رواية الحب مشكلة الفصل السابع 7 بقلم كوكي عاشور عبر دليل الروايات (deliil.com)
رواية الحب مشكلة الفصل السابع 7
فهد: طيب تعالي نقعد ع الرمله
نبض: اوووك
فهد: لى بتخافي من البحر
نبض: اخد مني توامي كان ف رحله مع المدرسه ونزل علشان يعوم بس الاسف نزل ومطلعش لحد دلوقتي علشان كدا بخاف منو اوووى حس انو اخد روحي وعايشني من غير روح هو مكنش اخويه ده كان عند حاجه كبيره اوووى علشان كدا مش بحب البحر وللي عمرى ما هحبو
فهد : مسح دموع نبض بحنان خلاص مش هخليك تنزلي البحر طول مانا عايش
نبض: ممكن تخبيني ف حضنك
فهد: اها تعالي
نسبهم بئا ف حضن بعض هه
عند يوسف وشرين
يوسف: ي شرين انا بحبك من اول يوم شفتك في وانتي ف المستشفي وضحكتك وهزارك اخد قلبي
شرين: واقولت الكلام ده لكام وحده غيري
يوسف: اقسم بالله عمرى ما اقولت لبنت للي كانت اعرفها اني بحبك غيرك انتي مختلفه عنهم اوووى
شرين: طيب هتوعدني انك مش هتعرف بنات غيري
يوسف: عمرى ما هعمل كدا
شرين: وانا كمان بحبك
يوسف: انتي اقولتي اى
شرين: لا هى بتقال مره واحد
يوسف: مش مهم الحمد لله اني سمعتها منك
شرين : يالا نرجع بئا
يوسف: يالا ي جلبي
_____________
فريد: هو انتي لى ديما حزينه
هدير: انا لا ده انا ديما فرفوشه
فريد: انتي عايزه الكل يعرف عنك كدا بس انتي غير كدا خلاص
هدير: انت اول حد يعرفني بجد
فريد: طيب اقولي اى للي واجعك يمكن اقدر اساعدك
هدير: انا هحكيلك
يوسف: ايو الحب ولع وللي اى
فريد: جيت ف وقت غلط خلاص
يوسف: ع طول باجي ف الوقت الصح طول عمرى
شرين: بطلا رخامه بئا
فهد: يوسف وفريد تعالو عايزكم
يوسف: حاضر بيبص لشرين هتوحشيني
شرين: وانت كمان
نبض: هو اى للي حصل ده
هدير: ايو بئا
فريد: ولله لطلعو ع عينك اقدمي
فهد: يالووووو
فريد: حاضر يالي ي ياعم وبص لهدير احنا لسه مش خلصنا كلام
هدير: اوووك
_____________
عند فهد
فهد: يالو اجهزو هنخرج حالنا رعد وزين وباقي الفرقه هناك ف المكان
يوسف: الاول وصل
فريد: عقبال الباقي
_______________
عند البنات
نبض: اعترفي في اى بينك وبين يوسف
شرين: اقالي انو بيحبني
هدير: ايو بئا عقبال ما ينطق فريد بئا
نبض: هو انتو للي مداقين كدا لى
هدير: الثلاثه احلي من بعض يخربيت جمالهم
شرين: ع اساس انك قلبك مش دق لفهد
هدير: ده دق ورحتو فاحت كمان
نبض: اها بحبو واوووى كمان بس خايفه يطلع زى محمد
هدير: نبض حبيبتي الراجل كلها مش زى محمد وفهد مستحيل يكون زى محمد
شرين: هدير عندهم حق
هدير: طول عمرى بيكون عندى حق
نبض: الغرور وحش
بقلم كوكي عاشور
ف مكان مهجور
رعد وشريف وزين وزينه وزياد وفريق كلها هناك
فهد: هو موجود هنا
زياد: اها ليهم ربع ساعه جوه وفي حراسه في كل مكان
زينه: في مكان واحد لدخلو مفيش اماكن تاني لخروج
زين: الطياره صورت صغره ممكن ندخل منها
رعد : اها انا وشريف هنمسك الجبه الشمال الهروب
زين : انا وزينه ف الجبه اليمين
فريد: انا وزياد ف الخلف
فهد : انا ويوسف من الباب
يالو كل واحد ياخد مركزو خلو بالكم ونتوصل مع بعض بسماعات تمام
كلهم : تمام ي فندم
كل وحد رح مكانو
وتمام العمليه بنجاح ومسكو اول واحد من المشكوك فيها
_________
في مكان بعيد
المتصل: هو ده الحصل انا هربت بصعوبه
؟؟؟ : مفيش حد شافك وانت طلع
المتصل : لا ابعتولي عربيه بسرعه
؟؟؟؟؟؟ : حاضر هتكون عندك في المكان ....
