء الله اكيد كابوس
يارا بعياط .، اااحمد ففف فين
سليمان اتصل من ساعه وقال عنده ماموريه مهمه وهيجي متأخر
يارا ،. ماموريه بابا انا خايفه اوي قلبي مقبوض عليه
سناء بصت ليارا بقلق لأنها كمان ام وحاسه بقبضه في قلبها .، خير يا حببتي خير يلا اشربي ميه ونامي
يارا بصت ليها و ابتسمت
يارا .، خلاص يا حببتي انا هديت
سليمان .، يلا يا سناء سبيها ترتاح
وخرجوا هما الاتنين
سناء .، انا كمان قلبي مقبوض اوي اعمل ايه خايفه عليه
سليمان.، تفائلي خير يا ام احمد
سناء .، يا رب هات العواقب سليمه يارب
في القسم
ايمن .، طلع كلامك صح عمل كده علشان يتوهنا وهو كده قرب يسلم الاسلحه
احمد بحماس .، يلا بسرعه وبعدين وقف وبص لايمن
احمد .، متنساش يا صاحبي
ايمن بيطبطب علي كتفه .، متقلقش يا صاحبي
وخرجوا ليوئدوا المهمه
في مكان في الصحراء
اسد .، هاه الشغل تمام
الشخص .، تمام وادي فلوسك ايه يا اسد بيه
اسد .، ابقي قول البوص أني عايز اشوفه
الشخص .، هحاول يا اسد بيه
فجاءه صوت ضرب نار
احد الضباط .، اثبت مكانك انت وهو
اسد.، اه يا ابن ال*****
اسد طلع مسدسه وضرب نار وضرب النار اشتغل
احمد .، ايمن ايمن غطي عليا انا عايز اوصل لاسد فاهم
ايمن .، تمام
اسد كان واقف ورا عمود وبيضرب نار فجاءه لقي حد حط مسدس علي دماغه وقال
ولا و وقعت يا اسد بيه
اسد لف وقال .، المقدم أحمد مره واحده طيب كويس اني شوفتك قبل ماتموت وفجاه الدم بقا نازل من احمد وكان اسد ضربه في صدره
ايمن كان شايف الوضع وقال احماااااد
اسد هرب وطبعا باقي الرجاله هربت
ايمن راح لاحمد
ايمن .، خليك قوي يا صاحبي خليك قوي اوعي تموت وبصوت عالي هاتوا اسعاف بسرعه وايمن بعياط .، احمد اتحمل علشان الناس الي بتحبك اتحمل يا احمد
احمد .، متنساش يا صاحبي
اشهد ان لا اله الا الله
ايمن .، لا اوعي اوعي سامع وقبل أن يكمل احمد الشهاده كان لايري شي غير الظلام
ايه رايكم عايزه تفاعل بقا