رواية اسيل واللورد بقلم الأمبراطورة نور الشمس الحلقة السادسة والعشرون 26
اسيل واللورد 26 الحلقة السادس والعشرون
مازلنا فى مصر
في قصر العمري
مايسا : اه يا جاسم مش ناوي تفرحنا بيكجاسم : هو انا يعني لقيت واحدة وقولت لاملك : خلاص انا هسال في الناديمايسا : ايه رايك يا موكا فى بنت مدام شهد ملك بابتسامة : اه صح اذاي غابت عني ده يوسف : حلوة مايسا : قمر 14 جمال و أخلاق و أدب و تعليم و سيدة أعمال جامدةعامر : سيدة أعمال تقصدي مينملك : شهندا النجار
جاسم : لاااااااا كله الا ديه عامر بضحك : تصدق هى ديه اللى تنفع معاك مايسا : هو انتم عرفنها يوسف بضحك : ديه بنت بميت راجل مسكت شركات أبوها ورجعت وقفتها على رجليها بعد مكنا متوقعين انها هتتباع بس جامدهجاسم بغرور : وانا جاسم العمري حوت السوق ملك : أيوة يعني نعمل ايه نكلم امها جاسم بغرور : لا انا هتصرف عامر : عملت ايه فى الصفقة الجديدة جاسم : تمام بس حراقة جدا وناس كتير داخله بتقلها واحنا كمان هننزل بكل حاجة يوسف : تمام ربنا ييسر الحال جاسم بغرور : متقلقش انا هدفع لواحد مبلغ وحنا هنخدها بشياكة
***
في احدي المؤسسات الاوروبية
الشاب : أخبار الصفقة ايهالسكرتيرة : كله تمام يا فندم الشاب : كام شركة مقدمةالسكرتيرة : حوالي 5 شركات فى دبي و كمان فى حوالي 3 شركات فى الشارقة الشاب : تمام جهزي كل حاجة علشان نسافر دبيالسكرتيرة : تمام يا فندم
غادرت السكرتيرة و تركت الشاب يفكر في تنميه الشركة فى الإمارات و دول الخليج العربي
***
عودة لأمريكا
***
في قصر السيوفي
كان الجميع يجلس على السفرة وكان عثمان يحمل سيف و روان بين احضانة ويلعب معهم
مايا : انا مخنوقةأسيل بضحك : ومين سمعك يا اختيادم : الهوانم تامر واحنا ننفذ أسيل : اسدي انت وعدتني نسافر المزرعةمايا : اه ونبي بقالنا كتير مسفرناش المزرعةسادن : خلاص ادونا اسبوع نخلص الشغل ونروحأسيل : اسبوع لا طبعا انت قبل كده قولت ومعملتش حاجة سادن : اسبوع ونسافر مايا بزعل : لا بقي يبقي مش هنسافر أسيل بجدية : لا هنسافر وقبل المعاد كمان سادن بستغراب : تقصدي ايهأسيل بثقة : هتشوف اسدي هتشوف
***
سادن بريبة : انا مش متفائل بصراحة
مر الوقت وغادر سادن و ادم و عثمان الى الشركة وقامت اسيل بتغير ملابسها واخذت سيف وشنطة ملابسه ونزلت واخذت مايا وابنتها واحدي الخدم الموثقين وتوجهو الى الشركة
***
في الشركة
حمل لوسيفير سيف بين احضانة و أيضا حمل مارك روان بين احضانة
نزلت البنات بقوة و غرور وتوجهو الى الشركة ودخلو مكتب سادن الذي فؤجي بوجودهم
توجهت أسيل وجلست مكان سادن وطلبت السكرتيرة
السكرتيرة : تحت امرك مدام أسيلأسيل بجدية : عوزة كل الشغل المتأخر واللى المفروض نشتغل في الفترة الجاية السكرتيرة : تحت امرك يا فندم
غادرت السكرتيرة واحضرت الشغل المتأخر واحضرته الى أسيل
جلست أسيل تعمل بجد و تتناقش مع سادن و ادم و مايا فى جميع الأعمال وبالفعل استطاعت أسيل إنهاء أعمال كثيرة ونبهر سادن و عثمان بعقلها و ذكائها
أسيل بجدية : كده خلصنا حاجات كتير ادم بتعب : اقولك على حاجة انتى طلعتي أسوء من سادن سادن : ليه يا واطي يعني انا مش عدلادم بتعب : يا راجل انت كل حياتك شغل وما شاء الله طلعت مراتك أفظع منكأسيل بابتسامة : ههههههه على فكرة ادم لسه مشتغلتش بجدادم بصدمة : نعم يا روحي كل ده ومشتغلتيش بجدأسيل بجدية : طبعا انا كل يوم كنت بصحي الساعة 4 الفجر اصلي ونزل المطعم اشتغل لغاية الساعة 1 او 2 بعد نص الليل بفضل واقفة على رجلي وبين الناس وساعات كتير كنت بقضي طول اليوم فى المطبخ اعمل اكل وبس انا مش ادلعت اللي لما اتجوزت سادن بس عثمان بحنان : خلاص كفاية كده شغل يالا يا ولاد نروح علشان متتعبوش أسيل : تمام يالا سادن بحنان : بصراحة لوسيفير مهتم بسيف جدا أسيل بابتسامة : ربنا يخليه ليا من صغري وهو مهتم بيا ادم : يالا يا جماعة
خرجو وجدو لوسيفير ينام و يضع سيف على صدره وينام بهدوء فتوجهت اسيل له وصحته
أسيل بهدوء : لوسي لوسي لوسيفير بسرعة : أميرتيأسيل بسرعة : حاسب سيفلوسيفير بحنان : متخفيش المهم أميرتي خلصتي الشغل سادن : أيوة خلاص يالا هات سيفلوسيفير برفع حاجب : انت ابوه بالاسم بس انا اللي هربي ابني وابن بنتيأسيل : طيب براحتكم بقي عيشو مع بعض
حمل لوسيفير الجاكت وغطي سيف ونزل الى العربية وترك سادن في ذهول و أسيل تضحك عليهم
***
سادن بجدية : طيب انا عاوز ابن ليا سيف وتصادر وانا عاوز واحد أسيل بابتسامة : هههههههه لسه بدري يا سينو يعني سنة او سنتين لما أفكر أجيب بيبي سادن بخبث : استريحي شوية علشان جسمك وبعد كده نتكلم ونحدد بس بإذن الله ننزل بتؤام المرة الجايةأسيل بصدمة : تؤام حرام عليك سادن بعشق : يالا جنتي الموظفين مشيو حتي جدو و ادم مشيو وبصراحة الشيطان شاطر و بياكل فى دماغي وانتى ذي العسل كده
جريت أسيل إلى الأسفل وضحكات سادن تطاردها وركبو العربية وتوجهو الي القصر
****
مر باقي الاسبوع واستطاعت أسيل بمساعدة الكل تخليص العمل المتراكم
تجهز الجميع للسفر الى المزرعة لقضاء اسبوع بين الخضرة و الطبيعة الخلابة الساحرة
دفع جاسم مبلغ من المال لاحدي الأشخاص حتي ينهي الصفقة
عاشت أسيل أجمل اسبوع بين أحضان زوجها وهو يدللها و يعتني بها
اما مايا فزداد دلعها على ادم الذي عشقها أكثر فأكثر
دفعت شركة العمري مبلغ كبير جدا لدرجة أنهم اخذو قرض من البنك بضمان املاكهم
كانت أسيل تسعد الجد عثمان وتغلبه كثيرا فى لعبة الشطرنج
مر الاسبوع سريعا وعادو الى القصر لمباشرة أعمالهم من جديد ولكن لم يمنعو أنفسهم من الاستمتاع بحياتهم براحة و سعادة
خطب الفريدو ماري واسعدها كثيرا
***
بعد مرور شهر
كان الجميع مجتمع في قصر السيوفي بعد أن جهزت أسيل جميع المأكولات و العصائر وكان سادن قد عزم عائلة دادريو و الفريدو و ماري
