Ads by Google X

رواية عشق بالانتقام الفصل الرابع - ملك هشام

الصفحة الرئيسية

 رواية عشق بالانتقام الفصل الرابع بقلم ملك هشام

رواية عشق بالانتقام كاملة

رواية عشق بالانتقام الفصل الرابع

نطق تلك الكلمه بشفتان مرتجفتان ..تحت صدمتها هي اما هو ...فكان عقله مازال بين صراعه الذي لن ينتهي ...ليبتعد وهو ينظر لعينيها تلك رادفا مره اخري ولكن ..تلك المره كانت حروفه جامده :
_اسف ..؟! 
شخصت عينيها في ذهول ...صدمه ...الم ...فبتلك الجمله لا تعرف ماذا تفعل الان ...فهي بالتاكيد لن تسامحه علي ما فعله لتردف قائله باعين دامعه ...آبت ان تنزل دموعها :
_اسف اسف علي اي ولا اي يا ايهم ...اسف علي انك ظلمتني ..علي انك واخدني وكنت بتعذبني ..عشان امك ...الي خانت ابوك اسف علي انك اغتصبتني ولا علي انك عيشتني مريضه مش عارفه تكمل حياتها عادي بسبب الي كنت بتعمله اسف علي اي ...دا حتي ... انا كرهت جسمي عشان العلامات الي فيه ...من الي كنت بتعمله اسمحك علي اي علي حبي ليك في يوم من الايام ...بقي بالنسبالي ندم وماضي ...اسف دي انا اعمل بيها ايييييي فهمني اعمل بيها اي مش هتشفي جروحي ولا مرضي ولا حتي ...كسره قلبي وفرحتي ...فاكر يا ايهم اليوم. ...الي خرجت فيه حتي للجامعه يومها عملت اي ....فاكر ...ولا لااااااا 
نظر الي حالتها ...من الانهيار والبكاء والعتاب في عينيها ..كره نفسه الف مره ...بسبب ما افتعله معها ...لا يعرف لما تذكر ذالك اليوم بالتحديد ...؟!
فلاااش بااااك -:
كان..واقف بانتظارها بالخارج اما هي فانتهت من امتحانها ..اليوم لتجد من يجذبها من زراعيها رادفااا بجنون :
_كارما فاكراني ...عارف انك اتجوزتي بس بس انتي ليا صح هتفضلي ليا قولي يلا ...
نفدت كارما يديها بعيدا عنه رادفا بقوه -:
_رامييي لو سمحت افهم بقي انا ست متجوزه ...ابعد عني وعن حياتي شويه ...
اردف رامي بجنون وهو مازال يمسك بمعصمها :
_لا انتي ليا ...انتي بتاعتي وبس انا لسه بحبك وهخلصك منو متخفيش ....هنسافر ونهرب ونعيش حياتنا ...؟! و ...وكما ...لم يكمل جملته حيث وجد من يلكمه بقوه فسقط ارضااا ...نظر ايهم الي كارما نظرات ...حارقاا ليردف قائلا بشراره :
_واقفه لي هنا ..؟! 
جحظت عيني كلمه برعب رادفا ..بتلثم وخوف :
_ا ا انا انا انا آآآآآآه 
صرخت بقوه عندما جذبها من خصلاتها امام الجميع رادفا بقوه :
_انتييي ايييي ...انتطقي 
اردف كارما في بالم وبكاء حارق :
_آآآآه ونبي سيب شعري يا ايهم ...آآآآه 
ترك خصلاتها بقوه ...ليجذبها من معصمها ...بحده واضعاا ايها في سيارته ..مغلق عليها بابها ...لتشهق ببكاء مرير ...من ذالك الايهم ليذهب هو الاخر الي ذالك الملقي ارضااا ...غير واعي من كثره المخدرات الذي يتناولها التي وصلته الي حد الجنون ..ليردف ايهم قائلا له بصرامه :
_لو لمحت طيفك يا رامي يا عرابي ...اقسم بالله هبعتك جثه لابوك ...انت فااااهم ..
ليبصق عليه مغادره الي سيارته ....متوعداا لتلك الجالسه معه جلس وادااار سيارته رادفا لها وهو يقود بعصبيه :
_داا انتي يوم الي جيبنك اسود علي دماغك ...؟! 
أردفت كارما ببكاء حار :
_يا ايهم انت فاااهم غلط اديني فرصه حتي آآآآه ..
قاطع كلامها عندما صفعها بقوه علي وجهها صارخاا :
_اخرسيييي ..؟! 
بعد دقائق وصل ...الي القصر ليجذبها بحده من يديها صاعداا بها الي جناحه غير واعي لمنادات الجميع عليه ...ليدفشها بقوه فور دخوله غرفته فسقطت ارضا ...لتبتعد بخوف وهي تجده يقترب ووجهه لا يبشر بالخير ابداا رادفا :
_تهربي معاه هاا ...وسيباه مساك ايدك ..؟! 
بكت بحده رادفا وهي تشهق بقوه :
_والله انا انت مش فاهم ...آآآآآه ...
صرخت واضعه يديها علي اذنيها فور ان دفش الطاوله بجانبها بقدميه بقوه فسقططت متحطمه ..لينظر لها بحده وهو يقترب منها ويفك ذالك الحزام الذي يضعه ببنطاله ...رادفا وهو يلفه حول يديه ..:
_هتهربي ها ...مانا طيشه ...عايزه تهربي معاه ..عايزه تخونيني زي مهي عملت زمان ...لا مش انا الي اخد المقلب مرتين ...انا بقي مش هخليكي قادره تقفي حتي ...؟؟ 
شخصت عينها بصدمه ...ذهول ..الم وبكاء لتردف صارخه :
_لا ونبيي يا ايهم اسمعنيي طيب ...آآآآآه 
صارخت بالم عندما هوي باول جلده لها علي جسدها لتصرخ متالمه ببكاء ...ليهوي بالاخر واخري ...حتي قطع ثوبها عليها ...ليغمي عليها بين يديه وهو يجلدها بذالك الحزام بيديه ....القاه وهو يتنفس بصعوبه ....بعد ان وجدها ساكنه لا تصرخ لا تتحرك جسدها ...علم بتلك العلامات الزرقاء ...ثوبها الذي قطع من كثره ...الجلدت ...ليترك الغرفه باكملها تاركها ملقيه مكانها ...غير واعيه بما حدث وبما سيحدث معاها وما ينتظرها معه ...؟! 
عوده باك -:
شهقت باكيه ...وهي تتذكر ذالك اليوم ليقترب منها ...محتضنا اليها ولكنها دفعته بقوه مبتعده عنه رادفاا ببكاء :
_عمري مهسمحك يا ايهم ...هفضل اكرهك ...طول عمري ...؟!
**
في احدي المطاعم بالاسفل ..؟! 
كانت جالسه ...منتظره كارما ..تنزل اليها لتجد ذالك المغرور قد اتي وجلس علي الكرسي امامها ...رادفا :
_مش هتنزل لا هي ولا ايهم ...فكملي اكلك احسن 
ضيقت عيناه رادفا ببرود :
_اه وانت بقي جيت هنا لي روح شوفلك طربيزه تانيه ...؟!
نظر لها رائف ببرود ليردف قائلا :
_مش انتي الي تقوليلي اقعد فين انا اقعد مكان ما احب ...فطفحي وانتي ساكته ..؟! 
وقفت بغضب وهي تنظر له ...بصارمه رادفا :
_انا مش هرد عليك بس واضح انك مريض نفسي روح اتعالج وبعد كدا ابقي كلمني ...؟! 
وجائت حتي تغادر ولكن وجدت يديه الصلبه تمسكها من معصمها بقوه رادفا وملامح الغضب باديه علي ملامحه ووجهه لتنظر له هي الاخر بغضب وصارمه اما هو فارظف قائلا :
_انا برضو الي مريض يا بتاعه انتي ازاي تتكلمي معايا كدا ....؟
نظرت له بتحدي رادفا :
_انا اتكلم زي مانا عايزه ومش انت الي تقولي اتكلمي ازاي ومتتكلميش ازاي مااشي ...؟! لتنفض يديها بقوه مغادره من امامه ...اما هو فمسح علي شعره بغضب ...عازماا علي تلقينها درسا لن تنساه تلك المشاكسه الصارمه ...فهي تتعامل بنفس معامله الجميع لها ...تتعامل مع كل شخصيه ..بطريقتها واسلوبها وهذا ما حدث تعاملت معه بنفس اسلوبه ...ليقسم هو علي كسرها ..وهو لا يعرف انها من ستدمر حصون قلبه بل وتخترقها ...فالكل قلب قاسي ...قنبله ...تدمره ..حتي تستقر داخله ...وهذا ما سيحدث معهم ليكون للقدر راي اخر في قصتهم ..؟! 
**
خرجت من كليتها ..بهدوء ذاهبه الي ..السياره فسائق ينتظرها دائما ولكن استمعت الي من يناديها رادفا :
_انسه سلمي ..ممكن شويه من وقتك ..؟! 
نظرت سلمي له بهدؤء رادفا:
_دكتور علي فيه حاجه مهمه يا دكتور 
اردف علي بابتسامه ساحره :
_لا بس حابب اتكلم معاكي شويه ممكن ..؟! 
اردف سلمي دون النظر في عينيه قائله بتوتر :
_ها اسفه ...بس مينفعش ؟! 
نظر لها باستفهام رادفا :
_لي 
اردفت قائله :
_اسفه بس مقدرش حتي اقعد اتكلم مع حضرتك حتي وقفتي معاك دي لوحدها غلط ...الناس او البنات ممكن يفهموا غلط وانا مش عايزه مشاكل مع خطيبه حضرتك اكتر من كدا ..عن اذنك .؟! 
لتغادر من أمامه وقلبها يؤلمها علي ما قالته اما هو فلم يقل صدمه ووجع علي كلامتها تلك ...ليغادر الي سيارته بهدؤء 
                -------------------------
وقف في شرفته وهو ينفس سيجارته تلك ...يتذكر كلامها ...اسفه لها وهو لم يفعلها بحياته ابداا ...ويعتذر من احد كره نفسه وهو ضعيف امامها مزال عقله المسيطر علي كسرها مره اخري ليقسم علي اعاده أيهم الذي يعرفه الجميع ...تنهد بضيق وهو يتذكر حديثه معها قبل هروبها من تحت يديه 
فلاش باااك-:
جذبها من خسرها وهو يجلسها علي قدمه اما هي فكانت خائفه شاحبه كالعاده منه ...لتضع يديها علي صدره مكان قلبه رادفا بالم :
_هنا اي ..
اردف قائلا بسخريه :
_حجر 
اردف قائله باستغراب :
_بس دا بينبض 
اردف قائلا بحده :
_وهم ..؟! 
نظرت له بيآس قائله بالم:
_في يوم هتعرف انو موجود يا ايهم بس سعتها عقلك هيرفض الفكرا وانت ...هتفضل وراه هتبقي بدل متخسر مره هتخسر مرتين. ...وبكرا تقول كارما قالت ....؟! 
عوده بااااك-:
نفس سيجارته وهو يفكر بكلامتها تلك ...ولم يشعر بها وهي واقفه خلفه لتردف قائله بثبات :
_بتفكر في كلامي صح ...عارف يا ايهم مشكلتك ..ان عقلك ديما كسبان بس في يوم قلبك هيكسب بس الاوان هيفوت ...؟! 
نظر لها باستفهام رادفا :
_انتي ازاي كدا ...لي بتعرفي انا بفكر في اي لي فاهماني اكتر متا فاهم نفسي ..؟! 
ضحكت بسخرية رادفا بالم :
_الي بيحب بيفهم ...وانا حبيتك في يوم ..اكيد هفهمك تعرف انا ديما هسبقك بخطوه عارف لي ...عشان تحس انك غلطان في كل وقت ...؟! 
نظر لعينيها ليردف قائلا :
_حبتيني حبيتي اي قسوتي ولا ان عايش ومش عايش عايش ...بغباء عايز افهم حبيتي اي بالضبط ..؟! 
اردف قائله ببساطه:
_حبيت ايهم الي في يوم ..كان حنين عليا ..حبيت ايهم الي طيبته ...وحنيته اقوي من غضبه وعصبيته ...حبيت ايهم الي كان بيزعل حتي انو اذي نمله كان بيزعل عليها ...انا اه عشت طول عمري بره مشوفتكش غير ...مرتين بس ..بعدها كرهتك ...وبرضو حبيتك لما حنيت عليا ..؟! 
اردف قائلا بسخرية:
_هه اه وعشان كدا هربتي ...عشان حنيت عليكي هربتي ...صح شابووو ليكي ..؟! 
اردفت قائله :
_في يوم هتعرف اني هربت عشان سبب لو كنت عرفته كان زمانه مجاااش الدنيا دلوقتي ..؟! 
اردفت كلامها ...لتخرج سريعا خارج تلك الغرفه اما هو فضحك بسخريه عليها واقسم علي ..كسرها مثلما كسرته. وكسرت قسوته ..؟! 
عشقتك ..بشده وانا احبك ولكن عندما يكتب القدر لنا ..طريقاا اخر يصبح الحاضر مجهول ...رجل عندما يذكر اسمه ينحني الجميع رضا له رجل من قسوه الايام عليه اصبح هو اقسي منها ...ولكن به قلبه كالجوهره اذا احس به ...اصبح احن الرجال علي ..كتب له القدر شيئا اخر وسيكتب لي اشياء اخري ...كثيراا ليصبح قدرنا ..موحداا ولكن قلوبنا ..ليست امانه لذالك الحب الذي خلد فيها ..؟! يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent