Ads by Google X

رواية أحببت معلمة ابنتي الفصل السادس 6 - بقلم امولة

الصفحة الرئيسية

        رواية أحببت معلمة ابنتي الفصل السادس 6 بقلم امولة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل pdf

رواية أحببت معلمة ابنتي كاملة

رواية أحببت معلمة ابنتي البارت السادس 6

"عند ملاك وآية في السيارة"

آية :خلاص يالوكا الناس الوحشة مشوا

ملاك بشهقات :لا... شهقة....هتضربني...شهقة....تاني

آية :طب انتي تعرفيها

ملاك :شهقة.... ماما

آية بصدمة:ايه!!.. دي مامتك

ملاك بشهقة :اه

ضمتها آية في حضنها الي ان نامت ملاك وهي مازالت تشهق
--
اما مراد بعد أن كلم الشرطة أخذوا حوالي 3 سيارات واتجهوا للعنوان الذي املاه لهم مراد

أثناء القيادة علي الطريق لمحوا سيارة آية

امر الشرطي سيارتان بالذهاب للعنوان ونزل هو لآية

الشرطي بصرامة :بتعملي ايه في الطريق المقطوع دا.. ومين البنت اللي معاكي دي

آية :حضرت الشرطي كان في ناس خاطفينها وانا مشيت وراهم لحد ما لحقتها

الشرطي :معاكي دليل

آية :يافندم ممكن تسأل البنت

الشرطي للمساعده :هات البنت

ذهب مساعد الشرطي واحضر ملاك

ملاك وهي نائمة :لا لا مث تضربيني.. خلاث هثكت

الشرطي :هاتوها

آية وهي تحاول تحرير نفسها من مَن يمسوكها :ياحضرت الشرطي والله ما انا اللي خطفاها

وضعوها في سيارة الشرطة واتجهوا لمركز الشرطة

اتصل الشرطي بمراد وأخبره انه امسك الخاطف
--
وصلت السيارتين الأخرى للمكان المحدد وكانوا يضربون الرصاص على الحراس الذين يقابلهم حتى امسكوا ملك واخذوها معهم للقسم

بقلم امولة

اما مراد بعد أن اخبره الشرطي انه امسك بالخاطف ذهب مسرعا متجها للقسم

وصل مراد وما ان وصل حتى قال بصوت عالي وغضب :هي فين..... هي فين

الشرطي :اهدي يامراد بيه هي محبوسة حاليا

مراد :عايز اشوفها

الشرطي : تعالي معايا

ذهب مراد مع الشرطي إحدى الزنزانات وهو يري فتاة تضم ركبتيها لصدرها وتبكي

الشرطي :اهي يا أستاذ مراد هي مش راضية نقول الحقيقة وبنت حضرتك نايمة مش عارف دا مخدر او هي فعلا نايمة بس احنا مستنين لحد ماتفوق وهي تقولنا فعلا دي اللي خطفاها او حد تاني

مراد:ممكن اخوشلها

الشرطي :اه بس بلاش عنف يمكن تكون بريئة لأن "المتهم برئ حتى تثبت ادانته"

مراد :طب يلا

فتح الشرطي الباب لمراد ودخل جلس على كرسي أمامها

وبمجرد ان سمعت آية صوت الكرسي يتحرك أمامها رفعت وجهها

مراد بصدمة :انتي؟

آية ببكاء :استاذ مراد والله مانا اللي خطفتها

مراد بغضب وصوت عالي :امال لقوها معاكي ازاااااااي

آية :والله كنت بنقذها

مراد :وهو اللي ينقذ حد يخدره

آية: مخدرتهاش والله

مراد :ياسلام

آية :انا هحكي لحضرتك انا كنت بدي للأطفال حصة عادي فجأة لقيت باب الفصل اتكسر ودخل منه اتنين معاهم سلاح وقالولي عايزين ملاك ولما ماردتش اديهالهم خادوها مني وجروا مشيت وراهم من غير ما يحسوا لحد ما وصلت للمكان اللي كانوا خاطفينها فيه بعدين سمعت واحدة بتتكلم مع حضرتك بتقولك على فلوس ولما مليتك العنوان ضربتها على رأسها وخدت ملاك وبعدنا عن المكان اللي كانوا فيه هي فضلت تعيط ختها في حضني لحد ما نامت

مراد :حلو القصة احكيلك انا بقى الحقيقية كنتي بتدي الحصة عادي وكنتي عارفة ان في رجالة هيتهجموا عليكوا وياخدوا ملاك مثلتي انك مش عارفاهم وبعدين سيبتهالهم ومشيتي وراهم بالعربية عادي مانتي مشتركة معاهم في الخطة كنتي واقفة مع ملك وهي بتقولي على الفلوس طمعتي و فكرتي تاخدي الفلوس ليكي لوحدك ازاي ضربتي ملك وخدتي ملاك وختيها العربية ولما فضلت تعيط خدرتيها

آية :مين ملك..... وبعدين لو زي ما حضرتك قولت كدا وان انا متفقة معاهم وطمعت مش كنت خدت ملاك وهربت مكنتش وقفت بالعربية إنما انا وقفت مستنية حضرتك تيجي... عالعموم انا معنديش مانع استنى ملاك تفوق وهي تقول بس خليك فاكر كلامك اللي قولتهولي دا لاني مش مسامحة عليه ولا هنساه

خرج مراد من عند آية وهو يشعر انها لا تكذب فكل ماقالته يثبت برائتها وشعر انها مظلومة
--
"في الشركه"

*في مكتب رائد *

رائد في نفسه :كل ده يامراد فين.... لا مبدهاش هتصل عليه

امسك هاتفه واتصل به :الو يابني انت فين

مراد :في القسم

رائد :نعم!! بتعمل ايه عندك

مراد :اما اجي يارائد المهم هنأجل مشوار إسراء النهاردة وانت خلي بالك من الشركة عما اجي

رائد :ماشي... مع السلامه

مراد :سلام
--
"في القسم "

وبعد مرور حوالي نص ساعه وآية مازالت تبكي ومراد ايقظ ملاك

ملاك ببكاء :بابي

مراد وهو يضمها :قلب بابي

ملاك :مث تثبني خالث

مراد :اهدي يا قلبي

خرجت ملاك بسرعة من حضن مراد

مراد باستغراب:ايه يا لوكا

ملاك :فين مث آية

الشرطي :هي عملتلك ايه يا حبيبتي

ملاك :هي خدتني من الناث الوحثة

نظر مراد والشرطي لبعضهم

الشرطي :طالعها يبني

ذهب الشرطي وقام بإخراج آية وكانت آية مستسلمة له وكأنها ميته

ملاك بلهفة وهي تجري نحو آية :مث آية

توقعت ملاك ان تنزل لها آية على ركبتيها وتضمها لكن آية لم تتحرك من مكانها

آية بهدوء :دلوقتى امشي

الشرطي:اه.. واحنا اسفين يا....

أية بمقاطعة وهدوئ :مفتاح العربية

الشرطي بدون فهم :نعم

آية بنفس الهدوء:عايزة مفتاح عربيتي

الشرطي :حضرتك هتعرفي تسوقي في حالتك دي

آية :اه

الشرطي وهو يخرج مفتاح السياره من دروج المكتب :اتفضلي

مشت آية للخروج

ملاك بسرعة ذهبت وقفت أمامها :مث انتي زعلانه مني

نزلت آية على ركبتها وقالت :لا مش زعلانة منك

ملاك :طب ليه بتعيطي

آية :تعبانة شوية يا لوكا.. يلا سلام

ومشت ركبت سيارتها واتجهت لبيتها

اما مراد اخذ ملاك واتجهوا للفلة
--
"في الفلة"

محمد :خير يا مراد جاي بدري في حاجة وملاك برضو جاية بدري من مدرستها

مراد :بابا معلش مش قادر اتكلم هطلع اريح شوية وابقى انزل احكيلك.. معلش يا منى غيري لملاك ونيميها شوية

مني :حاضر يافندم.. تعالي ياملاك
--
اما آية بعد أن وصلت لبيتها وبدلت ثيابها لبجامة ذو بنطلون كاروهات رصاصي اللون وبلوزة بلون الكشمير مكتوب عليها (CHanil)👇🏻وقررت قرار عزمت على تنفيذه (مش هقول😜)
ونامت
--
"الساعه 8"

استيقظ مراد ونزل الأسفل وجد رائد عائد من الشركة

رائد :ايه اللي وداك القسم يا مراد

مراد :ياخويا غير هدومك الاول

رائد :اتنيل على جنب بوظتلي جوازتي وعايزني افضل ساكت

مراد :طب اطلع غير عما اشوف بابا واحكيلكم مرة واحدة

رائد :طيب
--
اما آية بعد أن استيقظت احضرت دفتر التحضير الخاص بها وجلست تحضر لدرس الغد للمدرسة

بعد نص ساعه اعدت كوب النسكافيه الخاص بها ووقفت في شرفة منزلها كالعادة
-
اما مراد بعد أن أخبر رائد ووالده عما حدث قرر الذهاب لآية والاعتذار منها اخذ ملاك بعد أن بدل ملابسها الي استرتش مخطط بالونين الأبيض والبيج وفست أطفال بالون البيج أعلى يمينه فيونكا جميلة وبدي ذو رقبة وشوز بيج وتركت شعرها الأصفر المموج 👇🏻ولبس هو بنطلون باللون الاسود وتيشرت ابيض فوقه جاكت جينز ازرق وكوتش بالونين الأبيض والأسود 👇🏻
ركبوا السياره متجهين لآية
--
اما آية وهي تشرب النسكافيه كالعاده وتتمتع بمشهد السماء تحاول نسيان ماحدث رأت سيارة تركن بجوار منزلها ولأن زجاج السيارة اسود لم تراهم

نزل مراد من السيارة ثم ملاك

رأتهم آية نزلت لهم فتحت لهم الباب

مراد :ازيك يا آنسة آية.. انا آس.....

آية بمقاطعة :...
صدم مراد جدا من ردها
--
الفصل خلص ياجماعة وانا هجاوب على أسألتكم

    google-playkhamsatmostaqltradent