رواية عيون الصقر البارت الرابع 4 بقلم منة وائل
رواية عيون الصقر الفصل الرابع 4
اسيل بزعيق:انا غلطانه اصلا اني وسكتت انت شيطان ولسه هتمشي نوح مسكها من ايديها
نوح بفحيح:هندمك علي كل حاجة عملتيها لحد دلوقتي
اسيل شدت ايديها من ايده ومشت
نوح حط ايده في جيبه بغرور
####
صقر ب لهفه:انا اسف ي حوريتي اني سبتك لوحدك
حور بزعل طفولي:انا مخصماك مش تكلمني
عيون:طب زعلانه مني
حور بإبتسامه:لا
عيون:ي روحي وحضنتها
جواد:هاي ي حور
حور:انت مين ي عمو
جواد:انا جواد ممكن نكون اصحاب
حور مسكت ايده:انت اسمك حلو ي عمو
جواد:انتي للي حلوه ي حياة عمة وحضنها
صقر بعدها عنه وحور راحت ل عيون
صقر بفحيح:مش قولتليك ايدك دي متتمدش علي اي حاجه تخصني
جواد ابتسم وسابه وراح علي المكتب وبعده مصطفي
عيون بحنان:انتي زعلانه من بابي لي
حور:ايوة زعلانه منه
صقر بحنان قرب منهم هما الاتنين وخدهم في حضنه بدون وعي
عيون كانت محتاجه الحضن دا وماقومتش
حور بمرح:هتفعصوني
عيون فاقت في للحظه دي وبعده وبصت ل صقر وخرجت من المكتب بسرعه
صقر بص عليها وهيا ماشيه وقلبه بيقولها لسه بحبها وعقله بيقول لا وهتخدعك تاني وانت مش عارف هيا اي للي حصلها الخمس سنين للي فاتوا
حور:انا زعلانه منك علي فكره
صقر بغمزه:بجد
حور:اه
صقر طب ي ستي وقعد يزغزغ في حور وتضحك وضحكها ملئ الشركه صقر بيضحك معاها
#####
مصطفي:ربنا يحفظهم
جواد:يارب
عيون ابتسمت لما سمعت صوت صقر بيضحك
صقر دخل ببرود لا يلق ب الحاله للي كان فيها من شويه وبعده نوح عدا اسيل
عيون:خلاص انا عزماكوا النهارده في بيتي علي العشا
مصطفي:وانا مش هعرف اجي والله ي عيون عندي شغل
عيون:لا هتيجي ي حج مصطفي
مصطفي:معلش المره الجايه العزومه عندي
جواد:وانا
سديم:وانت اي مش هتييجي برضوا
جواد بإبتسامه:لا جاي
صقر قاعد متابع للحوار بغيظ
حور بطفوليه وهيا قاعده علي رجل صقر:انا معزومه ي باربي
عيون بحب:ايوه ي حوريتي انتي أول المعزومين
حور:طب ينفع بابي ييجي معايا
عيون:ينفع ي قلبي
حور:طب عمو نوح ينفع برضوا
عيون بإبتسامه:ينفع مع ان حسابي معاه لسا مخلصش
حور:طب جواد ينفع
جواد بضحك:انا جاي ي قطتي عشانك
حور بإبتسامه؛مرسي ي عمو
جواد:قلب عمو
مصطفي:يعني خلاص اتفقنا
عيون:اه اتفقنا انا هقوم امشي عشان عندي شويه شغل في الشركه
صقر:وانا
نوح:وانا
جواد:انا هقعد شويه معاك ي حج مصطفي
#####
تحت الشركه
صقر بجمود:في حاجة واقفه لي
عيون ببرود:مفيش
صقر:اوك وسبها وراح يركب العربيه
عيون بغيظ:مستفز
نوح:علي فكره ركبت العربيه ومشت
عيون ببرود:انا كنت سألتك
نوح:انا عارف اني غلطان ان ضربتك
عيون بإبتسامه:لا ي جميل مهو انا مش هسيب حقي وهرود ليك القلم بس مش هيبقي قلم هيبقا حاجة تانيه
نوح:استني انا عاوز اتكلم معاكي
عيون:مفيش بينا كلام
صقر رجع ليهم تاني
صقر:نوح روح علي الفيلا عشان عاوزك في موضوع
لكن انتي ووجه كلامه ل عيون هتيجي معايا ومسك ايديها ومشي
عيون بغضب:سيب ايدي انت مجنون
صقر دخلها العرييه وكانت حور نايمه
صقر ببرود:متفركيش كتير عشان حوريتي نايمه
عيون:نزلني انا كنت طلبت منك مساعده
صقر دور العربيه وعم الصمت علي المكان
صقر:اتجوزتي
عيون:
صقر:خلفتي
عيون:
صقر سكت
عيون:م انت اتجوزت وخلفت
صقر:دا بسببك انتي لو مش كنتي مشيتي كنت انتي هتبقي ام حور
عيون:اتجوزت مين
صقر ببرود:جيهان بنت عمي
عيون بسخرية:وجهان تجيب الملاك دا
صقر بسخرية:واخده كل ملامحك
عيون:وقف العربيه
صقر:اتجوزتي
عيون:وقف العربيه بقولك
اصقروقف العربيه في مكان هادي
صقر وقف
عيون:اي المكان دا
صقر:قولتيلك انزلي
عيون:نزلت عاوز اي بقا
صقربغضب:نزلتك عشان عاوز ازعق واغضب ومش عاوز حور تسمع
عيون:هتزعق هههه لمين
صقر قرب منها بغضب وخنقها
صقر:هزعق ليكي وهغضب عليكي
عيون سابته يقول كل حاجة عشان هيا حاسه بنار للي جواه
صقر بدون وعي خنقها بعد عنها لما شاف وشها احمر
صقر بزعيق:عملتي كدا لي قوليلي عملت ليكي اي تعملي فيا كدا لي انا كنت في السما تنزليني علي الارض لي سبتيني ومشيتي انتي كنت كل حاجة ب نسبالي مكنتش اتمني حد غيرك في حياتي واكمل حياتي معاه قوليلي لي كل دا عشان الفلوس عشان صاحبي معاه شوية فلوس اكتر مني
عيون بصراخ:متقولش فلوس انا مش بتاعت الفلوس انا بكره الفلوس انا مسفرتش عشان الفلوس
صقر بغضب:كذابه انتي روحتي مع للي لقيتي معاه فلوس اكتر
عيون ضربته ب القلم:انا كنت اتوقع اي حاجة منك بس مكنتش اتوقع الكلمه دي منك انت
صقر بغضب عمي عينه:بتضربيني انا ولسه هيرفع ايده يضربها عيون حمت وشها بيديها
عيون بدموع:بكرهك ي صقر بكرهك
صقر بصلها وسبها ومشي
عيون بصراخ:لا ي صقر مش هعيط ولا هضعف انت بس للي انا مسموحلي اعيط في حضنك مش بكرهك ي صقر والله بحبك وبعشقك بس انا مليش حق اقولك كدا انت متجوز انت مش ملكي انت ملك واحده تانيه وقعدت علي الارض بنهيار
######
اسيل بدموع:انا مش عارفه اقولك اي ي كينان انا اسفه بس والله كان غصب عني هو حاول يقرب مني واكملت بمرح بس علي مين انا زقته بيعيد الحقير انا مش بحبه انا بحبك انت بس انت سبتني ومشيت لي واكملت بصراخ دا شيطان ي كينان كان نفسي تكون معايا عشان تحميني وفضلت قاعده تشتكي لي كينان وغير مدركه ان هناك عيون تراقبها
#####
مصطفي:بص ي جواد انا عارف انك عمرك ش هتعمل اي عداوه بينك وبين صقر
جواد:مستحيل ي حج مصطفي دا صديق الجامعه
مصطفي:يعني انت عارف حكايته مع عيون
