رواية احببت طالبتي الفصل السادس عشر 16 بقلم منة رجب
رواية أحببت طالبتي الفصل السادس عشر 16
يوسف كان فرحان جدا جدا ..
في بيت ساره
الام: عملتلك الاكله اللى بتحبيها مكرونه بالبشاميل
(انا بحب الاكله ده اوي )
ساره: حبيبتي ي سوسو
الاب: ايوه كده فوقي😂
ساره: انا فايقه يا أبو حميييد😂
ساره فجأه وضعت يدها على فمها و قالت بطريقه مفزعه: يالاااههويي
الاب والام في صوت واحد: في ايه يا بت مالك
ساره ببرود و كتمه ضحكتها: انتو ما شفتوش الجائزه
الاب والام ينظران نظرة غضب😡
ساره انفجرت ضاحكه😂: مالكو انتو الاتنين بتبصو عليا كده ليه
الاب يقف و يذهب بإتجاه ساره ويمسكها من اذنها😂: انتي يا بت انتي مش ناويه تتلمى و تلمي نفسك صح
ساره: لا لا يا ابو حمييد ده انت حبيبي😂
الاب: دلوقت انت حبيبي
ساره: خلاص يا روحي انت يا قمر سيب وداني بقه
الام: اوعى تسيبها ده بت عايزه تتربى وقعتي قلوبنا
ساره: خلاص يا سوسو ما تخليكي محضر خير احسن
ساره متظاهره التعب (تمثيل😂): ماما انا دايخه اوي
الاب يبعد يده عن اذن ساره: مالك يا بت في ايه
ساره: خلاص بقيت كويسه
الاب ينظر بغضب: هي كده بقه طيب تعاليلي
ساره طلعت تجري😂 والاب يجري خلفها😂والام بتشجع الاب 😹
(عيله نادره واخدين بالكو من الفرفشه😂)
الاب يجلس خلااااص مش قادر أجري تاني😹
ساره: خلاص يا عم انت خسرت
الاب: لا انا مش لوحدي
الام: احنا فريق يا قطه😂
ساره بصوت طفولي: انتو الاتنين وانا لوحدي لا بقه ده مش عدل
الام: انتي اللي جبتيه لنفسك
ساره: خلاص سامحوني انا زي بنتكو برده
الاب يضع يده عند ذقنه ويرفع عينه للأعلى ورأسه ايضا وبتفكير طفولي😂
ساره بدموع مذيفه: ده انا غلبانه😂وكيوت
الاب: خلاااص لقد عفوت عنك
ساره: حبيبي يا ابو حميييد😂
الاب يحتضن ابنته: تعالى يا تعباني يااااني
الام: ده تعبتنا كلنا والله العظيم
ساره تحتضن امها: ايه يا سوسو ما يبقاش قلبك إسود كده
سعاد: اقول ايه بس
ساره: ما تقوليش يا حبيبتي وباستها
ساره: هدخل اجيب الجايزه وجايه
دخلت ساره جابت الجايزه(شهادة تقدير مبروزه،لاب توب)
و خرجت من الغرفه
الاب: ماشاء الله ربنا يكرمك كمان وكمان يا رب
الام: حبيبتي انا فخوره بيكي💋
ساره: ربنا يخليكو ليا يا اجمل عيله في الدنيا
حسام بعد م قفل الفون بتاعه قام من على السرير اتوضى وصلى فرضه طلب أكل جاهز وكل و قعد يحضر ل محاضرة غداا
خلص المحاضره
قعد يفكر
حسام: اعمل ايه تاني المشروع اللى كنت مفكر انه هي هتخسر فيه للأسف نجحت فيه اعمل ايه تاني عايز اخليها تعمل حاجه ما تقدرش تنجح فيها بس مش لاقي للأسف
يلا كل حاجه ليها وقت
انتهى اليوم على خير🙂
صدع أذان الفجر استيقظ كل من ابطالنا لأداء صلاته♥
بداية يوم جديد
استيقظ حسام كعادته لعب رياضه و اخد دش و لبس و فطر و نزل بإتجاه الجامعه
استيقظت المشاكسه😹ساره بعد عذاب من الام طبعااا😂
الام: لازم تتعبيني كده يا بنتي امال لما تنجوزي هتعملى ايه ده انني لو محدش صحاكي مش هتصحي
ساره: ومين قالك اني هتجوز هههههههههههه انا قاعده على قلبك كده😹
الام: قومي يا بت قبل ما تفقعي مرارتي
قامت ساره ولبست و فطرت ونزلت
اليوم المنتظر ل يوسف اللى يعرف فيه اسمها وكل حاجه عنها
يوسف استيقظ من قبل اذان الفجر وظل يدعي ويدعي ويدعي ان تكون هي من التي دق قلبه لها ان تكن من نصيبه♥♥
سلمى من امبارح بتفكر في يوسف
سلمى: ليه صورته في بالي يا ربي مش عارفه ايه اللى بيحصل معايا ده يارب اقف معايا
ونزلت
وصلت ساره و قابلت سلمى في مكانهم المعتاد
سلمى: ايه يا ساره عامله ايه
ساره: الحمد لله يا حبيبتي بخير
سلمى: الحمد لله يلا ندخل بقه على شان ما نتأخرش
دخلو و دخل حسام
شرح حسام ويوجد من ينظر له بحب واعجاب وحقد و من يغض بصره
حسام وهو بيشرح كل شويه عينه تيجي على ساره ويبعد عينه بسرعه و يستغفر
ويوجد من يراقبه ويريد ان يقتل ساره الان من الغيره
و خلصت المحاضره على خير
وخرجوا
حسام يدق الباب
المدير: اتفضل
حسام: السلام عليكم
المدير: وعليكم السلام يا حسام يا ابني
حسام: مع لش يا دكتور محتاج ملفات دفعة سنه تالته
المدير: بص انا ما كنتش هديهولك بس بصراحه اللى عملته عجبني
حسام: عملت ايه
المدير: بصراحه احسنت الاختيار لما اخترت ساره تعمل المشروع بنت ما فيش زييها ادب واخلاق وكل حاجه
حسام مش عارف حس بغييره على ساره من كلام المدير ومدحه ليها🙈
حسام: اه اه شكرا مع لش عايز الملفات
خد حسام الملفات وهرف كللل حاجه عن سلمى
حسام: شكراااا
المدير: الشكر لله
ذهب حسام ل مكتبه
دخل يوسف فجأه
حسام: في ايه يا زفت
يوسف: حسام طمنى بالله عليك عرفت حاجه
حسام بخبث: حاجه زي ايه
يوسف: بطل رخامه الله يكرمك
حسام: ما عرفتش حاجة، ومش هينفع اعرف
يوسف بحزن: يعني ايه خلاص ما فيش امل
حسام: خلاص يا ابني قطعت قلبي😂، عرفتلك كللل حاجه
يوسف بفرحه: بجد طب اسمها ايه ها
حسام يعطي تليفونه ل يوسف: خد انا صورتلك كلل حاجه
يوسف يقف من على الكرسي يحضن حسام: حبيبييييي يا حوس
حسام: ابعد يا زفت
يوسف: ابعت الصوره واتس
بعت حسام الصوره
يوسف: شكراااا يااااااا حوووووس
حسام يبتسم من الداخل: يخربيت هبلك😂
سلمى: ايه الزحمه ده
ساره: مش عارفه يمكن فيه اعلان والا حاجه
سلمى: يلا نشوف
راحت ساره وسلمى وقرأو الاعلان
(تعلن جامعة......... عن رحله فى شرم الشيخ وكل طالب 200 جنيه بإستثناء الطعام الموافق يوم الخميس القادم)
ساره وسلمى بفرحه: وااااااااو
رحله
ساره: انا اكييييد هطلع
سلمى: وانا كماااان
رجع يوسف بيته
اميييييييييييييي
الام: في ايه يا ابني
يوسف: زغرطي يا امي زغرطي
الام: ايه في ايه
يوسف: عرفت كللل حاجه عنها يا ماما اسمها سلمى لولولولولولي😂
الام بضحك: يا اهبل اسكت، ربنا يقدم اللي فيه الخير.. الفصل 17 اضغط هنا