Ads by Google X

رواية معشوقتي الصغيرة الفصل الثامن والأربعون 48

الصفحة الرئيسية

 رواية معشوقتي الصغيرة الفصل الثامن والأربعون 48 بقلم نوران محفوظ

رواية معشوقتي الصغيرة البارت الثامن والأربعون 48

كارمن بغضب : منك لله يا شيخ ده كله شغل 
***
.... :   عايز اقابل أسر باشا 
السكرتيرة : هو ف اجتماع ممكن تنتظره حضرتك ف المكتب 
يا عادل باشا 
عادل : ماشى يا جميل 
ابتسمت بدلال 
دخل عادل المكتب وجد من تجلس ع المكتب وكان منظرها جميل بحيث كانت تضع القلم خلف اذانها ويوجد بعض من شعرها ع وجهها ومندمجه  ف العمل حتى انها لم تلحظ دخوله جلس ع الكنبه يراقبها ف صمت ويراقب حركتها وغضبها  وتحدثها  مع نفسها 
كارمن بغضب : هو ايه ده هو انا مش المفروض لسه تحت التدريب  انا مش فاهمه حاجه ف تم الملف ده اااه يانى يامه الواحد كان اتجوز وقاعد ف البيت 
عادل بضحك : طاب أهدى شويه وركزى وانت هتفهمى 
كارمن بخضه : عاااا  انت مين ودخلت امتى 
دخلت السكرتيرة بقهوة  :  انت مش عارفه هو مين هو ف حد مش يعرف عادل باشا 
كارمن بسخريه : ليه ميكونش إعلان او نوع شوكولاته جديد 
نظرت لها بصدمه من سخريتها الواضحه وانتظرت رد فعله
ضحك عادل بصخب : لااا انا مش إعلان ولا شوكولاتة 
كارمن بتأكيد : شوفتى يبقى مش مشهور 
نظرت لها بضيق وقالت بهمس : مش عارفه بتعملى ايه معهم 
وخرجت 
عادل بتعريف : انا عادل المحسن  
رئيس مجموعة شركات المحسن 
كارمن بتعريف : انا كارمن الد فوزى 
تحت التدريب 
عادل : اتشرفت بمعرفتك 
كارمن ببسمه مجامله "  الشرف  ليا ثم اكملت عاملها 
عادل بتنح : احم بس ايه السبب انك قاعدة ع  مكتب المدير 
كارمن بتعلثم : ها اصل يعنى هو الا بيدربنى  وكده وانا يعنى 
عادل مقاطعا بضحك : ايه يابنتى عادى مش محتاجه تبرير لده كله  
ضحكت بمجامله 
عادل بتنحنح : هو انا كنت عايزه اسئلك  سؤال 
كارمن بانتباة  : اتفضل 
عادل  : انت مرتبطه 
كارمن بمرح : ليه جايبلى  عريس
عادل بضحك : ايوه حاجه زى كده 
كارمن بضحك : بس خليه عارف انى مجنونه وهبله 
عادل بضحك :   وايه كامن 
.......  : وكامن مستهترة 
قامت كارمن بفزع  : أسر 
أسر بغضب دفين : أيوة أسر 
عادل : احم أسر باشا انا كنت جاى ارجع معاك نقاط معينه قبل الاجتماع 
أسر بغضب  :  اتوقع انك جاى ليه مش ليها وبعدين انت جاى بدرى عن معادك
عادل بتنحنح :   اه انا كنت قريب و 
أسر ببرود : تمام اتفضل 
ونظر لكارمن بشر وغضب 
نظرت له بخوف 
أسر بصوت كالرعد : : خلصتى  شغلك 
كارمن بخوف  :  يا فندم  الشغل كتير  وانا 
أسر بصوت عالى : وانا قلت ايه  
كارمن بضيق : وانا هعمل ايه يعنى  الشغل كتير غير انى لسه تحت التدريب 
أسر بغضب : انت 
كارمن بغضب : بلا انت بلا زفت هو فى انسان عاقل يدى  الشغل ده كله ف ساعتين 
زفر أسر بضيق : طب حضرى نفسك انت الا هتمثلينا ف الاجتماع 
نظرت له بفاه فارغ 
أسر بهدوء : المشروع ده الا انت شغاله عليه 
كارمن بصدمه : يا فندم   انا لسه تحت التدريب وو
أسر بهدوء  : متخافيش انت عارفه  كل حاجه 
نظرت له بخوف 
أسر بنبرة غير قابله للنقاش :  جهزى نفسك 
نظرت له بخوف واستسلام
السكرتيرة : أسر باشا بقى خمس دقايق ع الاجتماع 
أشار له أسر بالخروج   
خرج أيضا عادل 
أسر لكارمن : أهدى عادى ولا غلطى مش مشكله 
نظرت له بضيق 
ابتسم بحب : حبيبت قلبى انا لو عارف انك ممكن تفشلى او بس انك هتغلطى مكنتش خليتك تقدمى انت المشروع 
نظرت  له بعدم تصديق 
أسر بحب : قلبى اهم حاجه الثقه انت مش وثقه فيا وف نفسك ولا ايه 
نظرت له بحب  : اكيد 
أسر بهدوء : يلا 
كارمن بجديه: يلا يا فندم 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
ف الاجتماع 
أسر بهدوء : كارمن جاهزة 
نظرت له بتوتر  : اومأ لها 
سيف بخوف : هى كارمن الا هتقدم العرض 
أسر بهدوء : أيوة 
اخذت كارمن نفس عميق   وبدأت ف الشرح وكانت تنظر لأسر من وقت لأخر وكان يشجاعها 
انها كارمن الشرح و كانت تجيب ع اسألتهم بطريقه مميزه 
عادل : مكنتش متوقع أن موظفينك عندهم قدر عالى كده من الذكاء 
أضاف أحد اخر : ومن الجمال 
نظر له أسر بغضب 
ولكن انقذ الوضع سيف : بجد ابهرتينى 
كارمن بغرور مصتنع : طبعا يا فندم لازم ابهرك 
سيف بضحك : اه يا عم المغرور اموت انا 
نظر له الجميع بذهول بينما نظر له أسر بغضب 
كارمن بغضب مصتنع  : انت ازاى تكلمنى كده حضرتك مش محترم 
نظر لها سيف بذهول : انت هبله يا بت 
كارمن وهى تهمس له : عبوشكلك يا غبى انا هنا مواظفه ومحدش يعرف انى بنت عمك 
نظر لها بتفهم : انا اسف  كنت بهزر بس 
كارمن بضحك : عادى يا فندم انت زى اخويا 
سيف بضحك : وانت احلى اخت 
نظرت له بشرار  
أسر بغضب : الاجتماع خلص 
خرج الجميع عدا عادل 
نظر له أسر باستفهام 
عادم بحرج : كنت عايز اتكلم مع الانسه كارمن 
نظر أسر بغضب له ثم لكارمن  وأردف ببرود : اتفضل اتكلم قدمنا 
عادل بتوتر : أصل الموضوع خاص 
نظرت كارمن لأسر وجدته ينظر به بغضب 
كارمن بهدوء : عادى يا فندم اتكلم 
عادل  بتوتر : هو يعنى انا
سيف بضحك : هو الموضوع  خاص للدرجادى  
عادل بسرعه : عايز اجى اشرب الشاى عندكم 
كارمن بعدم فهم : ليه هو انتم مش عندكم شاى 
أسر بغضب مغلف  ببرود : ومين قالك انها مش مرتبطه 
عادل بهدوء : هى مش لبسه خاتم وكمان سألتها 
سيف وهو يهمس لكارمن : ليلتك سوده 
كارمن بخوف : سيف والنبى مش تسيبنى انا خايفه قوى 
أسر بغضب كانت: متردى ع طلب الأستاذ  واه من حق هو انت عارف هى من عايلة مين 
عادل بسرعه : كش يهمنى العيله واه هى كارمن فوزى 
كارمن بتوتر: بس انا مرتبطه حضرتك 
عادل بحزن : بس انت 
كارمن : انا مقولتش انى مش مرتبطه انا كنت بهزر وحتى مقولتش كده 
عادل بابتسامه حزينه : يا ترا من سعيد الحظ 
أسر بغضب : انا 
نظر له بصدمه فاكمل كارمن فوزى الدمنهورى بنت عمى ومراتى 
نظر له بصدمه   ولكن ابتسم بحزن الف مبروك سمعت انك اتجوزت بنت عمك بس مكنتش اعرف انها كارمن 
أسر بتوضيح : مدام أسر 
عادل بضحك : اااه سلام 
سيف بمرح : سلام أن مش عارف انت خارج سليم ازاى 
ابتسم هو الاخر 
بعد ذلك خرج أسر للمكتب  خرجت كارمن خلفه سريعا 
دخل أسر المكتب وفتح اللاب و كان ينظر ف شىء 
اقتربت كارمن فوجدته ينظر للفترة التى كانت مع عادل 
نظرت له  بخوف 
أسر بغضب : نص ساعه 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
ف منزل أسر كان همام يجلس مع  مرفت ويوسف التى لم يعد يذهب للعمل وترك كل شىء لأولاده 
همام  : لااا انا كنت متجوز بس طلقتها لظروف خاصه 
مرفت بحنان : بكرة تلقى الأحسن منها 
همام : انشاء الله انا هخرج ف الجنينه شويه 
أثناء خروجه للجنينه  اصتدم بفتاة  وكانت  سوف تقع ولكن شدد ع خصرها حتى لا تقع   
انسحر بجمال عينيها وتاها فيهم  وهى أيضا تاهت ف قهوة عينيه الغامضه 
تنحنحت : انا اسفه 
همام : عادى ولا يهمك بس انت مين 
الفتاة  : انت الا مين انا ناردين صاحبة أسر 
همام بعدم فهم : صاحبته كيف يعنى 
ناردين: زى الناس مقولتش انت مين 
همام باستمتاع: انا همام من الصعيد وقريبهم اكده من بعيد 
ناردين : علشان كده 
همام بعدم فهم  : علشان كده ايه 
ناردين :  علشان كده لهجتك فيها كده كلمات  صعيدى 
همام : انا بعرف اتكلم ايطالى فرنسي المانى انجليزى 
ناردين بصدمه : الله الله 
وظلوا يتحدثون سويا 
♤♤♤♤♤♤♤♤♤
مريم بضيق : انا خلصت شغل وهموت واكل 
عمر باستمتاع : رجعى ده 
مريم : واللهى مش هتحصل 
أسر لما اكل وقالت بصوت عالى وكلنى اااااه يا جمااااعه كان سيف ذهب له وعندما سمع صوت مريم قلق وذهب سريعا وجد السكرتيرة امام المكتب دخل ودخلت هى خلفه 
وجد عمر يكمكم فم مريم 
سيف بخضه ؛ ايه يا جماعه ف ايه 
عمر بضيق: خد البت دى دى فحضتنى علشان جعانه
سيف وهو يحتضانها بمرح : مريم لما  تجوع مش بتعرف ابوها اه واللهى 
نظرت لهم السكرتيرة بعدم فهم : هو 
عمر ببرود: ف حاجه 
السكرتيرة بسرعه : لااا يفندم 
جاء اتصال لمريم 
مريم : بوب عم الحج اخيرا افتكرت بنتك 
مجدى : حبيبت قلب بابا عامله ايه 
مريم بضحك : زى الفل 
مجدى بحنان : حبيبت قلبى يارب دايما 
وتحدثوا بعد الوقت وأغلقت معه 
مريم : ها هتوكلونى 
عمر بضحك ؛ ماشى يا بنى من عيونى 
مريم بهيام : تسلملى عيونك 
سيف  بضحك : طاب ايه مفيش واحد كسوف خجل حاجات البنات دى 
أدركت مريم وسرعان ما اخفضت بصرها بخجل اسفه مكنش قصدى 
نظر عمر لسيف بغضب 
سيف : طاب بقول ايه بقا اروح اشوف منارى 
نظر له عمر بقرف مصتنع 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡
كارمن بعدم فهم : نص ساعة ايه 
أسر بغضب : اتكلموا مع بعض نص ساعه 
كارمن بتعلثم:  واللهى انا كنت بشتغل
اقترب منها أسر بغيرة وغضب اعماه 
ومسك يدها بقوة وجذبها من خصرها  بقوة 
واتكلمتى معاه ليه وابتسمت ليه ها ليبييه  متقولى ليه ثم ابعدها  بقوة واخذ يكسر ف المكتب وكارمن منكمشه ع نفسها بخوف 
أسر بهوس : انت ليا انا وبس
 ضحكتك ملكى كل حاجه فيكى ملكى فاهمه 
انا سيتم تضحكى وتتكلمى مع سيف بس متعرفيش ببقا حاسس بايه لما بس تضحكى او تحضنيه بحس بسكاكين ف قلبى تخيلى لو وحده كانت قريبه من كده كنتى هتحسى
 بايه  ومش بقول حاجه علشان متزعليش او تحسى انى بخنقك بغيرتى بس انا غيرتى ليكى جحيم هى وعشقى 
لازم تستحملى لأنى   خلاص طاقتى خلصت 
تجمع الموازين ع صوته العالى وصوت التكسير وجاء أيضا سيف وعمر خارج المكتب 
اقتربت منه كارمن واحتضانته بحب : انا اسفه هستحمل حبك وغيرتك وجنونك
أضاف هو : وهوسى هتستحملى هوسى 
كارمن بعشق وهستحمل هوسك 
ف الخارج 
سيف بقلق : مين الا مع أسر جوه 
دخل سيف بخوف هو وعمر والفتيات وبعض الموظفين 
انصدموا عندما وجدوا مديرهم ف حضن كارمن 
سيف بقلق : انتوا كويسين 
جاءت كارمن لتبتعد ولكن أسر لم يسمح نظرت له بترجى 
فتركها 
سيف بخضه : مالك يا كوكى راسك انجرحت من ايه 
نظر لها أسر بقلق 
تحسست مكان الجرح واردفت انا كويسه عقم لها الجرح ونظر لها احسن
كارمن بحب : بكتير ابتسم لها 
ولكن لحظ بعض الهمهمات 
أسر بصوت كالرعد : كل واحد ع شغله بس الأول احب اعرفكم ع وهو يشير لكارمن كارمن فوزى الدمنهورى مراتى
نزل الخبر كالصاعقه خاصه ع السكرتيرة 
انصرف الجميع للعمل 
وانصرف أسر وكارمن للمنزل ولحق بهم الجميع 
تفاجئت  كارمن ومريم من وجود ابو مريم  
مريم بمرح: بوب حبيب قلبى منور ايه المفاجأة  دى 
مجدى بحنان وهو ينظر لها هى وكارمن : بناتى وحشونى فجيت  اشوفهم 
ذهبوا واحتضنوه
باسهم من جبينهم  ثم قال انا جاى علشان حاجتين الأول وهو ينظر لكارمن علشان اتأسفلك يا بنتى 
كارمن بحب وهى تحتضنه : يعنى بتقول بنتك وبتتأسف ازاى 
نظر لها بحب : تربية حبيبه صحيح 
كارمن : بس انا ماما سبتنى وانا عشر سنين  فالحقيقة انا تربية ماما مرفت 
قبلتها مرفت بحب 
مريم باستغراب : والتانى يا باشا 
ابتسم : علشانك يا جميل متقدملك عريس
انصدمت وحزنت : يا بابا انا  
........ : موافقه مش كده 
مجدى : يا بنتى عمر متقدملك 
نظرت له ثم خجلت ولم تنطق 
كارمن بخبث : باين مش موافقه 
مجدى : عندك حق يا بنتى 
مريم : نعم هو ايه الا عندها حق انا كنت هسكت وانت تسائل وانا اقولك خلاص يا بابا الا انت تشوفه وانكسف وبعدين مسمعتوش عن المثل الا بيقول السكوت علمت الرضا 
ضحك عليها الجميع  
مجدى : لااا  بتتكسفى فعلا 
عمر : عمى انا عايز الفرح بعد تلات ايام 
سيف بسرعه : وانا كمان 
همام هو الاخرى : وانا 
نظر له الجميع بصدمه بينما نظر هو لناردين وانا عايزه بعد تلات ايام ونعمله كلنا ف الصعيد 
كارمن باستغراب  : ومين بقا الا شقلبت حالك 
همام بهيام : ناردين 
كارمن بصدمه : نعم مين طب هى فين 
نزلت ناردين وكانت ترتدى فستان طويل محتشم 
نظر لها الجميع بصدمه 
مريم : حرما هو انت حجتى 
كارمن بذهول انت مين فين سردين بتاعة  الميكب وو 
همام  بضيق : خلاص يا كارمن 
نظرت له بضيق : اسكت يا عم لازم اطمن ع مستقبل اخويا 
كارمن بمرح : تعالى يا شاطرة مين الا ضحك عليكى ولبسك كده وغسل وشك 
نظرت ناردين لهمام : فهو حدثها عن الدين  فهى حقا خجلت عن بعدها عن ربها كما انه طلب طلب مجنون وهو الارتبط بها ولم تعلم كيف وفقت فهى سحرت بقهوة عينيه 
مريم : نارى اخيرا ما تكونى ياشابه 
ضحكت ناردين : انا كنت عايز اعتزر منك يا كارمن ومنكم كلكم 
كارمن بمرح : ولا يهمك يا قلبى 
أسر: وانا كمان 
الجميع : عايز ايه 
ضحك أسر قائلا.. يتبع الفصل 49 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent