رواية احببت طالبتي الفصل العشرون 20 بقلم منة رجب
رواية أحببت طالبتي الفصل البارت العشرين 20
في الجامعه
وصلت ساره وقابلت سلمى في مكانهم المعتاد
ساره تحتضن سلمى بشده:كلبوبتي كبرتي و بقيتي عروسه الف الف الف مبروووك
سلمى:حبيبتي الله يباركفيكييا قمري عقبالك يا رب يا حبيبتي
ساره:بس الاقي ابن الحلال بس
سلمى:ساره هو ايه المواصفات اللى انتي عايزاه بالظبط
ساره:ليه السؤال ده
سلمى:عادي يا بنتي انتي عارفه فضولي
ساره:بصي يا بنتي انا عايزه واحد يغض بصره دايما ويتقي الله في بنات الناس عايزه واحد يخليني مطمنه دايما عايزه
واحد ائتمنه على نفسي عايزاه يحبني و يحترمني عايزه واحد يكون بيدور على واحده تكمله و يكملها😊اهم حاجه عندي يكون عارف ربنا كويس اوي و يعمل بكتاب الله و سنن رسوله😊♥عليه افضل الصلاة والسلام♥♥ اما بالنسبنه للامور الماديه ده في اخر حساباتي
سلمى:الله يا ساره ربنا يكرمك بيه يا رب
ساره:يا رب يا حبيبتي
سلمى:طب يلا ندخل على شان ما نتهزأش
ساره:يلا
دخلوا المحاضره
و عدت على خير😊👌
خرجوا من المحاضره
ساره:احنا هندفع الفلوس فين
سلمى:يلا نسأل
سألت سلمى وساره و ذهبا للدفع
بعد الدفع
ساره:انا مبسووطه جدداااا
سلمى:وانا كمان
ساره:يلا بقه هروح انا على شان اجهز هدومي وحاجتي
سلمى:وانا كمانيلا باي اشوفك بكره
ساره:في رعاية الله♥
كل واحد رجع بيته
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حسام رجع بيته ايضا
حسام غير هدومه و صلى فرضه و قرأ ورده من كتاب الله
جلس حسام واتصل بيوسف
يوسف:حاجه غريبه
حسام:بطل رخامه
يوسف:انا مش متعود انك ترن عليا ف استغربت
حسام:خلاص اخرس،بقولك وراك حاجه بكره
يوسف:لا بكره اجازه ان شاءالله
حسام:طب هتيجي معايا بكره
يوسف:فين
حسام:طالعين رحله في الجامعه و المدير قالى اني اكون المسؤل عن الطلاب لاني انا الوحيد اللي قد المسؤليه
يوسف:نفسي والله بص هشوف الشغل وكده و هرد عليك
حسام:ماشي ما تتأخرش
يوسف:ماشي سلام
اغلق حسام الهاتف
و اغمض عينه على شان يرتاح
وحد صورة هذه الفتاه التى لا يعلم لماذا هي بباله دائماً
حسام:يااربي ليه ظايما شايفها قدامي ليه دايما في بالي لييه
(مش هتاخد أكتر من نصيبك مهما حاولت تكون ذكى مفيش أصدق من القدر القدر أكبر مني ومنك ومن أى ذكاء بشرى حلمك ممكن يتأخر ، هدفك ممكن يضيع أشياء مش على البال ولا فى النية ممكن تحصل أنت عايش فى دائرة كاملة غير مسؤول فيها إلا على ضلع واحد ، ضلع يُمثل أفعالك فى الحياة وحتى اجتهادك مش كفاية لأجل النتيجة فى النهاية لازم تتمنى توفيق ربنا ومش هتاخد أكتر من المكتوب😊)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رجعت ساره بيتها
الام:ايه يا حبيبتي مسافره بكرهان شاء الله
ساره:اه ان شاءالله مبسوطه اووويييي
الام:طب اهدي على شان ما تتجننيش
ساره:يلا باي يا اوختشي على شان اجهز حاجتي
الام:ربنا يهديكي يا بنتي و تعقلي يا رب
ساره وهي داخله على غرفتها:سمعتك يا سوسو
دخلت ساره غرفتها و غيرت ملابسها و صلت فرضها و قرأت وردها من كتاب الله
قامت ساره و جهزت شنطة هدومها و خلصت وكل شويه حسام يجي في بالها ساره بدأ يدق قلبها بسرعه كل ما بتشوفه او بيجي في بالها
ساره:يا رب قولي ايه اللى بيحصل معايا ده يا رب
خلصت ساره تفكير
و افتكرت سلمى الصبح لما سألتها عن مواصفات الشخص اللى هي عايزاه اخرجت دفترها و كتبت فيه
(لا أعلم من انت الى الان و لكنى اثق في اختيار ربي لي سأنتظر الى ان تأتي يا من تكون من نصيبي وعد بيني وبين ربي ان احافظ عليك واصونك واتقي ربنا فيك اوعدك اني مش هخليك تزعل منى ابداا سوف افعل كل شئ يرضي الله هذا وعد بيني وبين ربي)
اغلقت دفترها
وخرجت من الغرفه
الام:ايه يا حبيبتي خلصتي حاجتك
ساره:اه خلصت
الام:خلى بالك من نفسك سامعه
ساره:ما تخافيش يا سوسو
الام:ربنا يستر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في بيت حسام
فون حسام بيرن
يوسف:السلام عليكم
حسام:وعليكمالسلام
يوسف:اي نمت
حسام:لا
يوسف:انا جاي معاك ان شاءالله
حسام:ماشي يا صاحبي،قولت ل خطيبتك
يوسف:لا هخليها مفاجأه
حسام:ايوه بقه😂
يوسف:بس يا واد ما تكسفنيش😂
حسام:طب يلا سلام اشوفك بكره ان شاءالله الساعه 9 و نص تكون في الجامعه<br>
يوسف:ماشي يا حوس،سلام
اغلق كل منهم الخط
رجل1:ها ايه
رجل2:كله تمام بكره هتروح
رجل1:وانت هتروح امتى
رجل2:بكره يا حبيبي
رجل1:اشطاااا
ضحك الاثنين معا
😠
جاء المساء
و نام كل من ابطالنا
صدع اذان الفجراستيقظ ابطالنا لاداء الصلاه😊
جاء الصباح
طبعا ساره المجنونه😂فرحانه اوي اوي
دخلت الام
الام:مش مصدقه عيني اوعي تقولي انك عقلتي😂😂
ساره بعصبيه طفوليه:في ايه يا سوسو
الام: لا بس مستغربه شويه
ساره: لا يا اوختشي ما تستغربيش انتي طبعا عارفه اني فرحانه جدا انا اصلا ما نمتش من كتر الفرحه😂😂
الام: ماشي يا مجنونه، بس هتوحشيني اوي الاسبوع ده
ساره تحتضن امها: انتي كمان والله بابا فين
الام: بره مل رضيش يجي قال يمكن بتغيري هدومك والا حاجه
ساره: طب يلا هطلع اشوفه
خدت ساره حاجتها و هرجت من الغرفه
ساره: ابو حميييد
الاب: ايه يا ساره ماشيه دلوقت
ساره: اه يا حبيبي
الاب: تروحي و تيجي بالسلامه
ساره: هتوحشني والله
الاب: انتي كمان والله هتوحشينا مووووووت
ساره: انا ماشيه
الاب: مع السلامه
ساره: بقولك ماشيه
الاب بخبث: م تمشي😂
ساره:خلص بقه
الاب:خدي يا اختي (فلوس)
ساره:ايوه كده😂
الاب:يلا يا غلباويه
ساره:ده انا حتى طيبه وكيوت
الام:كيووت ااه م اهو باين😂
ساره كانت لسه هتتكلم قاطعهم صوت رنين هاتف ساره
ساره:السلام عليكم
سلمى:وعليكم السلام،ايه طلعتي من البيت
ساره:انا طالعه اهو
سلمى:ماشي ما تتأخريش
ساره:ماشي يلا سلام
اغلقت ساره الهاتف
ودعت عائلتها و خرجت
استيقظ حسام و اخذ أشيائه و خرج من المنزل بإتجاه الجامعه
وصل الجامعه
طالبه:ازيك يا دكتور
حسام:نعم
طالبه:مالك يا دكتور ناشف كده ليه
حسام:ده طريقتي ابعدي من طريقي و سابها و مشي
طالبه:ماشي ي حوس ده احنا حتى طالعين رحله و هظبطك و هتبقى ليا ليا انا و بس.. يتبع الفصل 21 أضغط هنا