رواية عيون الصقر البارت الخامس 5 بقلم منة وائل
رواية عيون الصقر الفصل الخامس 5
نوح بغموض:يعني انتي اللي انقذتيني وابتسم وقعد تاني علي السرير ومسك ايديها طب لي كنت بتعيطي في المقابر لازم اسأل عيون دي كانت مقهوره اوي وانا بكلم للي بيراقب وسامع صوت عياطك طب لي كل دا وقبل ايديها وأكمل انتي عرفه انا كنت ناوي انتقم منك بس مقدرش ازعلك حتي معرفش لي بس هو كدا مش قادر اعمل فيكي حاجه وحشه ولا حاجه تهينك ابدا وقبلها قبله رقيقه ونزل عشان محدش يشك
* * * * *
صقر:مين اللي بتحبيه
عيون:انت عاوز تعرف لي انت واحد متجوز وعندك بنتك خلاص مش ضروري تعرف مش مهم
صقر:لا عاوز اعرف
عيون:وانا مش هقول
صقر بغيظ:براحتك
عيون ابتسمت ان هيا غظته
نوح:مش هناكل ولا اي
عيون:لا لحظه والاكل يكون جاهز واشارة بأديها للشيف
نوح:الله علي الريحه وبدا يأكل
عيون:ب الهنا والشفي
صقر بغيظ:انا مش عاوز اكل
عيون:براحتك وقعدت تاكل
وبعد نص ساعه
عيون:خلاص ي نوح هتتعب والله
صقر بغيظ:ايوة ي نوح عشان عيون هانم قلقانه عليك
نوح وهو ماسك ايد عيون بحركه عفويه:بجد
صقر بغضب:شيل ايدك هكسرلك دي كمان
عيون بعدت ايديها عنه
صقر بغمزه:الايد الحلوه دي هيا للي عامله الاكل
صقر متابع الحوار بغيره وعروقه برزت ووشه احمر
صقر بغضب:نوح قوم روح مش انت أكلت يلا سلام نتقابل بكره في الشركه وليا حساب معاك
نوح:لا انا هقعد لحد متيجي تروح
صقر بغيظ:ماشي ي نوح اصبر وسمعوا صوت عياط وصراخ
عيون بخضه:اسيل
نوح اول ماسمع اسم اسيل جري علي فوق علي طول بخوف ومن وراءه عيون وصقر
نوح دخل الاوضه بسرعه
اسيل اول م شافته صرخت
اسيل:انت اي للي جابك هنا انت السبب وانهارت في العياط
عيون بحنان:اهدي ي اسيل في اي هو نوح عمل اي
اسيل بصراخ:كينان انا شوفته في الحلم وقالي انه مش هيجي تاني بيقولي ان قلبي هيبدأ يدق لحد غيره بس والله انا بحبه وقالي انسيني انا مش هعرف انساه انا بحبه هو والله ي عيون هو قالي مع السلامه ي اسيل مش قالي ي طفلتي هو مش قالي كدا هو بيقولي كدا علي طول هو مش هيجيلي في الحلم تاني انا مش بحب حد غيره
عيون بحنان:طب نوح عمل اي
اسيل بهستيريه:هو هو
نوح:صقر خد عيون وسبني معاها هتكلم معاها شويه
صقر:انت بتقول اي
نوح بصراخ:زي م سمعت عاوز اتكلم معاها
عيون:صقر تعالي ومسكت ايده وخرجت
نوح بحنان لاول مره:اسيل
اسيل بصراخ:متنطقش اسمي انا كرهتك
نوح:اهدي هتكلم معاكي بس
اسيل بدموع:انا مش عاوزه اتكلم انا عاوزه كينان مش يزعل مني انا بحبه هو مش بحبك انت انا بكرهك
نوح بهدوء:انتي بتحبيني
اسيل بصراخ:متقولش بتحبيني انا بكرهك انت السبب
