رواية عيون الصقر الفصل الثالث 3 بقلم منة وائل
رواية عيون الصقر الفصل الثالث 3
صقر بص ناحية عيون
صقر بستغراب:في اي هناك واي الصوت العالي دا
نوح من خلف صقر
نوح بزعيق:خلااااااص كله يروح علي الشغل
السواق:ي بيه انا عاوز 50 جنية حق الطريق
نوح بغضب:انت ي حيوان عامل كل الدوشه دي عشان خمسين جنيه وطلع 100جنيه ورماها علي الارض
نوح بغرور:انزل خد الفلوس من علي الارض
السواق بخوف لسه هينزل علي الارض
اسيل بزعيق:استني متنزلش
ووقفت امام نوح
اسيل بغضب:دا راجل كبير وهو عنده حق يزعق عشان محتاج لقمة عيشه من باشا زيك وزقته جامد لدرجة انه رجع ورا ونزلت جابت الفلوس من علي الارض
عيون خدت منها الفلوس
عيون بجمود:لو سمحت تعالا معايا
السواق مشي بعيد شويه مع عيون
عيون بحنان:انا اسفه بس والله نسيت الفلوس ومكنتش عاوزه دا يحصل وانا قولتليك خد الكارت وروح عند الشركه بتاعتي وخد الفلوس بتعتك كلها
السواق:انا مكنش قصدي ي أستاذه اعمل مشكله دي غلطتي
عيون:أستاذه اي انا زي بنتك
السواق:الشرف ليا ي استاذه
عيون:برضوا أستاذه خلاص ي عمو انت دا الكارت بتاع الشركه هتروح هناك وتعطيلهم الكارت وهتاخد الفلوس للي انت عاوزها
السواق:لا خلاص ي بنتي
عيون:يلا ي عمو روح وانا هخلي حد يستناك هناك
السواق:شكرا ي أستاذه
عيون:العفو
السواق مشي وعيون راحت ل اسيل
طبعا كل دا تحت مسامع صقر
* * * * *
نوح وهو ماسك دراع اسيل بغضب:انتي ازاي تتجرأي وتعملي كدا
اسيل ببرود:سيب دراعي هيتكسر
نوح ضغط علي درعها بإبتسامه شيطانيه:لا
اسيل ضربته ب رجليها تحت الحزام
نوح زقها علي الارض
نوح بغضب قام وقف ولسه جاي يضربها قلم
عيون بغضب:مش انا قولتليك قبل كدا ايدك دي هكسرهالك
نوح بغضب لدرجه ان عروقه برزت وبجراءه
ضرب عيون ب القلم والصدمه كانت ل صقر للي واقف وراه ييراقب الموقف واول لما نوح ضرب عيون
صقر بزعيق:نووووووح
اسيل بغضب ضربت نوح ب القلم
عيون بستحقار:هخليك تندم علي القلم دا وطلعت الشركه
صقر بغضب مكتوم:تعالي ورايا
نوح بخبث هو بيبص ل اسيل:عارفه القلم دا هتدفعي تمنه غالي اوي وابتسملها وطلع ورا صقر
صقر دخل اوضة الاجتماع ومكنش فيها حد نيم حوريته ونوح دخل وراه
نوح :اي دا حور ولسه مكملش كان صقر نازل علي وشه ب قلم
صقر بغضب وغيره:ايدك دي للي ضربت عيون صح وجزعله ايده لانه مهما كان هو صاحب عمره ومش هيكسرله ايده
نوح استحمل وجع ايده وساب المكتب ومشي
صقر بغضب:لي عملت كدا لي هيا متخصنيش دي واحده متجوزه والمفروض تكون طلعت من دماغي من زمان واجي انا اعمل في نوح صديق عمري كدا لي وضرب بإيده المكتب
حور بفزغ:بابي
صقر ب لهفة:انا اسف ي حياتي نامي خلاص مش هعمل صوت
حور:لا ي بابي انا مش عاوزه انام
عيون دخلت ورزعت الباب وراها
عيون بغضب:فين للي اسمة نوح
صقر بجمود:عاوزاه لي
عيون بزعيق وغضب:انت سمعتني بقول اي فين
صقر:وانا قولتيلك عاوزاه لي
عيون بأبتسامه:ادخل ي حضرة الظابط
صقر بسخرية:لا والله وهتحبسيني بتهمه اي بقا
الظابط:هنتحفظ عليك لما المتهم يظهر
صقر بغموض:بدأتي تلعبي
عيون بخبث مزيف :انتو لسه شوفتوا مني حاجه هدمركوا
حور بدموع:بابي انا عاوزه اتصور مع باربي
عيون بصدمه:بابي الكلمه نزلت علي عيون كصاعقه
صقر بإبتسامه:اه بابي اي انتي مفكرني هقعد استناكي ولا اي وراح ل حور بلهفه ومسح دموعها
صقر بحنان:حاضر ي حياتي بس مش تعيطي
عيون بصت للظابط والظابط مشي
صقر حمل حور
حور بفرحه:انا بحبك ي بابي انت قولتلي انك هتجبلي باربي وهيا جات
عيون مصدومه ازاي حبيبها صقر يتجوز وهو كان وعدها انه ليها بس وحست انها هتنهار ولسه هتمشي
حور:باربي استني
عيون بصتلها:انا
حور:انا عاوزه اتصور معاكي ي باربي
عيون بضحك:انا مش باربي بس تعالي
حور:بابي بابي
صقر سرحان في ضحكت عيون وملامحها اللي وحشاه وخرج الفكره دي من دماغه وفاق علي صوت حور
صقر:ايوه ي حوريتي
حور:باربي هتتصور معايا
صقر قرب من عيون
عيون بجمود :بتقرب لي
صقر مردش عليها وقرب اكتر
عيون بغضب:قولتليك بتقرب لي ولسه هتضربه ب القلم صقر مسكها
حور ببرائه:بابي بيقرب عشان نتصور
عيون بستغراب:بس انا هتصور معاكي بس
حور ببرائة:اصل انا مش بعرف امشي ودي كانت تاني صدمه نزلت علي عيون
عيون في نفسها:غبيه ظلمتيه هو اصلا هيفكر فيكي لي مهو متجوز وبيحب مراته وعنده بنت بس ي حرام البنت مش بتعرف تمشي وانتي كنتي مفكراه هيفضل مستنيكي ومتمسك بيكي ولا اي زي مهو قال
عيون بحنان حملت حور ولمست ايد صقر ب الغلط وحسوا هما الاتنين بكهربه
حور ببرائه:انا بحبك
عيون بحب:وانا بحبك ي اسمك اي
حور:اسمي حور
عيون:وانا بحبك ي حوريتي
حور بطفوليه:بابي الحق باربي بتقولي حوريتي زيك
صقر بص ل عيون وسكت
عيون اتصورت مع حور
صقر:يلا ي حبيبة بابي
عيون وهيا بتبص في ملامح حور وبدون وعي:لا سيبها معايا شويه ي صقر
صقر في نفسه:صقر وابيتسم وفي لحظه افتكر ان هيا مش من حقه يكلمها اصلا واختفت الإبتسامه
حور وهيا ماسكة شعر عيون:انطي انا عاوزه شعري زيك
عيون بتضمها لحضنها
عيون في نفسها:شبهه في كل حاجه ي حور وفاقت علي صوت حور
عيون:حاضر ي عيوني هعملك شعرك زيي
حور قبلة عيون من خدها
عيون ضمتها الي قلبها اكتر
صقربستغراب:مالها اول مره تشوف حور وحبتها كدا امال انا كنت بعامل بنتي كدا لي انا بضرب نفسي كل يوم تخيل كدا ي صقر ان حور كانت بنتك من عيون عن كميه السعاده للي هنعيشها مع بعض ي عيون وبص ليهم هما الاتنين وابتسم
عيون وهيا بتبص ل صقر
