Ads by Google X

رواية وقعت في غرام مجنونة الفصل الثاني - بقلم روان أحمد

الصفحة الرئيسية

   رواية وقعت في غرام مجنونة الفصل الثاني بقلم روان أحمد عبر دليل الروايات (deliil.com) للقراءة والتحميل pdf 

رواية وقعت في غرام مجنونة كاملة

رواية وقعت في غرام مجنونة البارت الثاني

نزلت كلاراا من بيتهاا و وصلت عند يمني و شهد و قالت..

_اخواتي اخواتي

ضربتها شهد علي كتفها و قالت..

_اتأخرتي ليه يا بقره انتي

كلارا و هي بتحط ايدها علي كتفها بألم..

_ااه يا حيوانه في ايه عادي ما انتي يا بنت المحظوظه خلصتي و بتشتغلي اما انا و ام عيون الي شايلين الطين

شهد و هي بتعوج فمها يمين و شمال..

_بلا وكسه دااا انا امي حالفه ان لو متقبلتش في الشغل بتاع النهاردة لتجوزني لأبن عمتي

يمني..

_اخلصي يا موكوسه عندنا فتحي

روان بفزغ..

_فتحي الاقرع يا نهار مدوحس طيب يلا دا يوم باين من اوله

قالوا لشهد و هما ماشيين..

_سلام يا شهد هنقبلك بعد المحاضرات

راحت شهد علي شغلهاا و دخلت كلارا و يمني للكليه و وصلوا للمدرج دخلوا بسرعه و بعد ما دخلواا قعدوا وراا و دخل بعديهم الدكتور فتحي كانت كلارا و يمني قعدين ورا و كلارا كانت فاتحه بقها و نايمه و فضلت تصدر صوت و هي نايمه..

بقلم روان أحمد

فتحي..

_اي الصوت

الكل شاور علي كلارا الي ساندا علي اديهاا و نايمه و بتصدر صوت شخير و قال للطلبه بصوت منخفض..

_ششش محدش يتكلم و الي هيتكلم ليلته هتبقي سوداا

بصت يمني لـ كلارا الي كانت نايمه و كانها مش في محاضرة بقلق و قالت في نفسهاا..

_يخربيتك يا كلارا دا فتحي الاقرع هيعمل منك بفتيك

و الي زاد الطين بلا ان كلارا بدأت تتكلم و هي نايمه و قالت..

_منكم لله.. ربنا يخدكم كلكم.. و بذات فتحي الاقرع

صرخ بهاا فتحي و قال..

_استاااذة قوومي

قامت كلارا مفزوعه و هي بتقول..

_ايه ايه فتحي مات

فتحي بصرااخ..

_اتفضلي برااا

كلاراا و ابتدت تنزل دموع التمثيل..

_هو انا عملتلك ايه يا مفتري يا واكل مال الغلابه

كرر فتحي كلمته لاكن بصراخ و قال..

_بررااااا يا استاذه و استنيني عند مكتب العميد و المحاضرة انتهت

خرحت كلارا و كانت بجانبها يمني التي كانت بتضحك جامد و بتقول..

_ههههههههههه مش قادرة يخربيتك

بصتلها كلارا بغيظ و قالت..

_مصحتنيش ليه الله يخربيتك داا هيعمل مني بفتيك

يمني بتفكير..

_طيب هنعمل ايه

كلارا بخبث..

_انا هتصرف

خرج فتحي و راح عند العميد دخل لقي كلارا قاعدة و العميد قاعد دخل فتحي و قال...

_حضرتك لازم ترفد الاستاذة دي فوراا

بص العميد لكلارا الي قاعده و بتعيط بتمثيل لكن ببراعه..

_خلاص يا استاذ فتحي استاذه كلارا تبقي بنت اخت صديقي و هو اتصل بيا و قال ان كلارا تعبانه شويه في مخها

بص فتحي لكلارا لقاها عملت نفسها حوله راح بص للعميد و قال

_معاك حق فعلاا دي باين عليها مجنونه طيب هعديها المرادي عشان خاطر حضرتك

بص العميد لكلارا و قال..

_اتفضلي انتي يا كلارا و يبقي سلميلي علي خالوو

خرجت كلارا بسرعه و اول ما خرجت يمني قلتلهاا..

_ايه اترفدتي

--
امجد و هو بيبص لملاك بغضب..

_هو ايه الي مستحيل انتي هتروحي دا امر مش باخد رأيك

ابتلعت ملاك ريقها و قالت..

_ماشي يا خالو ماشي

امجد..

_يلاا روحي البسي و روحي

ملاك و هي بتقوم و بتجز عل سنانها..

_حاضر

خرجت ملاك من مكتب اللواء و راحت تغير الملابس الي لبساهاا و بعد ما خلصت راحت لشركه جاسر..
--
كان الكينج في طريقه لشركه جاسر رن تليفونه و رد..

_ايوا يا زفت..

المتصل..

_اي يا كينج انت فين؟!

الكينج..

_انا في الطريق بتاعي للكلب الي اسمه جاسر

فارس..

_طيب انا هستناك في القصر

اغلق الكينج المكالمه و انطلق الي شركة ذلك الذي يدعي جاسر..
--
كلارا و هي تاخذها بعيداا..

_لا يا هبله اتصلت بخالو و قولتله انه لو مخرجنيش من المشكله الي انا فيهاا هقول لطنط يسرا علي البت ام شعر اصفر

يمني بعدم تصديق..

_و فتحي الاقرع عمل ايه بقي

كلارا و هي تضحك..

_عملت نفسي حوله و الدكتور قاله دي في حاجه في عقلهاا

ضحكت يمني و قالت..

_طيب يا موكوسه يلاا عشان نروح بقي

كلارا

_يلاا

خرجوا الاثنين و هم في طريقهم الي مكان تحمعهم حتي يقابلوا شهد و كانت كلارا تعبر الطريق بمبداها المعتاد"الي يعرف يغبطني يفرجني😂"و هي تعبر الطريق مع يمني خبطت السياره في يمني اثرها وقعت علي الارض نزل ثاحب السيارة و جتمعوا حولهم و قفت كلارا لسايق السيارة بعيون متوعدة قائله..

_ادام انت مبتعرفش تسوق بتركب عربيه ليه دا انت حمار و ربي و خنزير هاا

يمني بألم..

_خلااص يا كلارا مفيش حاجه جات سليمه

تجاهلتها كلارا و قالت..

_ياا بجحتك يا اخي بدل ما تاخد البت المستشفي واقف تتفرج عليها

نظر لها الشاب بغضب و صوب اصبعه امامها قائلاا..

_بت انتي انتي زودتيهاا اووي اووي احترمي نفسك احسنلك انتي متعرفيش انا مين

نظرت له كلارا بسخريع قائله..

_تطلع مينن يعني

رمقها بنظرات مبرياء قائلاا..

_انا ابقي الرائد ايهاب عز الدين

اردفت كلارا في نفسها بحسره..

_شكلي كداا مش هنفد منهاا و امي هتعرف اعمل ايه

حتي خطرت علي بالها فكره قائله بتمثيل..

_شيفين يا ناس شيفين عشان رايد و حليوة و مز يدوس علي خلق الله

حاول ايهاب ان لا يغضب قائلا بهدوء ليمني الجالسه تتابع كلارا بصمت قائلاا..

_اتفضلي يا استاذه انا هزديكي للمستشفي قريبه هناا و يلا كل واحد يروح لحاله احسنله

حامل ايهاب يمني و اركبها السيارة و ركب ايضا و قال لكلارا التي تعقد زراعيها امامه بغيظ..

_اركبي

كلارا بغيظ..

_انا هركب بس عشان البت الغلبانه الي ورا دي عشان لو حصلها حاجه

ركبت كلاراا و اتجهوا الي المستشفي القريبه
--
دخل الكينج الي الشركه لم يصدق الجميع ان هذا الكينج المشهور اخرج جميع الموظفين هاتفهم و اخذوا له صورة فهذه الفرصه ان تسمح لأحد مرا اخري وصل الكينج الي مكتب السكرتيره التي اتيعت اعينهاا اهل هذاا حقيقه ام انهاا تتخيل؟!

مراد بجديه..

_فين جاسر

نظرت له السكرتيره بهياام...

_جواا

دخل مراد الي جاسر و حين دخل اردف جاسر برعب مختلط بالصدمه..

_مراد الكيلااني!!!!!

---
دخلت ملاك لشركه جاسر متنكرة في ذي رجل لكن حين دخلت كانت الصدمه..

يا تري ايه هي الصدمه؟!

احنا لسه مدخلنش في الحد يا رجاله هاا😉
google-playkhamsatmostaqltradent