رواية عشقت منتقم الفصل الخامس عشر 15 بقلم ندى سعيد عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل pdf
رواية عشقت منتقم البارت الخامس عشر 15
اشرق صباح يوم جديد ع ابطالنا
وقامت نهي باخذ شاور و اخذت تجهز ملابسها وبعد ريع ساعه كانت مرتديه فستان محتشم باللون الاوف وايت و مرتديه حجابها ووضع بعض مستحضرات التجميل
وقامت بالنظر لساعه يداها واستعدت للذهاب إلي بيت الرائد عمر خويلد
وبعد نصف ساعه كان حرس فيلا عمر يسمحون لها بالدخول
وكانت ف استقبالها والده عمر
_ منال بابتسامه وترحيب وهي تحضن نهي : اهلا ي حبيبتي اتفضلي
_نهي : شكرا ي طنط
وجلست نهي ف الجهه الغريبه من الفيلا و..
_عمر كانت ف الاعلي يستعد للنزول
ف كان يرتدي تي شيرت رصاصي وكان يظهر جسده و قوامه الرياضي فيه وارتدي شروال ازرق
فكان ف منتهي الجمال و قام بتسريح شعره و تخلت خصله من خصلاته الحريريه وسقت ع عيناه ق كان ف منتهي الوسامه والجاذبيه ووضع عطره واستعد للنزول لها
هبط عمر بكامل اناقته
وكانت الدهشه ل نهي فراته ف منتهي الجاذبيه والجمال
_نهي ف سرها : حتي وهو صاحي من النوم قمر كدااا
ثم استغفرت ربهاا اما عند صديقنا
فكان قد سحر باحتشامها و رقيهااا ف ملابسها
(من انتي ايتها الجميله الطاهره التي سلبت قلبي وعقلي بجمال احتشامها وطفولتها البرئيه
من انتي لتجعلي رجل قلبه ك الصخره الذي لا يهاب احدا إلي عاشق متيم ؟؟)
_عمر برقه لاول مره تشعر بها نهي : صباح الخير
_نهي : صباح النور
_منال : اي ي حبايبيي هتشتغلو كدا ع طول يلا تعالو افطرو
_نهي بحرج : شكرا ي طنط الله يخليكي
_منال ب تصميم ؛ لا طبعا يلا قومو كلو مفيش نقاش
_عمر وهو يبتسم لها : طلاما صممت يبقي مفيش محال للنقاش
ثم اخذها الي السفره وجلست بحانبه
_عمر: نورتي البيت
_نهي ب استغراب : هو انت عندك انفصام ف الشخصيه ؟
_عمر بضحكه رجوليه : ليه بتقولي كدا
_نهي سحرت ف ضحكتو ثم تنحنحت وقالت : احم
اصل يعني انبارح مكنتش طايقني اي الجديد
_عمر بجديه : انا مقولتش مش طايقك انتي انا مش بحب البنات ف العموم بس لما شوفتها من نحيه شغلي ف انتي اول واحده اتعامل معاها ف شغلي وكمان قولت مفيش جدال المهمه قربت تخلص اصلا
_نهي بتناكه : بجهدي انا ع فكره
ضحك عمر وقاطعه اتصال يزيد ف علي الاسبيكر وهو بياكل وكانت المستمعه نهي ووالدته
_يزيد : صباح الخير ي فهد
_عمر : صباح النور
_يزيد برخامه : وحشتني ي مودي
=عمر بجد : متسترجل يلا
_يزيد باستعباط ويقلد صوت بنات : هتيجي امتي ي سي عمر وحشتني اوووي هيهيههيههيييي
_عمر بعد ان راي نهي تكتم ضحكها
_عمر بجد : شكلك بقي وحش بعد مكل اللي ف الفيلا سمعوك
_يزيد بعصبيه : انت صاحب مش جدع اني بكلمك غور ي فهد
ومتنساش احنا بليل او بكره مسافرين باريس
_عمر : حدد وقولي
وقفل السكه
ومن هنا كانت ضحكات نهي عاليه ورناانه ف البيت نظر اليها وضحك ع ضحكها ووالدته نظرت إلي ابنها باستغراب فهو لن يطيق الجنس الاخر !؟
فهل فعلا هو يضحك مع بنات حوا ؟
منال ف سرها: ربنا يسعدك يبني قادر ي كريم
_نهي بعدما توقفت عم الضحك : هو ليه يزيد بيقولك ي فهد ؟
_عمر بتنهيده : يااأااااه دا موضوع طويل
_نهي ب اهتمام : وانا حابه اسمعو
_عمر نظر لعيناها مباشره وابستم ثم قال : انا مش ظابط ي نهي وخلاص
انا مش باخد اي مهمات انا باخد مهمات صعبه جداا و عشان حليت قضايا كتير كانت هتتقفل اطلقو عليا الفهد لاني بغيب بغيب وخلي عدوي يطمن وبعدها انقض عليه متلبس
ثم نظر لها بشغف لاهتمامها لاول مره به ثم قال : عشان كدا بيقولولي فهد لان الفهد بيستكين لفتره وفريستو تعتقد انها خرجت من عرينو لحد متتصدم بالمواجهه
ثم قال بابتسامه : فهمتي؟!
_نهي بابتسامه وبتايد وهيا تهزر راسها بالايجاب : فهمت
اما عند عماد
قد وصل إلي القاهره هو وصفاء
ودهلو بيتهم
_عماد بتعب : اتفضلي
=صفاء : دخلت البيت وحست براحه نفسيه غريبه ولاكنها لا تبالي
ثم قالت
_صفاء تصبح علي خير وذهبت لكي تنام ف غرفه بسبب تعب وارهاق السفر ف اسرع عماد ف خطوتو وقال
_عماد بحزن : يبنت الناس تعالي اتعشي
=صفاء باشمئزاز : خايف ع صحتي اووي
_عماد بعصبيه : يبنت خالتي انا اااه غلط وعارف غلطي كومان بس متعبيش نفسك انا بتعب من معملتك دي ليا يريت تسمحيني ع كل حاجه انا ندمت خلاص وعايز اكمل حياتي معاكي
_صفاء بدون كلمه تركته وذهبت لكي تنام
_عماد بحزن : لا اله إلا الله
وكلت امري ليك ي ارحم الراحمين
اما عند اسر و يزيد
_نهال بارتباك: يعني خلاص هنسافر
=يزيد بحنان اخ : مينفعش نسيبك انتي وجودي هنا دا خطر عليكم وممكن يستغلو دا لصالحهم
_جودي ببكاء وذهبت ليزيد تنظر اليه : انت مش هتسبني صح
وهترجعلي
_يزيد يضمها اليه بعشق : انا عمري مهسيبك انا روحي فيكي اصلا
_اسر بجد : انا مكنتش عايز نشوفك ولا نجوز الا لما المهمه تخلص كدا هيستغلوهم نقطة ضعف لينا
_يزيد : محدش يقد يقرب منهم اصلا دانا امسحو من ع وش الدنيا
و بعدين ربك عايز اننا نتقابل ونجوز دا بتاع ربنا ي ي اسر
_اسر برضا وايمان: ونعمه بالله
اما عند عمر
_عمر بابتسامه رضا ع عملها وجهدها واظهر اعجابه بعملها : مشاء الله عليكي
ثم قال كدا كل حاجه تمام
_نهي : شحنه السلاح هتوصل بعد بكره المينا ف باريس بس لسه معرفناش فين تحديدا المعلومه دي عند اسر
ثم نظرت للحاسوب تاني وقالت
_نهي : كدا ف حسابهم ٤٠٠ مليون دولار
_عمر بعصبيه : وربنا مهرحمهم لما يكونو تحت ايدي
_نهي بتوتر عليه : انشاءالله خير
ثم رن فون نهي و
_نهي بحب لاحظه عمر ؛ وحشتني اوووووي
_ ابو نهي : وانتي كمان ي بكاشه كل دا شغل هتيجي امتي
_نهب وهي تنظر ف الساعه غافله عن من يحترق بجانبها : مش هاخر يحبييي ربع ساعه وهكون عندك
ثم قفلت الفون
_عمر بشعور غريب لاول مره يراوده : انتي مرتبطه
نهي باستغراب من سالو : ليه
_عمر بتبرير : عادي مجرد سوال ولو مش عايزه تجاوبي خلاص كاني مسالتش
_نهي قامت من مجلسها وحهزت شنطتها ووضع ال لاب توب بداخله وقالت : الاحسن متسالش ثم نظر اليه وقالت احب احتفظ بالاجابه ل نفسي
و جاءت تذهب وقفتها منال
_منال : ع فين ي نور عيوني
_نهي بحضن لها : هروح ي طنط
عاوزه حاجه
_منال ب زعل : ليه كدا دا اليوم كان حلو بيكي يبنتي وتحسي ان الفرحه دخلت البيت كدا وكأنو عيد
وكان من يراقب ودهم هو عمر
_نهي بحب : هستعد للسفر بليل ي طنط
_منال بدعاء ومحبه : ربنا يكرمكم ي بنتي وترجعولي بخير وسلامه
ثم قالت بجد : انا عارفه ان المهمه قربت تخلص بس انا حبيت اوووي ف بالله عليكي متقطعيش ييا وتبقي تيجي تقعدي معايا كل شويه
_نهي بحضن استشعرتها كانها امها : انشالله ي طنط
_عمر اخذ مفاتيح سيارته وقال وهو ينظر لنهي
_عمر : اتفضلي اوصلك
اتت ل تعترض كان من يسبقها هي منال
_منال : خليه يوصلك يبنتي عشان محدش يضايقك
_عمر بدون تفكير : محدش يقدر دانا اجيبو تحت رجلي
ونهي اتحرجت منه وركبت معه لكي يوصلها
اما امه احست ب ابنها و بتكوين حبه لها الذي سيكبر ويتماسك معهم و لاحظت حب امتلاكه اليها
ف ضحكت وقالت
_منال : حاسه ان ابوك الله يرحمو قدامي نفس طباعو واخدها منو
ودعت له ان تكون من نصيبه
اما ف المساء
اسر بضحكه انتصار : يزيد الواء الغبي الجديد اتقبض عليه خلاص بعد م مسكت عليه كل حاجه مسجله
_ يزيد بحماس : هاانت هانت ي صحبي وكل حاجه هترحع زي الاول
و
بقلم ندى سعيد
_اسر وهو ينادي ع معشوقة الروح : نهال استعدو يلا عشان الطياره ي ماما
اما ف بلاد اخري ف مكان مظلم
خالد كان ف غرقه مظلمه مقيد ايديه وارجله ع كرسي
شخص ما ف المافيا :
Préparez-vous, la jeunesse de l'accouchement, ce sera demain après l'aube
: الترجمه/
(جهزو نفسكم ي شباب التسليم هيكون بكره بعد الفجر )
ثم ذهب الي خالد ف الغرفه المظلمه وامسك فك خالد
_كلارك بشماته :Ok, Hunt, Khaled, on termine le deal qui a laissé deux ans dans leur état pour toi
الترجمه
( خلاص هانت ي خالد نخلص الصفقه اللي اتعطلت سنتين بحالهم عشانك)
_خالد بضحكه عاليه: La ligne du bas est J Clark
الترجمه
(العبره بالنهايه ي كلارك )
_كلارك بحقد دفين : Nous avons préféré vous tourmenter pendant deux ans, et vous refusez toujours de l'admettre, nous pensions que nous vous donnerions de l'argent et vous êtes toujours dans votre état
الترجمه : (فضلنا نعذب فيك سنتين ومازلت رافض تعترف ،،فكرنا نعطيك فلوس ومازلت ع وضعك)
ثم قال باعجاب: Quel brave homme tu es
(للترجمه : يا لك من رجل شجاع)
نظر اليه خالد نظرت ثقه فانه ع علم ان أصدقائه سيتولون امرهم
ثم مال عليه كيلارك حتي يجعل خالد يستشيط غضبا وقال
_كلارك :Je vais partir maintenant, cher amant
(الترجمه ؛ ساتركك الان ايها العاشق المتيم )
ثم قال بمكر
_كلارك :Elle est vraiment belle et glamour Je suis attiré par leur tendresse et leur beauté orientale, quant à ta femme, elle est sa beauté loin d'eux
الترجمه (انها حقا جميله و فاتنه
، انني يجذبني رقتهما وجمالهم الشرقي ،، اما زوجتك فهي ملكه جمال بعيدا عنهما)
خالد ب زعيق ؛ Ferme son bâtard Ma femme ne parlera plus J? ai compris
الترجمه(اصمت ليها الحقير
لن تتكلم هن زوحتي مره تانيه
افهمت؟)
تركه كلارك وهو يضحك بصخب
اتي عمر و وصل لييت نهي وقام بالاتصال بها
_عمر : انا تحت
_نهي : حاصر بجيب شنطتي وجايه
ثم سملت ع والدها واخوها وودعتهم وداعا حارا وذهبت لعمر
ركضت الي سياره عمر و
_نهي قبل ان تلقي التحيه ؛ طنط عامله اي
_عمر بسرحان ف جمالها: قمررر
_نهي : نعم
_عمر بحرج لما تفوه به : اييه اقصد
بخير
وابستم ثم حرك عربيتو ع المطار
_نهي ف نص الطريق : عمر استني هنا
_عمر بصدمه لانها اول مره تتفوه ب اسمه : محتاجه حاجه
_نهي بطفوليه احبها فيها : عايزه شوكلت قبل ماسافر
=عمر : حاضر ي ستي وهبط هو وهي واخذت تشتري الشوكلت المفصل اليها وهو يتابعها باعين محب وعند الكاشير اخذت الفاتوره وجات تحاسب
_عمر سبقها ونظر لها نظره حارقه ثم اخذ يدها و اركبها السياره و
_عمر بنرفزه : اركبي ي هانم
ثم التفت اليها وقال
_عمر : عايزه تدفعي وانا وافف
_نهي بصوت مرتفع : ايوا طبعا هو انت هتبقشش عليا مش دا حقك
_عمر ب رفع حاجب : ليه فكراني سوسن واقف معاكي عشان تدفعي انتي
_نهي : خلاص ايدنا لوحدينا ثم اعطته الفلوس ع التابلوه : اتفضل
_عمر برفع حاجب: شيلي فلوسك وخلي يومك يعدي ي نهي ومتنرفزنيش لنتقلب بالعربيه دلوقتي
نهي نظرت ل الزجاج المقابل لها
و بعد فتره من الزمن
قد وصلو المطار وانتظرو اسر و يزيد بصحبه زوجتهم
_يزيد بحضن اخوي ي عمر : وحشتني يااض
_عمر بحب : وانت كمان ثم فكر ف اغاظته : و الحمل عامل اي
_يزيد بخبطه : اخرس يلاا حد قالك اني شوشو ابو الاي يهزر معاك
_عمر بضحكه وقام بتعريف نهي ع زوجات اسر و يزيد
_اسر : ي موري وحشتنيي يلا
_عمر : وانت كمان يلاا
ثم اتصدم من نهال
و مال ع اسر وقال
_عمر : هيا مراتك فكرانا طالعين رحله ثن ضحك ايه كل اللي وخداه داا
_نظر اسر اليها بصدمه وقال
انا ازاي مخدتش بالي
ثم تحدث معاها
_اسر : ي نهال ي حبيبتي احنا رايحين مهنه ي عالم راجع ولا لا
تروحي تجيبي كل الاكل دا و لب وشيبسي وكمان
_نهال : وانت اي فهمك انت !!
دا سفر اكيد هتجوعو
_عمر بضحكه: ي مدام مش هيدخلوكي بدا اصلا والاكل ف الطياره
_نهال : طب وانا ايه عرفني الله
مال عمر ع اسر وقال
_عمر ؛ نهال شرسه اوووي
هيا مش طلعالك ليه
نظرو لبغض وانفجرو ضاحكين و بدات تتاقلم نهي نع جودي و نهال وحبو بعض جداا
وجودي لاحظت تامل عمر ل نهي كثير وهي تاكل ؛ تتحدث ؛ تأكل
فعلم انها بدايت حبهم ..
وقد اعلنت الطائره ع دخول الركاب وكل منهم طان بجانب زوجته وعمر كان يلعب ب فونه و نهي كانت تقرا القران الكريم ف ذاد اعجابه بها اكثر
و
يتبع ..