رواية عشقها الأسد الفصل الثاني 2 بقلم اسماء محمد
رواية عشقها الأسد البارت الثاني 2
صوت دربكه وممرضه داخله وواحده خارجه و دكتور داخل وخارج
ايمن بزعيق .، في ايه حد يرد عليا انتو يا بجم حد يرد
الممرضه .، اهدي حضرتك انت هنا في مستشفى مش في شارع
ايمن مسكها من درعها وبغضب .، اقسم بالله لو مش قولتي ايه الي بيحصل لاقتلك دلوقتي
الممرضه.، تمام المريض الي جوه حالته صعبه وقلب وقف اكتر من مره ولو وقف تاني ممكن يموت ونزل دم كتير ومحتاج نقل دم و الفصيله نادره جدا ومحتاجين حد من العيله يتبرع ليه بدم في اسرع وقت
ايمن مسك دماغه من الصداع ومش قادر يستوعب أن صاحب عمره قام بسرعه مسك الفون واتصل بيارا لأنها خطيبته و في نفس الوقت اخت احمد و علشان محدش من العيله يقلق
يارا نايمه بقلق وخائفة علي احمد بسبب الحلم لحد اما فونها رن وكان ايمن يارا ردت بسرعه البرق لأنها كانت عارفه ان ايمن مع احمد
يارا.، ايمن قولي انتو كويسين ها واحمد أخباره ايه ادهولي عايزه أكلمه
ايمن.......
يارا بخوف وقلق .، اااايمن في ايه احمد فين
ايمن بصوت شبه باكي .، تعالي مستشفى الشرطه الي في العجوزه ومتقوليش لحد بسرعه
يارا متوتره وايديها ثلجت .، ااااحمد مالو
ايمن بغضب وزعيق .، انجزي بقوللك اخوكي هيموت
يارا شهقت والفون وقع منها
يارا مكنتش مركزه لدرجه انها خرجت بهدومها وجريت و ركبت تاكسي ووصلت إلى المستشفى بسرعه جنونيه
يارا جريت علي حجره الاستقبال وهي بتنهج .، لو سمحت في ضابط مصاب جه من 3ساعات ولسه في العمليه
العامله .، اتفضلي غرفه عمليات رقم32
يارا وهي بتجري .، شكرا ووصلت عند ايمن الي كان في الأرض وبيعيط وهو خايف على صاحبه
يارا اول اما شافته جريت عليه وايمن من كتر خوفه علي احمد ماخدش باله يارا لابسه ايه
يارا بعياط .، ايمن احمد فين هو كويس قولي والنبي
فجاءه جت ممرضه بتجري عليهم .، محتاجين نقل دم حالا والا المريض ممكن يموت
يارا بخوف وقلق.، انا أخته لو ممكن تاخدوا دمي
الممرضه.، تعالي هنشوف دمك مناسب ليه ولا بس احنا عايزين دم كتير لانه نزف دم كتير
يارا .، خدوا الي انتو عاوزينه
الممرضه .، تمام تعالي معايا
الممرضه اخدت يارا لفحص الدم وطلع مناسب لاحمد وسحبت منها دم كتير اوي لدرجه ان يارا مش قادره تقف علي رجليها
يارا خرجت وقعدت علي الكرسي الي قصاد غرفه العمليات وايمن جه قعد جمبها ولاحظ هدومها وبغضب وقبل أن يتكلم لقي في ممرضه بتخرج من غرفه احمد وبتجري
يارا جريت عليها .، ايه في ايه
الممرضه.، المريض الي جوه قلبه وقف
يارا .، أغمي عليها
بقلم اسماء محمد
عند اسد في الڤيلا
اسد راح جاي ومش عارف ازاي الضابط عرف أنه هيكون هناك و ياتري مات ولا وفي نفس الوقت كانت ريم بتخبط علي الباب
اسد .، ادخلي يا ريم
ريم .، وعرفت منين اني ريم
اسد .، لان النهارده عدي 3سنين علي وفاه بابا وماما وعارف انك هتزعقي بس ماتنسيش اني اكبر منك
ريم.، ليه كدا بقيت متغير بعد وفاه بابا وبعدين انا عرفت انك بتاجر في السلاح والآثار ليه كدا يا اسد انت ماكنتش كده
اسد بعصبيه .، انتي عرفتي منين ها
ريم .، مش مهم عرفت منين بس ليه دا حتي حرام
اسد بزعيق .، انتي مالك ها ومالكيش دعوه بالي هعمله فاهمه
ريم بغضب .، لا مش فاهمه لما تضيع نفسك وتودي نفسك في داهيه يبقي مش فاهمه لما ربنا يعاقبني فيك يبقي مش فاهمه
اسد بغضب وعصبيه .، انتي بتعلي صوتك عليا وضربها بالقلم
ريم بصت ليه والدموع في عينيها .، تسلم يا اخويا وسابته وخرجت
اسد بغضب رمي كل حاجه من علي التسريحه
اعاااااااااااا
في البيت عند يارا
سليمان .، انا هقوم اطمن علي يارا
سناء .، ماشي وانا جايه معاك
سليمان راح غرفة بنته وخبط
سليمان .، يارا حببتي افتحي
سناء.، ممكن تكون نامت
سليمان فتح الباب ملقاش يارا دور عليها في الشقه مش لاقيها واتصل عليها لقي فونها في الارض
سناء.، انا قلبي واجعني اوي حاسه اني في حاجه هتروح مني وبعدين يارا فين وفونها علي الأرض ليه
سليمان بقلق .، مش عارف واحمد اتاخر اوي احنا بقينا 6الصبح ولسه مجاش
واتصل ب ايمن
- ملحوظة: الرواية كاملة أكتب في جوجل (رواية عشقها الاسد دليل الروايات)
في المستشفى
يارا اول اما سمعت أن قلب احمد وقف أغمي عليها طبعا وخصوصا بعد كميه الدم الي فقدتها
ايمن جري عليها ونقولها اوضه والدكتوره اديتها حقنه مغذيه
عند احمد في غرفه العمليات
الدكتور .، خلي الفولت علي 200بسرعه
وعمل بجهاز القلب علي احمد ومافيش اي استجابه
الدكتور .، خليه علي 250يلا
مافيش اي استجابه
خليه 300
بردو ما فيش استجابه
الدكتور اخر مره
خليه 350
قلب احمد ، تيت تيت تييييييييييييييييييييييييييييت
الدكتور ، لاحول الله ونزل منه دمعه لانه كان بيدافع عن بلده
والدكتور بأمل اخير .، خلينا نجرب اخر مره خله اعلي علي 500ڤولت
وبيسمي الله
1.2.3
وداس علي قلب احمد
القلب رجع ينبض تاني
الدكتور ، اوف الحمد لله
12ساعه علي خير هيتنقل اوضه عاديه
والدكتور خرج
لما سليمان كلم ايمن قاله علي الي حصل لاحمد وطبعا أهله جم علي طول
اول اما شافوا الدكتور خرج كلهم جريوا عليه
سليمان.، خير يا ابني
الدكتور .، الحمدلله قدرنا نسيطر علي الحاله ولو عدي 12ساعه علي حالته من غير خطر يبقي الحمد لله اطمنا عليه
سليمان وسناء وايمن .، الحمدلله يا رب الحمدالله
الدكتور .، بعد اذنكوا
سناء .، هي يارا فين
ايمن قالهم علي الي حصل ليها
وطبعا سناء كأي ام مصريه
سناء .، نهار اسود هي فين وازاي انا مختش بالي
سليمان .، تعالي يا ايمن دخلنا
ايمن ، حاضر يا عمي
سليمان وسناء وايمن اول اما دخلوا اوضه يارا لقوها بتصرخ
يارا ، اعاااا احماااااد اهئ اهئ احمد
سليمان وسناء بيحالوا يهدوها
سناء .، اهدي يا حببتي احمد عايش والله اهدي
يارا هديت الي حد ما
يارا .، بجد هو فين عايزه اشوفه وقامت علشان تشوفه راحت واقعه علي الارض علشان داخت
سليمان .، خليكي يا حببتي وبكره ابقي شوفيه
يارا باستسلام، حاضر
بعد اذنك يا بابا ممكن اتكلم مع ايمن شويه
سليمان وسناء ، طبعا يا روحي وخرجوا
يارا .، مين الي ضرب احمد بالنار
ايمن .، عادي كنا في مهمه واضرب علينا نار
يارا بحده .، ايمن مين الي ضرب علي احمد نار
ايمن عارف انهاممكن تودي نفسها في داهيه
ايمن .، انتي عايزه تعرفي ليه
يارا بغضب .، انت مجنون اخويا كان هيموت عارف يعني ايه يعني انا كنت هموت وراه هو مافيش غيره اكيد اسد صح انا عرفت انكوا رايحين علشان تقبضوا عليه
ايمن .، اه هو وابعدي اي افكار من دماغك
يارا ، أن شاء الله ممكن انام
ايمن .، طبعا وسابها وخرج
يارا بوعد ، والله هاخد حقك يا احمد لازم اندمه علي اليوم الي اتولد فيه ونامت