رواية الحب مشكلة الفصل الرابع 4 بقلم كوكي عاشور عبر دليل الروايات (deliil.com)
رواية الحب مشكلة الفصل الرابع
نبض: في العربية أوف الساعة ٥ أروح أنام ساعتين ع مساعد المستشفى وفجأة في ست يقف أقدم العربية
النبض: واقف العربية بسرعة
الست: الجوكي جوزي العربية خبطة وقع ع الأرض مش يتحرك
نبض: طيب اهدى انا دكتور هو فين
الست: هناك اهو
نبض: اخدت الاسعافات الاوليه من العربيه ورحت مع الست
الست: اهو
نبض: لسه هتقرب من الراجل للي ع الارض ف حد خبطها ع دمغها
الست: كده انا عملت كل اللي انت اقولتي عليا ايدك ع الفلوس
مجهول: اتفضلي بس لو اقولتي كلمه هنسفك من ع وش الارض
الست : هو انت مين اصلا
_________________
ف بيت نبض
فهد: اقعد ف الجنينه صراحنا ف نبض ولمضه بتاعتها وافتكر القلم وحطو ايدو مكان القلم مزه بس عصبيه وضحك وافتكر ازى ضربت للي كان باعهم علشان هو يقوم بدور البطوله اقدمها
_________________
ف المستشفي
يوسف من التعب نام ع الكنبه للي في اوضه سمير
سمير: كان نيام
الباب خبطوا
العسكري دخل صحي يوسف يفندم ف ظرف وصل لسمير باشا
يوسف: ماشي هاتو واخرج انت
سمير: صحي ف الوقت ده وطلب الظرف من يوسف
يوسف: اتفضل اهو جواب غرامي ولله لقول لمدام ههههه
سمير: اقوله مش بخاف منها هههه
يوسف : لا واضح انك مش بتخاف
سمير: بطلا رغي عايز افتح الظرف
يوسف : اوووك
سمير: فتح الظرف واقراءه للي في اتصدام يوسف الحق نبض اتخطفت
يوسف: اى ومين للي خطفها ولي
سمير : الراجل للي عايز مريم
يوسف : خد الجواب اقراه
الجواب :
حمد لله ع السلام ي سمير لو عايزين الدكتور نبض ترجع بسلامه ومراتك تكون عندي بكره الصبح
امضاء : الموت
يوسف: لا ده مستحيل نبض زمانها وصلت البيت من بدر
سمير: طيب رن ع فهد
يوسف : طيب ثواني ورن ع فهد
فهد: فاق من السرحنا ع صوت الفون
يوسف : فهد هى نبض وصلت البيت
فهد : لا تقريبا محدش دخل الفيلا
يوسف : طيب اتاكد بسرعه
فهد : هو في اى يعني
يوسف : نبض ممكن تكون اتخطفت
فهد: اى انت بقول اى الكلام ده لو صح هنسف للي خطفها من ع وش الارض
يوسف : هما بعتو جواب لسمير واقول ع اللي ف الجواب
فهد: الموت ده انا للي هخلي يشوف الموت
يوسف : انا جيلك حالنا ع الفيلا
فهد : ماشي وانا هبلغ القياده بلا حصل
يوسف : تمام
فهد: انتو غلطتو اوووى ف عمركم علشان تخطف حاجه حبها فهد
فهد دخل الفيلا وسالت مريم وأقالته ممكنا رقم نبض علشان محتاجها ف حاجته
مريم : اووك بس سمير كويس
فهد: كويس انا عايز منها حاجه تانيه
مريم : حاضر****** ٠١١
فهدا: مرسيي
بقلم كوكي عاشور
عند نبض بتفتح عنيها وبتمسك دمغه الخبطها وجعها
نبض: هو أنا فين ( بتفكر للي حصل )
مجهول: حمد لله ع سلامك نمت كثير اوووى
نبض: بخوف ااان لات هو أنت عاير مين أي مش كفاية للي عملت فيها
مجهول : أنا بعدت عنك بس مريم بئرا هي للي عايرني ارجع تأني
نبض: مريم ماله بيك أصلا
مجهول: مانا للي مريم بلغت عنة
نبض: أي مستحيل
مجهول: ليه هب له زي مانتي متغيرتيش رغم القوه للي عندك دلوقتي
نبض: انا مش متخيلها اني كن بحب حد زباله اوووى كدا واتفو
مجهول: هههههههههه هحسبك ع كل الكلام ده
نبض: مش هقدر تعملين حاجه
مجهول: هتشوفي بص لراجل من راجلتو اربتطها كويس دى بتلعب ملاكمه وخلو بالكم منها لو حد فاكره يلمسها هيحصل الاموات
راجل: تمام
مجهول: هرجعك تاني
نبض: لو سبوك
