رواية قلبي لك انتي فقط الفصل الرابع 4 بقلم كوكي عاشورة
رواية قلبي لك انتي فقط البارت الرابع 4
عالم زين سليمان
يجب انا تثق في نفسك اولا لكي تعيش الحياه سعيدا 😋😍
حور وزين نزلو من الطياره وركبو العربيه وحور قاعده ساكته مش بتكلم وزين سايق العربيه بيكلم في الفون
زين: تمام لا محمد هيحضر مكاني والاجتماع الجاي انا اللي هحضرو
زين خلاص التلفون اللي معاه وبص علي اللي سراحنه جانبه
زين: عجبتك اسكندريه
حور:، مش عارفه لي حاسه اني شافتها قبل كدا بس انا عمرى ما نزلت اسكندريه ابدا
زين: ازى يعني
حور:،معرفش يمكن علشان بتفرج علي افلام كتير
زين: ممكن
حور: هو احنا اقدمنا كتير
زين:لا شويه ونوصل
زين وحور وصل عند فيلا كبير،جدا تشبه القصور وفي حراس كبير جدا وافقين عليها
حور بطفوله: هو ده بيتك
زين: اها
حور: يعني انت عايش هنا ولوحدك
زين: اها عايش هنا لوحدى
حور: طيب مش بتخاف
زين ضحك بصوت عالي : دى اول مره يضحك كدا حتي الحراس استغربو
حور: تاهت في جمال ضحكته
زين: اخاف من ايه يا حور انتي مش عارفه انتي متجوزه مين
حور: اها عارفه
زين: نزل و فتح الباب لحور ونزلها براحه علشان دراعها
زين وحور دخل البيت والخدامين كانو في انتظار هم
زين: ي داده ي داده
داده ابتسام: جات عليهم ايه ي بني
زين: اقدملك حور مراتي
داده ابتسام: مراتك مبروووك يبني
زين: الله يبارك فيكي وكمل كلامه حضريلنا الغداء لحد ما نطلع نغير هدومنا وننزل
داده ابتسام: حاضر يبني
زين اخد حور وطلعها فوق ودخل اوضه
حور بكسوف: هو احنا هنام في اوضه واحده
زين: الناس اللي شغاله هنا عارفه انك مراتي فهننام في اوضه واحده وعلي فكره انا اقد كلمتي
حور بكسوف: وانا واثقه فيك
زين حس بسعادة لانها واثقه فيه وهو مستحيل يكسر الثقه دى
بقلم كوكي عاشور
في مكان ما في اسكندريه
ست ماسكه فستان وقاعده في اوضه من شكلها يدل علي
انها اوضه اطفال والغريب اني الست شكل حور بالظبط
راجل دخل عليا : انتي هنا ي ساميه وانا بدور عليكي
ساميه: فيروز وحشتني اوووى لي ٢٠ سنه مشفتهاش من ساعه ما تاهت وانا قلبي واجعني عليها اوووى ي محمود
محمود: هى كمان وحشتني اوووى كانت عنيده ولمضه بس انا عندى امل في ربنا انو يرجعهالي في يوم من الايام
ساميه: ي رب ي محمود ي رب
محمود: خلي عندك ثقه في الله بس
استوووب نتعرف بشخصين دول
ساميه: ست طيبه اوووى بنتها تاهت وهي عندها ٥ سنين وربنا مش رزقها باطفال تاني وبتحب جوزها جدا بس لسه عايشه في الماضي وبتحلم برجوع بنتها
محمود: رجل غلبان سواق تاكسي وبيحب الاطفال اوووى بس ربنا ارد انو بنته تاهت وهو حمد ربنا علي كل حاجه حصلت
نرجع بقي لزين وحور
---
حور: بس انت اخدتني من غير اجيب تليفوني ولا هدومي
زين: فتحلها اوضه البس كان فيها لبس كتير اوووى
حور: كل ده لي انا
زين: اها علشان اقولتك انتي تامرى وانا انفذ
حور: متشكره اوووى
زين بمناغشه: متشكره كدا من غير اى حاجه
حور: مش فاهمه
زين : شاور علي خدوه
حور فاهمت حور لا مستحيل
زين: خلاص مفيش لبس
حور: ي زين عيب بجد
زين بعند واقف الباب واقف قدامها مفيش لبس من غير بوسه
حور: زين علشان خاطرى
زين: لا
حور: طيب درعي وجعني
زين: مش تمثلي انك تعبانه علشان مش هصدقك
حور استسلمت اقدم عند زين ووقفت علي صوبعها علشان تقدر توصل لزين وبسته ووشها بقي لونه احمر من الكسوف
---
في واحده بتتكلمو في التليفون
مجهول: بترني عليا ليه
المتصل: زين باشا اتجوز ي هنام اتجوز
مجهول: ايه بتقولي ايه اتجوز امتا وازى ومين اللي اتجوزها دى
المتصل: معرفش احنا اتفاجئنا انهارده انو داخل بيها وبيقول انو اتجوزها وكمان درعها شكلو مكسور
مجهول: ينهار اسود اتجوز اقفلي علشان اعرف اتصرف
المتصل: ماشي سلام
داده ابتسام: هو انتي مش وراكي غير التليفون ده بصي لشغلك احسلك
نرمين: مانا بشتغل اهو بطمن بس علي العيال
داده ابتسام: زين باشا ومراتو عايزين الغداء سرعو شويه
نرمين: هي مراتوه مالها زى ما يكون مجوزها غصب عنها دى منطقش كلمه
داده ابتسام: نرمين متدخليش في اللي ملكيش فيه انت هنا خرسه وعميه وطرشه كمان علشان شر زين وحش اوووى كمان
نرمين: ربنا يبعد عننا شرو
---
زين :،بعد من عند الباب وحور اختارت فستان بلون الاسود بيوصل لحد الارض وجزمه بنفس الوان
ودخلت الحمام وبعد شويه حور بوجع اهااااااا
زين كان لسه في اوضه سمع صوتها خبطت علي الباب
زين: حور انتي كويسه
حور،بوجع : لا درعي وجعني اووووى ومش اقدر احركووو
زين:،طيب افتحي الباب
حور:لا انا هساعد نفسي
زين: حور متعصبنيش انا جوزك افتحي الزفت احسن اكسرو
حور : قربت من الباب وزين ساعده في خلع الملابس وكمان وقف بره وساعدها في اللبس وهي وشها كل لونه احمر جامد من الكسوف وزين بعد كدا اخدها واقعده عند المرايا وسرحلها شعرها براحها واخدها ونزلو تحت والاكل كان جاهز
ونرمين كانت بتصور زين هو بياكل حور بايدوه وبعد كدا عطلها العلاج
وبعت الصور لمجهول
نتعرف علي الخدمين
داده ابتسام: هي اللي مربيه زين معها ولد وبنت عايشين في البلد وهي بتروحلهم كل شهر
نرمين: شغاله عند زين ليها سنه وزين هو اللي سيبها بمزاجه و عارف هي تابع مين
عمي اسامه: السفرجي هو في اجازه وهيجي قريب بيزور اهله
نرجع تاني
زين: حور انا هطلبك ممرضه تقعد معاكي علشان انا هكون في الشغل
حور: لا انا هساعد نفسي متقلقش عليا
زين: حور هو انت علي طول كدا
حور: ازاى
زين: عنيده كدا
حور: انا كانت عنيده ولمضه ومجنونه
وبعمل كل حاجه علي مزاجي
زين: وكل ده راح فين
حور: راح مع كل حاجه حلوه راحت في حياتي
زين: طيب بصي ممكن توعديني ترجعي حور بتاع زمان وانا اوعدك اني هعوضك او احاول اني اخليكي اسعد واحده في العالم كله
حور: طيب ممكن قبل ما اوعدك اسالك سؤال بس تجواب عليا بصراحه
زين: انا عمرى ما كدبت علي حد قبل كدا ومش بحب الكدب
حور: ليه بتعمل كل ده علشاني وليه انت بكبر مركزك وفلوسك وغناك توافق علي وحده زيي مش خايف يكون في حد ذانقني عليك علشان اوجعك
زين: اولا: انا مش عارف انا بعمل كدا لي ولا بقرب منك بشكل ده لي ثانيا: انا اها عندى فلوس ومركز بس عمرى ما حبيت الفلوس ولا المركز ثالثا: محدش هيزقك عليا علشان انتي هبله اصلا
حور: انا مش هبله لو سمحت مش تقولي ي هبله تاني
زين: لا هبله ومجنونه وطفله كمان انا بالنسبه للحزن اللي في عينك انا بوعدك اسبوع واحد بس وهو يختفاى
حور: ماشي موافقه وعدتك اني هرجع زى الاول بس ابقا استحملني بقا زين : ارجعي انتي وملكيش دعوه
حور: طيب ممكن في يوم نروح الملاهي
زين بصدمه : ملاهي
حور: اها ملاهي ونلعب و كدا
زين بنفس الصدمه: هو انت بجد عايزه غول القاهره يروح ملاهي لا وكمان يلعب
حور بطفوله: اها
زين: انتي شكلك السفر اثر علي،دماغك يلا اطلعي نامي شويه
حور: لا بجد هنروح وانت هتوافق وهتلعب كمان
زين ضحك بصوت ودى تاني مره وداده ابتسام جات علي صوت ضحكتو
داده ابتسام: لا انا كدا بعشقك ي حور هانم
حور: لا انا حور بس بس بتعشقيني ليه
داده ابتسام: علشان خليتيني اسمع صوت ضحكه زين تاني
زين: يسلام بقي كدا
داده ابتسام: انتي ابني وانا كنت بحلم باللي تجيلك وتخليك ترجع لزين القديم
زين: القديم مات مع اللي ماتو
حور واقفه مش فاهمه حاجه
حور: انا مش فاهمه حاجه
زين: هقولك بعدين يالا نطلع نرتاح شويه
حور: اوووك يلا
مين الست للي شبه حور دى و ايه حكايه بنتها وزين القديم وازاى مات مع اللي ماتو وكمان هل حور هترجع تاني زى الاول ومين المجهول اللي بيتصل بنرمين هنعرف كل ده في الحلقات الجايه