رواية احببت طالبتي الفصل التاسع عشر 19 بقلم منة رجب
رواية أحببت طالبتي الفصل البارت التاسع عشر 19
كانت سلمى خجله و خجله وخجله بشششددده
نور:احم طب نسيبهم شويه
هبه:اه اه يلا بينا
تركوهم بمفردهم في الصالون و ذهبوا للداخل
جلست سلمى بعيده نسبيا عن يوسف
ظلوا صامتين فتره من الزمن لا يوجد سوى صوت اصتدام انفسهم فقط
يوسف قاطع الصمت
انا اسمي يوسف،وبدأ يوسف يتكلم عن نفسه.... ظل يوسف يجاوب على أسئله متوقعه انه هي تقولها بس هي ما اتكلمتش هو اتوقع هى هتقول ليه
وظلت سلمى صامته تستمع له
يوسف:في خاجه عايزه تسألي عليها تاني
رفعت رأسها وعيونها بتبص على كلل حاجه ماعدا هو
وقالتله:إذا حصل نصيب هتقدر تطمني
استغرب يوسف انه هي ما قالتلوش اي حاجه وما سألتهوش عن حاجه بس جاوب:اكيد طبعا
يوسف مش عارف يعني ايه هيطمنها
(بس بعد كده هنعرف😊)
سلمى:انا عايزاك تطمنى وانا جوه البيت وبره البيت اتطمن دايما...
قاطعها صوت يوسف:اوعدك مش هخذلك ابدا
حست سلمى براحه ابتسمت
وبعدها دخلت نور وهبه
هبه:ايه نزغرط
.....لا رد
نور:يعني ايه ما بتردوش ليه
يوسف:نقرأ الفاتحه
هبه ونور في صوت واحد:لولولولولولوي😊😂
احتضنت هبه سلمى و بعدها احتضنت يوسف و هكذا نور احتضنت سلمى فقط😊
اتفقوا على كل حاجه و الشبكه هتبقى بعد اسبوع كانت هتبقى يوم الجمعه بس زي م احنا عارفين انه سلمى رايحه رحله
تم بحمد الله(مااا أجمل الحلال)♥😊
**
في بيت ساره
تجلس ساره مع عائلتها
الام:مالك يا بت سرحانه في ايه
ساره:بفكر في الفستان اللى هلبسه في خطوبة سلمى
الاب:ايه ده هي سلمى اتخطبت
الام:امتى ده
ساره:لا لا لسه مش اكيد بس في عريس متقدم لها يا رب توافق الفقريه😂على شان البس الفستان اللى نفسي فيه😂
الام:همك على الفستان وخلاص
الاب:ربنا يتمم لها على خير عقباالك يااارب
ساره:ايه يا ابو حمييد عايز تخلص منى بدرى بدري
الام:مش ناويه توافقي على حد بقه عايزه افرح بيكي
ساره:يا ماما يا خبيبتي انا لسه ما لقتش اللى انا عايزاه
الام: ربنا يهديكي
قاطعهم صوت رنين هاتف ساره
سلمى: السلام عليكم
ساره: وعليكم السلام طمنيني فرحيني
سلمى: براحه مالك
ساره: اخلصي يا سلمى ده انا على اعصابي
سلمى: خلاص خلاص اهدي، سردت سلنى كل اللى حصل
ساره بفرحه: لولو لولولو لي😂
سلمى: يا مجنونه بس
ساره: في ايه فرحانه عندك مانع
سلمى: لا هو انا تقدر اتكلم
ساره: ايوه كده اتعدلي😂، يعني الخطوبه بعد م نيجي من الرحله
سلمى: اه ان شاء الله
ساره: حبيبتييييييييي الف الف الف مبرووووووك ربنا يتمم لك على خير يا رب
سلمى:حبيبتي يا ساره عقبااالك يااارب
ساره:ان شاءالله
اغلقت الخط
الام:ايه يا ساره
ساره:سلمى اتخطبت انا فرحانه انا فرحانه😃
الام:بجد والله ربنا يتمم لها على خير يا رب
ساره:ياا رب
في بيت حسام كان يجلس حسام شارد تظهر امامه صورة ساره <br>