_______________
فريد:الو ي فهد باشا احنا هعرفنا مكان العربيه
فهد: فين
فريد : اقول ع المكان
فهد ويوسف وصل مكان العربيه وفضلو يدور هما والفرقه بتعتهم حد من راجلت فهد ي فندم ف علبه اسعافات اوليه هنا
فهد : جيلك
فهد ويوسف وصل المكان فهد عارف اني دى لنبض وكان ف دم ع الطريق اقدمو محل
فهد : فين صاحب المحل ده
يوسف: منعرفش وبعدين ده لسه بدرى اكيد بيفتح ع الساعه ١٠
فهد : هو احنا لسه هنستا لحد ما يفتح هو انت نسيت انت اى انت ضابط جيش بسرعه عايز صاحب المحل ده
يوسف : تمام ي فندم ومشي
----------------
ف بيت نبض
مديحه : عمل ترن ع نبض ومش بترد
عصام : ممكن تكون ف العمليات
مديحه : لا انا حسها اني نبض فيها حاجه
عصام : انتي ع طول كدا مش هتغير لو مش ردت ع التلفون تشتغيل الاسطوانه دى ههههههه
مديحه: لا انا حسها اني بنت فيها حاجته المرة دى
مريم: اهدى ي مديحه انشاء لله خير
عصام: هو فين فهد علشان هو ضابط
مريم : هو اقالي اني اقعد ف البيت ومش اخرج لحد مايرجع من المدريه واقف حراسه ع الباب ومشي
عصام : اوووك
مريم : بس بتسال عليا لى
عصام : كانت هخلي يرن ع حد من اصحابو للي ف المستشفي ويسال ع نبض
مريم : انا معايا رقمو ورنت عليا
فهد : الو ي مدام مريم ف حاجته
مريم : حاجه مش مهم لو مشغل خلاص
مديحه : اخد الفون من مريم لا مهم ي استاذ فهد ممكن ترن ع حد من اصحابك وتسالو ع نبض ف المستشفي علشان بنرن مش بترد عليا
فهد: بصراحه دكتور نبض اتخطفت
مديحه: اى بنتي بنتي واغمها عليا
عصام: مديحههههههه
مريم : مديحه
مريم : اخد الفون وكلمت فهد واقالتو اى للي حصل اقاله اني نبض اتخطفت مريم ازى ولى
فهد : علشان عايزن حضرتك مكانها
مريم : انا موافق بس بنض لا دى بتخاف من الضلمه هو عارف كدا
فهد: هو عارف منين هو انتو مخبينا عنا حاجته
مريم : لها أنا تطلب الإسعاف وهناخد مديحه ع المستشفى وهناك نتقابل وتقولك ع كل حاجة
_____________
عند نبض
مجهول: هي بتخلف من الظلمة اقفلوا عليها النور وهي مش تنطق بكلمة لحد ما أخي تأني
الراجل : تمام
فعلا اقفلوا النور ونبض فضلت تصرخ بصوت عاليا لحد ما أغمها عليها لأنه عندها فوبيا من الظلمة لي حكايه هقولكم عليها وبعدين
________
ف المستشفي
الدكتور: عندها انهيار والازم تحس بنض جانبها علشان ترجع لوعيه
عصام: نبض مخطوف منعرفش عنها حاجه
فهد: بص لمريم واقاله اقولي كل حاجه تعرفيها
مريم: الراجل للي كانت بشتغل معايا ف الشركه الاسف ممكنش غريب ده كانت علي اخو سمير
يوسف : اى ازاى يعني
فهد : بس مش قطعها عايز اوصل لمفيد كملي
مريم : اها احنا مكنش نعرف انو متعمل مع الارهابين وف بوم انا سمعتو هو بيكلم عن سلاح وفلوس كتير جدا مع شخص كان مع فالمكتبفالمكتب
ساعته أنا رحت أقوات لسمير وسمير مش صدقني وأنا أقوات يمكن أنا فاهمة غلط وممكن تكون بيكلمو عن رواية ونبض كانت بتحسب محمد ابن علي والأسف كان يخدعها هو للي خلها بتخلف من الظلمة أما حبسها فاوضه أما نبض كمان أتأكد أنو يشتغل مع الإرهاب هو خطف نبض علشان عارفنا احنا بنحبها اقد اى ارجوكم الحقو نبض
فهد : حس بضيق اول ما مريم اقالتو ع للي حصل بنض وهو مش عارف لى حصل كدا
يوسف: كل ده حصل من أخي سمير للي كان بيدفع عن الوطن ده كلو مستحيل
عصام: دى الحقيقه وكلنا مكنش مصدقين للي حصل ده هو كمان شريك مع اكبر راجل اعمال ف مصر عزيز باشا اشهر من نار ع علم
يوسف: فعلا عزيز ده مشهور جدا
فهد: ف سرو عزيز هو انت هتفضل ورايها لحد امتها سبني بئا
فهد فاق من السرحنا ع ايد يوسف بيقول هنعمل اى
فهد : ابعت حد يراقف محمد وانا هروح لعلي السجن
يوسف : اوووك وانا هحط حراسه ع مدام مديحه واجي ع القسم
___________
شرين دخل المستشفي بتعيط اقبلها يوسف مالك بتعيط كدا لى
شرين : مريم رنت عليا واقالتي نبض اتخطفت
يوسف: تقومين تعيط كل ده
شرين: نبض دى اخواتي وصاحبتي كفايه انها مش بتحسسني بفرق للي بينا
يوسف : طيب خلاص وعد هعمل المستحيل عشان ارجعها
شرين : اقول وعد
يوسف :وعد
فريدوصل المستشفي وشاف يوسف ورحلو
فريد: يوسف ازيك
يوسف: فريد ازيك انت فينك كدا
فريدا: مطحون ف الشغل ولله
استوب: فريد المنشاوى صاحب فهد ويوسف بيحبهم كدا بس بعد عنهم بس ظروف الشغل نرجع
فريد : الدكتور الكاميره جابتها اخر مره كانت مع ست وبعد كدا الدكتور اخد علبه الاسعافات الاوليه وبعد كدا مش بانت
يوسف: والست
فريد: عيب عليك مع اول قلم اقالت كل حاجه انا كلمت فهد وانا جي خليتو يرجع من ع الطريق
يوسف : اوووك
فريد : مش تعرفنا طيب
يوسف: اها استاذه شرين صاحبت الدكتوره
فريد : اتشرفنا
هدير دخل تجرى من الباب المستشفي وحضنت شرين وبتعيط اقولي أنوي مشا صح نبض مش اتخطفت
شرين : بعد عنها اها اتخطفت وحد عارف عنها حاجه لحد دلوقتي
هدير: مستحيل دى لو حصلها حاجه انا هموت
فريد: بعد الشر عليك
هدير: نعمممم
يوسف: مش هيحصل حاجه ليها انشاء لله
شرين وهدير: ي رب
فهد: جه اي ي فريد
فريد: اقول ع اللي حصل لنبض من اول ما ست ما اخد الفلوس لحد دلوقتي
تلفون يوسف رن والراجل للي مراقب محمد هو للي كان متصل
المتصل: ايو ي فندم الراجل للي انا براقب طلع ع حته مهجور وتقريبا محبس البنت هنا علشان ف حراسه كتير
يوسف : مكانك فين بضبط
المتصل: اقال المكان
فهد : يالو
فريد : وحشني ولله الشغل معاكم
يوسف: طيب يالو بينا الي الحرب
فهد: انا هنسفو
يوسف: بصلو لان فهد ديما هدى جدا مش بينفعل بسرعه لى المره دى عمل كدا وفريد كمان استغرب من كدا
فهد: اى هتفضلو تبصر كثير يالو
وخروج من المستشفى
عند نبض الباب أتفتح والنور
محمد: ليه بتجافي من الظلمة هههههه
نبض: أنا تقلك لو راجل فك أيد أنا بئرا مش بخاف منك
محمد: لا ما واضح أول ما فشتيني اااانت
نبض: تقلك
محمد: اخرسي بئرا أنا عاير مريم بدلك
نبض: نجوم السماء اقربلك منها
محمد: طيب لو اقولك انك مديحه ف المستشفي هقولي نجوم برضو
نبض: انت كداب
محمد: لسانك بئا طويل اوووى ع فكره
نبض : وايدى بئا اطول
محمد: فاكره اما كانت عمل نفسي بحبك كان صاروخ لحد دلوقتي صاروخ
نبض: انت انسان زباله وحيوان
محمد: اخرسي علشان ايدى مش تعلم ع خدك الحلو ده زى زمان
نبض: تبئا عبيط لو مفكريني لسه نبض الهبله بتاع زمان انا دلوقتي بئا أقويه منك انت شخصان
محمد: هنشوف وسبها وخرج
__ عند فهد
هو ده المكان اها ي فندم هو جوه لسه مش خارج
فهد ويوسف وفريد والفرقه بتعتهم اقتحمو المكان
فهد: كان بيدور ع نبض ودخل الاوضه محمد كان حط المسدس ع نبض
محمد: لو اقربت مني هتموت
فهد: لو راجل اعملها وانا هخليك تتمنا الموت ومش هتعرف ترحلو
محمد: اى هو الحب ولع من قلم وللي اي
فهد: انت انسان زباله وانا هوريك
نبض: ابعد ي فهد ده مجنون لو اقربت هيقتلني وهيقلك
فهد : اقرب
محمد : ضرب نار ع نبض
عايزين تعرفو الطلقه جات في مين في الفصل الخامس أضغط هنا