رواية توكلنا على الي ياكلنا كاملة جميع الفصول بقلم الكاتبة يوستينا سامي عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل pdf
رواية توكلنا على الي ياكلنا البارت الأول
بنت بعصبية سيبيني يا ندي بقولك سيبيني
انت يا حضرت ممكن افهم انا جايبة صفر ليييييه ده انا حالة كل حاجة صح ممكن افهم ليه الصفر الي منور ده
المهندس ولله ما اعرف يا آنسة انا كل الي عملته اني وزعت الورق بس
يثرب لا بقي انا عايزة اقابل دكتور حازم
المهندس لا الدكتور حازم مش هو الي بقي ماسك المادة يا آنسة ده الدكتور محمود
يثرب طب انا بقي عايزه اقاابله وبعدين يديني صفر ليه بإمارة ايه ده انا اصلا معرفهوووش ولا هو يعرفني
انا عايزة اقابله
ندي يثرب بلاالش بلاااااش
يثرب ليه بقي هخاااف ولا هخاااف
ندي يا يثرب اسمعي بس البنات الي ورا معاها صورته بصي كدة
يثرب لااا ولله ما هبص انا هدخله علطوول
ندي يا بنتي ده ....
محمود ايه الصووت العاالي ده مين الي بيزعق قدااام مكتبي كدة
المهندس الانسة كانت جاية علشان درجتهاا وعمالة تزعق
يثرب 😳
محمود شاور ليهم انتوا جايين ليه
يثرب يالهوووي يا اماا
ندي شوفتي يا حيووانة قلتلك بلااش
يثرب انا حاسة بساقعة اوي شكلي عملتها ع نفسي يالهووي ده بصته مرعبة
محمود هاااااه انجزوا جايين ليه
يثرب احم يا استاذ محمود انا انا كنت جاية ... علشان
محمود جرا ايه يا آنسة انت هتلحنيها ولا ايه مالك
يثرب يا دكتور انا جبت صفر ممكن افهم ليه
محمود وريني اهااا انت المفروض تجيبي الدرجة النهائية
يثرب شوفت بقي يا فندم
محمود يا طارق
طارق نعم يا دكتور
محمود خد اسم البنت
يثرب جمال احمد عزمي
محمود وتعملي جمبها اكس شكلهااا هتنورني السنة الي جاية
ندي 😳
يثرب نعم يعني ايه هو انا عملت ايه بس
محمود قرب ع ودن يثرب ده انت عملتي بللاوي ولازم تاخدي عقااابك ولا فكرااني نسيت
يثرب بتوتر لا ده مش انااا
محمود ههههههههه ده انا انسي العالم ولا انسي وشك انت
ندي يا دكتور ارجووك اسمعها هي ندمااانة صح يا يثرب
يثرب مش اوي انا مغلطش
ندي ده وقتواا
محمود انت قولتيلي اسمك ايه انت كمان
ندي هاااه لا مقلتش انا مالي يا دكتوور
يثرب وهي مالها هي معملتش حاجة
محمود لا ده واثقة في نفسك اوووي ومتحملة أخطائك
يثرب اهااااا توكلنا ع الي بياكلناا يلا يا ندي
محمود في سره مش معقوووولة انت بجد بس انا وراكي وراكي يا يثرب
في بيت ام يثرب
ام يثرب يالهوووي يالهوووي
يثرب بتصوتي ليه ممكن افهم بقي
ام يثرب وكمان بتسالي يا بادرة مش بتقولي هيسقطك يا بايرة
يثرب يوووووه يعني انا كنت اعرف أن هو الدكتور بتاعي
ندي ما انت لسانك ده عايز يتبري يا شيخة روحي منك لله
يثرب يوووووووه
ودخلت اوضتهااا
يثرب مسكت صورة ولد روحت فين يا آدم وسبتني هونت عليك يا آدم هونت ازااي
وفضلت تعيط
ندي دخلت كنت عارفة انك اكيد بتعيطي
بصت ع الصورة تاني يا يثرب بتطلعي صورته تاني لسه فاكرة أنه هيرجع لو كان عايز يرجع كان رجع من ٤ سنين
حاولي تنسيه وشليها قبل ما طنط تدخل
يثرب مهما حاولت انساه مش هعرف حد ينسي اماني وحمايتي
ده ادم يا ندي نستيه خلااص كدة
ندي عمري ما نسيته خالص بالعكس
بقولك ايه انا مش ناقصة انا هرووووح ولازم نروح بكرة للي اسمه محمود ده نعتذرله ع القرف الي عملتيه
يثرب نعععععم
ندي ايه انت الي غلطي ولا ناسية انك...
البارت الثاني
محمود روح البيت
الهام حبيبي انت جيت تعالي عملتلك كوسة بالبشاميل رهيبة تعالي كل
محمود لا لا يا ماما مش نفس اكل
الهام مالك شكلك مبسوووط اووي
محمود هااااه لا ابدا بس النهاردة كان أول يوم ليا في الجامعة وكان حلووو بصي انا ندخل انام احسن انا جعاان نووم تصبحي ع الخير
الهام طب كل حاجة طيب يا حبيبي
محمود معلش بقي يا حبي باي
محمود دخل اوضته
وفضل يفكر في شكل يثرب وخوفها منهااا
وطلع صورة ليها
تفتكروا جابها منين ،😳😂
محمود ماشي يا يويو ولله لاوريكي بس اصبري عليااااا
بقي انا تعملي معايا كدة طيب ولله لانفخك
بس اصبري في كويزات كتير ههههه ولله لاحرق دمك
تاني يوم الصبح
في مكتب محمود
يثرب واقفة ومضايقة جدا
يثرب يا دكتور محمود ارجووك انا رجلي وجعتني بقالي نص ساعة واقفة
محمود اممم طب والحل اسيبك واقفة ولا اعمل ايه صحيح كنت عايزاني انا هاااااه انا في ايه
يثرب بتحاول تكتم غيظها كنت عايزاك
محمود عايزااك
يثرب اقصد عايزة حضرتك يعني اتاسف علشان الجامعة
محمود امم وانا أوافق ليه يعني
يثربب ما انا اعتذرتلك اعمل ايه تاني بقي
محمود ههههههه بس كدة اسامحك علشان اعتذرتي بس
انت فاكرة انت عملتي فيا ايه ولا ناسية
يثرب يوووووه انا قلتلك اني مش عايزة اتجوز بص انا بحب واحد وو ... و امي مش موافقة عليه واضطىيت اعمل كدة فاهمني
محمود هههههههههه ولله انك عيل بصي يا يثرب انا موافق أن اخليكي تكملي السنة بس لو تجاوزتي حدودك هتقعدي معايا السنين الجاية وانا بصراحة بتلكك
يثرب خلاص انا موافقة انا همشي بقي احس مش حاسة برجلي اصلا يلا باااي
محمود باي
يا هبلة بقي انت بتحبي ماشي يا يثرب ده انا اكتر واحد عارفك ماشي اصبري عليااااا
ندي هاااه طمنيني عملتي اي
يثرب افففف اخيرا وافق بس قال ايه هيتلككلي
ندي الحمدلله انت بقي لازم احترمي نفسك سااااامعة ولا لاااء
يثرب هحاااول
ندي طيب يا اختي معاكي فلوس نروح نأكل
يثرب طبعا ماشية ع مبدأ خد من عبدلله واتكل ع لله
ندي انت بتجيبي الكلام ده منين
يثرب خدي دي خد من عباس وقول عنه للناس
ندي انت كلاامك غريب وانت نفسك غريبة يلا بينااا بقي
واليوم عدي بصعوووبة ع يثرب لأن محمود مكنش سايب ثانية غير لما يرخم عليهااا
في البيت محمود
محمووود هههههههههههههه ولله عملت كدة بجد
ولد انت ولله مجنوووون ازاي تعمل كدة ولله انك غريب
محمود ولسه ده انا هواريها لسه
البارت الثالث
آدم ولله انت بتهرج بقي تعمل كدة فيها يا محمود ده انا بقولك ادخل حياتهااا و حسسها بالأمان وخليها تحبك تقوم انت الي مخوفهاااا
انت عبيط لا هل انت عبيط
محمود ههههه اعملك ايه ما انتوا بصراحة عيلة لسانها طويل واختك دي بصراحة فظيعة يا اخي دي لسانها اطول مش فاهم ايه ده يعني ده انا حتي طالب اتجوزها مش اصاحبهاا
ادم هههههههه تستاهل اومال انت فاكر أن كدة الموضوع سهل يا بابا
محمود واد يا آدم انزل بقي مصر انا قرفت انا عايزك تقنعها اني اتجوزنا او اقولك أقنعها الاول انها تحترمني وبعد كدة افكر اتجوزهاا
آدم تفكر هههه يا عيني يا حوودة ولا واتبهدلت يا حيلة امك
محمود اعااا ولله و مش اي بهدلة انت مش متخيل انا شايفة في الجامعة كل يوم ونفسي اجري عليها واقولها اني بحبها بس اختك ممكن تبطحني بحاجة
آدم هههههه ده اكيد محمود خلي بالك من اختي دي أمانة وانا واثق فيك يا محمود لوكنت مش واثق فيك مكنت..
محمود انت اتجننت ولا ايه يا آدم انا يمكن خايف عليها اكتر منك و مستحيل اضرهاااا بس مينفعش اسيبها منغير ما ارخم عليها وخصوصا انهااا بتبقي قمر وهي متعصبة
ادم قمر ايه يا حيواان انت اتلم دي اختي صحيح
ماتحكيلي هي عملت معاك ايه لما روحت تتقدم 😂
محمود هههه ما بلااااش
آدم لا وحياة امك يا اخي بس بالتفصيل الممل
محمود اسمع يا سيدي
توضيح محمود خلي مامته تتعرف ع جاره ماما يثرب بحيث يكون عريس جاي من طرف جارتهاااا لانها متعرفش أنه عارفهااا وعارف اخووها
هوضحها بعدين 🤭😂
قدام بيت يثرب
محمود يلا بقي يا ماما
العروسة مستنية
الهام اموت واعرف انت تعرفها انت شوفت بس صورها من جارتهاااا
محمود اهاااا أيوة أيوة يلا بقي
ودخلوا وام يثرب رحبت بيهم اووي وخصوصا لما شافت ابنها طول بعرض وحاجة قمر كدة تفتح النفس
انا تخيلتوا انتوا ايه اخباااركم 😂
ام يثرب اتفضلوا اهلا وسهلا بيكم نورتونا
الهام ده بنورك يا حبيبتي اومال فين عروستنااا
محمود في نفسه اخيرا هشوفها وش لوش كدة يا خرااابي
ده انا امي دعيااالي
وفجاه وتغير اي توقعاااااات
خرجت واحدة لابسة فستان ابيض في اسود وهي اصلا قصيرة وبيضااا وجسمها ملفوووف وعيونها رمادي حاجة قمر من الاخر
الهاام ياخرابي ع العسل قمووورة اووي بجد سكر
يثرب شكرا
محمود امممم بداتيها يا يثرب
الهام ايه ده يا محمود دي قليلة الذوق اووي شوفت ردت ازاي
محمود معلش ممكن تكون مكسووفة أو حاجة
الهام ايه رايكم لو نسيب العرسان شوية ولا ايه يا ام يثرب
ام يثرب ياريت يلا بينا وفعلا خرجوا وسابوهم
يثرب اممممم وقامت وفضلت تلف حواليه
محمود كاتم ضحكته بالعافية
يثرب وانت بقي يا شاطر جاي ليه
محمود لحد معلوماتي اني جاي اتجوزك
يثرب ايه يعني مش جاي تتقدم انت جاي تتجوز علطوول
محمود هه اهااا انا واثق انك هتوافقي
يثرب بصراحة انت ماتتعيبش واحد طويل يعني هتغيرلي اللمض و غني يعني هدفعك كل فلوسك و هستغلك
و معاك عربية توصلني بيها
لا وكمان فيك ميزة انما ايه قمر
بتسمع الكللاااام يعني ماما تقولك
تعالي جيبالك عروسة تقول رايح علطوول
صح ولا ايه
محمود بت انت انا ساكتلك من الصبح وعمال
اقول عروسة ياض يا محمود وبتتدلع عادي وطنش
وفكك لكن تيجي عند العربية واشوهك فيها
يثرب بصدمة هو ده الي دايقك
في سرها ده شكله بارد. هل انت بارد
محمود بيحاول يكتم ضحكته
في سره ماشي يا يثرب بقي بتحاولي تطفشيني بس ع مين
انا وانت والزمن بيننا
يثرب بص بقي يلااا انت ومسكته من الجاكيت انت هتخرج تقولهم انا مش عايز اتجوز انا لا أصلح للجواز ساااامع
محمود بصراحة أنا أصلح وانت مصرة تبوظي سمعتي
يثرب يا رخم. اخلص بقي هتقولهم ايه
محمود عقولهم اني معجب بيكي واني عايز اتجوزك هاااه قولتي ايه
يثرب اففففف طيب ......
تفتكروا عملت ايه وقالت ايه
طبعا انتوا عايزين تعرفواااا آدم يعرف محمود ازاي
البارت الرابع
يثرب طيب راحت دلقت عليه مش كوباية المانجااا لااا
صانية المانجا كلهاااا
محمود ايه ده انت اتجننتي ولا ايه ولا نسيتي نفسك انا بقي غلطاااان اني عبرتك يا زبالة
الهام في ايه يالهووي ايه عمل فيك كدة
محمود الغبية دي
يثرب ولا ولا يا ابو طويلة انت احترم نفسك وألزم حدوودك سااامع يا زرافة افندي
محمود لازم تتنكي طبعا يا ربع متر انت يا بت ده اخاف امشي جمبك ادوس عليكي ولا حااااجة
يثرب لا حوووش الواد الي ممكن يمشي بخبط في الشجر و الاوتوبيساااات قبل ماتيجي تتريق عليا روح بص ع نفسك يابابا اما بلااااوي بقي اناأااااا اتجوزك انت يا عمود النور
ام يثرب يا بت اتلمي الهي ربنا يهدك فضحتينا
محمود اكيد هيهدهااا يا شيخة. الهي وانت ماشية يقع ع راسك قالب طوب ولا اقولك يقع العمارة كلها احسن ع أقل يبقي اتاكدنا انك مووتي
يثرب طبعا اكيد عملتها في حد قبل كدة ما انت علشااان غبي
لازم تكوون دي الدعوة بتاعتك. يلا يلاااااا خد الحاجة واطلع برااااا
ام يثرب يا دي الفضايح اخرسي يا شيخة انا اسفة يا بني
محمود لا يا طنط متتاسفيش بصراحة انت الي غلطااانة انك مربتيهااالش انا مش فاهم خلفتوها ربوووها لو مافيهاش قلة أدب حاسين انكم مش فاضيين ماتجيبوووش عيال بالتربية دي
يثرب نعععععععععم مالها تربيتي يا دكر الوز انت مالهاااا
وبعدين اوعي تعيب لا علي اهلي ولا علي تربيتي واتفضل اطلع برااااا
محمود ولله يا يثرب لادفعك تمن الي عملتيه غاالي اوي
يثرب كام يعني 😂
الهام يلا يا محمود دي ناس بيئة احنا غلطانيين أننا جينا هنا اصلا
يثرب متبرطميش يا حاجة يا ام محمود سامعااااكي واد يا محمود خد امك في باطك وانزل بيها بس حاسب تتكعب احسن عندنا سلمة مكسوورة
باااك
آدم هههههههه بقي كل ده من يثرب هي طول عمرها لسانها طويل بس مش كدة
محمود اختك دي معدتش ع تربية ولا شمتها اصلا
آدم ههههههههههه يلا البركة فيك
محمود نفسي ولله توافق عليا ده هربيها تربية أو تربيني علي حسب
آدم تقريبا هي الي هتربيك يلا بقي انا هنااام وانت كمان نام علشان شغلك باااي
محمود اشطة باي
تاني يوم في الجامعة
محمود صباح الخير
الطلاب صباح النور
بنت قاعدة جمب ندي و يثرب
بنت١ بصي ياللهووي ع حلاوته ولا كلامه ونظرته
يثرب ولا سفالته وقلة أدبه اتلمي منك ليها
بنت٢ مالها دي وانت مالك بينا اصلا ولا انت بتلمحي عليه يا يثرب
يثرب نعععععم ليه يعني ده انا احلي منه
ندي هههههههه
يثرب بتضحكي ع ايه يا بلاص المش انت
ندي أصله هو ولد وانت بنت بتقارني نفسك بيه من ناحية ايه. هههههههه
يثرب تصدقي صح يادي الكسووف
محمود ايه الصوت ده لوسمحت هدووووء
النهاردة في كويز في اخر المحاضرة
يثرب يوووه كل شوية كويز انا هسميه جودة كويز
ندي ههههه اشش اخرصي هنتفضح
وفعلا جيه وقت الكويز وكان رخم اووي
ومحمود حب يرخم ع يثرب فقومهاا وبعدها لوحدها تمااما
محمود احم آنسة يثرب في حاجة واقفة معاكي لا اقصد في حاجة عارفة تحليهااا
يثرب متخفش عليا يا هندسة
محمود طبعا ما انت ماشية ع بدأ عم وربك يفك
يثرب تن ترا ترا تم تن
محمود ههههههه
وفعلا خلص الكويز ويثرب خرجت وهي مضايقة منه اووي و من المادة وبرغم أنه شرحه حلو الا انها معرفتش تفهم حاجة
تفتكروا ليييه
البارت الخامس
ندي ممكن افهم انت مضايقة ليه بقي كدة
يثرب هااا ولا حاجة
ندي ولا حاجة طب ازاي ده انت حارسة دموعك بالعافية اوعي تقولي علشان الكويز وقومك وكدة
يثرب يمكن
ندي يثرب انا بكلمك
يثرب وانا مش عايزة اسمع ممكن تسكتي بقي انت مالك بيا اصلا
ندي انا يا يثرب انا ده انت اختي قبل ما تكوني صحبتي عموما انا اسفة بعد اذنك ومشيت
يثرب يووووووه راحت يثرب وقفت جنب كافيترياا و كأنها خايفة تدخل
عامر. يثرب مالك واقفة ليه كدة
يثرب هااه ازيك يا بشمهندس
عامر الحمدلله بس انت شكلك تعبانة اوي انت كويسة
محمود اها يا بشمهندس هي كويسة بس انت يخصك ايه هي كويسة ولا لاااء
عامر مافيش يا دكتور زمايل
يثرب بس بس. وحضرتك مالك يا دكتور محمود
محمود هيكون مالي يعني انت طالبة عندي لا اكتر ولا اقل اومال انت فاكرة ايه يعني
يثرب وولله وحضرتك بقي بتمشي ورا كل بنت في الجامعة وتخلي بالك منها ولا انا بس عايزة افهم لانك بصراحة لو بتعمل كدة يبقي لله يكون في عونك
عامر طيب انااا هساذن
محمود مدلوش اي اهتمام
محمود بغل كدة برضو بتحرجيني قدام العيل ده
يثرب اناااا وافضحك كمااان لو مبعتش عني يا دكتور اقصد حودة كويز
محمود انفعل جامد ومسكها من ايديها جامد اووي يثرب اتلمي بدل ولله اوريكي وش عمرك ماشفتيه
يثرب نطرت أيده وبصووت عاااالي جدا سمع معظم الجامعة
معلش يا دكتور اصلي مش سامعااااك كويس حضرتك بقي ناوي توربيني وش تاني ليه بقي يا ريت يا دكتور محمود توزع اهتمامك ع بقية الطلبة بعد اذنك
وقربت منه وبصوت واطي علشان متلعبش معايا تاني يا حودة
محمود في اللحظة دي كان نفسه يضرب قلبه بالجزمة علشان اتلعق بيها ومشي محمود من الجامعة بس واخد قرار وحالف ميرجعش فيه
ياترا ايه القرااار 😉
**
يثرب روحت البيت
ام يثرب انت جيتي يا بوز الأخص
يثرب اهااا بداناا. اه يا ماما خير .
ام يثرب طبعا هيجي منين الخير يا بايرة
يثرب عارفة يا ماما اوحش حاجة في العالم لما خنجر الإحباط يجيليك من اقرب الناس
ام يثرب طيب يا اختي ادخلي غيري عقبال ما احط الغداا
يثرب دخلت الاوضة وفضلت تفكر في الي حصل النهاردة من اول اليوم لاخره وكانت حاسة أن اليوم كله كان غلط وسرحت
ام يثرب انت يا زفت
يثرب فاقت من سرحها. نعععععععم
ام يثرب بتنعري ليه كدة يا بقرة
يثرب يا ماما كفاية ألقاب بقي انا اسمي عجبني اففف
ام يثرب يارب عملت ايه في دنيتي علشان تجيبلي بلوة زي دي
يثرب اهدي يا حاجة احسن يطقلك عرق
ام يثرب حاجة واهدي دي اخره تربيتي فيكي
يثرب بصراحة يا ماما انا حاسة انك استخسرتي اووي في التربية ولاااا مكنش ده حالي يا ست الحبايب
ام يثرب عندك حق بس انا بقي هصلح غلطي
يثرب ولله انت ظلمتني انا ماشية ع مبدأ رضا الوالدين اهم من رضا ابوك وامك 😂
يثرب ايه ده يا ماما ده الشبشب يالهووووي الحقوووووووني
ام يثرب ولله لاربيكي يا بنت ..... انا وانت والزمن طويل
طبعا مش هينفع خالص اكمل حكي علشان حقوق الإنسان والطفلة والمرأة هيقلبوا الدنياااا
***
في مكتب محمود في البيت
ترن ترن ترن
محمود الوو
آدم ايه يا حيوان انت برن عليك من بدري
محمود معلش مسمعتوووش خير
آدم انما انت ليك عندي خبر بمليووون جنيه
محمود ....
آدم جرا ايه يا بني وانت حتي مكلفتش خطرك تسأل مالك يا محمود
محمود هاااه ولا حاجة يا حبيبي قولي في ايه
آدم افرح يا عم انا جاي مصر بعد يومين طائرتي بكرة افرح بقي
محمود بجد تيجي بالسلامة يارب
آدم مالك يابني ده افتكرت هتفرح وهتظغرط ده انت كان ناقص تبوس رجلي علشان انزل علشان اجوزك يثرب
محمود ههههههههه لا هو انا مقلتلكش انا غيرت راي
آدم ايه ازاي يعني هو ايه حصل
محمود حصل بلاوي اختك يا سيدي ......
وحكالهةكل حاجة
آدم ده بجد الكلام ده يا محمود
محمود اومال بهزر معاك مثلا
آدم لا بس ممكن تكون خافت منك او حست انك بتتطفل عليها أو اي حاجة من الكلام ده فاهمني يعني
محمود بس انا معملتش حاجة لكل ده يا آدم
آدم وانت قررت انك متحاولش معاها تاني
محمود لا كدة خلصت انا حاولت كتير بس هي محلك سر
ادم لا يا محمود بص انا هقولك نصيحتي بس مش علشان يثرب اختي لا علشانك انت طلاما عزت حاجة لازم تسعي ليها يا محمود وانا مسعتش ليهاا
محمود لا يا آدم انا طموحي البنت الي اتجوزنا تكون محترماني بجد و العلاقة بينا تبقي احترام متبادل لكن لا انا ويثرب من يوم ما عرفنا بعض وكل مرة نشتم في بعض. وانا مش حابب علاقتي بمراتي تبقي كدة
ادم أيوة يا محمود بس هي متعرفكش لازم تقدر حاجة زي دي
محمود خلاص يا آدم انا اخذت قراري المهم انت ترجع بس بالسلااامة
آدم بصراحة أنا كنت راجع علشانك انت واختي لكن طلاما باظت فأنا بصراحة متردد انزل اووي
محمود هههههه متردد ولا خايف
آدم خايف يا محمود ارتاحت أيوة خايف من امي و لقائها معايا ومن يثرب ولما يعرفوا الحقيقة أيوة خايف وقلقااان اوي كمااان
محمود تيجي بس بالسلامة ونبقي نشوف حلول كتير بس تيجي ما انت لازم تواجهم يابني
آدم ربنا يستر انا هروح انام باااي
محمود باااي
يثرب الوووو انا اسفة
البارت السادس
يثرب الوووو انا اسفة
ندي ولله اسفة عادي كدة
يثرب يوووه اخلصي انت فكراني بكلمك علشان اعتذر كتير انجزي بقي في يومك الفحلقي ده
ندي انت ايه الزبالة الي بتقع من بوقك دي وعموما انا مش زعلانة انا اصلا مبعرفش ازعل منك يا بت انت اختي
يثرب ولله وانت كمان انا ماليش غيرك يا ندي ولله انا بحبك اوووووووي
ندي ربنا يديم المحبه يارب بينا ومايبعدناش عن بعض ابدا
يثرب سرحت بس انا مش عارفة انا عملت كدة ازااي
ندي ما خلاص يا يثرب انا مش زعلانة منك انا اصلا متعودة ع تقلباتك المزاجية
يثرب انا مش بتكلم عنك انت يا بهيمة اصلا
ندي نعم اومال مين
يثرب بصراحة
ندي يالهووووي
يثرب ايه يا بلوي انت هو لسه قولت حاجة اومال لما تسمعي
ندي لا أصل بصراحة دي دائما وراها نصااايب
يثرب بصراحة جدا جدا جدا تقريبا أناا
ندي ماتخلصي بقي
يثرب شكلي هبتدي احجز كورسات للسنة دي تاني شاكلي هعيدهااا
ندي نععععم ايه الي حصل
يثرب بصراحة أنا عملت ...؟......
وحكت يثرب ع كل المصاأااااايب
ندي انت ايه يا غبية انت بتفهمي منين بجد عملتي كدا من كل راسك بجد
يثرب في اللحظة دي انهارت من العيااااط
ندي يثرب انت بتعيطي ليه
طب اهدي طب انا ممكن
يثرب انا مش عارفة انا عملت كدة ليه بس انا الي فهماااه اني غيرت اوووي عليه انا مش فاهمة ازاي أو ليه أو امتي كل الي عملته اني انفجرت فيكم انتوا الاتنين
ندي انت معجبة بيه بس ازاي ده انت رفضتيه لما اتقدملك
يثرب أيوة عارفة عارفة بس اعمل ايه بقي
ندي انا اول مرة احس اني مهمة عند حد بجد محمود الوحيد
الي حسيت معاه باني شخص ليه قيمة حسيت بغيرة لما اتكلم مع بنت وضحك معاها بمجرد ماحسيت ان ممكن الاهتمام ده يروح لحد تاني مستحملتش غصب عني ولله
ندي بس ده مش حب يا يثرب ده زي ....
يثرب كلامي ضايقك
ندي لا يا يثرب كنت هقولك زي انا وادم الي بينا عمره ماكان حب مافيش حد بيحب بيبيع
يثرب كفاية بقي نكد كفاية انا كويسة انا هناااااام
تاني يوم في الجامعة
محمود شرح المحاضرة وكان متجاهلها تماااما ودي حاجة كانت مضايقة يثرب اووووووي اووووووي
والي حصل بقي بين الطلبة بعد الي يثرب عملته
في ناس قالت وخصوصا البنات انها رامية نفسها عليه
وناس تانية الولاد أنه كان بيحاول يرخم عليهااا
لكن محمود وقفهم عند حدهم و برضوا كان مضايق أن
اسمها بيتكرر بين الطلبية بس هو.خد قرار
تفتكروا هيلتزم بيه ولاا هيرجع في قراره
تفتكروا يثرب الي حسااه من ناحية محمود ده حب
ولا امان
اخدكم جولة لامريكااااا في طيارة متجهةة لمصر
آدم قاعد بيفكر في يثرب أخته ومامته
فلاش باااااك
يثرب بدموع لا يا آدم بلاش تمشي انا ماليش غيرك ارجوووك خليك معايا انا هتعب في بعدك عني اوووي مش كفاية بابا سابنا هتبقي انت وبابا ارجووك يا آدم
آدم مش هقدر اقعد هنااا افهميني ارجوكي يايثرب ارجوووكي حسي بيا شوية
يثرب ليه مينفعش آدم انت أبويا واخويا وكل حاجة ليا في الدنيا كلهااااا وحيااااتي عندك
آدم يثرب متصعبيهاااش علياااا
فاجأه افتكر يوم مامشي 😳
آدم يا ندي صدقيني هرجع وهتقدملك انا محبتش غيرك ولله
ندي لا يا آدم الي بيحب حد مابيحبش يبعد عنه وانت مش سيبتني انا بس لا انت سيبت امك واختك في عز مامحتاجينك سافر يا آدم بس يكون في عملك انت هترجع مش هتلاقيني مستنيااااك
انا مش هستنااااك انا تعبت سافر يمكن اكرهك وقلبي يقسي عليك سافر يمكن كرامي تفوقني سافر يا آدم سافر
باااااك
مضيفة حضرتك يا استاذ
آدم نعم أيوة
مضيفة الطيارة هتعمل اقلاااع حالا
آدم اهااا تماام
راجع تاني لمصر بعد اربع سنين ياترا ايه الي مستخبي
تفتكروا ايه حكاية آدم كمااااان 🤔
في الجامعة
يثرب لا بقي ده انت زوتيها اووي مين دي الي رامية نفسهااا لااااا فووووقي يا ماما
وفااااااجااه
البارت السابع
البنت ههههه طبعا لازم تقولي كدة ما انت ماشية ع مبدأ خدوهم بالصوت
يثرب لا بقي ولله ما هسيبك وفعلا مسكوا في بعض وبقت خنااااقة كبيرة
في اللحظة دي محمود مقدرش يسيبهاا مهما كانت فهو بيحبها من ٤ سنين
اوباااا ازااااي 😂😳
محمود باس اوعي باااس
يثرب يلا يا زبالة يا تربية ... يا . ... يا .....
محمود بعصبية ايه ده بقولك باااااااس
يثرب عجبك الي بيقولوه ده
محمود بحدة
قلت اخرصي. بصوا بقي انا مش هقبل أن أي حد يوجه اي كلمة ليثرب لان لو ده حصل يبقي بيوجهلي انا الاهانة اكيد سامعين وفاهمين
يثرب يخربيتك هيقولوه عليا ايه دلوقتي
محمود بصوت عالي هيقولوه خطبتي وكنا مختلفين ايه المشكلة بقي
فضلوا كلهم يبصوا لبعض وفضلوا ينسحبوا
محمود مشي رايح لمكتبه
ندي بت يا يثرب سمعتي قال ايه ده ورط نفسه توريطه
يثرب جرا ايه يا حمارة انت هو انا توريطة
ندي لا مقصدش بس انتوا الاتنين اتورطوا اووي الصراحة
يثرب عندك حق طب بعد اذنك انا بقي اروح اشوف خطيبي
ندي ههه بت يا يثرب انت فرحانة انه قال كدة صح
يثرب بصرااااحة فووووق ماتتخيلي يا ندي عارفة لو رجع بيا الزمن تاني واتقدملي
ندي طبعا هتوافقي 🙄
يثرب لا طبعا بس هخليه يحفي ورايا لحد ما انا اوااافق
ندي طبعا دلوقتي انت الي هتحفي 😂
يثرب اتفوووو اوعي ابو العيال عايزني 😂
ندي هههههههه
يثرب راحت أوضة المكتب في الجامعة
طق طق
محمود ادخل
يثرب دخلت يا فندم
محمود ببرود. نعم خير
يثرب لله في حد بيكلم خطيبته كدة
محمود ههه انت صدقتي ولا ايه انا عملت كدة بس علشان سمعتك الي انت كنت السبب انك تبوظيها
يثرب قصدك عملت كدة علشان سمعتك انت يا دكتور
محمود لا يا يثرب انا مش هقعد فيها انا هامشي واسافر فمش هيفرق معايا اسيبها دلوقتي ولا بعد سنة
يثرب بحزن لأنها افتكرت نفس المشهد الي امانها وحمايتها بيسيبها فيه
فعلا هتساافر يا محمود طب ليه
محمود حس بيها اوي لدرجة أنه كان نفسه يحضنها ويطمنها بوجوده لكن ولله ابدا انا مفسدة الاجواء دي 😂
محمود ببرود كدة
يثرب كدة وبتاع وشاي بالنعناع. 😂
محمود بيبصلها بصدمة ههههههههههههه
يثرب سرحت جامد اوي في ضحكته
لله انت عندك سنااان
محمود نعم الي هو ازاي يعني اكيد عندي سنان
يثرب اومال مش بتضحك ليه اخر مرة شفتك بتضحك كنت وافق مع البنت اياااها
محمود حس بغيريتها اووي فحب يغيظها وياريته ماعمل كدة 😉😂
محمود اعااا قصدك يارا
يثرب هي ست تفة
محمود تفة يخربيت لسانك يا بعيدة انت ايه 😂
مش ممكن بجد
يثرب ههه ولله انا مسمياها كدة
محمود ماشي المهم كنت واقف معاها باخد رقم باباها
يثرب امممممم امممممم ليه جايبلوه عروسة
محمود لا عريس
يثرب جايبله عريس
محمود ههههه يخربيتك هتطلعي سمعة عليا
يثرب مش انت الي قولت
محمود بقولك انا عريس ايه البعيدة غبية
يثرب أيوة عريس لمين برضو مش فاهمة لأمها مثلا
محمود لا انا هتقدم ليارا
يثرب هههههه لا والنبي
محمود اهااا عندك مانع ع الأقل مش هتدلق عليا منجاا
يثرب خلاص ينفع برتقال اهوو احلي كمان 😂
محمود ايييه🙄
يثرب العب باليه بس المرة دي هلعبه في وشك 😡
محمود ايه ده سيبي الجاكيت 😳
يثرب لا ولله ما هسيبك انا بقي هلبسك قضية تحرش
محمود 😳
يثرب الحقوووووني 😳
اوبا تفتكروا ايه هيحصل مع المجنونة دي
**
حسن آنسة ندي آنسة ندي
ندي نعم افندم يا بشمهندس حسن
حسن مساء الخير انا كنت عايز اتكلم مع حضرتك لو ينفع
يعني
ندى اه طبعا اتفضل خير
حسن هو خير ان شاء الله طب ينفع نتكلم في كافتيريا او في اي مكان
ندى لو سمحت يا باشمهندس انا ما اعرفكش ازاي اقعد معاك في كافيتريا او في اي مكان لو حضرتك عايز تقول لي حاجه يا ريت تقولها لي هنا بعد اذنك
حسن ايوه طبعا انا فاهم بس انا كنت يعني كنت بصراحه كنت عايز اتقدم لك انا عارف ان انت شخصيا طبيعيه جدا ما تعرفيش احد غير يثرب انا كنت عايز اخذ رقمك والدتك اولدك طبعا ده وانت وافقت على مبدئيا احب اسمع راي حضرت
تفتكروا ايه رايهااااا
توافق ولا ترفض 🤔
استووووب
تعالوا بقى افهمكم مين هو حسن
حسن ده باشمهندس في الجامعه
مرتاح ماديا ومعجب بندي من وهي في اولى جامعه
بس دائما متردد يقول لها وخاصه انها ما بتقعدش لوحدها تماما او من غير يثرب فكان خائف يصارحها ترفضه
في مطااار
واخيرا آدم وصل ارض مصر
ياترااااا ايه الي جاااااي .. البارت الثامن اضغط هنا