Ads by Google X

رواية حب بعد عذاب الفصل السابع والثامن

الصفحة الرئيسية

رواية حب بعد عذاب الفصل السابع والفصل الثامن بقلم ريم علي الجالي

رواية حب بعد عذاب البارت السابع

عهد ابعد عني ي حيوان 
معتز:فتح الباب مسك نادر ضربه 
نادر:انت بتمد ايدك عليا عشان خاطر وحدة زي دي
معتز:اخرس دي مش زي اللي انت بتعرفهم معتز بصوت مرتفع دي حبيبتي فهمت 
عهد:بندهاش ايه ده انا سمعت صح 
نادر:حبيبتك ازاي وانت بتخطوب مش مكسوف من نفسك وانت بتلعب ب بنات الناس
معتز:احترم أخوك الكبير والكلام ده يتقال ليك 
معتز مسك ايد عهد بقوة تعالي يلا 
عهد: براحة بتوجع أيدي اووي 
معتز:بضيق أنتي حبيبتي وملكي فهمتي 
عهد: أنت بتقول إيه 
معتز:زي ماسمعتي برضاكي أو غصب عنك 
عهد:مالك ي معتز بتكلمني كدا ليه 
معتز:معلش اسف بس انفعلت شوية أنا رايح 
عهد: أنا فرحانة أخيراً قولتها 
وعد :مالك فرحانة كدا وبتضحكي 
عهد:كدا فرحانة انهاردة أجمل يوم بحياتي 
وعد: الله الله طب فرحيني معاكي يستي 
عهد:بصي اخوكي قالي أنه بيحبني 
وعد:بندهاش انتي متأكدة 
عهد:اه والله 
نادر خارج من الاؤضه بيبص لعهد بقرف كدا والله لاخد حقي واعرفك ازاي ي معتز. تمد ايدك وتضربني 
ابتدأ الإحتفال. وتالبيس الشبكة 
عهد واقفة بعيد وزعلانة جدآ يعني ياربي يوم ميعترف بحبه ليا يكون بيخطب واحدة تانية كان نفسي اكون مكانها 
صار في رقص رومنسي 
نادر تسمحيلي برقصة دي ي عهد 
عهد:بتبص لمعتز وخايفة
عهد:واقفة مش عارفة تقبل ولا لأ
وعد:ارقصي معاه ي عهد متخافيش ده زي اخوكي 
معتز:بيرقص مع حبيبه بضيق وحاس أنه مخنوق 
نادر:يقترب من عهد أوي ويتلامس علي جسمها
معتز:شاف نادر وهو يتلامس علي جسم عهد ويقترب اكتر واكتر 
معتز:شد ايد نادر قدام الناس كلها انت بتعمل إيه 
الجميع بستغراب 
الأب: وأنت مالك زعلان كدا ليه
معتز:لا مافيش بس ي بابا مينفعش 
الأب:خلاص اقفل علي الموضوع ده
حبيبه: إيه اللي حصل لكل ده هو مالو زعلان كدا ليه معقول بيحبها لا لا مش معقول وبعدين دي بنت فقيرة 
خلص الإحتفال
عيلة معتز قاعدين ومعاهم عهد عشان هتبات عندهم 
معتز: ليعطي نظارات لعهد 
عهد:كتير خجلانة 
نادر: أنا هروح اجبلكم عصير برتقال طازج
وعد: أنتي بقا يستي هتنامي في الاؤضه دي ماشي 
عهد:طيب ي وعد 
دار حديث بين عهد ومعتز 
عهد :انت فاكر قولتلي ايه ي معتز
معتز: صراحة أنا بحبك من أول يوم شوفتك في وأنا بفكر فيكي
وكنت خايف أقولك ترفضي حبي ليكي
عهد:بخجل بجد مش عارفة أقول ايه ولا ارد عليك إزاي 
معتز:مترديش دلوقت فكري قبل متاخدي القرار 
عهد:بس أنت قولت كلامك متأخر 
معتز:لي أنتي في حياتك حد 
عهد: أنت الشخص الوحيد اللي ف حياتي ي معتز
معتز فرح: أنتي عارفة بتقولي ايه 
عهد: طبعاً عارفة بقول ايه بقول إني بحبك أنت أول شخص هتكون بحياتي وآخر شخص أن شاء الله
معتز:بجد أنا فرحان جداً كنت مفكر أنك هترفضي حبي ليكي
عهد:مقدرش أرفض حبك 
بزعل بس أنت لشخص تأني دلوقت 
معتز: أنا مش هكون لحد غيرك فهمتي 
عهد:طب أنت مستواك أعلي مني فكل حاجة دراسة اوي فلوس 
معتز:عشان خاطري عندك أنسي الموضوع ده خالص ومتحسيش بفرق بنا قلبي حبك وخلاص هتكوني معايا 
عهد: أنا مش عارفة أقول ايه أنا مصدومة ومش مصدقة نفسي حاسه إني بحلم ي معتز 
معتز:لا مش بتحلمي بحبك 
عهد:بخجل مش هقدر أقولها
معتز:ليه بقه مش هتقدري تقولي 
عهد: خايفة لتيجي يوم وتكسر قلبي 
معتز:بعد الشر علي قلبك مستحيل أعمل فيكي كدا وخليكي متأكدة وواثقة 
عهد:طب هتعمل ايه مع خطيبتك 
معتز:طب بس متقوليش عليها خطيبتي 
عهد هههههه هتعمل ايه مع مراتك 
معتز بستغراب جالك قلب تقولي كدا 
عهد من وراه قلبي طبعاً بس هتعمل ايه المهم متكسرش قلبها 
معتز:لو اتكسر قلبها تستاهل 
وعد :احم احم 
معتز:في السر ي فقر ديماا بتيجي فالوقت الغلط 
وعد: مساء الخير بتعملوا ايه بقه
معتز : وأنتي مالك يبت بطلي تتحشري 
عهد :هههههه بنتكلم يستي تعالي اقعدي معانا 
معتز:بص لوعد 
وعد لا لا أنا هخرج بدل مضرب دلوقت 
عهد مش فاهمة 
وعد لا ي حبيبتي مش مهم تفهمي أحسن هههه بأي 
معتز لسه هيتكلم قطع الحديث 
استاذ نادر
احم بتعملوا ايه 
معتز :مش طايق نادر أصلا 
وعهد خايفة منو اووي
أنت شايف بنعمل ايه بنتكلم 
طب هعمل عصير برتقال 
معتز اتفضل 
عهد :معتز أنا هخرج عشان كدا غلط نفضل قاعدين لوحدنا
معتز خليكي معايا شوية 
عهد :معلش مرة تانية أن شاء الله
معتز :طيب براحتك
نادر بيجهز العصير حط بالكاسه تبع عهد منوم 
نادر: أنا جبت العصير اتفضلي ي عهد اتفضل ي أستاذ معتز 
وعد أنتي عايزة هههه 
عهد:طب أنا عايزة أنام تعبانة جدآ وهشربها فوق 
وعد: وأنا كمان هاجي معاكي عشان انام 
عهد:شربت كاسه العصير وحاسه بدوخ ومعش قادرة تقف نامت مكانها 
معتز:راح نام كان مرهق من التعب 
ووعد نفس الأمر
نادر:تطلع فالخارج بص علي الجميع الكل نايم 
دخل غرفة عهد كانت نايمة ومش حاسه بحاجة 
أقترب منها وتلامس علي وجهها الطفولي وتلامس علي شفتيها 

حب بعد عذاب البارت الثامن 8

نادر : أنتي جميلة أوي أعطاها قبله مش شفتيها وفضل يقترب اكتر واكتر انا بعمل ايه أنا هدخل نفسي بمشاكل بس لازمن اقصرها زي ما معتز مد ايدو عليا بس هعمل أيه 
نادر تطلع يجري وقفل أؤضه علي عهد 
عهد نايمة مش حاسه بحاجة طبعاً 
في الصباح 
عهد :اااااه جسمي وجعني أنا مش فاكرة نمت بسرعة دي ازاي ايه اللي حصلل أنا لازمن أروح عشان ماما ياااه هسيب معتز والمكان الجميل ده 
معتز: أحلي صباح النهاردة عشان عهد هنأ قام أخد شاور وغير الملابس لبس شيك جدا مع برفان واووو 
معتز :قام بدق الباب علي عهد 
صباح الورد والياسمين 
عهد: بابتسامة صباح النور والسرور
معتز: أحلي صباح ده ياناس ولا ايه هههههه انا فرحان 
عهد :ههههه فرحان ليه 
معتز عشان معاكي طبعاً
عهد أنا فرحانة اكتر بس ياخسارة لازمن أروح 
معتز أوعدك أنك هتفضلي معايا طول العمر ي أميرتي وعن قريب إن شاء الله
عهد يارب يارب ي معتز
معتز يلا بقه عشان نفطر مع بعض 
عهد يلا نفطر 
نادر:نازل فضل يبص لعهد ومعتز بصات غريبة استغربه عليه كتير 
عهد هوا ليه بيبصلي كدا انا عملت حاجة 
معتز أنت مش ناوي علي خير ي معتز 
جهز الفطار 
وعد : أنا نفسي أنك تفضلي معايا علي طول ي عهد 
معتز. مرة وحدة أن شاء الله هتفضل معانا علي طول 
وعد :بغير فهم ازاي يعني 
معتز :مش قصدي يعني هتيجي تشوفك ديما أن شاء الله
نادر:خلاص مش هنفطر انهاردة ولا ايه
وقت الأكل 
ام عهد :وحشتيني يابنتي بتاكلي كويس ولا لا أنا خايفة عليكي ربنا يستر 
الأب : آمال فين البت عهد مش باينه
الأم:عند صحبتها 
الأب:ومن غير متقولي وضرب أمها علي وشها 
الأم:ااااه ببكاء أحنا اسفين والله خطوبة صحبتها وراحت ي حج 
الأب. اوعي جاتكم القرف 
عهد :يلا ي وعد عشان أروح ماما خايفة عليا 
معتز :بص لوعد 
وعد لا لا أنا عندي دراسة كتير والله مش هقدر اوصلك خالي معتز يوصلك فاضي 
عهد بخجل بلاش 
وعد متخافيش معتز زي اخوكي 
معتز اخوكي فعينك ي كلبة أنا معنديش غير أخت وحدة فاهمة يبت 
وعد :خلاص خلاص أهدي 
معتز بعرفك بس هااا 
وعد خلاص ي خويا عرفت اااه منك أنت هههههههه 
معتز. قومي يبت من هنآ 
عهد خلاص خلاص مافيش حاجة الكل ده هههههه 
معتز يلا ي أميرتي 
وعد الله الله أميرتي أخص عليك أنا أختك ومعملتش ولا مرة معايا كدا 
معتز. بخجل ياهبله أنا قصدي عليكي 
وعد عليا الكلام بردوا هههههه 
معتز :عهد اتفضلي جهزي نفسك أنا مستني 
عهد :حااضر 
معتز أحلي حااضر هههههه 
وعد بس بقه عشان بتكسف هههههههه 
معتز هههههه عهد هههههههه
**
حبيبه الووو ي معتز 
معتز يادي النيلة خيرر 
حبيبه بتقول إيه 
معتز مقولتش حاجة قولي 
حبيبه عامل ايه وحشتني 
معتز الحمد لله بخير 
حبيبه أنت مبتعرفش خالص تقول كلام حلوو 
معتز لا مبعرفش صراحة 
حبيبه لأ والله أنت أصلا ملكش مزاج للكلام معايا ولا حتي ليك مزاج للخطوبة 
معتز: فعلاً والله 
حبيبه إيه مش سامعة 
معتز ولا حاجة أنا عندي شغل مهم جداً يلا سلام 
حبيبه ربنا يخدني عشان ترتاح 
معتز بصوت واطي  يارب يسمع منك هههههه سلام 
أميرتي تطولت لي كدا 
وعد: عهد هتوحشيني  كتير تبقي تعالي والنبي 
عهد أن شاء الله هبقي اجي علي طول يلا ي حبيبتي مع السلامة عايزة حاجة 
وعد : استني ي عهد عشان خاطري اقبلي الهدية دي مني التليفون ده 
عهد:بخجل أنتي عارفة إني مش بقبل هدايا من حد والله 
وعد: هو أنا أي حد أنا أختك
عهد واكتر من أختي ياقلبي ربنا يديمك بحياتي يارب 
وعد :يارب ياقلبي مع السلامة
معتز خلص الوادع تبعكم يلا بينا 
معتز :جهز العربية يلا 
عهد :عربيتك جميلة اووي 
معتز :هجبلك أحلي منها أن شاء الله 
عهد :كفايا أنك معايا دي بتكفي والله 
معتز حبيبي أنا فعلاً أخترت صح ي نور عيني 
جهز العربية 
عهد :راحت بالعربية 
جت رسالة لمعتز  تم إرسال رسالة  رقم مجهول 
معتز فتح الرسالة وشاف فضل مزهول مش قادر يتكلم واقف مكانة 
عهد :يلا ي معتز أتأخرنا 
معتز. ولا حاسس بكلام حد ولا سامع حتي 
عهد :يلا ي معتز أتأخرنا في ايه واقف مكانك كدا 
معتز مش بيرد مالو
تواقعات  معتز الرسالة كان فيها ايه
google-playkhamsatmostaqltradent