Ads by Google X

رواية حكاية ليل الفصل 23 الثالث والعشرون - بقلم نور الحياة

الصفحة الرئيسية

   حكاية ليل الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نور الحياة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل (pdf)

رواية حكاية ليل البارت الثالث والعشرون 23 

عندما انطلقو جاءت سياره كبيره مسرعه من وراهم ووقفت أمامهم ونزلو اربع رجال مسلحين مجهولين وافقدو وعي السائق وخدرو چني وخطفوها. عند ليل. كان ليل مندمج في الاجتماع في الشركه وبعد وقت. ليل يتصل بچني ولا ترد اتصل بها كثيرا ولا يوجد رد. فقلق كثيرا اتصل بالسائق لا يرد اتصل كثيرا لا يأتيه رد. وكان خائفا جدا علي چني واتصل علي والده في البيت. ليل. ايوا يابابا خالي چني تكلمني برن عليها كتير مش بترود. حمزه چني. لسه مجتش يابني. ليل ازاي يابابا وهيا المفروض تكون وصلت من ساعه. حمزه ازاي الكلام ده لسه ما وصلت لا هيا ولا السواق. طيب سلام دلوقتي يابابا لما اشوف اي خلاص ماشي ياليل لو عرفت حاجه ابقي طمني. ماشي يا بابا سلام كان ليل عقله يدور ولم يستوعب اي شئ وكان خائف جدا علي چني. جاء ماذن الي ليل في اي يا ليل مالك چني يا ماذا برن عليها وبرن علي السواق محدش بيرود خايف عليها اوي يا ماذن. متقلقيش انشالله هتكون بخير. متخفش. بعد دقائق رن تلفون ليل. انت ليل حمزه الصياد. ايوا حضرتك مين انا بتكلم من المستشفي خير في اي حضرتك. السواق بتاع حضرتك في المستشفي وحالته صعبه وهو فاق شويه واغمي عليه تاني. أول ما فاق عرفنا حضرتك يبقي هو أسواق بتاعك. والمدام الا في العربيه. حضرتك في ناس لقوه مرمى علي الارض. وبينزف ومكنش حد في العربيه غيره. مستشفي اي مستشفي سيتي. حالا هكون عند حضرتك. وقفل واخد مازن وانطلقو مسرعين بالعربيه الي مستشفي سيتي وبعد وقت وصلو ووقف اماما عرفة الطوارئ لينتظرو السائق يخرج من غرفة العمليات. وبعد وقت خرج وفاق خمس دقائق..

بقلم نور الحياة

وقال له ليل فين چني قالو المدام اتخطفت طلع علينا ناس ضربوني واغمي عليا وخطف المدام چني وقبل ما يغني عليا سمعت واحد بيكلم الا مخليهم يخطوفو المدام. بيقول الامانه وصلت يا احمد باشا. ومعرفش اي حاجه خالص. كان ليل يستمع وكان هيتجنن اتخطفت كان عقله مشتت وخائف كثيرا علي چني وانطلق هو ومازن ليدورو عليها ولكن بدون فايده فلن يجدوها ابدا. فذهب ليل الي البيت فقالت له والدته ووالده أين چني قال اتخطفت كانت صدمه بالنسبه للكل نطق حمزه مين الا خطفها يا ليل وعايز اي معرفش يابابا ذهب ليل الي غرفته وقعد يفكر مين الا ممكن يخطفها فتذكر السائق وهو يقول انا سمعت واحد بيقول الأمانه وصلت يا احمد باشا فتذكر ليل وقال يبقي الا خطفها أحمد المغربي. حسابك معايا نهارك اسود تخطف مراتي. بعد وقت. آت تلفون لي ليل. الو.. المتصل اي رايك بقا في المفجاءه دي افتكر كدا انا قولتك مش هسيب حقي ولا هسيبلك چني ولا هنسي الاهانه الا اتعرضتلها بسببك ويسبب السنيوره أن ما وريتك يا ليل أحمد المغربي هيعمل اي. ليل. إياك تلمس شعره منها.والله لمحيك من علي وش الدنيا. أحمد. وفر كلامك لنفسك يا ليل. انت روحك في أيدي دلوقتي. ليل اي طلباتك. تطلق چني وتتنازل عن الشركه بتاعتك وغير كذا چني معايا يعني هيا ملكي دلوقتي وقدامك يومين تفكر غير كدا عمرك ما عنت هتشوف چني ومن غير سلام. ليل كان في صدمه كبيره اوي يطلق چني وازاي يتنازل عن الشركه وفي نفس الوقت خايف علي چني. فذهب الي والده وقال له اتصل أحمد المغربي وقاله... فقال ازاي الولد ده اتجنن. ففكر ليل لثواني. وتذكر شئ مهم يستطيع منه العثور علي چني بسهوله.. عند چني كانت مازالت فاقدة للوعي وفاقت وفجاءه لقيت نفسها في اوضه وهيا نايمه علي السرير وكلها مقفله وقامت فجاءه تخبط علي الباب افتحو مين الاجابني هنا انتو مين افتحولي وتخبط جامد لحد ما الباب اتفتح ودخل واحد ضخم وقالها مسمعش صوتك والا هنموتك وصوب السلاح في وجهها. وقالت انتو مين وعايزين مني اي. وبعد قليل دخل أحمد المغربي. وأول ما چني شافتو. قالت انت الا خطفني يا حيوان. فدخل أحمد وقفل الباب. وقال لسه بردو لسانك عايز قطعو. وقرب عليها قالت ابعد يا حقير. راح ماسكها من شعرها. وقالها انتي دلوقتي تكتمي انتي روحك في أيدي. قالت عايز اي مني. راح ضربها جامد علي وشها وقالها دا علشان تهنيني قدام الكل وضربها قلم تاني وقالها دا علشان الا جوزك عملو وضربني قدام الكل. وراح رماها علي السرير وحاول يقرب منها علشان يقبلها وقالها انتي بتعتي انا. قالتو ابوس ايدك ابعد عني وكانت تصرخ فبعد عنها وقالها كلها يومين وتكوني بتاعتي يا حلوه... يتبع
ياترى ليل افتكر اي ممكن يوصل لچني منه وهل هيطلق چني ويتناول عن الشركه وماذا سوف يفعل أحمد مع چني..
google-playkhamsatmostaqltradent