جواد:اه طبعا انا كنت صديقه المقرب ل صقر في الجامعه ولما عيون سابته بعد عني ولما جيت اتكلم معاه
قالي ابعد عني وبس وبعد كدا هو بدا يعمل عداوه بس انا عمري م هعمل عداوه بيني وبينه دا صاحبي
مصطفي:اصيل ي جواد بس انت اكيد عارف انه عمل كدا عشان ينسي
جواد:عارف ي حج مصطفي انا همشي بقا سلام
مصطفي:سلام يبني
####
المجهول:هيا دلوقتي في المقابر مش هعرف اقرب منها عشان هتشوفني
نوح:
المجهول:مش هعرف ي نوح بيه لو قربت شويه هتشوفني
نوح:
المجهول:حاضر ي بيه
نوح قفل
نوح بغضب:ال مش عارف ال انا ناقص قرف ي ترا مقهور علي مين الدرجادي ابوها ولا امها
ولبس عشان يجهز للعزومه
####
عيون بقلق:مش عارفه ي يونس هيا راحت فين كانت معايا في الشركه
يونس:متقلقيش ي عيون انا عارف هيا فين
عيون: كينان صح
يونس:لازم تنساه مش عارف اعمل اي هتوقف حياتها علي كدا
عيون:لا متقلقش هتلاقي للي يحبها بس هيا هتتعبه شويه
يونس:للي بيحب بيستحمل
عيون بحزن:وبيسامح بردو
يونس بحزن علي صديقة عمره:هيسامح ي عيون بس هتتعبي
عيون بسخريه:لا خلاص هو متجوز ومخلف ملاك ماشي علي الارض بس عندها اعاقه
يونس:بجد اتجوز وخلف
عيون بحزن:ايوة ي يونس اقفل دلوقتي
يونس:سلام ي عيون
####
في المساء
عيون بزعيق:كنتي فين وسيباني قلقانه
اسيل بهدوء:كنت عند كينان
عيون:هو مات وزعلان عشان للي بتعمليه دا
اسيل بزعيق:هو مش مات هو جسمه مش موجود بس روحه موجوده واكملت بدموع مش قادره انساه ي عيون عيون:تعالي وخدتها في حضنها
عيون:اهدي خالص انا اسفه لو زعلتك
اسيل:انا عاوزه انام
عيون :تعالي ي حياتي وسندتها لحد اوضتها
عيون:النهارده في عزومه بمناسبه العقد لو عرفتي تنزلي ابقي انزلي
اسيل:ماشي
عيون راحت اوضتها عشان تجهز ولبست دريس مشجر اسود في احمر وفردة شعرها علي ظهرها وكانت ك اللوحه المرسومه
ونزلت تحت
عيون:الاكل جاهز
الشيف:ايوه جاهز
عيون:اوك والجرس رن
عيون:راحت فتحت وكان جواد
عيون بإبتسامه:اتفضل
جواد:يزيد فضلك ولسه هتقفل الباب صقر حط رجله
صقر وهو بيزق جواد:حاسب كدا ودخل هو الاول
عيون ابتسمت ابتسامه خافته:اهلا ي حورتي واشتلتها من صقر
حور:وحشتيني ي باربي
عيون وهيا بتضمها:وانتي وحشتيني
صقر ابتسم لتعلق حور ب عيون بسرعه
عيون:اتفضلوا وقعدوا كلهم مع بعض في لليفينج
عيون:منورين
جواد:بنورك علي فكره انا جيت مش عشان اقعد انا عندي مشوار ضروري
عيون:لا والله مش هينفع انت لسه جاي
جواد:معلش والله انا رايح اقرئ الفتحه
عيون:بتهزر صح
جواد:لا والله مش بهزر
عيون:الف مبروك وسلملي علي العروسه
جواد:الله يسلمك سلام
صقر بجمود:الف مبروك
جواد بإبتسامة:الله يبارك فيك عقبالك وسبهم ومشي
صقر بغيظ:شايفك مندمجه اوي في الكلام
عيون ببرود:معلش انا شخصيه في الشغل وشخصيه تانيه برا الشغل
صقر:امممم
حور:باربي انا عاوزه انام
عيون :ي حياتي طب تعالي نامي في اوضتي
صقر:هيا فين وانا اطلعها تنام عشان دا معاد نومها
عيون بحنان:طب هيا اكلت حاجه
صقر:اه اكلت في البيت
عيون:اوك تاني اوضة علي الشمال في الدور التاني
صقر اشتال حور وراح علي اوضة عيون ونيم حور واتفرج علي الاوضه
صقر بإبتسامه:رحتك في كل مكان واستغرب ان مفيش صور ليها في الاوضه مع جوزها فيها ونزل
عيون:نامت
صقر:اها
عيون:اوك
صقر وهو بيشرب عصير:هو جوزك فين دا حتي مفيش صوره ليه في اوضتك
عيون ببرود:انا مش متجوزه
صقر شرق من الصدمه وقعد يكح وعيون بتضربه علي ظهره
عيون بخوف:اشرب مايه وشربته مايه
صقر كل دا وهو مش مركز مع عيون كل اللي هامه ان هيا متجوزتش
عيون:بقيت كويس
صقر هز راسه بنعم
صقر بصدمه:متجوزتيش
عيون:ايوه
صقر بسخريه:اي لقيتي واحد معاه فلوس اكتر ومين صاحبي
الكلمة بتاعته وجعتها
عيون:انا عمري مكنت بتاعت فلوس
صقر:مهو باين انك سبتيني في عز م انا محتجلك وسافرتي
عيون:
صقر:ردي
عيون:تاكل حاجه عقبال لما نوح يجي وقامت بس صقر شدها عليه ووشهم بقا مقابل لبعض
صقر:لي
عيون بضعف:لي اي
صقر:لي متجوزتيش
عيون بسخريه:عشان لقيت واحد معاه فلوس
صقر:كذابه
عيون:مش انت للي قولت
صقر:عاوز اسمع منك متجوزتيش لي
عيون:عشان لسه في حد في قلبي ومينفعش حد ياخد مكانه
صقر:ومين الحد دا
عيون:انت عارفه كويس وبعدت عنه
والجرس رن وراحت تفتح
عيون:اتفضل ي نوح
نوح بسغراب:انا كنت فاكر ان هاجي اضرب وامشي
عيون:انا في الشغل حاجه وخارج الشغل حاجه وقولتيلك قبل كدا هرد ليك القلم بس ب حاجة اشد بس مين للي مشوهك كدا
نوح بص ل صقر
نوح:مفيش وقعت من علي السلم
عيون:امممم
وعم الصمت علي المكان وعيون نوح في المكان كله بتبحث عن اسيل وصقر قاعد بيفكر ان الزاي عيون متجوزتش طب لي سبته وسافرت طب هو ظلمها وجرحها ب الكلام
عيون:بتدور علي حاجه ي نوح
نوخ:لا بس ديكور الفيلا حلو
عيون:ايوه
نوح:ممكن اروح التويليت
عيون:اه طبعا بس التويليت بتاع الدور للي تحت متشطبش في الدور التاني تويليت
نوح:اوك وطلع وهو هدفه قدامه
نوح في نفسه:ي ترا هيا في انهي اوضه وراح فتح اوضه وكانت نايمه فيها حور قفلها ودخل الاوضه التانيه وكانت اسيل نايمه زي الملاك ولابسه بجامه عليها توم وجيري وشعرها علي وشها وشكلها مغري
نوح بأبتسامه:ملاك ودخل الاوضه براحه وقفل الباب وراه وقعد جمبها علي السرير ومسك ايديها
نوح:تصدقي ب الله انا مشوفتش حد في جمالك وطبع قبله علي خدها الاحمر
نوح بإبتسامه:ملاك وانتي نايمه بس شريره وانتي صاحيه وقعد يتفرج علي اساس الغرفه ولفت نظره ان في فردة حلق شبه للي معاه يتبع.. الفصل الخامس اضغط هنا