جلست يضحكو ويتسامرو ولكن قطع صفو جلستهم صوت رنين هاتف أسيل وكان أحمد وقامت و وقفت بعيد
أسيل بفرحة : عمو أحمد وحشتنياحمد بحنان : وانتى كمان يا قلبي وحشتينياسيل بفرحة : اخبارك ايه و ذي انطي سما وادم و سلمياحمد بحنان : كلنا كويسين الحمد لله بس عوز اقولك علي موضوع مهمأسيل : اتفضل يا عمو خيراحمد : بصي يا أسيل شركات جدك ماجد و جاسم والباقي أسيل بستغراب : مش فاهمة عمو احمد : الجماعة هنا دخلو صفقة كبيرة و طلعت مضروبة وكل حاجة هضيع أسيل : يعنياحمد : البهوات اخدو قرضت بضمان الشركات و القصر وكل ممتلكاتهمأسيل بغضب : هما حمير اذاي كده احمد : المصيبة ان كل حاجة هتتباع بميزان علني أسيل بغضب : يستحيل يستحيل أضيع كل حاجة احمد : هتعملي ايه أسيل أسيل : تعرف تجيب كل حاجة عن الموضوع ده وحاول مع البنك تأجيل المزاد احمد : تمام جدا هلم كل حاجة وهبعت ليكي كل حاجة على الاميل في حاجة كمانأسيل : في ايه عمواحمد : حاتم تعب و دخل المستشفي فى ذبحة صدرية أسيل : تماماحمد : سامحي أسيل أسيل : تمام عمو سلاماحمد : سلام يا قلبي
***
أغلقت أسيل الهاتف وعادت الى الباقي وجلست بجوار سادن وسكتت فستغرب الجميع
جورج : أميرتي مالك أسيل : لا رد ماكس : أميرتي فيكي ايهأسيل : لا ردسادن بحنان : جنتي مالك وهزهاأسيل : هااااا ماكس : فيكي ايه أميرتي الفريدو : عمي احمد قالك ايه طفلتيأسيل بتنهيدة : عمو أحمد قالي
حكت أسيل كل شي حكاه احمد لها
سادن بهدوء : هتعملي ايه أسيل : ولا حاجة هستني عمو أحمد هيبعت ليا كل حاجة سادن بهدوء : طيب وحاتم بيه مش هتشفيهأسيل : معرفش حد بالاسم ده عثمان : أسيل ده ابوكي مهما كان انا عارف انه غلطان بس لازم تسمحي حرري حزنك و دخلي السعادة لقلبك أسيل بابتسامة حزينة : أنسي حزن و كسرة و ذل 22 سنة أنسي دموعي ووحدتي أنسي اشتياقي ليه أنسي انت جدو انا وعدت جدو ماجد الله يرحمه اني مش هرجع مصر تاني اللي يوم موتي جورج : طيب هتسعديهم اذايأسيل بهدوء : هبعت المبلغ المطلوب لعمو أحمد وهو يتصرفسادن بهدوء : اللي في الخير يقدمه رب العبادالفريدو : تقصد ايه يا اسديسادن بابتسامة : ولا حاجة جنتي
مر باقي اليوم و ارسل احمد جميع الأوراق الخاصة بالعائلة
***
أصبحت عائلة العمري على مشارف الإفلاس
سافر البوص الى دبي لمناقشة الصفقة
علمت أسيل ان المبلغ يقدر ب 50 مليون دولار
علم سادن بتعب حاتم يشدت وفؤجي باتصال من شيري تطلب منه إحضار أسيل له
رتب سادن كل شي حتي يسافر الى مصر وسياخذ أسيل معه بالغصب
علم ماكس بسفر أسيل و سادن الى مصر فأرسل مجموعة حرس للحماية
ارسل الفريدو مجموعة حرس لحماية أسيل في مصر
علم البوص بما حدث فى مصر والنصب الذي حدث باسم شركته فغادر دبي و توجه إلى مصر
أتفق سادن مع احمد و ادم على انتظارهم فى مصر
أخبر سادن الجد عثمان بأنه سيذهب إلى مصر وسياخذ أسيل معه دون أخبارها
في الطائرة
أسيل : انا عوزة اعرف هنسافر فينسادن بحنان : هنسافر يومين و نبعد عن الكل أسيل : طيبسادن بحزن مصطنع : يعني مش عوزاه نقضي يومين مع بعضأسيل بعشق وهي تجلس على قدمة : انا عوزة افضل فى حضنك العمرك كله انا بعشقك اسديسادن بعشق : واسدك بيعشق أسيل بستغراب : بس ليه الفريدو و ماكس بعتين حرس سادن بهدوء : عادي أنسي اشطا أسيل بابتسامة : اشطا يا اسدي سادن بغيظ : هو الصعلوق ده جي معانا ليهأسيل بصدمة : سادن سيف لسه بيرضع و كمان صغنن لازم يفضل فى حضني سادن بغيظ : انا بس اللي افضل فى حضنك الصعلوق ده ارميه أسيل : طيب انا هاخد ابني وانت عيش مع نفسك
تستمر القصة أدناه
قامت أسيل وجاءت لتجلس ولكن أسرع سادن وسحبها وجعلها تجلس بين احضانه واقفل الحزام عليهم
استقرت الطائرة في المطار ونزل سادن وهو يحمل سيف ويمسك أسيل
فؤجات أسيل بوجود احمد و ادم فستغربت كيف اتو الى هنا ولكن وقع نظرها على كلمة شلت حركتها
مطار القاهرة الدولي
اخذت أسيل تنظر إلي اليافته التى تحمل اسم المطار و تنظر لهم وسحبت اديها من سادن
أسيل : انا فين سادن سادن بهدوء : في مصر جنتيأسيل برعب : عوزة ارجع بيتي سادن سادن بحنان : جنتي إحنا هنفضل هنا شوية أسيل برعب : لااااااااا انا عوزة ارجع امريكا سادن بجدية : مفيش رجوع هنفضل هناأسيل : لا لوسيفير جهز الطيارة هنرجع أمريكا سادن بهدوء : للاسف الشديد محدش هيسمع كلامك ودلوقتي هنمشي ونروح البيتأسيل بخوف : اعمل حسابك أي حاجة هتحصل انت اللي هتتحمل النتيجة ابنيسادن : جنتيأسيل بجدية : ابني
اخذت أسيل ابنها وغادرت ولم تسلم على احمد و لا ادم
ادم بضحك : هتشوف أيام عنب سادن : اخرس ويالاادم : من بعدك يا كبير
توجه أسطول كبير من السيارات الى البنك
***
في البنك
وصلت أسيل الى البنك ودخلت وخلفها الجميع
مدير البنك : اهلا وسهلا أسيل هانماسيل : اهلا بيك يا فندممدير البنك : اتفضلي يا فندمأسيل : عوزة اعرف كل التعاملات مدير البنك : أحمد بيه مفهمني كل حاجة وانا جهزت ذي محضرتك امرتي اسيل : تمام ممكن لو مخلصين الورق نخلص كل حاجة مدير البنك : الاول لازم تشربي حاجة اسيل : معلش خليفها مرة تانية حضرتك شايف البيبي مدير البنك : تحت امرك
وانهت اسيل كل شي من تعاملات ماليه وتم تقسيط المبلغ او بمعني اصح جدوله المبلغ وشكرت المدير وغادرت
وبعد ذلك توجهو الي قصر العمري
القصر العمري
ودخلو ونزل الحرس بسرعة كبيرة لتأمين أسيل و ابنها و سادن
نظرت أسيل لسادن نظره لم يفهمها وفضلت تأخذ نفسها بسرعة شديدة
سادن بخوف : مالك جنتيأسيل : اسمي أسيل مش جنتة حد وخصوصا انت سادن بهدوء : جنتي اناأسيل بسخرية : اهلا و سهلا بيك فى قصر الجحيم لورد سادن بثقة : وعد مني انا اسدك محدش هيعمل حاجة أسيل بسخرية عالية : هنشوف اسدي احمد بضحكة مكتومة : اتفضلو يا جماعةأسيل بابتسامة دلع : دايما الداخلة عندك اسدي سادن بغيظ : ربنا يستر
تستمر القصة أدناه
دخل الجميع إلى القصر وكان الجميع يقف وبعض الناس وشخص يعرض القصر في المزاد
اسيل بعظمة و قوة : اوقف المزاد مدير المزاد : مين حضرتك اسيل بعظمة و قوة : انا أسيل العمري الاميرة الساحرة
دخل شخص و عتذر من الجميع واعلمهم بأن القصر عاد ملكيتة إلى عائلة العمري فغادر الجميع
جلست اسيل بعظمة و قوة ووقار وجلس بجوارها سادن والحرس خلفهم
امر جاك الحرس بسرعة تأمين القصر
عامر : ممكن افهم في ايهأسيل : ولا حاجة عامر بيه مايسا : اذاي القصر رجع لينااسيل بتوضيح : القصر فعلا رجع لعيلة العمري بس ملكي انا ملك اسيل مليكة جاسم مصطفى العمري يوسف : يعني ايه القصر بقي ملكأسيل : يعني انا سددت المبلغ وكل حاجة بقت ملكي يوسف بيه جاسم بغضب : نعم يا روح امكأسيل ببرود : صحتك يا جسورة لسه عوزينكجاسم بعصبية : اطلعي برا القصرأسيل بضحكة رنانة : هههههههههههههه ضحكتني يا جسورة والله برا فين وبردح : فوق يا روح امك القصر و الشركات بقوي ملكي يعني انا ممكن ارميكم برا ذي الشحاتين عامر بعصبية : جاسم اخرس وانتي أسيل المبلغ اللي دفعتيه هتخديهأسيل ببرود : تمام جدا بس الضعف يوسف بستغراب : الضعف يعني ايهأسيل : يعني انا دفعت 50 مليون دولار وانتم هتدفعو 100 مليون دولار فهمتجاسم بغضب : لاااااااااا انتي مجنونة ولا هبلةأسيل ببرود : لوسيفيرلوسيفير : نعم أميرتيأسيل : ابعت الخدم يجهزو الجناح اللي طلبتهلوسيفير : تمام مايسا : جناح ايه دهاسيل ببرود : جناح جد ابويا ماجد العمريمايسا بصراخ : على جستي لو دخلتي الجناحسادن ببرود : لا هنخشه ملك بسخرية : الاوضة السودة بتاعتك لسه موجودة اسيل بابتسامة : خليهالك يا مدام ملك لوسيفير : أميرتي الجناح بيجهز اسيل : تمام فى حاجة جاك : أميرتي سيف جعاناسيل بابتسامة حب : تمام عمو هاته
حملته اسيل بحنان واخذت تقبله بحب وعشق ونسيت الجميع ولكن لم يغيب عنها غيظ سادن منه وبعد فترة جاء لوسيفير وأخبرها بان الجناح جاهز وفي استقبالها
صعدت اسيل وهي تمسك اسد سادن بعد ان حمل لوسيفير سيف بين أحضانة حاولت مايسا إيقاف اسيل ولكن اخرسها عامر
***
في جناح ماجد
دخلت اسيل الي الجناح واخذت تنظر له بشتياق وفرحة و سعادة
وقفت اسيل تشرح لسادن كل مكان فى الجناح وبعد شوية دخل لوسيفير واعطاها سيف فأخذته ورضعته وبدلت ملابسه ودخلت الى الحمام واخذت دش بارد وخرجت وجدت سادن يجلس بغيظ وعندما وجدها أمامه بشعرها المبلول فتوجه لها وحملها ووضعها على السرير بعنف
سادن بغيظ : كام مرة اقولك متبوسيش الصعلوق دهاسيل بدلع : خلاص ابوسك انتسادن بحب : وانا بعشقك يا جنتياسيل بدلع : ابعد يا اسديسادن بعشق : ليه يا جنتي اسيل بابتسامة : مش هينفع يا روحي كمان انا تعبانة و عوزة انام سادن بغيظ : نامي يا ختي اسيل بنوم : نيمني فى حضنك اسديسادن بحنان : تعالي يا عمري
اخذها سادن بين أحضانة ونامو فى سبات عميق وكان الحرس يحرس الجناح من الخارج
يتبع.. الفصل 27 اضغط هنا