رواية احببت صاحبة القهوة الفصل التاسع 9 والفصل العاشر 10 بقلم نونو
احببت صاحبة القهوة البارت التاسع
ساندي بصتلها بصه حقد وقالت شكرا ي طنط
مني استني ي سندي
ساندي مشيت
مني انا هاندمك ي وعد
وعد وكريم وفيروز وحازم ومصطفي كلهم كانو وقفين جمب بعض وكانو فرحنين جداااا
مني قربت منهم وكانت هاتتكلم بس لقت كريم فرحان
وهي عارفه انه بيحبها ف ما حبتش تبان قدامه وحشه
خططت أنها لزم تخلي وعد هي اللي تبعد عنه وتجرحه علشان يصدق كلمها بعد كده هي عايزه تجوزه بنت من نفس مستواهم المدي مش واحده فقيرة
قربت منهم وابتسمت بخبث
كريم قرب منها وباس رأسها وقال سامحيني علشان ما قلتلكيش بس حبيت أعملها موفجاه ليكو
مامته احلي مفاجأة ي حبيبي اني اشوفك فرحان
وبعدين بصت لوعد بغل وعد ملاحظه كرهها ليها من ساعت ما جت ومش مرتاحه خالص
مني قربت منها وحضنتها بغل وقالت براحه ماتقلقيش اتهني وافرحي دالواقتي بس ما تحلميش انك تطولي وعارفه لو كريم عرف حاجه من اللي قلتها مش هتعيشي يوم زيادة فاهمه
وعد ما كنتش عارفه هي بتعمل كده لي بس كانت مصدومه هي ما تقدرش تعيش من غير كريم ابدا
فاقت علي صوت كريم وهو بيقول طالعه زي القمر النهارده
حاولت تداري وابتسمت وقالت وانت كمان
كريم مالك في اي
وعد مافيش حاجه
كريم حاسك طول الوقت سرحانه في حد دايقك
وعد لا ابدا
وبعد ما الخطوبه خلصت
كريم روح وعد وطول الوقت كانت عايزه تعرفه بس هاتقوله اي
كريم مسك ايدها وهنا وعد انتبهت لكريم وهو بيقول لا في حاجه قليلي ي وعدي ما تخبيش عليا
وعد لا ابدا مافيش بس شويه ارهاق كان نفسها تقله اللي حصل واللي مامته قالته بس هي خافت عليه وطول الوقت كانت بتفكر فيه هو ما كنش فارق معاها نفسها
وصلت البيت فاقت علي صوت كريم وهو بيقول وعد وعد
وعد هاا بتقول حاجه
كريم وعد انا بقالي ساعه بكلمك وانتي مش موجوده
لو في حاجه قولي ما تخبيش عليا
وعد مافيش حاجه صدقني يا كريم
كريم طيب انزلي انا يومين وهاجي اتقدملك ي وعد عرفي مامتك واخوكي
وعد حاضر وسابته ونزلت علشان ما تضعفش قدامه هي حبته لا عشقته
وعد طلعت جري علي بتها دخلت لقت امها قاعدة دخلت علي اوضتها جري وسمحت لدموعها تنزل امها داخلت جري وراها وعد اترمت في حضنها وفضلت تعيط جامد
عند كريم حس انه في حاجه وبعدين طلع بعربيته ورجع تاني روح لقي الكل قاعد دخل مامته خافت تكون وعد قالت حاجه مالك ي كريم في حاجه
كريم لا ي ماما بس وعد حاسس انو ف حاجه مديقاها بس مش عايزه تقول
فيروز حست ان مامتها عملت حاجه بس اللي هي عملته مع وعد قدامهم لغي كل الشكوك
وقالت ممكن ارهاق اليوم ي كيمو وبعدين هي تعبت قوووي النهارده
كريم قال اتمني يكون ارهاق بس
وطلع علشان ينام
عند وعد مامتها اهدي ي وعد في اي احكيلي
وعد حكت لمامتها اللي حصل
بااااااااك
وعد راحت علشان الفون بتاعها رن كانت مامتها
وبعد لما خلصت معاها لسا بتلف لقت اللي واقفه وراها
كانت مني وعد حضرتك عايزه حاجه ي طنط
مني بقرف طنط اسمي مني هانم واوعي تنسي نفسك وانك مين واحنا مين
وعد حضرتك عايزه اي
مني ابعدي عن كريم خالص فاهمه
وعد بس كريم بيحبني وانا كمان وبعدين انتي لي ما اعترضتيش قدامهم
مني اولا دي حاجه ما تخصكيش وانا ليمكن اجوز ابني واحد زيك وبصراحة انتي مش من مقامنا
وعد دموعها نزلت وقالت حرام عليكي انتي بتعملي كده لي
مني علشان ابني مش عارف مصلحته واكيد دي لعبه منك علشان توقعيه
وعد لا والله انا بحبه فعلا
مني كلامي انتهى ابعدي عن كريم والا
وعد والا اي
مني هاقتلك أو ممكن اخليه يخليكي تتمني الموت ويكرهك ف ابعدي احسن هو اكيد مش حبك وانتي كمان طمعانه في فلوسه
وعد انتي ازاي امه مافيش ام بتعمل اللي أنتي بتعمليه
مني اناعرفه مصلحته فين ومع مين وياريت تنفذي اللي قلته فاهمه والا اتلقي مصيرك
ام وعد ياه كل ده كره ي بنتي وانتي هاتعملي اي ي وعد
وعد مش عارفه ي ماما انا خايفه علي كريم لما اسيبه مش عارفه ممكن يحصله اي وعيطت
امها ما تقلقيش ي بنتي ارمي حمولك ع الله
وعد ونعم بالله ونامت بعد تفكير طويل وتعب
تاني يوم صحيت علي رن الفون بتاعها وكان كريم
فرحت اوووي بس في نفس الوقت افتكرت كلام امه وقررت تبعد علشان حياته
وعد الو ازيك يا كريم
كريم صباح الجمال ي وعد عامله ايه يا حببتي
وعد تمام
كريم لسا تعبانه
وعد لا خلاص خفيت شويه
كريم طيب اعدي عليكي
وعد لا انا جايه
كريم طيب هاستناكي
وعد تمام وقفلو مع بعض وعد غيرت ونزلت راحت على الشركه وقبلت كريم
كريم اول ما شفها راح عندها وعد حبت تكون طبيعية
كريم اخبار القمر اي
وعد تمام وانت
كريم احسن منك وضحك
وعد ضحكت على ضحكه قد اي هي بتحبه بس لزم تنفذ اللي امه قالته
كريم سرحتي في اي
وعد ولا حاجه وابتسمت
فيروز كلمت حازم وفضلو يهزرو ويضحكو وبعدين اتكلمت في موضوع كريم ووعد
حازم ما تقلقيش ي قلبي كله هايكون تمام
أما عند ساندي وخالد
ساندي ي خالد بيحب بنت كده وانا ولا علي باله اصلا وحكتله كل اللي حصل
خالد ماهو انتي لو مش غبيه ما كنش كل ده حصل
ساندي انت بتكلمني كده لي ي خالد هو ما بيحبنيش
اعمل اي طيب انساه
خالد نعم انسي مين انتي اتجننتي اتصرفي يسبها كلمي امه اعملي اي حاجه
ساندي حاضر سلام
خالد غبيه بس مش هاسيبك ي كريم مش هاسيبك لزم اندمك علي اللي عملته معايا
نرجع عند وعد وكريم
وعد كانت طول اليوم بتبصله وبتتمني يكون اللي هيا فيه ده كبوس وتفوق منه وكانت طول الوقت تدعي أن كريم ما يجرلوش حاجه لما تبعد
كريم كان ملاحظ كل حاجه بس مش عارف يعمل ايه كلم فيروز وحكلها وقالها تكلم وعد وتشوف
فيروز رنت علي وعد وعد الو ازيك يا فيروز
فيروز تمام يا قمر انتي عامله ايه
وعد أنا تمام الحمد لله
فيروز بس باين علي صوتك العكس
وعد كان نفسها تحكي وتقول اللي جواها بس خافت وقالت لا ي قلبي انا كويسه بس شويه ارهاق بس
فيروز تمام يا قمر انا كنت بطمن عليكي
وقفلو مع بعض
فيروز كلمت كريم وطمنته
كريم معلش يا روز تعبتك معايا
فيروز انت اتجننت ي ابني ولا اي أنا اختك يعني عادي
كريم طيب سلام دالواقتي روحي كلمي حازم وحبي فيه
وضحكو وقفلو مع بعض
كريم راح لوعد
وعد كانت سرحانه
