Ads by Google X

رواية معشوقتي الصغيرة الفصل الثامن والفصل التاسع

الصفحة الرئيسية

   رواية معشوقتي الصغيرة الفصل الثامن 8 والفصل التاسع 9 بقلم نوران محفوظ عبر دليل الروايات

ملحوظة قبل البدأ: عند البحث عن في جوجل عن الرواية اكتب "رواية معشوقتي الصغيرة دليل الروايات" لكي يظهرلك جميع فصول الرواية

رواية معشوقتي الصغيرة البارت الثامن 8

بعد مرور ثلاث سنوات لم تخلو من أوامر أسر وتحكماته 
وعقابها اذا أخطأت   ولكن كان كل ذلك بالنسبه لها شئ جميل جدا فهى تعشق أسر  ولكن تعتقد أن أسر لا يحبها 
وإنما هى مسئوليه عليه 
***
بعد امتحانات كارمن فهى كانت ف السنه الثالثه من الثانويه 
العامه وكانت تريد أن تدخل هندسه مثل أسر 
وظهرت النتيجة وحصلت  كارمن ع 97 % 
ذهب لها  أسر قائلا وهو ويتصنع الحزن : 
كارمن النتيجه ظهرت 
كارمن بخوف : كام 
أسر بحدة : كنت متوقع اكتر من كده يا كارمن 
انت جبتى 97 % 
كارمن : بحزن اسفه واللهى بس انت قولت كام
أسر بضحك ع شكلها :   97 % 
كارمن وهى تضرب أسر :  حرام عليك خوفتنى 
أسر بفرح :  مبروك يا كوكى ايوه كده 
كارمن : انت فرحان يا اسر 
أسر : طبعا بس المهم انك تكون فرحانه بكده 
كارمن بحب : مادام انت فرحان انا فرحانه 
أسر : اطلبى وانا أنفذ 
جاءت كارمن لتتحدث قطع ذلك اتصال هاتفها 
كارمن : هرد دى ميرا 
أسر ؛ مش قلت ابعدى عنها دى مش تمام 
كارمن بضيق : البنت كويسه يا أسر وهرد ونبقى نكمل 
تأفف أسر بصوت ولكنه لا يريد أن يجعلها تحزن ف هذا 
اليوم 
كارمن :  عملتى ايه يا ميرو 
ميرا بضيق فهى لا تحب كارمن ولكن تتقرب منها لكى 
تصل لأسر وكما انه تعرف ان كارمن تحبه وحاولت 
التقرب منه أكثر من مره ولكنه كان يرفضها وهذا 
جعلها تتمسك بيه أكثر 
ميرا : جبت 85.5 % 
كارمن بحزن : معلش يا ميرو لعله خير 
ميرا : بفرح مصتنع المهم انت مبروك يا كوكى 
وانا هعملك بارتى النهارده وعايزاكى تجى 
علشانى 
نظرت كارمن لأسر رأته يتبعها بضيق شديد 
وقالت : مش عارفه أسر هيوافق ولا لاااا ان اجى 
ميرا بخبث : انت ايه مش عندك شخصيه على فكرة الشباب 
بتحب البنات الا عندها شخصيه والا بتقنعهم اكيد مش بيحبك لو بيحبك كان زمانه 
وافق على كل طلباتك 
كارمن : معرفش بقى يا ميرا 
ميرا بخبث شديد : بصى انت تقوليله ان اصحابى عملين ليا بارتى  علشان يشاركونى فرحتى وانا هروح ميهمنيش رأيك 
كارمن بصدمة: دا ممكن يموتنى 
وهذا كله تحت نظرات أسر 
ميرا بحزم : انا بنصحك علشان تخليه يحبك انت حرة اصلك مش عروسه بلاستك هيحركها جربى ومش هتندمى سلام هستناكى النهارده يا حبيبتى 
كارمن وقد أثر بها كلام ميرا 
أسر بحزم : مين ده الا هيموتك 
كارمن بعصبية : انت مالك 
أسر بحزم : قصدك ايه ب انت مالك 