عيون قبلة حور
عيون بحنان:انا همشي دلوقتي حوريتي
حور:ابقي تعالي اقعدي معايا
عيون:حاضر ي ي حياتي وصقر حمل حور وهو بيبص في عين عيون للي عباره عن بحر غويط
عيون في نفسه:فوق ي صقر فوق بقا انت مالك مش مركز انت نسيت هيا عملت اي دي سبتك وراحت تتجوز صاحبك اللي معاه فلوس واتجوزته ويعالم معاها عيال ولا يونس فين وتحولت نظرته الي انتقام وشد حور من ايديها
عيون مشت وهيا حاسه بحزن
عيون في نفسها:اضحك ولا احزن اضحك عشان حبيبي بقا عنده بنت ولا احزن انه متجوز و فكرني سيبته عشان الفلوس وخبطت في حد وكانت هتقع بس جواد مسكها من خصرها وفي للحظه دي صقر كان خارج من اوضة الاجتماع بعد م نيم حور
صقر في نفسه:امشي ي صقر متبصش انت غيران عليها ولا اي اه غيران ازاي الزفت دا يلمسها هيا ملكي لوحدي
جواد:انتي كويسه
عيون وهيا بتظبط هدومها:اه كويسه شكرا ولسه هتمشي لفت نظرها صقر واقف زي الصنم وعينه بطلع نار وعروقه برزت من كتر الغضب
عيون في نفسها:لسة بتغير عليا ي صقر حتي بعد م اتجوزت وابتسمت ابتسامه خافته وطلعت عند مكتب الحج مصطفي المسؤول عن الصفقه
صقر رقبها لحد م مشت وراح لجواد
جواد ببرود:اهلا ي صقر
صقر بغيره:اهلا عارف ايدك دي لو اتمدت علي حاجه تخصني هكسرها
جواد بإبتسامه:هنشوف ي صاحبي
صقر بغضب:انا مش صاحبك وميشرفنيش وسابه وطلع علي المكتب
جواد بحزن داخلي:مش صاحبك ي صقر وطلع المكتب
* * * * *
الحج مصطفي
مصطفي بجديه:بس مينفعش ي عيون
عيون:يعني مفيش شركه غير دي
مصطفي:اه وخلاص العقد هيبقا ليكوا انتو التلاته وهتمضوا
عيون:خلاص ي حج مصطفي
صقر خبط ودخل
مصطفي:خلاص انتو التلاته متعقدين والصفقه ليكوا
عيون بجمود:بس هتوصل في كام يوم
مصطفي:تلات اسابيع وتكون في مصر
عيون:مش هينفع انا المفروض اسافر سويسرا اخر الشهر
صقر في نفسه بسخريه:هيا هتسافر تاني انت كنت صفحه واتقطعت ي صقر متفكرش فيها
مصطفي:تسافري وترجعي تاني مفيش مشاكل
عيون:اوك
جواد دخل
مصطفي:لسه كدا في اسيل نوح ناقصين
صقر:احنا نقعد نتفق عقبال لما يجوا
عيون:اتفق
* * * * *
اسيل وهيا في المقابر
اسيل بدموع:كينان انت عارف انت حبيبتك كانت هتضرب النهارده ب القلم بس عيون مسكت ايد الحيوان للي اسمه نوح قبل ميضربني بس كان نفسي تكون انت عشان هو ضربها كان نفسي تكون انت موجود وتدافع عني بس برضوا بحبك علي فكره هجيلك النهارده بليل عشان انا دلوقتي لازم اروح الشركه عشان الاجتماع
اسيل راحت تركب العربيه بس كان في اشاره وبتبص جمبها لاحظت نوح في العربيه وراسه لورا كإنة فاقد
الوعي
اسيل:ماله دا وسمعت صوت العربيات بتمشي بس عربيته مش بتشمي
اسيل:دا شكله شارب حاجة او فاقد الوعي انا مالي دا شيطان ولسه هتمشي قلبها وجعها بصت ل نوح وراحت عند عربيته
اسيل بجمود:انت ي انسان امشي عشان العربيات للي وراك عاوزه تمشي
نوح:
اسيل بزعيق:هو انا بكلم نفسي
اسيل مفيش ردة فعل ودخلت جوه العربيه
اسيل:نوح فوق وحطت ايديها علي وشه
اسيل:طب انت سخن الزاي م انت كنت الصبح كويس وماشي تشلط في خلق الله
اسيل بدات تحرك نوح علي الكرسي التاني عشان تسوق هيا علي المستشفي
اسيل في نص الطريق بصت ل نوح وكان شكله زي الطفل البرئ ومسكت ايده نوح حط ايده علي ايديها هو فاقد الوعي لحد م وصلت للمستشفي وهيا ماسكه ايده
اسيل بقلق حاولت تخفيه:ماله ي دكتور
الدكتور:دراعه فيه شرخ وعنده كدمات في وشه نتيجه الضرب
اسيل بتوتر:طب هو كويس
الدكتور:اه كويس هو شويه وهيفوق
اسيل:شكرا
اسيل دخلت ل نوح
اسيل:والله مش عارفه افرح انك في حد بيعرف يمد ايده عليك ولا احزن عشان حالتك دي بس انا مش شمتانه والله ومسكت ايده انت انشاء الله هتقوم ب السلامه انا هامشي دلوقتي عشان مش عاوزاك تعرف ان انا ساعدتك اصلا وسابت ايده وعدلت المخده للي تحت دماغه ومشت
اسيل للممرضه:مش عاوزه المريض للي في اوضه 300يعرف ان انا للي جبته المستشفي
الممرضة:تمام ي فندم
اسيل:اوك ومشت من المستشفي وراحت علي الشركه
* * * *
نوح هو بيفوق:اه ايدي
الممرضة:معلش ي فندم هيا هتوجعك شويه وبعد كدا مش هتحس ب وجع
نوح ببرود:انا اي للي جابني هنا
الممرضة:واحده جبتك هنا المستشفي وكنت فاقد الوعي
نوح:وحده مين يعني
الممرضة:معرفش ي فندم
نوح بزعيق:يعني اي متعرفيش امال انا للي اعرف
الممرضه خرجت
نوح بيبص علي الارض شاف فردة حلق نزل من علي السرير وجبها
نوح هو بيبص للحلق:بتاع مين دا الممرضه محجبه واكيد الحلق مش هيقع اكيد بتاع البنت للي دخلتني المستشفي وكمل بغموض لازم اعرف هيا مين ومشي من المستشفي وراح علي الشركه
* * * *
عيون بصوت واطي:كنتي فين
اسيل:هبقا اقولك لما نكون لوحدينا
عيون:اوك
اسيل:احنا لسة مستنين اي
صقر:نوح
اسيل بسرعه:بس هو مش ولسه هتكمل الباب اتفتح وكان نوح
صقر بص ل نوح وحس بذمب ان عمل كدا في صاحب عمره ونوح تجاهله وراح قعد
مصطفي:مالك ي نوح
نوح بجمود:مفيش وقعت من علي السلم
جواد:نبدأ بقا
وبعد ساعه من العمل
مصطفي:خلاص كدا تمام اتفقنا
عيون:ايوة كدا اتفقنا
وسمعوا صوت صراخ من برا
صقر وعيون في صوت واحد:حوريتي والاتنين طلعوا علي برا وجواد ومصطفي عدا اسيل ونوح
نوح وهو بيقرب من اسيل بخبث:بس اي الحلاوه دي ولسه بيقرب منها
اسيل زقته بعيد عنها بغضب
اسيل:انت شيطان مش انسان ي حقير الزاي تعمل كدا
نوح قرب منها تاني وتعتبر اسيل في حضنه ومسك شعرها حطة علي كتفها وقبلها في خدها
اسيل بغضب:ابعد عني وضربته قلم.. يتبع الفصل الرابع اضغط هنا