_______________
فهد : زين انت عارف هتعمل اى
زين: متخفش هيكلم غصب عنو
زينه: بليل هيكون كل المعلومات عندك
يوسف: اى الثق دى جيبها منين
زينه: بص ع العلم اللي هناك ده
كلهم : بصو ع علم مصر للي كان متعلق ع بيت
زينه: انا اخد الثقه من العلم ده ع طول صامد ومش بيتحرك شوف
كام معركه وكام شهيد وكام عدو هو واقف مكانو كدا وللي بيتحرك وع طول عالي فوق دولوقتي عارفت ثقتي جيها منين ي فندم
فهد: تعرفي انتي احلي اجابه شفتها في حياتي
يوسف: انتي بطله من جمهويه مصر العربيه
رعد: انتي هكوني صاحبتي المقربها هههههه
فهد: طيب يالو كل واحد يشوف شغلها
زياد: هو انت بتحاول لى ما انت كانت كويس من ثانيه
________________________________________
عند البنات اقعدين ومش بيكلمو كل وحده سرحنا في للي بتحبو
وفجاه يوسف بصوت عالي هو انتو فين لينا ساعه عملين ننادى عليكم
نبض: لا مفيش كان بنكلام ومش سمعنا
فهد: اول مره تكدبي
نبض: هههههههه بصراحه كان سرحينا بس مش عارفه ف اى
يوسف : خلاص تعالو نلعب لعبه الصراحه
الكل : تمام
نبض: اى ي فهد مش هتلعب
فهد: لا مش
نبض: اهوس هتلعب علشان خاطرى
فهد: اووك علشان خاطرك
يوسف : الحب ده مشكله ولله
فهد: يوسف اقصر
يوسف: اوووك
ولسه هيلعبو وف حد
نبض وحشتني اووووك
نبض: نذار وانت كمان كانت فين كل ده
نذار :how are you
نبض: انا تمام
هدير: ونبي اكلم عربي ده انت خارجي مدرسه حكومي
نذار : لسه دبش زى مانتي
هدير: دبش بس دمي خفيف
نبض: انت اخبارك اى وحشتني ولله
نذار: انا احسن منك
استوب : نذار الشريف ولد ميص وكلمو زى البنت هدير وشرين بيكرهو جدا هو صاحب نبض وهى اصلا ارجل منو
نرجع
فهد: انا طلع الاوضه عن اذنكم
نبض: فهد استنا اعرفك ع نذار
فهد ماشي ومش سمع كلامها اصلا
الكل: احنا برضو طلعين
نبض: كانت طلعها برضو بس نذار اقاله تفضل معايا
__________________
تلفون فهد رن والمتصل كان زين واقالو انهم الازم ينزلو حاليا
فهد: اوووك كل وحد ينزل وحدو زى ماجيها احنا اصلا ع الطريق ويعد نص ساعه رعد هتطلع ونص ساعه انتو التالته زيد معايا انا وزينه
فهد: تمام
يوسف: طيب هروح اقول لشرين
فريد: وانا هقول لهدير
فهد: تمام بس بسرعه
اقولو تمام وخرجو
فهد: وانا اطمن ع نبض
فهد فاضل يدور ع نبض ولقه اقعد مع نذار وسبها وماشي
فهد لنفسو وافق كلهم خاين مش كفايه الا امك عملتو فيك
الساعه: ٣ العصر كانو ع الطريق
فهد: هنوصل امتها
يوسف : ع ٦
فريد: هى اى الاخبار المهم للي زين عارفه علشان يكون مستعجل كدا
فهد: اما نوصل هنعرف
يوسف: انا هخطب شرين بعد العمليه دى ماتخلص انا اقوله اني بحبها النهارده
فهد: مبروووووك مقدما يباشا
فريد: لووووووووى مبروك ي باشا
يوسف: عقبالكم
فهد: انا لا
يوسف: لا لى انت بتحب نبض وهي كويسه جدا
فريد: ايدك مش زى بعضها
فهد: ولي كانت اقعد مع نذار وعمل تقوله وحشتني
فريد: هو انت غيرت من نذار ده عامل زى البنت
يوسف: ولله عندك حق دى نبض ارجل منو
فهد: في دى عندك حق ههه
يوسف: ثواني وجبلك مين نذار ده
فريد: ازى
يوسف : هتشوف وطلع التلفون
شرين : الو لحقت اوحشك وللي اى
يوسف: انت بتوحشيني وانت معايا اصلا
فريد: اخلصو محن اقول ع المهم
يوسف: بس ي شيري ي حبي هة مين نذار ده
شرين: هو فهد حس بغير وللي اى
يوسف: هههههه انت مفضوح ع كدا
فهد: واغير لى ده حبيبك هو للي عايو يعرفو
شرين: هعمل نفسي مصدقك بس ثانيه ي هدير
فريد. بتندى ع هدير لى
شرين: هي عارفه نذار كويس
فريد: وعارف منين انشاء لله
شرين: هى كانت اقعد عند نبض ع طول واسكت بئا
الجماعه عايزين يعرفو مين نذار
هدير: نذاره اقصدك ده دمو تقليل وانا ونبض بنكرهو هو كان ساكن ف العماره للي كان سكنين فيها زمان
يوسف: تمام بس اما نبض اقبلتو اقالو وحشتني
هدير: اها ماكانت بقول كدا علشان حد يحس بلغيرها الاسف حس وماشي من غير ما يسلم عليا وهي زعلان منو ودى عنيد ف الزعل
فهد: زعلانه
شرين : وكانت بتعيط بس هتخد حقها
فهد: يعني انا دخل ع معركه عصيبه
شرين وهدير: الاسف
فريد ويوسف: هههههههههه البسسس ي كبير
شرين : انا هقفل سلام
يوسف: اوووك سلام
فهد: هعمل اى طيب
فريد: انت عمرك ما حبيت ي فهد
فهد: ما عمرى اقابلت الحب غير مع نبض مع اول نظره وهى بتخانق ومن اول ضربت قلم اخدها
فريد: دس فرامل مره وحده اول اى هو انا سمعت صح
يوسف: يخربيتك هتموتنا
فهد: اه ضربتني بقلم علشان شتمتها
فريد: هههههه هههه فهد للي النسر للي بيخاف منو كل الارهابيني ف بنت ضربتو
يوسف: شغل العربيه بسرعه بئا
فهد: انا عندى فاكره اصالحه بيها بس بعد ما نشوف زين
لو عايزني تعرفو اى المهم وفهد هيصالح نبض ازى واي سبب حزن هدير.. الفصل الثامن أضغط هنا