كريم قلبي سرحان في اي
وعد هاا ولا حاجه وبعدين قالت كريم انت ممكن تكرهني في يوم من الايام
كريم انا ما اقدرش اكره روحي وانتي روحي ي وعد
وبعدين لي بتقولي كده بس
وعد عادي
كريم متاكده
وعد طبعا وهزرت وغيرت الموضوع
ساندي راحت عند مني وفضلت تعيط بتمثيل ده ما كنش اتفاقنا ي طنط
مني اصبري بكره كل حاجه هاتتحل بس عايزاكي تقفي جمبي وحكتلها كل حاجه هي عملتها
ساندي بضحكت خبث بجد ي طنط
وقامت حضنتها وكانت فرحانه جدااا
مني اه طبعا أنا لا يمكن اخليه يتجوز البنت دي
وعدي كذا يوم علي ابطلنا
وعد صحيت على رنت الفون بتاعها وكان رقم غريب
وعد الو مين
مني شكلك ناويه علي موتك ي وعد
وعد انتي عايزاه اي حرام عليكي انا بحبه ومش هاسيبه
مني لا انتي مش خايفه عموما اخوكي بيخلص شغل ١٠بليل تخيلي كده عربيه جايه بسرعه تخبطه وما تلحقوش تشوفوه حتي تخيلي كده
وعد حرام عليكي ابعدي عني وعن عيلتي
مني ابعدي عن كريم والنهارد اخر يوم وعد حاضر
هانفذ اللي انتي عايزاه بس ما تقربيش من عيلتي
مني شطره وبتفهمي كمان
وعد قفلت في وشها وفضلت تعيط جامد ومش عارفه تعمل اي بس لزم تنقذ اخوها
كلمت كريم
كريم كان نايم الو ي قمررر
وعد بصوت باكي عايزه اشوفك ي كريم
كريم في اي ي وعد
وعد لما اشوفك هاقلك
كريم طيب أنا نص ساعة واكون عندك
وعد ادته عنوان كافيه يتقبلو فيه
كريم تمام
ونزل كل واحد راح علي المكان المحدد
واتقبلو مع بعض
استوووووب
البارت العاشر
كريم كان نايم الو ي قمررر
وعد بصوت باكي عايزه اشوفك ي كريم
كريم في اي ي وعد
وعد لما اشوفك هاقلك
كريم طيب أنا نص ساعة واكون عندك
وعد ادته عنوان كافيه يتقبلو فيه
كريم تمام
ونزل كل واحد راح علي المكان المحدد
واتقبلو مع بعض
كريم شاف وعد وهي كمان شفتها قربو من بعض وسلمو علي بعض
وعد دموعها كانت هاتنزل وتحكيله كل حاجه بس افتكرت اخوها بعدت عنه
كريم استغرب في اي ي وعد ومالك حزينه لي موضوع اي اللي عايزاني فيه
وعد كريم اسمع كلامي كويس احنا مش هنكمال مع بعض
كريم وعد انتي بتهزري صح بطلي هبل
وعد انا بتكلم جد مش هاينفع نكمل مع بعض ابعد عني ي كريم
كريم وعد انا م اقدرش اعيش من غيرك انتي لي بتعملي فيا كده وفين الحب اللي كان ليا جواكي
وعد دموعها نزلت وقالت مش بحبك وابعد عني أنا مش قادره اتكلم ابعد عني
كريم طيب احكيلي اي اللي حصل ي وعد قليلي السبب
وعد مافيش اسباب انا مش عايزاك
كريم مسك ايدها وقال مش بمزاجك علي فكرة مع اني عارف انو ف حاجه بس انا مش هاسيبك
وعد وانا مش عايزاك أنا بكرهك ي كريم بكرهك
كريم لا ي وعد انتي بتحبيني بتحبيني انا وهاكتوني ليا انا وبس فاهمه ي وعد
وعد حاولت بس مش عارفه تعمل فقالت أنا كنت بعمل كل ده علشان فلوسك ي كريم كانت لعبه
كريم اتصدم من كلام وعد معقول تكون كده وعد اللي عشقها تعمل كده معقول مسك رأسه
وعد وحاولت تكون قويه مع انها كان نفسها تترمي في حضنه قالت فوق بقا فوق انا هاحبك لي
كريم طلعتي رخيصه جداا ي وعد وعيونه دمعت
وعد ضحكت ضحكه مكسوره وقالت اه ي كريم
كريم سابها ومشي
وعد وقعت علي الارض وفضلت تعيط
وفجاه وكريم معدي الشارع عربية جايه بسرعه
وعد حااااااسب العربية كانت خبطت كريم
كريم وقع على الارض وعد طلعت تجري عليه وقالت كريم
حبيبي علشان خطري قوم ما تعملش فيا كده كريم انا بحببببببببك ما تسبنيش غصب عني اسعاااااف
الاسعاف جت اخدته وهو في عالم تاني ووعد قاعده جمبه عماله تدعيله وتعيط وتقول انا السبب سامحني ي كريم سامحني ي قلبي انا السبب
الاسعاف وصلت المستشفي دخلوه بسرعه ووعد معاه
و علطول دخلوه العمليات ووعد وقعت علي الارض من كتر العياط وسجدت وفضلت تدعيله وبعد ٣سعات الدكتور طلع
وعد جريت عليه وقالت عايش صح قولي بالله عليك عايش
الدكتور الحمد لله لحقناه الضربه جت في دماغه بس انقذناه
وعد الحمد لله بس هايفوق امتا
الدكتور خلال ٢٤ساعه
وعد ممكن اشوفه
الدكتور ل مش هاينفع ي انسه
لو سمحت دخلني لي ارجوك
ي انسه مش هاينفع
بالله عليك خمس دقائق بس وهاطلع
الدكتور حاضر خمس دقائق بس وما طوليش
حاضر مش هاطول والله بس دخلني ليه
الدكتور: اتفضلي ادخلي
دخلت ماقدرتش اشوفه كده فضلت اعيط واقله والله غصب عني ماتسبنيش مش هاقدر اعيش بعدك قوم علشان خطري ومسكت ايده وفضلت اعيط واقله لزم ابعد سامحني لزم ابعد علشان حياتك انا بعشقك والله وفجاه حست بايده بتتحرك علي أيدها قامت جري وسابت ايده شافت دمعه نزله من عيونه عرفت انه حاسس بيها
طلعت بره الاوضه وفضلت تعيط وتقول سامحني ي حبيبي سامحني ي كريم ورنت علي فيروز
فيروز الو
وعد الو ي فيروز
فيروز وعد مال صوتك في اي وكريم قالك حاجه زعلاتك احكيلي
وعد فيروز كريم عمل حدثه ولسا طالع من العمليات
تعاليله
فيروز كرررررريم عمل حدثه ازاي وفين احكيلي ي وعد
وعد مش وقته هو دالواقتي في مستشفي وقالت العنوان وقفلت وعد راحت بصت عليه تاني ودخلت مسكت ايده وباستها وقالت عارفه انك كرهتني بس سامحني غصب عني وسابته ومشيت طلعت روحت وهي منهاره دخلت اترمت في حضن امها وحكتلها كل اللي حصل
امها اتصدمت وقالت هاتعملي اي دالواقتي
وعد لزم نرجع البلاد وعد اصلا من الصعيد
امها لازم تكوني جمبه ي بنتي
وعد لا يا ماما كده احسن علشان يقدر ينساني
امها اللي انتي شايفة ي بنتي
وقامو يلمو حاجتهم
اما عند كريم فيروز قالت للكل اول مني ما سمعت الخبر صوتت وقالت ابني ومصطفي وقع على الكرسي فوقوه
وراحو كلهم علي المستشفى واول ما راحوا سالو علي اوضته و صلو لقو الدكتور هناك وحكالهم اللي حصل في العمليات وانو كان في بنت معاه هي اللي جابته وفضلت معاه وبعدين اختفت وطمنهم عليه وطلع قعدو جمبه امه تعيط وتقول اكيد هي السبب
فيروز ووعد زنبها اي ي ماما
امه اكيد عملت حاجه من يوم ما دخلت حيتنا وهي لخبطتها
مصطفى علي فكرة البنت كويسه
فيروز مش وقت كلام اهم حاجه نطمن علي كريم
وبعدين طلعت فضلت تعيط رنت علي وعد لقيت الفون بتاعها مقفول
رنت علي حازم وحكاتله اللي حصل مع كريم
حازم كريم عمل حدثه ازاي انا ١٠دقايق واكون عندك
نزل حازم هو واهلاه وصلو المستشفي
دخل لقي فيروز منهاره اخدها في حضنه وفضل يهدي فيها ودخل اطمن علي صاحب عمره
ساندي جت كريم جراله اي ي طنط فيروز ما كنتش طايقاها
مني عمل حدثه ي ساندي
ساندي انا اول ماعرفت جيت علئ طول اطمن عليه
فيروز واعرفتي منين
ساندي سكتت وقعت بلسانها الغبيه
خالد هو كان السبب في الحادثه هو اللي بعت ناس يخبطوه وطبعا عرف ساندي
ساندي افتكرت الاخبار وقالت عرفت من الاخبار
فيروز بشك ممكن
ساندي اكيد وعد السبب
حازم وفيروز بصو لبعض
حازم واي عرفك ان وعد السبب
مني ما تبطلو هو تحقيق كتر خيرها انها جت تطمن علي ابني مش زي اللي سابته ومش عارفين راحت فين ولا اي اللي حصل
حازم لما كريم يفوق هانعرف ايه اللي حصل
كلهم سكتو
اما عند وعد اخدت امها واخوها وسافرو الصعيد
وطول الوقت وهي تعيط ونامت في حضن اخوها كان نفسها تكون معاه دالواقتي
وصلو الصعيد راحو علي بتهم عمها بيحبهم جدااا
بس هما بعد وفات والدهم قررو يعيشو في القاهره ويسيبو الصعيد
منصور عم وعد جري عليهم واخد ساجد ووعد بالحضن وسلم على امهم
مراته مش بتحبهم ولا هي ولا عيالها
منصور خدهم علي بيته طبعا كلهم طلعو يسلمو عليهم بنت منصور ساره بتحب ساجد وبتحب وعد جدا عكس اخوها وليد ما بيطقهمش زي امه دخلو وفاء مرات منصور جت سلمت عليهم من غير نفس وقالت نورتو البلاد يعيال الغالي
كلهم قالو بنورك وسلمو عليها وقعدو شويه
بعدين ام وعد ساميه قالت بعد ازنكو هانروح بتنا نرتاح من السفر
منصور خلكم اهناه اقعدو معانا
وعد ساجد معلش يا عمي هانجي تاني
منصور برحتكم ي ولد اخوي
راحو علي بتهم وعد دخلت اوضتها واترمت علي السرير وفضلت تفكر وتعيط لحد لما اغمي عليها
امها داخلت تشوفها لقيتها مغمي عليها صوتت ساجد طلع جري اخدها علي المستشفى
الدكتور طلع بعد شويه
ساجد وساميه جريو عليه مالها ي دكتور.
الدكتور حالتها النفسية زفت ودالواتي دخلت في حاله عصبية حاده نتيجت ضغط وقلت اكل وارهاق واكيد في حاجه مزعلاها
ساميه طيب الحل ي دكتور
الدكتور والله انا عملت اللزم وان شاء الله تكون بخير
عند كريم بدا يفوق
وفضل يقول وعد ما تسبنيش ي وعد أنا م اقدرش اعيش من غيرك يا وعد عارف انو في حاجه خلتك تقولي كده ي وعد وكلهم قاعدين جمبه وعد ما تسبنيش ويزعق امها قالت في سرها معقول بتحبها لدرجة دي ي كريم سامحني ي ابني انا السبب
الدكتور دخل طلع الكل بره واداله حقنه مهدي
وطلع لهم وقال ده تأثير البنج العملية كانت صعبه
فيروز هايفوق امتا ي دكتور
الدكتور قريب انا اديته مهدا علشان اي انفعال دالواقتي غلط علشانه
حازم شكرا ي دكتور تعبناك معانا
حازم اخد فيروز وقعدو في الكافيه اللي تحت وقالها هي وعد سابت كريم لي واي السبب
فيروز مش عارفه بس حاسه انو ماما ليها يد في الموضوع
حازم هنعرف كل حاجه في وقتها اهم حاجه كريم يفوق ويكون بخير
وعد اخدوها البيت وفاقت وطمنتهم عليها وبعدين نامت وفضلت تحلم بكريم وفجاه قامت تصرخ امها كانت قاعده جمبها حضنتها وفضلت تهدي فيها وقالت انا مش هارتاح لزم اطمن عليه جابت الفون بتاعها ورنت علي فيروز
استوووووب.. يتبع البارت 11 اضغط هنا