Ads by Google X

رواية احببت طالبتي الفصل الرابع عشر 14

الصفحة الرئيسية

 رواية احببت طالبتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة رجب 

رواية احببت طالبتي كاملة

رواية أحببت طالبتي الفصل الرابع عشر 14

ساره ماشيه بإتجاه المكان اللى هتعرض عليه المشروع مشيت ساره و وقفت قدامه متردده تطلع والا لا مش عارفه تعمل ايه
ساره في نفسها: يا رب اقف معايا يا رب انا محتجالك اوي يا رب يا رب
قررت تتجرأ وتطلع 
قدمت ساره المشروع بطريقه مبهره ما كنتش متخيله نفسها انه هي هتقدم كده
احد الكاتره1: النتيجه بعد ربع ساعه
الربع ساعه ده كانت ساره على أعصابها عماله تدعي تدعي تدعي 
ساره: انا خايفه اوي يا سلمى مش قادرة 
سلمى: ما تخافيش يا حبيبتي خير ان شاءلله 
مرت الربع ساعه
احد الدكاتره2: احنا دلوقت هنعرض النتيجه 
ساره متوترره اوي أوي 
احد الدكاتره1:احنا اول مره نشوف مشروع بالشكل ده ايه ده
حسام يبتسم ويقول وفي نفسه: كنت متأكد والله انك مش هتقدري عليه ههه
قاطع تفكيره صوت الدكتور: بصراحه حاجه مبهره حاجه جميله اوي أوي الف الف مليون مبروك على نجاحك المبهر انتي اكيد تعبتي على شان تطلعيه بالشكل ده انا بحييكيي👏
كلل اللي في القاعه سقفت 
فرححت ساره اوي اوي تعبها ما راحش على الفاضي
(من كان الله معه فماذا فقد ومن لم يكن معه فماذا وجد💙) 
فرحت ساره اوي اوي اوي اوي
(ثق بالوصول ما دمت تمشي وبالاجابه ما دمت تسأل وتلح ولا تمل، لا تبرح باب مولاك ولا تعجل واصل المسير وستكون امانيك واقعا بين يديك☺️☺️♥) 
اما حسام فكان في حالة صدمه بس من جواه كان مبسوط مش عارف ليه 
بس هيحاول يخليها تخسر🙈😂
حسام: انت متأكد حضرتك يا دكتور يعني ما فيش أي غلطه في المشروع هنا 
الكتور1:لا خالص يا دكتور حسام 
حسام: طب بص عليه تاني
الدكتو1:انا بصيت وكل الدكاتره كمان ما فهوش اي حاجه و يستاهل اكبر جايزه 
حسام في نفسه: ازاي ده انا كنت عامل حساب غير كده خااالص😡
سلمى وهي تحتضن ساره: الف الف مبروك يا حبيبتي الحمد لله
ساره بفرحه: الحمد لله الحمد لله أشكرك يا رب
احد الدكاتره3: ساره احمد ممكن تتفضلي هنا على المنصه
طلعت ساره و مسكت المايك
الدكتور2:قوليلنا عن تجربتك و عملتي ايه
ساره بدأت تحكي اللى عملته بقه وكده
كله بدأ يحيها 
ويوجد من يقف بإعجاب وصدمه في نفس الوقت😂
ساره فجأه كده حست انه هى دايخه شويه بس حاولت التماسك ساره خدت الجايزه ونزلت من علي المنصه احتضنتها سلمى بفرح
وكانو خارجين من القاعه فجأه حسام وقف قدامها 
حسام: تهانينا يا ساره بس ده مش النهايه 
ساره واقفه مش بتتكلم واقفه كده مش شايفه قدامها 
حسام عمال يقولها كلام كتير 
سلمى استغربت انه ساره مش بترد
حسام: ايه مش بتردي يعني لسانك بلعتي لسانك مثلا
فجأه ساره كانت على الارض 
سلمى: ساااااره
حسام اتفاجئ وخاف اوي
سلمى اخرجت زجاجة مياه من شنطتها وعماله تصب مياه على وجه ساره ولكن لا رد فعل من ساره 
سلمى بدأت تقلق طلبت مساعده من طالبات على شان يرفعوها معاها حسام كان هيشيلها بس سلمى قالتله: انه ساره لو عرفت هتتدايق اوي لانه هي ما بتحبش حد يلمسها☺️☺️
اخذوها على مكتب حسام لانه هو الوحيد اللي كان قدامهم طلبوا الطبيب
جاء الطبيب
الطبيب: ضغطها واطي اوي اوي وكمان قلة نوم جامده وقلة اكل جامده 
سلمى: اه ما كنتش بتنام ولا بتاكل بقالها اسبوع
حسام ادرك السبب ويقول في نفسه:يااااه كل ده على شان المشروع تيجي على صحتك على شان المشروع يا ساره يقطع المشروع وسنينه اللى يخلى ورده زيك تدبل فجأه ادرك هو كان بيقول ايه بعدها قال تستاهلى تستاهلى اكتر من كده😢
قاطع تفكيره صوت الطبيب: هي خدت حقنه مهدئه هتنام ساعتين تلاته كده وهتفوق بس لازم تاخد العلاج وتاكل كويس 
سلمى: ماشي يا دكتور شكراا
خرج الطبيب
مر ساعتين سلمى كانت قاعده معاها و حسام قاعد على مكتبه متظاهر ب ا لا مبالاه بس كل شويه يتطمن عليها بعينه ويغض بصره ويستغفر 
سلمى كانت خارجه
حسام: رايحه فين 
سلمى: رايحه اجيب مياه وجايه على طول 
حسام: ماشي ما تتأخريش
بعد خروج سلمى
ساره بدأت تفتح عنيها وتغمضها على شان الضوء اللى في الغرفه فتحت تاني اعتادت على الضوء 
ساره: انا فين
حسام قام من على المكتب و وقف قدامها مشفق عليها: انتي في الجامعه بس اغمى عليكي و ضغطك واطي وقلة نوم و قلة اكل 
ساره في سرها: كل ده بسببك يا بوظ الاخص انت😂
حسام: بتقولي حاجه
ساره: لا لا ولا حاجه 
دخلت سلمى: سااره حبيبتي رعبتيني عليكي، عامله ايه دلوقتي 
ساره:الحمد لله بخير 
سلمى: الحمد لله، هروح اجيبلك بسكوت وعصير
ساره: لا لامش عايزه
سلمى: اخرسي و بطلي دماغك الناشفه ده
ساره: طب هأجي معاكي
سلمى: والله هأضربك
وسابتها ومشيت
ساره حاولت تقوم عايزه تبعد من قدامه 
بس ما قدرتش
حسام كان كان يعطي ظهره ل ساره 
حسام: ما تحاوليش تقومي لانك مش هتقدري
سار بإستغراب: هو عنده عيون في قفاه ده والا ايه😂
حسام: لا ما عنديش عيون في قفايا
ساره بصدمه: ان انت ازاي عرفت اني قولت كده 
حسام: لا عادي هو ده الكلام المتوقع يتقال
دخلت سلمى و قدمت العصير والبسكوت ل ساره
سلمى: يا ريت تاكلى على شان ما أموتكيش🤪
ساره: طيب خلاص
فجأه دخل يوسف 
و وقف مره واحده بعد م شاف سلمى 
سلمى استدارت كده فجأه لقيته بصت عليه غصب عنها سرح يوسف في جمالها
ظل بضع ثواني
حسام: ايه يا عم هتفضل واقف كده
يوسف يغض بصره بسرررعه
وسلمى ايضا ظل كل منهما يستغفر
يوسف: ازيك يا حوس
حسام: الحمد لله ايه اللى جابك
يوسف: ايه ده الناس تقول عامل ايه وحشتني مش ايه اللى جابك طول عمرك معفن😂😬
حسام نظر نظرة غضب ل يوسف 
يوسف بضحك وخوف😂: ههههههه كنت بهزر (جبان)😂
كنت جاي أشوفك و التفت على سلمى: بس جيت في الوقت المناسب
سلمى في نفسها: يا ربي انا ايه اللى حصلى اول ما شوفته 
ساره فاقت وبقت كويسه جدا جدا 
خرجت ساره وسلمى
يوسف: حسام عايز اطلب منك طلب
حسام: خير
يوسف: هى البنت ده إسمها ايه
حسام: مين بالظبط اللى كانت نايمه
يوسف: لا التانيه
حسام: مش عارف والله ليه
يوسف: طب اخدمني خدمه
حسام: عايز ايه
يوسف: اعرفلي اسمها واعرفلي كللل حاجه عنها ارجوك
حسام: ليه ده كله
يوسف: عايز اتجوزها
حسام: بتهزر صح
يوسف: لا يا رخم 
حسام: خلاص بكره هعرفلك ان شاءلله 
يوسف: حبيبي يا حوس.. يتبع الفصل 15 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent