Ads by Google X

رواية زوجتي الحسناء الفصل الأخير - لولو الصياد

الصفحة الرئيسية

  رواية زوجتي الحسناء الفصل الأخير بقلم لولو الصياد عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل pdf

رواية زوجتي الحسناء كاملة

رواية زوجتي الحسناء الفصل الأخير - الجزء الأول

امير ...لا مش مجنون انا بس عاوز اشوف نظره الرعب دى فى عنيك ودى كانت طلقه طايشه منى ليك في الاول ....
فريده ...ارجانطلقت الرصاصة والجميع مذهول والكل ينظر الى الاخر ولكن لا احد انصاب من تلك الطلقه ....
تيمور. ..بغضب ...انت مجنون....
وك كفايه بئه لعب باعصابنا لحد كده....
امير...موافق بس بشرط....
تيمور ...و كمان هتتشرط يا ابن ....
امير ....احترم نفسك احسن بعدين تزعل .....
فريده وهى تنظر الى تيمور بغضب ...ممكن تسكت انت خالص دلوقتي. ....
فريده. ..اتفضل يا استاذ امير حضرتك عاوز ايه وهنعملوا ليك بس أرجوك اهدى. ..
امير مفكرا....كل اللى انا عاوزه اشوف تيمور بيه مذلول وده مش هيحصل غير بيكى انتى بس ....
تيمور بعصبيه....قصدك ايه بالكلام ده وبعدين حسابك معايا مش مع مراتى ...
الاب....استنى بس يا تيمور. ...
فريده...اتفضل يا استاذ امير قول عاوز ايه ....
امير .....قربى منى ومن غير ما حد يكون معاكى ....
تيمور. ..لا واضح انك فعلا اتجننت ....
فريده ..حاضر. ...
تيمور. ...حاضر ايه انتى كمان. .....
فى نفس الوقت وانشغال الجميع سحب عمرو نفسه الى الداخل وقام بالخروج من الفيلا من باب الخدم لكى يأتى من خلف امير ويمسك به. ...
فريده اقتربت ببطىء منه وعندما اصبحت قريبه منه جدا أمسك بيدها وجرها لتقف امامه ووضع المسدس في رأسها. ...
تيمور...ورحمه ابويا لو حصل ليها حاجه لهندمك طول عمرك على عملتك دى سيبها بالذوق احسنلك...
امير....لا يا تيمور بيه انا هخدها معايا دلوقتى ولو حد جه ورايا والله هقتلها....
تيمور بغضب وهو يحاول الاقتراب ...ده على أساس انها متجوزه كيس جوافه يا ابن .........سيبها بقولك ....
أطلق امير طلقه تحت اقدام تيمور ليمنعه من التقدم....
امير....قلتلك متقربش هاذيها صدقنى ...
الام....بنتى استر يارب اهدى يا تيمور يا ابنى وان شاء الله ربنا هيستر ...
تيمور...يعنى ايه اسيبه يا خدها .....
التفت تيمور لهم ولاحظ ان عمرو كان خلف امير ويقترب ببطىء نظر تيمور الى فريده نظره ذات مغزى معناها ان تخفض راسها....
تيمور ...لمجراته ...ماشى خدها. ..
امير...كده كويس واوعدك هتندم كتير اوى لما ترجعلك وتتمنى الموت .......
اقترب عمرو ببطى من خلفه وكان عمرو بطل بالكاراتيه وكان يحمل عصا وحينها اشار تيمور الى فريده لتخفض راسها.لولو الصياد. حدث بسرعه انقض عمرو على راس امير وضربه بقوه فسقط ارضا واقترب تيمور مسرعا ليأخذ حبيبته بين يديه ...
تيمور....بلهفه....انتى كويسه ....
فريده...بتوتر وخوف ...اه اه ....ضمها له بقوه وكانت فريده ساكنه بين احضانه وعندما اخذت بالها دفعته عنها...انت السبب فى كل اللى بيحصل ودخلت الفيلا وصعدت غرفتها مباشرة. ...
عمرو...انا كلمت البوليس وقام بتكتييف امير ....
الام....الحمد لله احمدك واشكر فضلك يارب....
هدى ...اول مره اعرف ان جوزى سوبر مان ههههههه..
عمرو....يا شيخه روحى بتهزرى وانا كنت هموت هههههههههههههههه. ....
الاب...خلصنا الحمد لله ....
وبالفعل اتى البوليس وقاموا بعمل محضر واخدوا امير معهم ....
تيمور لعمه...بعد اذنك يا عمى ممكن اطلع لفريده....
الاب..طبعا يا ابنى البيت بيتك بس بتهيئلى بلاش دلوقتى ...
تيمور...لا يا عمى مش هستنى تانى .....
الاب...خلاص اللي تشوفه يا ابنى اتفضل ....
صعد تيمور الى الاعلى .....
هدى...تفتكر تيمور هيعمل ايه معاها....
عمرو....تعالى نطلع فوق وأقولك...
هدى....ههههههههه هو انت اصلا عدت نافع انت خلاص بعد الخضه دى اكيد راحت عليك ...
عمرو...بغضب مصطنع نعم ...بكره تقوليلى هات بوسه يا عمرو وانا اقولك ابدا
هدى...هبوسك واحطك جنب الحيط هههههههه
عمرو. ..كده طيب والله. .. .
الام...اسكتوا بئه ايه ارحموا نفسكم من المناقره فى بعض شويه......
الاب...فعلا اتنين زى العيال واتنين تانيين عاملين فيها ولا صراع الجبابره....
الام...فعلا ربنا يهدى الحال......
.......
طرق تيمور غرفه فريده. ....
فريده. ..ادخل....
دخل تيمور الى الداخل. .....
فريده بغضب .....انت ايه اللى جابك هنا اطلع بره ....

الجزء الثاني من الفصل الأخير - النهاية

فريده...انت ايه اللي جابك هنا اطلع بره. ....
تيمور وهو يدخل ويغلق الباب خلفه ......بصى يا فريده انا جاى علشان اتكلم مهما حصل صوتى صرخى اعملى اى حاجه بس انا مش همشى ولا هخرج من هنا غير ما نتكلم......
فريده...وهى تجلس على السرير....اتفضل قول عاوز ايه وخلصنى علشان تعبانه وعاوزه انام.....
تيمور وهو يجلس ...حاضر يا فريده ...وصمت قليلا....
فريده...ايه هستنى كتير اتفضل قول عاوز ايه ....
تيمور وهو يجلس على كرسى قريب منها....بصى يا فريده هبتدى من الاول من ايام ما دخلتى ثانوى وابتديت احبك ومطقش اى حاجه عليكى كنت بتمنى اخبيكى عن اى حد فى الدنيا بس كنتى صغيره وقتها روحت لعمى وقولتله انى عاوز اتجوزك للاسف رفض وقالى .حبيبتى واخى .زوجتى الحسناء .انك لسه صغيره ومشاعرك متهوره ولازم استنى سنتين ثلاثة كمان غصب عنى وافقت واستنيت عليكى كنت بحاول اكون قريب منك بس فى نفس الوقت لازم اعمل حد لان كنت خايف مشاعرى تتفضج قدامك ولانى كمان كنت وعدت عمى انى مش هكلمك فى اى حاجه خالص لحد ما تخلصى دراسه ....
فريده بدهشه ...انت اكيد بتهزر انت كنت بتحبنى من زمان كده...
تيمور. ..صدقينى انا عمرى ما كنت صادق زى دلوقتي انا فعلا كنت بحبك ولما كبرتى واتجوزنا كنت بخاف عليكى من الهواء الطاير ولما حصل موضوع الصور...
فريده...اه سبتنى على طول
تيمور بتنهيده...ده كان احسن حل وقتها صدقينى كان ممكن اقتلك سبحان من صبرنى انا كنت زى المجنون كنت حاسس انى متكتف ولما طلقتك مرتحتش صدقينى كانت روحى راحت منى يا فريده كنت بتالم بشده مش هنكر انى كنت على علاقه بدنيا بس ده علشان انساكى .لولو الصياد .وعمرى ما نسيتك سامحينى يا فريده صدقينى انا بحبك ومقدرش أعيش من غيرك وصدقينى مهما طلبتى منى هعملك اللى انتى عاوزه....
فريده. ..اوك انا مش هطلب الطلاق انا كل اللى عاوزه تسمح بسفرى انا وادهم فتره لو سمحت....
تيمور بحزن...ده آخر كلام عندك.....
فريده ...ايوه ارجوك....
تيمور وهو يقف ويتجه للباب ....حاضر يا فريده .....
تركها تيمور وخؤج مر اسبوع كامل من الحزن والبؤس على فريده ولم ترى تيمور منذ وقتها ورغم سؤال ادهم.لولو الصياد . المتكرر عنه الى انه لم ياتى وها هو اليوم موعد سفرى وها انا فى المطار اودع الجميع ولم ياتى ليرانى انا وادهم اى حب هذا....
الام...هتوحشينى اوى يا فريده وهى تحتضنها بقوه. ...
فريده...وانتى كمان يا ماما. ..
الاب..خدى بالك من نفسك يا فيرى. .
فريده...حاضر يا بابا .....
عمرو...الحمد لله البيت هيروق ....
فريده ..واطى يا مان دايما هههههههه بس هتوحشنى ...
عمرو ...وانتى كمان يا فيرو انتى وادهم...
هدى ..هتوحشينى واوعى تتاخرى اوك...
فريده ...حاضر ......
سلم الجميع على ادهم وفريده واعطت ظهرها لهم وكانت بداخلها حزن رهيب .....لكن سمعت صوت تيمور....
تيمور....فريده.....
التفت له بسرعه. ..
ادهم...اوه بابى وجرى عليه مسرعا بينما وقفت فريده لا تدرى ماذا تفعل .....
اقترب تيمور منها بعد ان اعطى ادهم الى جدته. ...
تيمور وكان حزينا للغايه....ارجوكى سامحينى انا بحبك ومقدرش استغنى عنك اوعدك هعوضك عن كل اللى فات...
نزلت دموع فريده بسرعه...
تيمور..خلاص انا اسف بس بلاش اكون السبب فى دموعك ...فريده وهى تضربه على صدره ...انت غبى عارف لو مكنتش جيت عمرى ما كنت سامحتك...
تيمور ..بفرحه قصدك انك سامحتينى ....
فريده ...ايوه ...
حملها تيمور وظل يلف بها كثيرا والجميع يصفق لهم ....
تيمور...بحبك اوى ...
فريده ...وأنا كمان ....
واخدها واتجه لهم ....
عمرو ...ايه مفيش سفر. ...
تيمور...لا طبعا. ..
عمرو..وانا كان مالى كل شويه شيل يا عمرو حط يا عمرو والله انا هتبرى منكم .....
الجميغ .......هههههههههههههههه. ....
لولو الصياد ..زوجتى الحسناء .....
تمت بحمد الله.
رواية جديدة اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent