رواية احببت مديري كاملة جميع الفصول من الفصل الأول إلى الأخير بقلم الكاتبة المجهولة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل pdf
رواية احببت مديري البارت الأول
الام : يلا يا ساره قومي وراكي مقابله
ساره: يا ماما سبيني انام شويه
الام : يا بنتي قومي الساعه بقت 9
ساره: ياربي يا ماما ليه مصحتنيش بدري
الام : نعم يختي انا عماله اصحي فيكي من بدري دا اخرت النوم متأخر
ساره : طيب هقوم البس بسرعه
الام : يلا يختي
...
ساره : ماما انا مشايه
الام: طيب مش هتكلي
ساره:لا يماما مش هلحق خالص
الام : ماشي يا حببتي ربنا معاكي
ساره: يلا سلام
...
خلينا نتعرف على الشخصيات
ساره بنت بيضه و قصيرة زي مامتها طيوبه جداً ودمها خفيف عندها 21 سنه وهيا وحيده معندهاش اخوات باباها متوفي من وهيا عندها 16 سنه ومامتها ست طيبه وبتحب ساره اوي
يلا نكمل
...
ساره وصلت الشركه
ساره : السلام عليكم انا ساره عبد الحكيم جيه في مقابلة شغل
السكرتيره:ايوا حضرتك الانسه ساره عبدالحكيم اتفضلي اتأخرتي كده ليه المدير مستنيكي من بدري
ساره:اسفه على التأخير
السكرتيره:اتفضلي من هنا
ساره: شكراً
السكرتيره: استاذ
&: اتفضلي
اول مدخلت عنيهم جت في عيون بعض وفضلو كده شويه لحد ما السكرتيره اتكلمت
السكرتيره:دي الانسه ساره عبدالحكيم جيه عشان المقابله
&: بص في الساعه الي في ايده وقالي حضرتك متأخر ساعه ونص
ساره: اسفه
السكرتيره:استأذن انا
&:اه اتفضلي
بعديها بصلي وقالي
&: اتفضلي اقعدي
ساره: شكراً
اعدت وشاف الورق بتاعي وبعدين قالي تعالي بكره عشان تبدأي شغل
ابتسمت وقلت تمام
&: بكره الساعه 8 بالدقيقه مش عايز تأخير
ساره:حاضر عن اذنك
&: اتفضلي
ساره طلعت وحمدت ربنا انها اتقبلت في الشغل وراحت البيت بسرعه عشان تقول لمامتها الخبر الحلو دا انها بقت سكرتيره
...
وفي نفس الوقت المدير بتاعها فضل يفكر فيها وصورتها مرحتش عن باله
البارت الثاني
وفي نفس الوقت المدير بتاعها فضل يفكر فيها وصورتها مرحتش عن باله
...
ساره وصلت البيت
ساره: ماما ياماما انتي فين تعالي بسرعه
الام: اييه يا حببتي عملتي ايه في المقابله
ساره: الحمدلله يا ماما اتقبلت وبقيت سكرتيره
الام: لولولولولي دمعتها نزلت وقالت مبروك يا حببتى
ساره: ايه يا ماما اهدي محسناني ان فرحي بكره
الام: مسحت دمعتها وقالت ياريت يختي توافقي على عمرو ابن خالتك وافرح بيكي
ساره: يووووه يا ماما هنفتح الموضوع دا تاني
الام: يا يختي ولا تانى ولا تالت على رحتك يلا هحضر الاكل عشان نفطر انا مرضتش افطر من غيرك
ساره: طيب يلا يماما بسرعه عشان عصفير بطني بتصوصو
الام: طيب يختي
مامتها حضرت الفطار وفطرو وحكتلها الي حصل معاها في المقبله
الام: ازاي يا حببتي البنت الي قابلتك دي تكون السكرتيره وازاي انتي السكرتيره
ساره: دي يا ماما السكرتير العام ممكن انا السكرتيره بتاعت المدير اه يا سوسو المدير بتاعي شب قمر كده ولا عنيه العسلي واد مز مز يعني
الام: سوسو؟ لا و مز مز كمان ماشي يا بنت سناء
الام: هههههههههههه
ساره:هههههههههههه
الام: اسمو ايه مديرك. دا
ساره: اتصدقي ياماما معرفتش اسمو لحد دلوقتي
الام: قومي يا بت من قدامي
ساره هههههههه
…
تاني يوم
الام: يابنتي يلا اتأخرتي على الشغل مينفعش كده اول يوم ليكي تتأخيري
ساره:طيب
البارت الثالث
تاني يوم
الام: يابنتي يلا اتأخرتي على الشغل مينفعش كده اول يوم ليكي تتأخيري
ساره:طيب ياماما طيب
قامت ولبست
ساره: ماما انا ماشيه
الام: طيب يا حببتي روحي ربنا معاكي و يوفقك يارب
ساره:يارب يا ست الكل
طلعت من البيت و فضلت تدور على مواصلات مش لاقيه
وبعدين وهي بتحاول توقف التاكسي
ومخدتش بالها من العربيه الي جيه وراها
كانت خلاص هتدوسها قامت العربيه وقفت علي اخر لحظ
بعدت من قدام العربيه واقفت جنبها وتخبط على الازاز العربيه
فتح الازاز
ساره:ايه حضرتك مش شايف كنت ممكن تخبتني لولا ستر ربنا طلما مش بتعرف تسوق راكب عربية ليه
ولسه بتكمل كلامها
لاحظت ان دا المدير بتاعها
&: انتي الي واقفه في نص الطريق اعملك ايه وبعدين ايه اللي موقفك هنا مش المفروض دلوقتي تكوني في الشركه
ساره: مهو انا عماله ادور على مواصلات ومش لاقيه خالص
&:طيب خلاص اركبي هخدك معايا
ساره: اتوترت أأأ أ انا ارككب معاكك
&:ايوه فيها ايه اتفضلي لو سمحتي هتأخر
ساره: طيب
ركبت وطول الطريق ساكته وقلبه مبطلتش دق وأخيراً
وصلو الشركة
السكرتيره: مستر حازم حضرتك المستثمرين منتظرين حضرتك جوه من بدري
ساره <اسمو حازم اسمو جميل زيه🤭
حازم: طيب انا داخل المكتب مدام روان تودي الانسه ساره مكتبها
السكرتيره روان:حاضر. اتفضلي من هنا؛؛؛ وداهيكون مكتبك في وش مكتب متسر حازم
ساره:شكرا
حازم خلص الاجتماع وطلب من السكرتيره بتاعته الي هيا ساره
ساره:ممكن ادخل
حازم:اه اتفضلي
ساره حضرتك كنت عيزني
البارت الرابع
ساره حضرتك كنت عيزني
حازم:اه اتفضلي
فضل يشرحلها عن الشغل و ازاي تتعامل مع المستثمرين وكده
وهيا طول الوقت بصاله وبتسمع بأهتمام شديد
حازم تلفونه رن
حازم: بس كده كفايه انهرده وبكره افهمك باقي تفاصيل الشغل
ساره: حاضر عن اذنك
وطلعت
و حازم رد علي التليفون
حازم: الو ايوه يا ماما
مامته:ايوا ياحبيبي بقولك عيزاك تفضيلي نفسك انهرده عشان هتروح معايا نشوف بنت طنط مرفت الي حكيتلك عليها من يومين
حازم:يووووه ياماما رجعنا لنفس السيره كل يوم تجيبيلي عرض جديد انا مش عايز اتجوز كده...انا عايز اتجوز عن حب مش الجواز بتاعكو دا
مامته:حب ايه بس الجواز بتاعنا الي مش عاجبك دا هو الي بيعمر في الاخر
حازم: بكره تشوفي
مامته:حاضر يا حبيبي اما اشوف اخرتك كل الشباب الي في سنك دا متجوزين ومعاهم عيال دلوقتي
حازمه:ربنا يجيب كل خير
مامته:يارب
مامته: يعني بردو مش هتيجي نروح نشوف البنت الي بقولك عليه
حازم: لا ياماما ريحيني من المواضيع دي بقا
مامته: حاضر يا ابني
حازم يحضرلك الخير يا ست الكل
مامته: كل بعقلي حلاوة يا واد
حازم: ربنا يخليكي ليا يا ست الكل
مامته:ويخليك ليايارب
حازم: يلا ياماما سلام ورايا شغل
مامته طيب سلام يا حبيب امك☺️
اول ما قفل مع مامته،،، ساره جت في باله على طول ومعرفش ايه السبب وبعديها فضل يتكلم مع نفسه شويه
:: هيا ليه ديما بتيجي في بالي كده معقول اكون حبيتها،، لا اصحا يا حمزه دي سكرتيره مش اكتر ..
البارت الخامس
هيا ليه ديما بتيجي في بالي كده معقول اكون حبيتها،، لا اصحا يا حازم دي سكرتيره مش اكتر
...
وفي نفس الوقت ساره كانت بتفكر فيه ومرحش عن بالها ثانيه
...
ساره رجعت البيت
وكالعاده حكيت لمامتها كل الي حصل معاها
ومامتها حست ان ساره حبت المدير بتاعها من طريقه كلامها عليه او يمكن معجبه بيه
الام:خشي غيري هدومك وانا هحضر الغدا
ساره:حاضر
دخلت غيرت هدومها و طلعت لقت صاحبت مامتها عندهم
الام:: تعالي ساره شوفي مين عندنا
ساره على طول حضنتها
ساره: ازيك يا طنط سعاد عمله ايه فينك.كل الفتره دي وحشتيني اووي
سعاد:وانتو كمان وحشتوني اووي كنت مسافره انا وابو حازم بنشوف ناس قرايبنا
ساره اول مره تعرف ان طنط سعاد عندها ابن اسمو حازم
وفي اللحظه دي المدير بتاعها جه في بالها
ساره:<لا اكيد مديري مش ابنها لا >
لام: في ايه يا ساره سرحتي في ايه
ساره ابتسمت: لا مفيش ياماما حمدلله على السلامة ياطنط
سعاد: الله يسلمك يا قلب طنط
سعاد بتحب ساره اوي وهيا صحبت مامتها من زمن طويل
سعاد فكرت في ساره انها بنت طيبه وكويسه وانها مش هتلاقي احسن منها لأبنها حازم
ساره: استأذن انا هروح اشوف هدير صحبتي لانها تعبانه
الام: طيب ياحببتي روحي
ساره طلعت من البيت
سعاد:بقولك ايه يا سناء ايه رأيك في ابني حازم لبنتك ساره
الام:انا مشوفتش حازم ابنك الا مره واحده قابل ما تسفري بس حبيتو اووي بس ساره بنتي رفضه فكره الجواز دي بتقولي انا مش عيزه اسيبك
سعاد:متقلقيش سيبي الموضوع دا عليا اسمعي هقولك ايه..)
قعدو وعملو خطه واتفقو مع بعض
...
في يوم الي بعدو
ساره ملقتش مواصلات وقابلت حازم بس اتحرجت تطلب
منه انو يوصلها
هو لمحها وعرف انها مش لاقيه مواصلات ف قدم ب عربيته لعندها
حازم:مش لاقيه مواصلات
ساره اتخضت من الصوت الي وراها وبصت لقيتو هوا
ساره: ا اا اه
حازم:طيب اتفضلي انا اوصلك
ساره:شكراً
وركتب
حازم:...