Ads by Google X

رواية احببت خادمتي الفصل الرابع والخامس - فرح احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية احببت خادمتي الفصل الرابع والفصل الخامس بقلم فرح احمد

رواية احببت خادمتي كاملة

رواية احببت خادمتي الفصل الرابع

عدي شهرين

علي نزل علي القاهره و اشتغل في الشركه بتاعت عبدالله بيه و قعد معانا شويه وبعديها اشتري شقه بس لاحظت انو دايما بيعامل ورد ببرود
المهم انا و رعد بقينا قريبين من بعد جدا و في يوم

كنت راجعه من الكليه و دخلت البيت لقيت صوت ضحك جامد دخلت عشان اشوف لقيت ست قاعده و شبه فريده بس فريده احلا منها بكتير و جمبها بنت لابسه فستان قصير جدا و شعرها الاصفر باين اوي انها صبغاه

فريده يارا تعالي سلمي علي اختي كريمه و هايدي بنتها

يارا اهلا بحضرتك

كريمه انتي يارا مش كده فريده علي طول بتحكي عنك

يارا اهلا يا هايدي

هايدي اهلا

فريده يارا كانت عامله كيك جميل اوي لازم تاكلو منو

كريمه حمستيني

يارا دخلت المطبخ و جابت الكيك و خرجت

كريمه فعلا حلو جدا

يارا شكرا بحضرتك

رعد ايه ده كوكو عندنا وحشتيني

كريمه و انت كمان

هايدي و انا ماوحشتكش

رعد لا

فريده فين ادهم

رعد تلاقيه في مهمه في الشغل بتاعو

فريده ربنا معاه

رعد ازيك يا يارا عامله ايه في المزاكره

يارا كويسه حمدالله انا قايمه عشان ورايا حاجات عن اذنكو

كريمه اذنك معاكي

دخلت الاوضه و لبست لبس الشغل و و دخلت المطبخ و قعدت اشتغل خلصت و قعدت اعمل في حلويات دي هوايتي بسلي وقتي تعبت و خرجت و دخلت الاوضه بتاعتي و خدت دش و نمت شويه و قمت خدت كتبي و خرجت في الجنينه شويه لقيت رعد قعد قدامي

رعد بتزاكري ايه

يارا و انت مالك خليك في ست هايدي

رعد انتي غيرانه

يارا هغير من ايه يعني

رعد علي عامل ايه

يارا كويس

رعد ممم كويس

فضلو ساكتين

رعد كنت عايز اقولك علي حاجه

يارا عايز ايه

رعد انا بحبك

يارا.....

( طيب انا مش بعرف اكتب مشهد رومانسي انا لو حد قالي كلمه حلوه بجيب من جوجل ازاي ارد عليه ولهي)

رعد لا اخلصي انا بنام بدري

يارا انت بتهزر

رعد لا ولله انا فعلا بحبك

يارا و انا كمان بحبك اوي بس

رعد بس ايه

يارا فريده و انكل عبدالله

رعد دول طيبين و هيوافقو ماتقلقيش

يارا تمام انت بقي

رعد انا ايه

يارا انت لازم تشتغل عشان لما نتجوز مين هيصرف علينا ابوك

رعد هشوف الحكايه دي اهم حاجه انتي موافقه

يارا مواققه اكيد

رعد تمام

دخلت نمت و انا فرحانه جدا اخيرا حلمي اتحقق

في بيت علي

علي دخل البيت و قعد علي الكرسي

ورد انت كويس

علي ايوه

ورد طيب هحضرلك الاكل

علي لا انا تعبان و عايز انام

علي دخل الاوضه و قفل عليه

ورد بغيظ يعني انا افضل واقفه من الصبح اعمل الاكل و هو يجي ينام اوف

في اليوم التالي

في الفيلا

يارا كملي الحكايه بقي

فريده يا بت انتي وراكي مزاكره

يارا لا انا خلصت

فريده طيب

عبدالله استني انا احكي انا

فريده احكي

عبدالله بعد ماتهزقت من بابا قدام الشركه كلها حلفت لازم انتقم من فريده جاتلي فكره انتقم منها

فلاش باااااك

بعد ما الموظفين كلهم خرجو دخل الشركه و قلت للحراس ان بابا نسي موبايلو و انا رايح اجيبو دخلت و رحت عند مكتب فريده و سرقت ورق مهم جدا و خرجت و بعديها عرفت ان فريده اتحولت للتحقيق بس الانتقام عماني و نسيت ان في كاميرات مراقبه و طبعا الظابط الي كان بيحقق جاب الكميرات و شاف ان انا الي سرقت و بابا طلب منهم انو اتحبس يومين و ابهدلت ضرب و مرمته

باااااك

عبدالله بتضحكي علي ايه ياختي

يارا مش قادره

عبدالله ده انا اضربت ضارب

فريده تستاهل

ادهم ضحكوني معاكو

فريده ادهم حبيبي انت كويس

ادهم ايوه كويس

يارا حمدالله علي السلامه

ادهم الله يسلمك

يتبع....

الفصل الخامس

الحال ماشي عادي مفيش اي جديد رعد قالي ان هو هيقول ل عبدالله علي الموضوع الليله

كنت قاعده في الاوضه بتاعتي و خايفه و بعديها سمعت صوت زعيق جامد اوي خرجت لقيت عبدالله بيزعق هو و رعد و فريده بتحاول تهديهم

عبدالله يا صايع يا فاشل عايز تتجوز يا صايع

فريده اهدي يا عبدالله

ادهم في ايه يا جماعه صوتكم عالي ليه

عبدالله البيه عايز يتجوز

ادهم طيب فيها ايه

عبدالله انتو هتجنوني ده فاشل ماينفعش يشيل مسؤليه بيت ده

ادهم اهدي يا بابا بس

ادهم خد عبدالله و دخل اوضه المكتب

ورعد بصلي و خرج من الفيلا

و انا خدت فريده و دخلت الاوضه بتاعتي

يارا ايه الي حصل

فريده كنا قاعدين انا و عبدالله و رعد دخل و قالنا انو عايز يتجوز

يارا ماقلش مين

فريده لا

يارا طيب اي و ان شاء الله هتتحل

عدي شهر

رعد ماظهرش خالص و محدش عارف هو فين

حسيت اني السبب في كل ده و الشيطان لعب في دماغي و قالي ان ممكن رعد يسيبني بس قولت لا اكيد

في يوم كنت قاعده بزاكر بليل و لقيت رعد قدامي

يارا رعد انت كويس

رعد ايوه

يارا طيب كنت فين

رعد.مش مهم

يارا طيب هتعمل ايه

رعد في فكره في دماغي لو بابا وافق عليها هنعرف نتجوز

يارا بجد

رعد ايوه انا هروح اعتذر ليه و اقولو علي الفكره

يارا ماشي يا رعد

رعد دخل و انا كمان دخلت و نمت كنت فرحانه اوي

في اليوم التالي

عرفت ان رعد صالح عبدالله

يارا كويس انكو اتصالحتو

رعد اه

يارا ايه هي بقي الفكره الي قولتلي عليها

رعد انا لازم اسافر

يارا يعني ايه

رعد لازم اسافر

يارا بدموع طيب و انا

رعد عمري ما هنساكي بس لازم اسافر و اشتغل و اعتمد علي نفسي

يارا طيب شركات باباك كتير اشتغل في واحده منهم

رعد لا انا عايز شركه لوحدي يا يارا

يارا ماشي براحتك

رعد يارا انتي عارفه انا بحبك اد ايه هحاول ارجع في اسرع وقت

يارا ربنا معاك

رعد يارب

دخلت الاوضه بتاعتي قعدت اعيط مش مصدقه انو هيسافر و هيبعد عني و بعديها لقيت رعد دخل الاوضه بتاعتي

رعد يا يارا افهمي ده الاحسن عشان اعرف اكون نفسي مش هتاخر سنه او سنتين ماتقلقيش

يارا سنتين يا رعد كتير اوي مش هشوفك سنتين

رعد ما انا ممكن انزل مصر و ارجع تاني و هنتكلم علي طول ماتقلقيش

يارا ماشي يا رعد

رعد يعني مش زعلانه

يارا لا ادال ده ل مصلحتنا مش زعلانه

رعد كده هسافر و انا مطمنه

يارا طيب انت قولتلهم ان انت عايز تتجوزني

رعد لا انا عايزها مفاجاه

يارا هتقول اماي

رعد لما اكون خلصت شغل و عملت شركه كبيره

يارا بابتسامه ماشي يا رعد ربنا معاك

رعد يارب

فعلا رعد سافر و خد قلبي معاه و لمي وصل اتصل بيا

عدي تلات شهور

رعد الشركه بتكبر

يارا بجد مبروك

رعد الشغل متعب بس بيسليني

يارا ان شاء الله الشركه تكبر و تنزل بقي نفسي اشوفك

رعد قريب يا يارا قريب

عدي سنه و اتنين و تلاته

رعد علي طول بيكلمني بس مانزلش خالص

شركتو كبرت جدا و بيقولي علي كل حاجه تحصل فيها بفرح اوي

علي اخويا خلف بنت و سماها يارا علي اسمي

علي بقي يحب ورد جدا

انهارده بقي رعد هينزل مصر بعد غياب تلات سنين اخيرا

يارا انا فرحانه جدا يا رعد مش مصدقه اخيرا هشوفك انتي وحشتني اوي

رعد و انا كمان يا يارا وحشيني

يارا خلاص حلمنا هيتحقق و هتنزل مصر و نتجوز

رعد ايوه

يارا رعد فيك حاجه

رعد لا يا حبيبتي بس بفكر في شويه حاجات في الشغل انتي عارفه بقي هنقل شغلي كلو علي مصر

يارا صح ربنا يعينك

رعد يارب.

فضلي سنه و اخلص و حلمي يتحقق حسيت ان الدنيا بتضحكلي و كمان عرفت ان اهلي زهقو من انهم يدورو عليا و انا كده مرتاحه ظبطت نفسي و خلصت اي مزاكره ورايا و سهرت عشان اعمل كل الاكل الي بيحبو رعد و الحلويات كل حاجه بقت جاهزه رحت نمت بعد تعب يوم كامل

في اليوم التالي

وقفت في المطبخ انا و فريده و دادا علياء بظبط الاكل فريده مشت كل الخادمين و مش فاضل غيري انا و داد علياء و بقت هي تعمل دايما معانا كل حاجه

جت اللحظه الي مستنياها بقالي كتير سمعنا صوت عربيه و عرفت انها عربيه رعد

شويه و رعد دخل و فريده جريت عليه حضنتو و هو فضل باصصلي

اتغير اوي للاحسن طبعا كلهم سلمو عليه

رعد ازيك يا يارا

يارا حمدالله

رعد قعد شويه و بعديها جبنها كلنا الاكل و قعدنا ناكل

و خلصنا و قعدنا مع بعض و نهزر و بعديها خرجت الجنينه و شويه.رعد جالي

يارا رعد وحشتني اوي

رعد و انتي كمان ماعرفتش اسلم عليكي عشان الكل كان موجود

يارا ايوه انت اتغيرت اوي

رغد للاحسن مش كده

يارا اكيد

رعد شركتي كبرت اوي و بقي ليها.اسم كبير في السوق

يارا بجد انا فرحانه اوي ان شاء الله هتبقي اكبر شركه في العالم

رعد مش لدرجادي يعني

قعدنا نتكلم شويه

و قالي ان هو هيفاتح عبدالله في موضوع جوازنا

في اليوم التالي

كلنا قاعدين علي السفره

عيدالله صحيح مين الي كنت عايز تتجوزها

رعد كنت لسه هقولك

هايدي دخلت الاوضه

هايدي جريت علي رعد و حضنتو و رعد بادلها الحضن بكل حب

استغرب اوي و حسيت بغيره كبيره

رعد كويس انك جيتي بابا انا كنت عايز اتجوز هايدي

حسيت ان الزمن وقف بيا مش مصدقه بعد كل ده يقولي هتجوز هايدي قومت من مكاني و انا ببصلو و الدنيا اسودت قدامي و اغمي عليا

يتبع..
google-playkhamsatmostaqltradent