نوح وهو بيقرب منها:لا انتي بتحبيني ي اسيل وبتفكري فيا زي م انا بفكر فيكي واكمل بصراخ مش بتطلعي من بالي كنت ناوي انتقم منك بس انتي قعدتي علي قلبي انا كنت مقضيها مع كل بنت يوم بس من ساعة لما حسيت اني بحبك بقيت بقرف ابص لبنت غيرك وانتي بتحبيني زي م انا بحبك
اسيل بغضب:خصلت وضربته ب القلم
نوح:هو دا للي بتعرفي تعمليه وانقض علي شفتيها وهيا تجاوبت معاه
اسيل بعدت عنه بدموع:بكرهك واغمي عليها هو لحقها وخدها في حضنه
نوح عارف انها ضغطها وطي من كتر الارهاق وبدا يفوقها
نوح:اسيل قومي اشربي مايه وهتبقي كويسه
اسيل:بكرهك ي نوح
نوح ابتسم:طب م انا بكرهك نامي يلا ونيمها وقبلها قبله رقيقه ونزل
* * * * *
عيون وهيا ماسكه ايد صقر وصقر انتهز الفرصه ومسك ايديها
عيون :تعالي نسيبهم مع بعض هيا شخصيتها قويه والوقت دا بتبقي ضعيفه ونوح هيعرف يتعامل معاها هو شخصيته قويه
صقر وهو بيقرب منها:اششششش خلاص
عيون بعدت عنه:نعم عاوز اي
صقر:مش عاوز وبص علي ايديهم
عيون شالت ايديها بسرعه من ايده
صقر بغيظ:مسك ايديها تاني وشدد عليها
عيون:سيب ايدي ي فهد
صقر ابتسم:فهد تصدقي محدش قالها من ساعت م سافرتي
عيون:لا والله
صقر:اه والله عاوز اقولك حاجه
عيون:امممم
صقر:فاكره البيت للي كنا هنتجوز فيه وعملناه مع بعض في حته معزوله عن الناس
عيون بفرحه:اه فكراه
صقر:حرقته
عيون في للحظه دي حسة ان حد فرغ عليها مايه ساقعه
صقر:زعلتي صح طب اتصدمتي اللي انتي فيه دلوقتي او حساه زي للي انا كنت حاسه ب ظبط لما سبتيني واكتر دا ميجيش حاجه في الوجع للي كنت حاسه اليوم دا
عيون بإبتسامه:طب الحمد الله انك حرقته هيفضل لي مهو انت اتجوزة وخلفت ومسيري انا كمان اتجوز واخلف
صقر في اللحظه دي مسكها من درعها جامد
صقر بفحيح ك الافعي:لا مش هتتجوزي ورماها علي الكنبه اللي وراها وطلع خد حور ومشي
نوح:مالك ي عيون
عيون:مفيش
نوح:لا في احكيلي وهساعدك
سديم:قولتيلك مفيش
نوح:عاوز اسألك سؤالين
عيون:امممم
نوح:بتحبي صقر
عيون:لا
نوح:كذابه
عيون:عارف ي نوح نفسي اعيط انت عارف انا عامله زي الجبل للي مليان نار وعاوز ينفجر
نوح:مش بتعيطي لي
عيون:مش من حق حد يشوف دموعي ولا يواسيني غير صقر
نوح:يبقي بتحبيه
عيون:كل يوم بيطلعني وحشه وانا عارفه ان انا غلطانه بس يسامحني
نوح:شاف كتير في حياته من بعدك ي عيون
عيون:انا للي شوفت اكتر منه
نوح:سبتيه لي
عيون:كان لازم لو كنت فضلت كان هيخسرني للابد
نوح:الزاي مش فاهم
عيون:لو قولتيلك هتروح تقوله
نوح:مش انا اللي اعمل كدا
عيون:انا كان عندي ورم
نوح بصدمه:ورم
عيون:وسافرت عشام أتعالج منه مكنش ينفع اسيب نفسي لاخر مرحله انا كنت في المرحله الاولي ولو كنت فضلت كنت هموت وهيخسرني للابد
نوح:هو يعرف
عيون:لا طبعا محدش يعرف
