رواية أحببت معلمة ابنتي بقلم امولة الفصل الرابع عشر 14 بقلم امولة
رواية أحببت معلمة ابنتي البارت الرابع عشر 14
الساعه 2
في الحضانة
آية :يلا باااي
قالتها وهي تودع الأطفال التفتت لملاك :ايه يا لوكا بابي مجاش يخدك ليه
ملاك : مث عارفة يامامي
آية :طب نستنى شوية؟
ملاك :اوك
~~بعد وقت ~~
وقف جاسر بسيارته امام آية وملاك
ملاك :ايه ده انكل جاسر
جاسر :ازيك ياملاك
ملاك بعبوس :ملاك مين
جاسر :باستغراب :مش انتي اسمك ملاك
ملاك :يانكل محدث بيقولي ملاك
جاسر :اومال
ملاك :لوكا
جاسر :طب ازيك يا لوكا
ملاك بابتسامة :الحمد لله تمام وانت اخبارك ايه
جاسر :الحمد لله تمام.... ايه يآية واقفة كدا ليه
آية :مستنية مراد
جاسر بغضب :مراد مين ياعنيا
آية :لا انت فهمت غلط.. انا بتكلم على والد ملاك
جاسر :اااااه مراد الشاذلى
آية :اه عرفته منين انت
جاسر :لسة جاي من عنده
آية :ليه
جاسر :اركبي بس انا هبقي اقولك
آية :طب وملاك
جاسر :ركبيها واحنا نوديها
آية :لوكا تيجي معانا نوديكي لبابي
ملاك :ماثي يامامي
رفع جاسر حاجبه فنظرت له آية بمعنى "بعدين"
__
في الشركة
خرج مراد من مكتبه متجه لجلب ملاك من الحضانة.. قابل رائد ورآه يعطي للموظفين كروت خطوبته
مراد :رائد
رائد :ايه
مراد :انا ماشي رايح اجيب ملاك.. وانت خلص وروح شوف الورق بتاع شركة ** جواهر ** عشان ارجعه في البيت
رائد :ماشي تمام
وخرج مراد لجلب ملاك وأثناء مشيه قابل احد رجال الشرطة فقال له :ازيك يامراد بيه
مراد :ازيك يا فندم.. في حاجة
الشرطي :كنت جايلك في حاجه مهمة لازم تعرفها
مراد :ايه
الشرطي :مدام ملك
مراد :مالها زفت الطين
الشرطي :مش هي اللي خطفت بنت حضرتك
مراد :افندم امال مين
الشرطي :واحنا بنستجوبها قالت إن هي لما كلمت في الفون كانت تحت تهديد المسدس واعترفت على راجل وبتقول هو اللي خطفها وطلب منها تكلمك في الفون
مراد :بس مس آية لما استجوبتوها قلت انها كانت ماشية ورا الراجل وشافته وهو بيدي ملاك ليها قدام عينيها
الشرطي :بس حضرتك احنا بعد ما حققنا في المكان لاحظنا ان اول ماروحنا كانت ملك مغمى عليها وده معناه انها مضروبة مع بقيت الرجالة لما سألناها قالت إن هو ضربها وهرب لما سمع صوت عربيات
مراد :وانت صدقتها على اساس ايه....... لوفاكر حضرتك أن في استجواب آية قالت إنها استنت لما هي ملتني العنوان وبعدين ضربتها على رأسها بس ده مأثرش فيها قامت ضغطة على عرق في رقبتها وده اللي خلاها يغمي عليها
الشرطي :حضرتك ممكن آية دي تكون بتكذب +كل الادلة بتثبت برائة ملك والتهم كلها متوجهة للراجل اللي راح الحضانة واخد بنت حضرتك... عشان كدا احنا سيبنا مدام ملك
مراد :يعني ايه سيبتها
الشرطي :يعني هي بريئة... عن اذنك
قالها الشرطي وذهب بينما مراد ذهب للبيت ونسي امر ملاك تماما
__
في بيت إسراء
نجد إسراء تجلس أرضا امام دولابها ومن حولها الملابس من كل مكان و هي تحدث نفسها :يعني ده قصير اوي وده طويل اوي وده ديق اوي وده واسع اوي يعني البس ايه ياربي والحلوفة المسمية اختي مش راضية تجبلي حاجة البسها وامي تقولي مينفعش تروحي في بنطلون امال البس ايه انا بس
وكالعادة نجد سارة كعادتها تجلس على السرير غير مبالية وكأنه ليس خطوبة اختها تمسك بالهاتف تتفصح مواقع التواصل الاجتماعي قائلة لاسراء :كان يوم اسود يوم مافكروا يجوزوكي
إسراء :انتي هنقوليلي مانا عارفة بس الواد لقطة ميتسبش والمثل بيقول خدي اللي يحبك ومتخديش اللي تحبيه
سارة :مثل متخلف زي صاحبه.. عارفة لو خليتني اجي معاكي هجبلك الڨست الأسود المشجر وانتوا نازلين تجيبوا الدهب
إسراء :أحلفي
سارة بغناء :وحياة امك وابوكي واخواتك بالنفر
إسراء بغناء :انا بعشق امك
سارة :بلدي.. بلدي
قامت إسراء متجهة لدولاب سارة أخرجت منه ڨست باللون الاسود ذو تشجيرات ومن ثم كوتش ابيض وربطت شعرها على هيئة ديل حصانة (😂✋🏻) 👇🏻وجلست بانتظار رائد
سارة :انتي هبلة ياسراء
إسراء :ليه
سارة :ياماما رائد مش جاي غير الساعة 4 والساعة الوقتي 2 هنستنيه ساعتين ليه يعني وبعدين افرض كلتي وحبيتي تغسلي او افرضي مثلا ان ماما نادتلك فكرك يعني هتخليكي تمشي بالكوتش في البيت دا ليلتك تبقي سودة
إسراء :بس انتي خليكي في حالك وكل حاجه هتكون كويسة
سارة :انا قولتلك ومعتش ليا دعوة اللهم بلغت اللهم فاشهد
بقلم امولة
في سيارة جاسر
آية :انت وقفت ليه
جاسر :احنا وصلنا
آية :طب يلا يا لوكا
ملاك :يلا
جاسر للحارس :استاذ مراد في الشركة
الحارس :لا ياباشا لسة خارج
جاسر :طب متعرفش فين
الحارس 2:الفلة يابيه
جاسر :طب ماشي شكرا
ملاك وهي تجري تجاه أحدهم :راراااااا
رائد :ايه ده يالوكا فين بابي
ملاك بحزن :بابي مجاث ياخدني من ال school
رائد باستغراب في نفسه :ازاي مش هو قال رايح يجيب ملاك... طب وانتي جيتي ازاي
ملاك :انكل جاسر وثلني انا ومث آية
قالت جملتها الأخيرة بغمزة لآية
رائد :طيب ماشي شكرا يآ جاسر
جاسر :لا عادي..... سلام يالوكا
ملاك :سلام يا جاسو
جاسر باستغراب :مين ده
ملاك :انت.. بدلعك
الجميع :هههههههه
آية :سلام يا لوكا
ملاك :ثلام يا مث.. قالتها بغمزة
رائد :بت انتي في حاجة في عينك
ملاك بطريقة لطيفة :لا متحطث في رأسك
رائد :بس هتفضحينا.. احم طب عن اذنكم.. واااه
جاسر :ايه
رائد :دي كارت دعوة لخطوبتي لازم تحضروها
جاسر :اه طبعا.. سلام
♡واخذ رائد ملاك متجه للفيلا ♡
♡وكذالك جاسر اخذ آية ذاهببن للبيت ♡
___
في الفلة
وصل مراد ومان ان وصل صعد لغرفته القى بنفسه على السرير بحيرة محدثا نفسه :يتري ياملك انتي فين وبتفكري في ايه عشان تئذيني بيه انا وملاك
ومان قال ملاك تذكر فورا ملاك وقام بسرعة بالتقاط مفاتيح سيارته ونزل الأسفل
~في هذه الاثناء~
وصل رائد بملاك ومن ثم دلفوا للفيلا فقال رائد :اطلعي فوق يالوكا عشان ترتاحي شوية وبعدين تيجي معايا عشان نجيب الخاتم لاسراء
ملاك :انكل انا هنام بث طبعا متنثاش تثحيني عثان عايزة اثوف ثوثو
رائد :مين دي
ملاك :محدث بيفهمني ليييييييه ثوثو اللي هي اثراء
رائد :براحة يختي متزعقيش
ملاك وهي تصعد السلم :حاجة تخنق
رائد :الله يرحم اللي خلفوكي
مراد :ايه ده من اللي جابك يالوكا
ملاك وهي تضع سبابتها في وجه مراد :مث تكلمني لو ثمحت
♡ثم صعدت للأعلى ♡