Ads by Google X

رواية العريس يصل غداً الفصل الخامس

الصفحة الرئيسية

   رواية العريس يصل غداً الفصل الخامس بقلم نهلة زغلول

رواية العريس يصل غداً كاملة

رواية العريس يصل غداً الفصل الخامس 

زين بقيتي كويسة 
فيروز بقيت كويسة انا حروح علي المطبخ 
زين قولتلك انتي مكانك هنا جنبي ومسك يديها نظرت له بتحدي ودقات قلب عالية عمري ماحكون جنبك 
زين امال ده بينبض ليه لما بتكلميني لما ببصلك بتدوري وشك ليه بعيد عني خايفة تضعفي ادامي خايفة تحبيني 
فيروز عمري ماححبك ولا حبقي ليك 
زين عمرك ماحتحبي غيري ولا حتبقي لغيري 
فيروز انت بتحلم انا اموت ولا انك تقربلي تاني انا بكرهك بقرف منك قولتلك نفسك بكره
زين لازم اتاكد بنفسي اقترب منها هامسا كدابة انتي بتحبيني وضعيفة ادامي وانا كمان بحبك وكل ده كذب احنا بنحب بعض وبنضحك علي بعض نظروا لبعض نظرات قاسية و تبادلوا القبلات بين كره وانتقامه وبين عشقه لها تعمق اكثر في قبلاته ضغط علي شفاهها أكثر فصل قبلاته كلماته عمري ماحبيت غيرك 
فيروز بخبث وهي تلهث عارفة مسك وجهها قبل كل انشا في ازالت عنه قميصه وضعت يديها علي صدره بضعف 
زين بحبك وعمري ماحبيت غيرك 
فيروز ومراتك 
زين انسيها خالص 
فيروز وجوازنا 
زين لازم الناس كلها تعرفه 
فيروز واللي في البيت حيعاملوني ازاي 
زين حتبقي طبعا ست البيت 
فيروز طلق منيرة 
زين ايه 
فيروز طلق منيرة 
زين اعتبري حصل وقبلها ابتعدت عنه مش حيحصل غير لما تطلق منيرة واتجهت الي الخارج 
زين اوووف 
خرجت وقلبها ويخفق من قربه ومن لمساته اصبحت مغرمه به متيمه به اهدي اهدي لسه مخدتيش حقك منهم كلهم 
بعد عدة ايام تركها بين شوقها اليه وعشقها له اغمضت عينيها تفتقده تعشقه تذكرت لمساته بكت علي حالها وحشتني اوي 
منيرة سرحانة في ايه بيقولك زين بيه هاتي القهوة 
فيروز حاضر يامنيرة هانم بعد ان قامت بإعداد القهوة اتت بها اليه القهوة يازين بيه 
زين حطيها عندك تعالي يامنيرة ااعدي جنبي اراد اثارة غيرتها نظرت بعينيها حتي تستوعب الموقف 
زين واقفة ليه روحي المطبخ 
هزت فيروز رأسها حاضر يازين بيه واتجهت الي المطبخ وضعت الصينية علي المنضدة 
رفع حاجبيه عاليا كعلامة انتصار عليها روحي يامنيرة شوفي وراكي ايه مش كنتي خارجة 
منيرة عندك حق نسيت صحيح مشواري حبيبي حاخد منك مبلغ صغير عشان البيوتي سنتر اللي قولتلك عليه 
زين خلي المحاسب يسحب من البنك 
منيرة حبيبي وقبلت وجنتيه بعد ان راي تلك التي تراقبه من بعيد حب أن يلاعبها 
زين وحشتيني اوي يامنيرة وقبل شفاهها ونظراته علي فيروز التي تموت من بعده عنها أسقطت بعض الدموع أمام عينيه وكأنها تلومه تعاتبه علي بعده وعشقها واشتياقها له وقفت بعيدا عنهما 
منيرة كنت وحشاك اوي كده 
زين يلا عشان حتتاخري 
منيرة حاضر حتوحشني اوي 
زين وانتي كمان يامنيرة 
زين وانتي كمان 
خرجت منيرة من المنزل أجرت مكالمة تليفونية انا جاية اهو حجيبلك المبلغ معايا 
زين فيروز تعالي عايزك وجلس علي الأريكة 
خرجت فيروز من المطبخ اتجهت إليه خير يازين بيه 
زين انتي قولتي بتتكلمي لغات مش كده ده غير انك خريجه هندسة هزت رأسها ايوة 
زين عايزك تترجمي الجواب ده من صديقه ليا حتوصل النهاردة نظرت له بصدمة من كلماته عينيها كانت تساله وشفاهه كانت تجيب انتي كويسة يافيروز 
زين انا تمام يازين بيه 
زين مش باين انك كويسة ووضع انامله علي جبهتها مش سخنة يعني ازالت يديه من جبهتها مسك يديها مالك ببترعشي ليه عشان مسكت ايديك امال لو قربتلك حتعملي ايه 
فيروز ابدا يازين بيه انا تمام ابعد انت بس وانا حبقي بخير 
زين كنتي بتعملي ايه من شوية عمالة بتتفرجي عليا انا ومنيرة ليه ها ليه غيرانة عليا 
فيروز انت بتقول ايه 
زين عارفة عقابك ايه يافيروز حسيبك كده بنارك تاكلك حتشوفيها كل يوم في حضني وحموتك بالبطئ من الغيرة 
فيروز بدموع عن اذنك 
زين ايه كلامي زعلك للدرجادي 
فيروز انا بكرهك بكرهك لم يدعها تكمل كلماتها الغبية قبل شفاهها التي تثيره فصل قبلته كلماته روحي من قدامي مش عايزة اشوفك 
فيروز انت مش بني آدم 
زين انا ايه ها ايه انا اقولك انا اللي حتعيشي معاه طول عمرك حتكملي معاه 
فيروز انا اموت ولا اني اعيش معاك 
زين حتروحي فين حترجعي لاهلك اللي باعوكي ليا بسبب الفلوس 
فيروز كفاية اهانة بقي كفاية انت ايه حيوان
اقترب منها عدة خطوات قولتي ايه 
فيروز بخوف مقولتش 
زين خايفة ليه قربي 
فيروز ابعد انت عني اقترب منها وحملها الي غرفته 
فيروز نزلني زين بيه 
زين هشش لما نشوف عقابك الاول بعدها انزلك 

منيرة وحشتني اوي يامصطفي 
مصطفي وانتي كمان ادخلي 
منيرة حد عندك 
مصطفي ابدا هو انا اقدر بردو اخون القمر ده 
منيرة انا ضحيت كتير عشانك يامصطفي ياريت تكون قد الثقة وايه مالك حتموت علي فيروز كده ليه انا قولت تبعدها عنه بس شكلك حتموت عليها 
مصطفي عينيا دي مبتشوفش غيرك 
منيرة متأكدة ياحبيبي جبتلك المبلغ اللي اتفقنا عليه عشان العيادة 
مصطفي هو ده الكلام هاتيهم بقي 

فاطمة قولتلك انسي انك ليكي اخت فيروز احنا مصدقنا نحلص منها هي مش بنتي بنت مرات ابوكي بنت سعاد الدالي و رؤوف الدالي كانوا ولاد عم لما أهلها ماتوا جابها عشلن اربيها وعملت كده بس 
ناهد بتكرهيها بردو ولما صدقتي خلصتي منها بعتوها لزين المنشاوي علي اساس انها بنت عمه انتوا ايه حرام عليكم 

فيروز افتح الاوضة يازين بيه 
زين انا قولت مش حتطلعي من الاوضة الا باذن مني خلع عنه قميصه 
فيروز انت حتعمل ايه 
زين ايه حاخد حقي الشرعي اللي انتي حرماني منه .....
google-playkhamsatmostaqltradent