هو فاكر ان انا سبته وسافرت مع يونس عشان اتجوزه
نوح:مين يونس
عيون:دا يعتبر صديقي المقرب واخو اسيل
نوح:هو اسيل عندها اخ
عيون:ايوه
نوح:خلينا فيكي دلوقتي ومفكرتيش تقولي ل صقر
عيون:كنت هقوله لما جيت بس نظرته ليا قتلتني نظرت استحقار وبيقطع فيا ب الكلام مش عطيني فرصه اقوله انا سافرت لي
نوح:بتحبيه
عيون:هو الحياة ي نوح عارف انك تحب واحده وتسافر وتقعد 5 سنين مراقباك من صوره وكل يوم بتعشقك اكتر من اليوم للي قبله وكل م اعرف انه نجح في مشروع دا بيعتبر يوم العيد عندي وبحبه لدرجة اني مسمحاه علي كل كلمه قالها ولسه هيقولها انت عارف هو حرق بيت احلمنا
نوح:كل دا حب
عيون:لو قعدت اقولك قد اي الكلام للي في قلبي مش هتتصور المهم انت بتعمل كدا لي مع اسيل
نوح:انتي عارفه ي عيون انا فيا كل حاجه وحشه كل حاجه حرام عملتها بس من ساعت لما شوفت اسيل وانا بدأت ابطل الحاجات دي والله متقوليش لي انا معرفش لي كل للي اعرفه انها تخصني وعاوز اعرف مين كينان
عيون:كينان دا كان حب حياتها واتخطبوا ولما هيا سافرت هو صمم انة يسافر ويشتغل هناك في سويسىرا وقعدو سنتين مخطوبين و في يوم كينان قال ان ابوه تعبان ولازم ينزل مصر يشوفه وابوه اتوفي ومن كتر زعله علي والده ركب العرييه وساق بسرعه وللاسف عمل حادثه ومات وهيا من وقتها وهيا كدا ومش عارفه انسيها حبه ولا اقنعها ان هو مات
نوح بجمود:والخاتم لسه في صوباعها
عيون:طبعا مش بتقلعه
نوح قام وقف
نوح:من النهارده الخاتم دا يتقلع من صوابعها وهيا دي للي ملكت قلبي وطلع اوضة اسيل
عيون ابتسمت لحبه ليها وفرحانه ان نوح هيعوضها عن حب كينان
* * * * *
عند نوح دخل اوضة اسيل وكانت نايمه زي في وضعية الجنين
نوح بأبتسامه:ومش عوزاني احبك ي ملاكي وقبلها من خدها نوح:عارفه ي اسيل كل حاجه فيكي حلوه للي دا ومسك صوباعها وقلعها الختام
نوح هو بيقبل ايديها:الصوباع دا ميتحطتش فيه غير الدبله بتاعتي اللي هتعلن انك ملكي لوحدي وانا هعرف انسيكي كينان الله يرحمه انتي ملكي لوحدي مش ملك حد انتي تخصيني وقبل ايديها ونزل
عيون:رايح فين
نوح:نص ساعه او ساعه وهاجي قبل م تصحي
عيون:لي
نوح:هقولك لما اجي
عيون:اوك هستناك عشان عوزاك في موضوع
نوح:تمام
* * * *
نوح ساق بسرعه علي محل مجوهرات
الجواهرجي:اتفضل حضرتك تأمر بحاجه
نوح طلع الخاتم من جيبه
نوح:انا عاوز خاتم شبه دا ب الظبط ويكون علي اسم نوح
الجواهرجي:بس دا موجود منه نسخه واحده لكل محل نسخه واحده منه بس غالي اوي
نوح:عاوزه ب اي تمن
الجواهرجي:بس مش مكتوب عليه اسماء
نوح:انا عارف انا عاوز يتكتب نوح
الجواهري:تمام ي فندم تمنه**** وبدا يكتب الاسم عليه
نوح طلع دفتر الشيكات ومضي علي شيك
