رواية معشوقتي الصغيرة الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم نوران محفوظ
رواية معشوقتي الصغيرة البارت الرابع والأربعون 44
رفعت كارمن يدها امام وجهها كرد فعل ولكن لم تشعر بشىء
ففتحت عينيها ببطئ
فوجدت أسر يمسك يده
اختبئت خلف أسر وتشبثت بقميص أسر بشدة
أسر بغضب : مفيش حد يقدر يمد ايده عليها طول ما انا عايش
نظر له الجد بغضب : انت بتقف ف وشى يا أسر
أسر بأسف : انا اسف يا جدى بس الا كنت هتمد ايدك عليها دى مراتى
الجد بغضب : والا هى بتتكلم عنها دى مين مش مراتك بردوا
أسر ببرود : ايوه مراتى بس انا الا من حقى احسب كارمن مش غيرى
الجد : تمام عرفك مراتك حدودها
مرفت بحنان : يا كارمن يا حبيبتى ورد مراته زيك يا حبيبتى
كارمن بغضب : دلوقتي بقت زى صح
يوسف : يا حبيبتى هى حامل دلوقتي
كارمن بغضب : بقولك انه
قاطعتها مرفت بغضب : كارمن احنا كلنا بنعملكك زى بنتنا ووحده مننا
كارمن بصدمه : زى
مرفت بغضب : ايوه يا كارمن انت لازم اقعدى انك زى ورد بالظبط انتوا الاتنين متجوزين ابنى
سيف بغضب : انت بتقولى ايه يا ماما ورد عمرها ما تكون زى او نص كارمن
مرفت بغضب : كارمن بقت بتتصرف بطريقه مش مهذبه وايوه وورد وكارمن زى بعض
كارمن ببسمه متألمه : عندك حق احنا الاتنين ولاد عم ومتجوزين أسر فنبقى زى بعض يا مدام مرفت
مرفت بشرح : انا مش قصدى
كارمن بوجع : قصدك وصلنى يا مدام
ثم التفتت لأسر
أسر انا طالعه انام
أسر ببرود : ماشى وانا كمان هطلع انام
مرفت بضيق : أسر ورد محتاجه اهتمامك عن كارمن وبعدين كارمن مش لسه طفله
كارمن بهدوء : أسر اسمع
قاطعها أسر بصوت عالى : اطلعى فوق
ذهبت كارمن بسرعه وخوف وألم
أسر بعد صعود كارمن : يا امى كارمن دى كانت طفلتى وبنتى ومازالت والكلام الا انتى قولتيه لكارمن هتندمى عليه قريب وقريب جدا ونظر لورد بغضب وصعد
***
صعد أسر وجد كارمن تخرج من الحمام وهى ترتدى بجامه ووجد عينها حمراء فعرف انها تبكى
غير أسر ملابسه بدون كلام ثم ذهب ع السرير ولكن كارمن لم تأتى خالفه
أسر ببرود : كارمن تعالى انا عايز انام نظرت له وفتح يداه
اندفعت لداخل احضانه وقالت بهمس : انا اسفه
أسر ببرود : نامى والحساب بعدين
نظرت له ببرائه وعيون متسعه : انا يا حبيبى
نظر لها بحاجب مرفوع : يا سلام
كارمن وهى تقبل وجنته : اه واللهى سامحنى بقا
أسر بخبث : تؤ تؤ هسامحك بس بشرط
كارمن بضحك : موافق موافق اشروط انت بس وانا هنفذ
ضحك باستمتاع : خلاص بوسينى بس مش من هنا من هنا
كارمن بصدمه : اه يا قليل الادب
أسر بصدمه مصتنعه : انا قليل الادب
كارمن بخوف مصتنع : لا يا معلم دا انا الا قليله أدب
أسر باستمتاع : طاب يلا
كارمن بمرح : غمض عينك الأول
نظر لها أسر بخبث ثم اغلق عينيه
اقتربت منه كارمن ثم قبلته بحب قبله سطحيه وجاءت حتى ترجع ولكن وضع أسر يده خلف رأسها داخل شعرها وتعمق أكثر ف القبله وامتص شفتها السفليه ثم انتقل للعليه بتمهل وبطئ ٠
ابتعد أسر عنها عندما شعر باختناقها
نظر لها أسر وجدها تلهث بقوة
أسر بخبث : ده كله من بوسه
كارمن بسخريه : اه اه بوسه انت بتهزر دا انت كنت بتخنقنى وعايز تموتنى
نظر لها بخبث واقترب منها
كارمن بسرعه : دفنت وجهها بسرعه ف عنقه
يلا ننام
احتضانها بقوه وكأنه سوف تهرب منه
شعرت كارمن بأن ضلوعها سوف تتحطم
كارمن بهمس : أن معاك وعمرى مش هسيبك وانت عارف كده كويس فكر مرينا بكم مشكله واحنا مع بعض وخليك فاكر انى ولا مرة سيبتك لوحدك
خفف أسر قبضته فكلامها جعله يشعر براحه
ابتسمت ثم دفنت رأسها أكثر ف حضنه
احتضانها أسر وذهب كلاهما ف ثبات عميق
ف منتصف الليل جاء لكارمن اتصال رأت كانت المتصل فسألت نفسها من أحضان أسر بهدوء وخرجت بهدوء من الغرفه
كارمن بخفوت : الو
كارمن : تمام كده نفذ بقا سلام
أسر من خلفها : بتكلمى مين
كارمن بتوتر : كنت بكلم
أسر بشك : ف ايه بتكلمى مين
كارمن وهى تفكر ف كذبه : كنت بكلم د ديما
أسر بشك أكبر: انت متأكده
كارمن وهى تنظر بعيد عنه : اه متأكده ويلا بقا انا عايزه انام
عرف أسر انها تكذب ولكن سوف يعطيها فرصه أن تخبره
***
ف الصباح
ذهبت كارمن للشركه مرة اخرى هى ومريم ومنار
مريم بمرح : ياااه اخيرا رجعتى الشغل معانا تانى
كارمن بمرح : بعيد عنك كنت منحوسه سورى قصدى عروسه
منار بمرح : وعليا النعمه انت اكتر منحوسه
ضحكوا الثلاثه باستمتاع
ذهبت كلا منهم ع عملها
وجدت كارمن سكرتيرة جديده
كارمن بعدم فهم : دا انا حاسه انه بيبدل السكرتيرة زى فرد الجزم بس ايه البت دى دى اوفر ميكب
كارمن بهدوء : قولى لأسر انا عايزه اقبله
السكرتيرة بدلع : انت مين علشان تدخلى لمستر آدم
كارمن بضيق : مواظفه شغاله هنا
السكرتيرة بفضول : بس شغاله من حوالى اسبوع مش شوفتك
كارمن بغضب : كنت بتجوز هتنجزى ف ام اليوم ده ولا ايه
السكرتيرة باستفزاز : مش عارفه ايه الاشكال ده ع فكره انت فاهمه الموضه غلط
كارمن بغضب : بت انت وربى لو ما اختفيتى من قدامى ودخلتى لأسر جوه ليكون يومك اسود متخليش الا فيه اطلعه عليكى
كارمن بصوت عالى: فاهمه
اومأت السكرتيرة بخوف من تلك المجنونه
دخلت السكرتيرة واستأذنت لدخولها وأذن لها
دخلت كارمن بتثاقل وكأنها تحمل هم العالم كله
لم يعيرها أسر اهتمام فقط تحدث معه ف العمل وأكثر عليها العمل حتى لا تفكر ف شىء
كارمن بتعب وتأفف : بقولك ايه انا جعانه وبعدين انت متعرفش أن الشغل الكتير عليه غلط
رفع حاجه بتسأل : ليه
نظرت له بأسف مصتنع : اصلى انا حامل جديد يابيه وجوزى راجل مفترى فكان بيضربنى وانا جسمى ضعيف ف الدكتورة قالت يلازمنى راحه
.......... : اه انا شاهد
كارمن وهى تنظر ع ذلك الشخص : شوفتوسيف باشا هو الا انقذنى من تحت ايده
مريم وهى تدخل : دى كانت متبهدله خالص يا باشا اعتقها واعتقنى لوجه الله
نظر لهم باستخفاف : ايه فضل حد يشارك ف المسرحيه
منار : اه انا ثم نظرت لسيف : غشيشنى جمله
سيف بمرح : قوليله دى يتيمه وبتجرى ع اخواته وهما صغيرين وملهمش غيرها و
منار بمرح : بس بس قم نظرت لأسر : هى الجمله دى ياباشا
عمر وهو يدخل : انا جبت الاكل
مريم بابتسامه : شكرا يشطا هات هنا نردهولك ف الافراح
أسر بغضب " انتوا فكرين نفسكوا هتعملوا ايه ومين الا كدب عليكم وقال إن ممكن اخليكم تاكلوا ف مكتبى
أشار الجميع ع كارمن : نظرت لهم بغضب بعتونى يا كلاب
كارمن للرائع مصتنعه : علشان يفتحوا نفسنا ع الاكل ونبى وافق بقا علشان خطرى بقا الله
ابتسم باتساع ع فعلتها ولكنها تخللها الشك
عندما وحدتهم جميعا مندمجين تركتهم وذهبت
والتقت بأحد
***
بجد شكرا انا مش عارفه من غيىم كنت هعمل ايه وكمان عطلت شغلك وكل حاجه هنا علشانى
....: بس يا هبله انت اكتر من اخت
ابتسمت قائله بسرعه " هبقى اعزمك ع البيت قريب قبل مسافر تانى اباشا.
ضحك عليها باستمتاع
***
ورد : يا اما هروح انا وامى نتطمن ع الجنين
مرفت بحنان : اجى معاكم يا حبيبتى
نهال بسرعه : لااا لااا مش عايزين نتعبك معانا وبعدين احنا هنروح بسرعه
مرفت : ماشى متتأخروش
***
بعد مرور عدة ساعات جاء فون لأسر
أسر ببرود : الو
.... : حضرتك احنا بنكلموك من مستشفى كذا ف والدة واحده قالت اننا نبلغك أن زوجتك ورد الدمنهورى عملت حادثه وحالتها صعبه جدا فياريت تيجى بسرعه لأن ولداتها كمان وضعها مش مستقر .. يتبع الفصل 45 اضغط هنا