العقل:هي دايما في دماغي ليه
القلب:مش عارف يمكن على شان بتفكر تنتقم ازاي
العقل:لا لا في حاجه غريبه
القلب:انت عبيط هو ايه اللى حاجه غريبه بطل هبل
العقل:طب اسأل نفسك كده
القلب:بس بس امشي بعيد
قاطع صراعهم صوت رنين هاتفه
يوسف:حووس
حسام:ايوه بقه😂كده يبقى خير
يوسف:فعلاًخييير لولولولولولي😂
حسام:بس يا أهبل
يوسف:فرحان جدا يا حسام فرحان اوي
حسام:طب احكيلي ايه اللي حصل
يوسف سرد ل حسام الاحداث
حسام:سبحان الله
يوسف:ربنا بيرتب الامور بشكل جميل اوي كنت بحلم دايما بيها فعلا ما فيش حاجه بعيده عن ربنا
(احلم بما شئت ، فالله لا يخذل من آمن به ❤)
حسام:فعلا والله،الف مبروك يا حبيبي
يوسف:الله يبارك فيك يا صاحبي،يوءف بصوت عالى يكاد يخرج من الفون واخيييراااا هتجوووز اللي بحبهااااااا😂♥
حسام:الله يخربيتك يا مجنون انت متخلفيا ابني و دني وجعتني،انا مش عارف البت هتستحمل طفل ازاي الله يكون في عونها😂😂
يوسف:يلا ياد انت سلام دايما كده سادد نفسي😂
حسام:سلام،اه صح
يوسف:نعم يا بوز الاخص😂
حسام:لم نفسك ياض،مش على شان خطبت هتكبر عليا لا يا حبيبي
يوسف بخوف:بهزر معاك،عايز ايه
حسام:الخطوبه امتى
يوسف:بعد اسبوعين
حسام:اشمعنى
يوسف:على شان طالعه رحله في الجامعه هتقعد اسبوع ولما تيجي هنجيب الشبكه ان شاءالله
حسام:ااه هي طالعه الرحل،اكيد ساره طالعه صح ــــــ
صمت حسام فجأه بعد أن أدرك ما قاله
يوسف:مين ساره دي
حسام:ساره مين
يوسف:انت هتستهبل هي مين دي
حسام:سلام يا يوسف
اغلق حسام الهاتف وهو يفكر،هو انا ليه قولت كده ليييه
في بيت ساره
الام:مش هتنامي يا حبيبتي الوقت اتأخر على شان الجامعه
ساره:اه يا ماما هنام دلوقتي
الام:عايزه حاجه
ساره:لا يا حبيبتي تصبحي على خير
خرجت الام من الغرفه
تجلس ساره وتفكر
هو انا ليه كل شويه افكر فيه هو ليه كل شويه في بالي يا ربي انا تعبت....
نامت ساره
صدع اذان الفجر استيقظ كل من ابطالنا لاداء صلاته
يوسف و سلمى يدعون لبعضهم
حسام وساره يدعون معرفة الشئ الذين يحسونه اتجاه بعض ولماذا كل منهم يفكر في الاخر
في صباح يوم جديد
استيقظت ساره كعادتها بعد عناء من امها وارتدت ملابسها😂
الام: يا رب امتى البت ده تعقل كده وتبطل تغلبني يااا رب
ساره: انا بغلبك يا سوسو ماشي يا سوسو
الام:يلا كلى على شان ما تتأخريش
فطرت ساره و خرجت من المنزل
استيقظ حسام كعادته و لعب رياضه و فطر و لبس و خرج من المنزل بإتجاه الجامعه
استيقظت سلمى بعد يوم طويل من الفرحه و السعاده و فطرت وخرجت من المنزل
وهكذا ايضا استيقظ يوسف بعد احلام سعيدة و لبس وفطر وخرج من المنزل ولكن كغير عادته بإتجاه الجامعه ليس الشركه
رجل1:ايه الاخبار
رجل2:عرفت انه هي رايحه رحله هي و دفعتها
رجل1:وناوي تعمل اللي في بالك
رجل1:اه طبعا
رجل2:اشطااا
وضحك الاثنين معا ضحكه مقرفه .. يتبع الفصل 20 اضغط هنا