كارمن بغضب : انك ملكش دعوه بيه 
أسر بعصبيه وغضب : كااااارمن 
ارتعبت كارمن من منظر أسر فلقد أصبحت  عيونه حمراء من الغضب 
ولكن لن تكون  كارمن الا  اذا تمردت 
كارمن بشجاعة: اه من حق كان فى بارتى النهارده وانا هروح 
وكمان مش بخود رأيك انا هروح سواء وافقت او لااا 
فأنا حرة
أسر بسخريه   : دا من امتى 
كارمن بصوت عالى تجمع عليه جميع أفراد العائله : 
من دلوقتى مهو انا مش عروسه بلاستيك تحركها براحتك 
يا أسر بيه انا بنى ادمه وهعمل  الا انا عايزه 
أسر بغضب اعمى : كااااااارمن اخرسى ومن امتى الكلام ده 
كارمن بغضب وأصبحت لا تعى ماذا تقول : مش انت قولتلى اطلبى وانا هنفذ وانا اعرف ان أسر الدسوقي كنج الاقتصاد مش  بيرجع ف كلمه انا عايزاك تبعد عنى خالص انت دمرت شخصيتى 
شهق الجميع ومن بينهم كارمن فهى لم تعى بما الا عندما فات الأوان 
وتدخل سيف لأنقاذ الموقف ولكن منعه أسر 
أسر بالم : تمام هنفذ كلامك اصل انت عارفه أسر الدسوقي 
مش بيرجع ف كلمه بيقولها 
كارمن بصدمة: يعنى ايه 
أسر بحدة والم فقد انجرحت كرامته  : يعنى من النهاردة مفيش أسر وكارمن وهحققلك امنيتك ازاى محققش 
آخر امنيه لبنوتى سلام يا كارمن 
وذهب أسر وسقطت كارمن ودخلت ف نوبة بكاء هسترى 
يوسف لأسر : 
 اتصل بالدكتور 
سيف وقد اتصل بالدكتور وصل وأعطاها مهدئ 
وأخبرهم انها سوف تستيقظ على الغد 
ذهب الجميع ونفوسهم حزينه لنوم 
عدا سيف جلس بجانب كارمن وهو حزين على حالها فهو يعلم ان هذا ليس تفكير كارمن ولكن لم تكن كارمن بهذا الغباء يوما  
 وذهب أسر لعمر وبات الليله معه ولم يخبرة بشئ 
اخبرة فقد انه يريد أن يرتاح وتفهم عمر ذلك 
***
كانت كارمن تحلم بأنها تقف ع أرض ولكن ليست ثابته  
 وترى أسر يبتعد عنها وتنادى عليه والأرض أصبحت تأخذها لأسفل وتنادى بصوت أعلى عليه ولكنه نظر لها  وكأنه يقول لها وداعا 
استيقظت مفزوعه من الحلم 
وإنما سيف فهو نام ع الكرسى بجانبها 
صرخت كارمن بصوت عالى جدا أااااااسرررررر 
واخذت تبكى فأخذها سيف بين احضانه وهو يخبرها انه سوف يكون كل شئ بخير 
اخذت كارمن تبكى وتقول : قوله إن انا اسفه ومش هعمل كده واللهى ما هعمل كده واخذت تبكى أكثر 
دخل أسر منزله ف الصباح فسمع صوت  صرخها باسمه لا يعلم كيف اخذته قدمها الا غرفتها ولكن توقف وكأن مشهد 
امس يعاد أمامه ثانيا  فلم يدخل 
وظل يراقبها ويريد نزعها من أحضان سيف لأحضانه 
ولكن كرامته وكبريائه يمنعه 
اشتمت هى رائحته التى تعشقها 
ونظرت فوجدته عند باب الغرفه 
فجرت لكى تحتضنه ولكنه اوقفها
أسر :  سيف تعالى 
سيف : نعم 
أسر وهو ينظر لكارمن :  عايز اودعك قبل مسافر 
سيف وكارمن : ايه تسافر 
أسر بقوة : ايوة هسافر 
كارمن : هتسافر وتسيبنى 
أسر بقسوة : اسيبك ليه هو انت بالنسبالى حاجه 
كارمن : أسر بلاش 
أسر متجاهلا كارمن : المهم خد بالك من الشركات هنا 
انا هسافر  
كارمن ببكاء : انا اسفه انا مكنش قصدى سامحنى آخر مرة 
أسر ببرود وهو لا ينظر لها حتى لا يضعف : أسر الدسوقي مش بيرجع ف كلمه بيقولها 
وذهب وترك قلب مكسور ومجروح وينذف
حاول الجميع  انا يوقفه عن قرارة ولكنه لم يتراجع 
مرفت ببكاء : أسر مش هيرجع 
يوسف  بحنان : هيرجع لنفس السبب الا خلها يمشى انت ناسيه   انه ساب قلبه هنا 
مرفت وهى تمسح دموعها : متأكد 
يوسف بتأكيد : طبعا 
مرت الايام وكارمن لا تزيد الا ذبول حتى جاءت الجامعه 
ورفضت الذهاب وهى تتذاكر كلام أسر 
أسر : بصى
 ي كوكى انا هكون  معاكى ف كل مراحل حياتك وف بداية اى مرحله هكون معاكى 
رجعت من ذكرياتها ع صوت سيف وهو يقول :
لأمتى 
 كارمن وهى تزيل دموعها : لأمتى ايه 
سيف بحزم : لأمتى هتفضلى حابسه نفسك كده 
كارمن ببكاء : لحد لما يرجع 
سيف بجديه : وان مرجعش هتموتى نفسك
كارمن : لا رد 
سيف بحنان : انت عارفه يا كوكى انك وحشتينى جدا 
كارمن بسخريه : ليه انعميت
سيف : وحشنى كارمن المرحه العصبيه  الا مفيش حاجه بتكسرها 
كارمن : راحت مع أسر 
ثم اكملت وحشنى قوى نفسى يجى يقولى مالك احضنه وشكى ف حضنه منه واقوله ليه سبتنى كارمن متنفعش من غير أسر 
سيف : لازم ترجعى كارمن القويه علشان لما أسر يرجع 
يلقى بنوته  وتروحى الجامعه وتشوفى مستقبلك يا كارمن 
وراح مصورها وقلها الصورة دى علشان بكره نشوفها 
مع بعض وقولك شوفتى كنت ساذجة  ازاى 
كارمن بحزن : تفتكر 
سيف بتأكيد: طبعا وخليكى 
عارفه ان بنت أسر مش ضعيفه 
كارمن وهى تزيل دموعها :  ايوه عندك حق 
سيف : ايوة كده وهوصلك بكره الجامعه 
كارمن بحدة : لااا
سيف : هو  ايه الا لااا
كارمن : اول مرة كان أسر الا بيوصلنى
ومادام مش موجود محدش هيخود مكانه ويلا برة 
سيف : اه يا بنت ال بعد مختى الا انتى عايزه طردتينى 
سمع صوت ضحكتها  من الداخل 
ونسى ذلك الذى ع الهاتف 
....... : انت يا حيوان 
سيف : اسف نسيتك يا أسر 
أسر : حيوان
سيف :  متغلطش انا لسه خدمك وهرسلك صورتها 
أسر : ماشى خليكى جنبها بس من بعيد 
سيف : ازاى هخ
ولكن اغلق الهاتف بوجهه
اه يا  أردف بها سيف 
وارسل الصورة له 
أسر كان بشركته  بكندا وأول ما رأى صورتها والحزن الموجود بعيونها الممزوج بالدموع  رمى الهاتف بالحائط مع دخول 
ناردين
 هى رفيقة أسر  وتحبه كثيرا وحاولت التقرب منه ولكن أسر كان يردها عن ذلك ويقول لها انها صديقه فقط وعندما جاء إلى كندا تقابلت معه صدفه وعملت معه بالشركات الموجوده بكندا التابعه له وهى فتاة جميله ولكنه تضع الميكب كما انها ترتدى القصير
ناردين : مالك يا أسر 
أسر ببرود : مفيش ف ايه النهارده 
وظلوا يتحدثوا عن العمل 

رواية معشوقتي الصغيرة البارت التاسع 9

كارمن استيقظت باكرا وجهزت نفسها للجامعه ونزلت لتشاركهم ف طعام الافطار وهذه المرة الأولى التى تجلس معهم منذ أن طرقها أسر 
كارمن بمرح  زائف : صبااااحو 
جو وحشنى يا راجل عاش من شافك 
يوسف بسعاده: انا الا مختفى ولا انتى 
سيف بحزن ع صديقته : ايه يا جو بدل ما تقولها حمدلله على السلامه 
كارمن بضحك : ليه كنت بولد 
سيف بمرح : لااا كنتى ف عمره 
لحظ سيف شوردها فوجدها شارده ف مكان أسر 
سيف : مالك يا كوكى 
كارمن : بسرعه أسر منزلش ليه 
ثم أدركت ما تفوهت به 
فقامت سريعا قائله انا اتأخرت 
ثم نظرت لسيف انت يا عم اعمل حسابك تيجى تخدنى من 
الجامعه علشان نعمل جوله وكمان تعلمنى
 السواقه يا سيفو 
سيف : ليه خدامك
كارمن بمرح :  هو انت تطول يا بابا 
نظرت لها مرفت بحنان وقالت : خالى بالك من نفسك 
ابتسمت كارمن قائله : من عيونى سلام 
بعد خروج كارمن 
***
يوسف : مش عارف أسر بيعمل فيها كده ليه البت دبلت خالص 
مرفت بحزن ع حال الصغيرة : بيعاقبها 
سيف : بس ده عقاب صعب جدا دى رفضت انى اوصلها
علشان أسر كان اول يوم هو الا بيوصلها 
ومع كده بيطمن عليها وحططلها حراسه وعارف تفصيل يومها 
يوسف : ربنا يهديه ويلا بينا على الشغل 
سيف : يلا يا حج 
سلاموزيا ماما والاكل ها الاكل يكون حلوى 
ضحك الجميع على اسلوبه 
عند كارمن 
***
وصلت الجامعه وهى مش عارفه حاجه 
شافت بنت فقالت : لو سمحتى انا لسه ف اوله وده اول يوم 
 ليا ومش فاهمه حاجه 
البنت : كويس انا كمان اولى يلا على المحاضرة 
ممكن نكون اصدقاء 
صمتت كارمن تتذكر صديقتها ميرا فهى علمت من إحدى صديقتها عن غاية ميرا وان حديثها ما كان سوى لكى تسبب مشكله بينهم لأنه تريد أسر وتحقد ع كارمن ولكن هى لا تحملها ذنب الفراق ولكن تحمل نفسها فهى الغبيه فكيف تتحدث هكذا مع والدها وحبيبهاوتتطلب منه طلب هكذا 
حزنت الفتاة وكانت سوف تسحب يدها 
امتدت يدى كارمن لتقبل صداقتها قائله : مادام مسكت ايدك معنا ان مش هسيبك ف اى وقت وكمان هحميكى بنفسى فلو مستعده انت كمان يبقى تمام مش مستعده ف انا مش حبه انجرح تانى 
الفتاة : انا منار  بسيونى ومستعده اكون معاكى واقف جنبك لحظت الحزن التى بعيونها
كارمن : وانا كارمن كارمن أسر  ف احبت ان تضيف اسمه جنب اسمها كما كان يفعل تذكرت إحدى المواقف عندما كانت تعرف بنفسها لعمر عند امتدت يدى عمر لتسلم عليها وسلم عليه أسر بدلا منها فضحكت بفخفه وقالت انا كارمن الدمنهورى فقال أسر مصححابلا صغيرتى فأنتى  كارمن أسر فرحت وضحكت أيضا فهى تعرف عمر من عمر الثالثه عشر 
ذهبوا الى المحاضرة 
وجاء سيف ليأخذها بعد توديع منار 
وبعدما انهى سيف ما أردته كارمن 
وهما فى طريق العوده 
كارمن :  سيفو 
سيف بضيق : هرميكى من العربيه 
كارمن  : علشان خطرى 
سيف بحنان : عايزه ايه 
كارمن بفرح : عايز اخد كورسات ف لغات معينه 
سيف باستغراب: ليه 
كارمن بحزن : مش عايزه وقت فاضى 
واستمرت حياة كارمن ع هذا المنوال ولايذيدها ذلك الا شوقا 
لاسرها 
بعد مرور 3 سنين
دخل  سيف غرفة كارمن وجدها تنظر ف صور لأسر وتحدثه
كارمن لصورة أسر : كده يا اسورةهانت عليك بنوتك تسيبها
3 سنين يا مفترى واللهى لما تجى لنفخك انا بقى عندى  21 وانت 29 يا ترى لسه فاكرنى 
أردف سيف : اكيد فاكرك ف حد ينسى بنوته  يا كوكى 
كارمن بدموع : اومال سبنى  3سنين ليه 
سيف : اكيد هيجى 
كارمن بحزن : امتى 
سيف : انا عندى فكرة ترجعه
كارمن بلهفه : قول 
سيف : احنا نقوله انك عملتى حادثه
كارمن بضيق : غبى علشان لو جه لقنى سليمه  يكسرنى 
ضحك سيف ع ملامح وجهه 
كارمن بصوت عالى افزع سيف : لقيتها 
سيف بلهفه :  قولى  
كارمن :...
سيف بإعجاب لا ذكيه وميقدرش يكشفها 
كارمن بفكر: طبعا ذكيه بس بقولك انا مش هنفذها 
سيف  بضيق : ليه يا فقر 
كارمن بغرور  : كرامتى
سيف بخبث : خلاص خلى كرامتك تنفعك لما يدخل عليكى بواحده ويقولك مراتى
كارمن بصريخ: لاااااا 
هنفذها ف اسرع وقت ومن دلوقتى اتفضل 
سيف :
***
google-playkhamsatmostaqltradent