رواية وجع قلبي الفصل الثامن عشر 18 بقلم نور عبر دليل الروايات (deliil.com)
رواية وجع قلبي البارت الثامن عشر 18
جوري/ في المستشفي بتنده علي الممرضه
جوري /بصوت مگسور ممكن بعد ازنك مرايا
الممرضه ليه
جوري/ عاوزه اشوف وشي
الممرضه /حاضر وطلعت مرايا من شنطتها
الممرضه/ اتفضلي بس بسرعه لان ممنوع
جوري/ مرسي
جوري/ اخدت المرايا من الممرضه واول ما شافت وشها متشوه من ضرب الستات قعدت تصرخ بااعلا صوت
جوري لاااا مش معقول وشي باط وشي اتشوه اااااااه
الممرضه يخرب بيتك فضحتينا هاتي قبل ماالدكتور يجي
جوري /سبيها وخبت المرايه في حضنها
الممرضه/ هاتي احسن الدكتور يجي واخد جزا بسببك النهارده وخطفت المرايا من جوري
جوري /بدموع سبيها اختيها مني ليه لييييه
ليييه واغمي عليها
-----في القسم
زين/ ها يارشدي مش ناوي تعترف بجريمك
رشدي /هرتوني ضرب ياباشا وانا بريئ
زين /اخد ااعتراف مسجل من انجي ان رشدي
عمل كل الجرايم دي بتحريض منها
زين/ شغل التسجيل ل رشدي
زين/ ها يارشدي بعد اللي سمعتوا دا الانكار مش هيفيدك انت شريك جوري في كل حاجه واقل عقاب ليك الإعدام او الأشغال الشقه
رشدي /مسك دقنه انا قولت ان الشغل مع الحريم بيجيب وارا واخرو طين
زين/ تقصد ايه يارشدي
رشدي/ يعني عليا وعلي اعدائي ياباشا انا مليش دعوه هي السبب ياباشا ست جوري هي اللي ادتنى فلوس وحردتني أعمل كده واحرق الشاليه واقتل انجي هانم
زين/ اللي ماتعرفهوشي كمان ان انت متهم في قضية قتل
رشدي...... ساكت
زين / جوري اعترفت عليك انك انت اللي ولعت في الشاليه وقتلت عزه الشغله
رشدي /هي ياباشا اللي حرضتني يعني التهما لبسها ولبساني اه
رشدي /في سره الاشغال الشقة احسن من الاعدام اه
زين/ شاور للعسكر خدوه علي السجن يلاه
العسكر/ اخدو رشدي قدامي يامتهم
رشدي /حاضر بس مزقش
بقلم نور
في المستشفي
ابو جوري ومامتها جم يزورو جوري في المستشفي بعد ما الخبر انتشر علي الجرايد أنها في المستشفي وحلتها صعبه جداً
عدلي دخل لجوري الاوضه
عدلي جوري بنتي
جوري/ بابا
عدلي/ بنتي حبيبتي إيه اللي حصل
جوري/ بنتك حبيبتك ههههههه وضحتك بجد براڤو صدقت وانتي يامامي مش هتقولي لبنتك حاجه إنتي كمان يا نورهان هانم ولا ايه
نورهان/ حبيبتي انا وبابي كونا في السفر واول ما سمعنا الخبر قطعنا رحلتنا وجينا علشان مخصوص
جوري/ بتصقف وبضحك ههههه بجد إنتي كده متكرمه عليا اوى كده كتير بجد دا إهتمام منك زياده يانورهان هانم
نورهان بنت عيب كده مايصحش تكلمني بالطريقه دي
جوري بضحك ههه عيب وميصحش هو فين العيب إنتي تعرفي العيب والصح واللي ميصحش يا نورهان هانم
عدلي جوري اتكلمي مع مامي كويس دي مش طريقه حوار
جوري مامي هي فين مامي انا مامي الداده والخدامين اللي ربوني اما بقي ماما وبابا اللي انا بنتهم وعلي اسمهم انا معرفهمشي وكملت
بدموع ماما اهم حاجه عندها نفسها والسهرات والسفر اه نسيت والشوبنج كمان صح يانورهان هانم
وبابي اللي هو انت يا عدلي بيه أهم حاجه عندك الفلوس الشركاتصح يا عدلي به
عدلي بس أنا مش حرمك من حاجه وديمن ببعتلك فلوس وكل طلباتك مجابه عاوزه ايه تاني
جوري بصوت عالى كل الطلباتي مجابه فعلا بس انت فين انت ومامي فين وكملت
جوري بدموع فلوس فلوس كل حاجه فلوس انا عاوزه حد يحبني ويهتم بيا من حقي يكون عندي اب وأم يكلمني ويفهموني ويفهم انا عاوزه إيه طب تعرفي حاجه عن بنتكم غير اسمها وعمرها حتي عيد ميلاد محدش كان بيفتكر غير الداده ولما الداده ماتت محدش افتكرو كونت اطفي الشمع لوحدي واقعد في الضلمه لاني وحيده كونت يتيمه بس بابا وماما عايشين تعرفي يامامي اول مره اقول كده
انا انا كونت بغير من بنت الخدامه يامامي
لما مامتها تجبلها لبس وتخدها في حضنها وهي فرحنه الحاجات دي بسيطة في نظركم بس انا اتحرمت منها
عدلي ونورهان قربوا علي جوري سامحينا يابنتي
جوري اسامحكم ازاي انت دمرتوني بأهملكم ليا
جوري بصوت عالي وبدموع انا مش عاوزه اشوف حد اطلعوا بره بره
عدلي ونورهان خرجوا
جوري /بتكلم نفسها بدموع عيطي ياجوري يمكن نارك تبرد عيطي
بعد شويه بجنون مسحت دموعها لا اوعي تبكي تاني ياجوري دموعك دي غالي ولذم تقومي من تاني وتعرفي الكل مين هي جوري وقعدت مره تبكي مره تضحك
الممرضين يا عيني عليها اتحنت البت اجنت ممرضه تاني اكيد لما عرفت انها هتتحاكم بعد بكره
جوري مسكت الدوا ورمت كل حاجه علي الارض والسرير رمت كل حاجه من عليه
الدكتور جه وادها حقنه وقال دي لذم تتحول علي مستشفى الامراض العقليّة حالان
وتم تحويلها علي مستشفي الامراض العقليه
------في المحكمه
صدر الحكم ببرات عماد
وسجن رشدي اشغال شقه
وجوري خمستاشر سنه سجن مع ايقاف التنفيز لان اتشخصت انها غير سويه ومختله عقلين
-------عند عماد
زين الف مبرووك ياصاحبي
عماد انا متشكر اوي يازين
زين سيبك ياعم دا واجبي
زين/ انت خارج دلوقتي لمراتك ياعم
عماد/ اه لو تعرف انجي وحشتيني قد ايه
زين/ ايه ياعم دوال هما تلات ايام بس
عماد/ دول تلات سنين
زين/ سيدي ياسيدي وانا كمان
عماد/ وانت كمان ايه
زين/ شكلي وقعت ياصحبى ومحدش سما عليا
عماد/ بجد ولا هتلعب بديلك زي كل مره
زين/ ماانا مش قادر العب بديلي معها دي ملاك ياعماد/ حاجه كده زي واحدت بنبوني ملهاش حل
عماد/ لا ياصحبي شكلك وقعت
زين/ اه وقعت ولا حد سما عليا بس النهارده لذم اروح واشوفها
عماد/ تشوفها فين
زين/ معرفشي المره اللي فاتت اتحججت بالشنطه المره دي مش عارف هتحجج باايه دبرني ياصحبي
عماد/ بطل لعب العيال دا وادخل البيت من بابو
زين تفتكر هتوافق
عماد/ وانت تترفض دا انت شاب وسيم وضابط وعسل
زين/ تسلم ياشق دي شهادة اعتز بيها
عماد/ بضحك ههههههه بالنسبه لمضيك مع البنات ف ماتقلقش انا هقول
زين/ ايه
عماد/ قصدي هداري عليك
زين/ ايوه كده خليك صاحب جدع
عماد/ امال
زين/ اروح اقبلها الاول واخد رائيها وبعدين اتقدم
عماد /حاسس ان انت بتتلكك علشان تشوفها
زين /بصراحه اه قلبي رميتوا عند باب بتها ياعماد
عماد/ انت واقع بقي
زين/ اه ومن الدور الخمسه وعشرين كمان. وقعدو يضحكم ههههههه
--
في الڤيلا..
تيسير /انجي حبيبتي عماد هيخرج النهارده
انجي/ بفرح بجد
تيسير/ اه لسه زين صاحبه قايلي دلوقتي بالتليفون
انجي/ دا احلي خبر سمعتوا النهارده يابابي
تيسير حبيبتي ياقلب بابي انتي
انجي/ طيب عن ازنك ودخلت اوضتها بعدين خرجت تاني وهي بالكرسي
انجي/ بابي
تيسير/ عيون بابي
انجي/ اوعي تقول لعماد اني خفيت انت بس اللي تعرف والدكتور لكن انا خبيت علي الكل
تيسير/ حط ايدو علي بقوه تمام
انجي/ دخلت اوضته بفرح ودر الباب ورها علشان محدش يعرف انها بقت بتمشي علي رجلها من تاني وعلشان تكون مفاجأة لعماد وهي اللي تكون اول واحده تقوله وتبشره ويحتفلوا سوا
لبست فستان موف وحطط حزام بفينكه بيضه وجزمه بيضه هي بتحب الابيض جدا وبدخلوا لذم في كل لبسها انجي وقفت قدام المرايه بفرح انا مش مصدقه عماد جاي النهارده وهيشوفني واقفه علي رجلي من تاني
و جوري خلاص هتتحبس ومفيش حد تاني يقدر يبعد عماد عني تاني
-
الباب خبط
انجي رجعت جري علي الكرسي وقعدت
انجي احم اتفضل
ايمان شريف بيه بعتني اقولك اعمل ايه علي العشا النهارده
انجي/ اعملي كل الاكل اللي بيحبوا عماد ياايمان
ايمان/ حاضر ياست انجي
انجي/ واعملي كمان الحلو اللي بيحبوا عماد ممكن ياايمان
ايمان/ الا ممكن ياست جوري دا انتي تأمري
انجي /مرسي اوي ياايمان اتفضلي علي المطبخ
ايمان/ عنيا
في القسم
تيسير وشريف كانو في انتظار عماد بالعربيات بره القسم
عماد خرج وبيشاور ل عمو وابوه من بعيد قربوا وتيسير وشريف حضنوا عماد
عماد احب اعرفكم صاحبي وحبيبي زين
شريف وتيسير اهلا اتشرفنا
عماد مش عارف يابابا لو زين مكنشي موجود كان عملت ايه
شريف احنا متشكرين اوي ياابني
زين العفو ياعمي عماد دا اخويا مش صاحبي بس واكتر كمان
تيسير ربنا يبارك فيك
عماد يلاه علي البيت
زين لا ياعماد انا زي ماقولت رايح مشوار
عماد مشوار ايه لذم نتعشا سو
زين بس ياعماد
عماد مابسش دا قرار نهائي
زين تمام ومشي كلهم علي الڤيلا
-
في مستشفي الامراض العقليه
جوري لبسه ابيض ورايحه جايه تضحك انا لذم اموتهم كلهم
الممرضه يعني أتجنت.
الممرضه التانيه ليه
الممرضه الاول بيقولوا في واحده اخدت حبيبها منها
جات ممرضه تاني لا ياختي دي كانت عاوزه تفرق واحد عن مراته علشان تجوزه هي
جوري رمت عليهم المخادادت اخرجوا بره مش عاوزه اسمع صوت حد بره
الممرضه دي لذم تاخد جلست كهرباء انا رايحه انده الدكتور وجريت علي الدكتور
الممرضه الحقنا يادكتور المريضه الجديده مخها طار علي الاخر ولذم ليها جلست كهرباء
-
في الفيلا
عماد /وصل والگل كان معها زين وشريف وتيسير
انجى/ كانت عامله سفره جميله هي والشغالين
عماد /انجي حبيبتي وحشتني اوي ووطا لميتوها علي الكرسي وحضنها
انجي بفرح وانت كمان وحشتني اوي
عماد احب اعرفك زين صاحبي واخويا
انجي /اهلا تشرفنا
زين الشرف ليا
انجي يلاه اتفضلو الاكل جاه
الفصل انتها
- ملحوظة قبل البدأ لما تبحث عن الرواية أكتب في جوجل (رواية وجع قلبي دليل الروايات) لكي تظهر لك جميع الفصول الرواية كاملة