رواية أحببت معلمة ابنتي بقلم امولة الفصل العشرون 20 بقلم امولة امل صلاح
رواية أحببت معلمة ابنتي البارت العشرون 20
وصل مراد لبيت إسراء في نفس الوقت الذي وصل محمد والده وأتى أيضا حسين من المستشفى وطلب مراد من جاسر الحضور وأشخاص ليكون شهود.. بدأ الشيخ إجراءات الزواج واسراء شاردة ليست مستوعبة حتى الآن فاقت على الجملة المشهورة "بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير"
ضمها رائد بشده بينما هي :اعااااااااااا اهئ اهئ اهئ اعاااااا
رائد بخوف :ايه يا إسراء مالك يا قلبي
إسراء :والله لاطلقك يارائد بقى انا انااااا اللي كنت بجهز ليوم فرحي دا بملايين للحاجات يعدي كدا عادي... ثم ذهبت للنافذة وأخذت تنادي.... ياشيخنا ياعم الشيخ.. طلقني منه
ضحك الجميع بشدة عليها قال رائد :بحبيبتي دا كتب كتاب إنما لسة الفرح بعد بكرة
إسراء :اعاااااا كمان كمان مش عاتيني فرصة اجهز افرحي زي
البنادمين.. اه. منتا بتشتري تلاجة.. يبختك الأسود ياسراء... آآآآآآه
حسين :خلاص يا إسراء وبعدين ياجماعة في حاجة كمان
سارة :في حاجة يا بابا
ضمها حسين من كتفها وقال :سارة متقدملها عريس
نزل الاسم على الجميع كالصاعقة منهم السعيد ومنهم الحزين ومنهم المصدوم
محمد :بجد ياحسين.. الف مبروك يا سوسو
سارة :احم الله يسلمك يانكل
جاسر :مبروك يا آنسة سارة
سارة :الله يبارك فيك
جاسر :طب عن اذنكم ياجماعة.. اصلي سايب آية لوحدها
خرج من البيت وخلفه مراد :جاسر جاسر استنى
جاسر :في حاجة يا مراد
مراد :بتحبها صح
جاسر يتهرب :هي مين دي
مراد :سارة يآ جاسر... ليه ضيعتها من ايدك
جاسر :بص يامراد اللي في دماغك ده تشيلوا خالص سارة ماكانت الا موظفة وزميلة بس
مراد :ماشي... انا جاي بكرة أتقدم لآية رسمي ياريت تشوف رأيها
صعد مراد مرة أخرى وذهب جاسر للبيت
---
★في بيت آية ★
دخلت وبدلت ثيابها لثياب مريحة وشردت في كلام مراد هي لاتعلم ان كانت تحبه ام لا.... أيضا تظن انه مجرد إعجاب ليس إلا... ولكن هل الإعجاب يجعل قلبك يدق وبشدة ان رأيت ذالك الشخص..... هل الإعجاب الخجل فقط من رؤيته عن بعد... حسنا ماذا ان سألها جاسر هل ستقول له لتفكر ام تقول انها موافقة.... اشياء كثيرة تدور في رأسها... قاطع ذالك جرس البيت
فتحت الباب وجدته جاسر.. حسنا حسب حد علمها فاخوها ليس بخير.. لم تسأله عن شئ وتركته دخل ليبدل ثيابه ثم خرج وهي تجلس امام التلفاز جلس بجانبها وفتح لها زراعه فذهبت اليه وضمها
آية :مالك
جاسر بتنهيدة :مش عارف
آية :البنت بتاع الحفلة
نظر لها جاسر باستغراب فاكملت :من ساعة مشفتهة وانا حسيت انك مشدود ليها... شوفتها بعد الحفلة
جاسر :كتييييير
آية :بتحبها
جاسر :مخلاص
رفعت رأسها باستفهام فأكمل :في عريس متقدملها
آية :طب ماتقولها ياجاسر قبل فوات الأوان
جاسر :اقولها ايه يا آية اروح اقولها انا بحبك
آية :ومالوا بس طبعا متتخطاش حدودك وهي لو بتحبك هترفض التاني
جاسر :متأكدة
آية :مية في المية
جاسر :وبالنسبة لسيادتك عملتي ايه في غداكي
آية :لا لا متحطش في بالك
جاسر :يعني انتي شايفة مراد كويس
آية :مش وحش
جاسر :يعني نتوكل
آية بمرح :نتوكل
آية /جاسر :ههههههه
---
★في الڨلة★
دخل مراد ومحمد بدون رائد لانه اخذ إسراء ليفسحها
ملاك من أعلى سلم الڨلة :الله الله الناس اللي راجعة متأخر.. بقى اقوم من النوم ملقيش ريشة جنبي
مراد :تعالى يالوكا... اوبااااح
محمد :انا هخش استريح شوية يا مراد
مراد :ماشي يا بابا
ملاك :ايه يا بابي في حاجة
مراد :سمعتك النهاردة بتقولي لمس آية يا مامي
ملاك :انا يبني
مراد :لا انا يامي
ملاك بثقة :ومالو ياخويا مش عيب
مراد :بت انتي اتكلمي على قدك عشان وربي اعلقك هنا
ملاك :عايز توصل لايه من الاخر
مراد بدراما :والله يا انشراح يختي عايز اعرف ازاي تخبي عليا
ملاك بدراما :بصي يامو سماح انا ارتحت الابلة دي
مراد :يعني تنفع الواد مراد ابني يا انشراح
ملاك :اه يا سماح تن..... ايه بابي انت بتتكلم جد
هز مراد رأسه فضمته ملاك بشدة :يعني مس آية هتبقى مامي بجد
مراد :اه
ملاك :وهتعيش معانا هنا
مراد :اه
ملاك :وهتنزل مع بعض ال school
مراد :اه
ملاك :و........
مراد :خلاص خلاص نهدي كدا وخوشي يلا اعملي ال homework
ملاك :حاضر يابابي
---
★في مكان اول مره نذهب اليه ★
☆في إحدى الشركات ☆
:يعني ايه يعنى الكلام ده الشركة بتوقع مرة واحدة كدا
الموظف :يفندم مش قادرين نعمل حاجة... الا اذا عملنا شراكة مع شركة تانية
:هو في شركة هتقبلنا بعد الخساير دي
الموظف :حاليآ في مصر مفيش غير شركات الشاذلى وجواهر
:جواهر دي ايه دي كمان
الموظف :دا رجل أعمال مصري ناقل شركاته هنا هو كان في أمريكا.. بس يافندم معاه فلوس تكفي دولة
:خودلي معاد معاه
الموظف :حاضر يفندم.. عن اذنك
---
★عند ملك ★
ملك :ها عرفت حاجة جديدة
الرجل :اخوه كتب كتابه النهاردة
ملك :ها ايه تاني
الرجل :واخت البت اللي اتجوزها متقدملها عريس
ملك :متنجز انت بتنقطني
الرجل :بس كدا
ملك :ومراد وآية
الرجل :مفيش حاجه جديده
ملك :طب امشي غور.... انبسطوا على الآخر.......هاهاهاهاها
---
★على الكورنيش ★
يجلس رائد واسراء أمام النيل وهو يضمها من اكتافها
رائد بخبث :كنتي بتقولي ايه بقى
إسراء :بقول ايه
رائد :وانتي بتكلميني في الفون
إسراء بتوتر :م... مش فاكرة
رائد :افكرك انا... انا والله العضيم بحبك يارائذ وبحبك من زمان اوي...... اممممممممم
وهي تضع يدها على فمه إسراء :خلاص يعم افتكرت
رائد :بتحبيني من امتي بقى
إسراء :هو انا الأول كنت معجبة بيك
رائد :وبعدين
إسراء :ولاقبلين... ويلا عشان عايزة اروح اصلا
رائد :ههههه يلا
واوصلها رائد للبيت وعاد للڨلة
---
💙في اليوم التالي وهو الچمعة💙
★في بيت آية ★
آية :لا بقى منتا هتقوم يعني هتقوم مش موال كل جمعة هو
جاسر :يزفتة سيبيني بقى
آية :ياجاسر قوم عايزة اغير الملاية
جاسر وهو يعتدل في نومه :اما اقوم
آية :ولااا بقولك ايه قوم كدا مهو انا مش الخدامة بتاع اللي خلفوك لااااااا دانت هتقوم والجزمة في بوقك وكمان هتساعدني
جاسر :اهدي يا باشا.. انا قومت اصلا
آية :ناس جبانة
وبعد وقت تحمم جاسر وجد آية تقف امامه وفي يدها مكنسة وشرشوبة :بص ياكبير انا هكنس وانت ورايا بالشرشوبة
جاسر :نعم نعم نعم بقي انا جاسر باشا اكنس وامسح دا بعينك يا كلبة
In a few minutes.
جاسر :كنستي هنا عشان امسح
آية :اه خلص وحصلني على المطبخ
جاسر :حاضر.... ايه
آية :خود دي وخليك قصاد البطاطس عشان تتحمر
جاسر :ماشي هاتي
---
★في الڨلة★
يجلسون على مائدة الإفطار
محمد :انت يارائد ومراد شوفوا الحاجات الازمة الزينة وكدا وشوف يارائد لو هتحجز تذاكر لمكان و هنبدأ من الوقتي
مراد وهو ينظر يغيظ لرائد :كان لازم تنسحب من لسانك وتقول الفرح بكرة
رائد :خليك كدا بتهري من الغيظ
ملاك :بابي بابي
مراد :نعم يا لوكا
ملاك :هو انت كمان هتتجوز
مراد :لا ليه
ملاك :مش انت قولت انك هتتجوز انت ومس آية
رائد :الله هو انت وقعت
مراد :وانت مال شكلك خليك في الطفح اللي قصادك
محمد :اه صح والكروت متنسوش تتطبعوا الكروت بتاع الفرح
رائد :وهتجرز هتجوز.. هتجوز هتجوز
وقفت ملاك على الطاولة وهي ترقص ورائد يطبل لها ويغني :وعند بيت ام فاروق.. هاي هاي.. الشجره طرحت برقوق.. هاي هاي.. وعند بيت ام سماح.. هاي هاي.. الشجرة طرحت تفاح.. هاي هاي
مراد :بااااس وانت أخرس وانت انزلي واترزعي مكانك
ملاك :ايه ياوالدي اومال لو مكنش عندنا فرح... عاملين شكل المطلقين
رائد مكملا :ومين سمعك يختي... أما اروح اكلم مراتي
محمد :وشوف يا رائد لو هتنزلوا تشتروا الفستان
رائد :ماشي
ملاك :وانا هطلع اكلم مامي
نظر محمد لمراد باستغراب
مراد :هقولك بعدين... لوكااا
ملاك بغرور مصطنع :وااات
مراد :بعد اذن الفاشونستا تسلميلي على مامي
ملاك بنفس الغرور :اوكي... تشاااو
---
★في عمارة التؤام ★
:سكسك سكسك بالعناب واللى بحبه طلع كداب وسكسك ياسكسك. وسكسك سكسك بالمون واللى بحبه طلع مجنون وسكسك ياسكسك. وسكسك سكسك بالتفاح واللى بحبه طلع سفاح وسكسك ياسكسك
إسراء :خلاص يزفتة قرفتيني.. اشحال كان فرحي مش فرحك
سارة :هييييييح مستنية اللحظة دي من زمان
إسراء بفاه مفتوح :نعم يا روح امك هو فرحي ولا فرحك
سارة :لا يبنتي كان نفسي ابقي اخت العروسة
إسراء :يسلام
سارة :والله.. ويلا غني ورايا كل ماقول حاجة تقولي يارومان.. أمين
إسراء :ايه
سارة :وادحرج وأجرى
إسراء :ياروماااان
سارة :وتعالي على حجري
إسراء :يارومااااان
سارة :دانا حجري حنين
إسراء :يارووومااااان
سارة :وعند بيت ام فاروق
إسراء باندماج :هاي هاي
سارة :الشجرة طرحت برقوق
إسراء :هاي هاي
سارة :وعند بيت ام.....
إسراء :اهدي عشان رائد بيرن
سارة :افتحي السبيكر
إسراء :لا طبعا وهوينا يلا
سارة وهي تخرج :يكش تتخانقوا
إسراء :يابوووومة..... الو
رائد :قلبي
إسراء :...
رائد :بت إسراء انتي معايا
إسراء بخجل :اه معاك
رائد :وحشتيني
إسراء :اشحال كنت معاك امبارح
رائد :بس وحشتيني
إسراء بخفوت :وانت كمان
رائد بخبث :بتقولي ايه
إسراء :وانت كمان
رائد :الو مش سامع
إسراء بصوت عالي نسبيا :وانت كمان وحشتني
رائد :ايوة كدا... المهم هعدي عليكي عشان ننزل نشتري الفستان تكوني لبستي ها
إسراء :ماشي
رائد :سلام
إسراء :سلام.. رائد
رائد :نعم
إسراء :بحبك... قالتها واغلقت الهاتف بسرعة
:رائد... بحبك
التفتت إسراء بخضة وجدتها سارة :خضتيني ياجزمة
سارة :محن الخنازير ده بكرهو كره العمى
إسراء باستفزاز :جوزي ها جووووووزي
سارة :ناس بتحب وناس تتجوز وانا هعنس
إسراء :ليه يختي مانتي متقدملك عريس
سارة :يووووه بتفكريني ليه
إسراء :سارة لو مش عاوزه تتجوزي الوقتي متوافقيش او لو بتحبي حد تاني متوافقيش وفي نفس الوقت اتمنى متكونش عملتي حاجه غلط من ورانا ومحدش بيجبرك انك تتجوزي لان ده بيعود عليكي انتي.. شوفي اللي هيخليكي مبسوطة واللى انتي مرتحاله مش لعب عيال هو
سارة :مش عارفة يا إسراء مش عارفة بس الدكتور أحمد ده مش مستريحاله للشكله ولا لنظرته نظرة قذرة اوي
إسراء بنظرة خبيثة ونظرة شر :بقولك
نظرت لها سارة ورأت نظرتها فنظرت نفس النظرة وقالت :بتفكري في اللي بفكر فيه
إسراء :بخبث :هشتري الفستان وبعدين لينا قعدة حلوة مع كوباية شاي حلوة كدا
سارة بغمزة :ماشي اباشا
---
★في بيت آية ★
آية :يلا يا جاسر انا لبست
جاسر :يلا
آية :بص بقى أنا محتاجة حاجات كتيرة اوي
جاسر :حاجات ايه
آية :هدوم وخضار وحاجات للبيت وكدا
جاسر :طب اركبي يختي انا نشوف الحاجات دي
آية :يلا
وانطلقوا في طريقهم لشراء الأغراض.. ووأثناء القيادة رن هاتف آية :الو
:الو يامامي
آية :قلبي يا لوكا عاملة ايه ياحياتي
ملاك :الحمد لله يامامي... صح اللي سمعته
آية :سمعتي ايه
ملاك :انك وبابي هتتجوزوا
آية بخجل :احم لسة معرفش يا لوكا والله
ملاك بحزن :يعني انتي مش هتتجوزي بابي
آية بسرعة :لا هتتجوزوا
ملاك بفرحة :بجد.. اه صح
آية :ايه
ملاك :بابي بيسلم عليكي
آية :الله يسلمه
وهكذا استمر الحديث الي ان وصلا لطريقهم فاغلقت آية مع ملاك ونزلت من السيارة.. يتبع الفصل 21 اضغط هنا