رواية الحب مشكلة الفصل الثالث 3 بقلم كوكي عاشور عبر دليل الروايات (deliil.com)
رواية الحب مشكلة الفصل الثالث
في الكافية
فهد: مستحيل أنتي جيت مصر أمتها وحسني اوووى
البنت: فهد أنت للي وحسني اووووى
يوسف: فريدة موجودة فمصر أهلا
استوعب: فريدة بنت مطلعه جدا بنت أكبر رجل العالم فمصر وبتحب فهد وفهد بيتسلها ويوسف مش بيحبها جدا وع طول بيخانقو مع بعض
فريده: اها في مصر شيفني ف تركيا
يوسف: وانا اقول مصر مضلم لى
فريده: سوفاش
فهد: بس
يوسف : انا هروح اقعد ع تربيزه لوحدى
فهد: لا هتقعد هنا
يوسف: لا ومشي
فريده: دمو تقيل هو انت مصاحب ع اى
فهد: فريده انا مش اسمحلك ده اخويه مش صاحبي وسبها ومشي عند يوسف
يوسف : كان بص عند شرين وبيضحك ع ضحكته
فهد: ايو بئا بتبص ع اي
يوسف: اقول ع للي خد قلبي دى
فهد: بيبص ع مكان شرين ونبض هو اى اليوم مش هيخلص بس انا هاخد حقي منها دلوقتي
يوسف: هتعمل اى اقولي
فهد : دقيقه وهتعرف وطلع الفون ورن ع رقم
مجهول: الو
فهد: الو محتاج ف شغل بس عايز ٣ ودلوقتي ٥ دقايق وتكون هنا
مجهولا : العنوان
فهد: هبعتو دلوقتي
مجهول: تمام
فهد: اقفل الخط وبص ع يوسف علشان تعرف تمن القلم
يوسف: اى للي انت هتعملو ده فهد انت اتجننت رسمي
فهد: انا للي بيلمسني بنسفو من ع وش الارض مش دى حاجه صغيره كدا علشان تعرف انا مين
يوسف: انا مش معك انا هقوم اقولهم هخليهم يموشو
عند شرين ونبض
نبض: يالهووووى نسيت هدير
شرين : يالهوووى دى هتنفخنا رني عليا بسرعه
نبض: حاضر وطلعت الفون
هدير: الو انتو فين بدور عليكم ف المستشفي كلها
نبض: احنا ف الكافيه تعالي
هدير: ولله لنفخكم نفسي اعرف بتنسوني لى انا ع طول بتنسي كدا
نبض: انتي للي اختارتي تخصص مختلف
هدير: يعني انا للي غلطان
نبض: ايو ه
هدير: اشطا انا جيها واقفلت السكه
عند فريده بتبص ع التربيز بتاع يوسف وفهد
فريده: بتسني انا وترحلو ولله لتشوف الوش التاني ومشى من الكافيه
هدير : وصلت الكافيه واقعد تزعق لنبض وشرين وهما بيضحكو عليا
نبض: خلاص انا هعزمك وعد مش هنطلع من غيرك
شرين: خلاص وعد
هدير : طلما هتعزمين اوووك
عند فهد ويوسف
فهد: تلفون رن . الو
مجهول : احن ع الباب
فهد: التربيزه للي ع النيل اقعد ٣ بنات للي لبسه أسود لدى
مجهول : اعتبروا حصل
فهد: ع الخفيف
مجهول : تمام واقفل الخطف ٣ شباب دخلوا اقعد ع التربيزه للي أقدم تربيزه نبض
شب١ : هو القمر يطلع الطهر
شب٢: القمر والنجوم كلها أجمعت ف الكافية هنا
شب٣: باص الصاروخ للي لبسه أسود
هدير: نبض سيبل منهم
شرين : لها ونبي دول شكلها مخيف
نبض: اسكتي ناتو الاثنين وباص نحيه التربيزه هتخرسو وللي هعلمكم الادب
شب١: تعلم مين الادب
نبض: انتو ٣ ي حلو ين
هدير: بس ونبي ي نبض ويالي نمشي
شب١: اي الاسم ده
نبض: مش ارايك ف اسمي ع فكره
ع التربيز فهد ويوسف
فهد : اقعد بيضحك
يوسف: انا هقوم كدا كتير
فهد: هي لسه شافت حاجه
نرجع لنبض