نوح:الشيك اهو وخد الخاتمين ومشي وهو راكب العربيه رما الخاتم بتاع كينان
نوح بتملك:اسيل بتاعتي لوحدي
* * * * *
عيون في نفسها:للدرجادي بتكرهني ي صقر بس انا بحبك والله ومش هحب غيرك حتي لو انت متجوز بس انا بحبك وهحبك هيفضل ساكن في قلبي والفون رن
عيون:مين
صقر بغيظ:نوح لسه عندك
عيون:اه بيجيب تسالي وهيجي عشان هنسهر للصبح
صقر بغيره:هتسهروا طب اعملي حسابي عشان جاي وهسهره برضوا وقفل في وشها
عيون بغيظ:بتقفل في وشي ي صقر مش مهم المهم اني هشوفك وضحكت هشوفه لسه بتغير ي صقر بس بحب غيرتك اوي وبيقولو للي بغير بيحب يعني انت بتحبني يحبك اي ي هبله دا متجوز ومخلف متفكريش في الكلام دا ي عيون انت مش خرابت بيوت عمري مهفرق بينه وبين حور بس هو مش بيتكلم عن مراته لي اسأله عنها ولا هبان اني مهتميه لا مش هسأل والجرس رن وراحت تفتح
عيون بستغراب:نوح
نوح:جايلك اهو طلع علي اوضة اسيل
نوح:بصي بقا ي اسيلي الخاتم الحلو دا هيبقا في صوباعك الحلو دا انتي بتاعتي من النهارده وقبل ايديها ونزل
عيون:عملت اي قولي
نوح:بصي ي عيون روحت جبت خاتم شبه الخاتم للي في ايديها ورميت التاني وكتبت عليه اسمي
عيون:بس هيا كدا هتزعل
نوح:انا جبته شبه اللي كان في ايديها مش هتعرف لحد م اخليها تحبني وبعدين اقولها بس اهم حاجه ان الخاتم بتاعي يكون في صوباعها هيا بتاعتي من النهارده وابتسم
عيون:بتحبها
نوح:مش عارف والله ي عيون
عيون:امال بتعمل كل دا علي سبيل الشفقه
نوح ب لهفه:لا طبعا بس انا جوايا مشاعر متلخطبه
عيون:طب هتعبرك صديقي واي حاجة تحصل بينك وبين اسيل حتي لو زعلتها تيجي تقولي واي حاجة عاوز تعرفها عنها بس يكون في مصلحتها عرفني اوك
نوح:انتي اختي من النهارده ي عيون
عيون:ليا الشرف
نوح:لا الشرف ليا
عيون:بقولك هو مين للي كسرك كدا
نوح:حاولت اكذب منفعش بس صقر للي عمل فيا كدا
عيون:اخيه دا شوهك خالص
نوح:شكرا
عيون بضحك:مش قصدي
صقر من وراهم بغيظ:نسيتوا تقفلوا الباب ومشاء الله الضحك للركب اهو
نوح بخضه:انت جيت مش انت روحت
صقر:لا معلش قوم كدا عاوز اتكلم معاك
نوح:متتكلم هنا احنا مش اغراب دا عيون بقت صديقتي
صقر بغيره:بجد وانت من امتي بتتقبل جنس حواء في حياتك
نوح في نفسة:من اول لما شوفت اسيل
صقر:انت لسه هتفكر تعالي امشي قدامي نوح خرج ومن بعده صقر
صقر لعيون بغيظ:انا جاي لسه وخرج
عيون بخوف:اخيه هعمل اي وقفلت الباب ب المفتاح
عيون بغرور:كدا خلاص مش هيعرف يدخل حتي وقعدت وحطه رجل علي رجل وبتاكل لب وبتتفرج علي فلم رعب
* * * *
عند صقر و نوح
صقر بغضب:انا لما مشيت مش انت المفروض تمشي ورايا
نوح ببرود:قعدت اتكلم مع عيون
صقر بغيره:متقولش عيون بس
يتبع.. الفصل السادس اضغط هنا