شرين اخد ايد نبض ومشيه شب مسك ايد نبض وأقالته ريحها فين ي حلوه
نبض: بص انا كانت نويه اسبكم ومش هعملكم حاجه
هدير وشرين : نبض خدى حقك احنا هنقعد هناك كدا هههه
نبض: شور ي يبيبي
استوب: نسيت اقولكم اني نبض بتلعب ملاكمه وبتعرف ضرب نار كويس اوووى وهي كابتن فريقه ف النادى الاهلي نرجع
شب لسه مسك ايد نبض ف لحظه نبض كانت كسرته ايدو وشبت٢ خبطتو نزلتو النيل وشبت ٣ وش محتاج قطع غيار
عند فهد ويوسف
يوسف : ميت من الضحك ع وش فهد للي جاب مليون لون
فهد: اوف دى مستحيل تكون بنت دى شكلها كيوت اوووى
يوسف: كانت هدفع عنها عشان تحس بغلطه وتجي تعتذار هههههه
فهد : اخرس بئا
نبض: شافت فهد هي طلع فاهمت أنوي هو للي بعتهم رحتلو
يوسف: اهلا نبض اتفضلي
نبض: شكرا ي يوسف بس اقول لصاحبك بعد كدا اختار رجلها كويسه
يوسف: رجال اى
نبض: هو عارف ومشت
ف المستشفي
نبض رجعت هى وشرين وهدير لمستشفي وفهد ويوسف
روح ع طول ع اوضه سمير
نبض وفهد بص لبعض قرف والباقي واقف يضحك عليهم
دخلو كلهم
سمير: انتو دخلين زى العصابه كدا لي
نبض: انت مسمينا ٣ الضوضاء
سمير:I,m sorry
هدير: أنا للي I,m sorry علشان مش حضرت العملية
مريم : مانتي كان عندك شغلك
هديرا: بحبك وللهي مرسوم
فهد : حضرتك ألازم نصرف دلوقتي
مريم : اوووك
هدير : خذوني معكم ونبي
مريم : اشطبا يالي
سلمون ع الكل ومشوا فاضل شرين ويوسف هما للي كانو قاعدين ف الاوضه مع سمير ونبض رحت تمر ع الموضة
فبيت نبض
مديحه : عصام مريم جيها عندنا مقعد لحد ما سمير يطلع من المستشفى
عصام : أهلا بيه أنا بحبها دى اخواتي انا مش انتي
مديحه : هو انا بحبك من اقريب
عصام : وانا بعشقك
الباب خبطت ومديحه رحت تفتح
فهد: هو للي دخل الاول مديحه حضرتك مين مريم
هدير :ده الحارس بتاع مريم اخواتك بئت مهم ي ديحه وانتي لسه بتعملي اكل حلو اوووى ههه
مديحه : انتي ع طول بتكلي بس
هدير احسدوني بئا
بقلم كوكي عاشور
تاني يوم
نبض: كشفت ع سمير اقالتو انت تمام بس هتقعد معانا يومين
سمير: يومين كتير
يوسف: اي ي سمور ده انت مرتح اوووى هنا
سمير: ايو ما انت حبيت المستشفي هنا
يوسف : بيبص ع شرين بيقول اوووى اوووى
سمير : اطلع بره ياض انت
يوسف : لى ده انا حبيبك
نبض وشرين : طيب احنا هنروح بئا علشان خلاص الطاقه خلصت
يوسف : لى كدا
سميرا: هما اصلا مش دى المستشفي بتعتهم دول بيجو يوم ف الاسبوع
يوسف : اها ما شرين اقالتي واحنا بندرش مع بعض ليل
نبض: بتدردشو امممم
سمير: الحب شكلو ولع ف المستشفي
نبض: شكلو
شرين : اها هو انا الحفل بئا
يوسف: هو انتو ازى اصلا كدا بتهزارو طول الوقت هو انتو مش عندكم حاجه اسمها جد
نبض: لا عندنا بس احنا فرفشين
يوسف : ممكن اضم
نبضا: طبعا اهلا بيك
يوسف : متشكر
سمير: يالو بره عايز انام
نبضا وشرين : بااااى هنعدى عليك بكره بعد المستشفي
سمير: اوووك
نبض ركبت العربيه وشرين ركبت العربيه وكل وحده رجعت بيتها
بس كانت ف مفاجاه مسني نبض ع الطريق