Ads by Google X

رواية احببت طالبتي الفصل التاسع والعشرون 29

الصفحة الرئيسية

  رواية احببت طالبتي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم منة رجب 

رواية احببت طالبتي كاملة

رواية أحببت طالبتي البارت التاسع والعشرون

وقفنا البارت اللى فات على ساره وهي في غرفتها هي و امنيه و سلمى
الام:ربنا يحفظكم ي رب
سلمى:ربنل يخليكي ي طنط
امنيه:حبيبتي ي خالتو ربنا يخليكي لينا
زيناهم خالة ساره تحتضن ساره:قمرر يا اخواتي حفظك الله ي أميرتي
امنيه بدموع مزيفه وصوت طفولي:والله ده ظلم انا عايزه كلمتين حلوين زي دول😭
زيناهم:ربنا يحفظكوا كلكم يااارب 
جاءت منار من الخارج 
منار:ييا يا عيوسه عمو احمد بيقويوكو ييا عسان الناس مستنيه (يلا يا عروسه عمو احمد بيقولكو يلا عشان الناس مستنيه)
انفجر الجميع ضاحكا على كلام منار😂
منار:انتو بتحكو عيى ايه (انتو بتضحكو على ايه)
ساره:ما فيش يا قمر روحي قولى ل بابا احنا جايين
منار:ماسي (ماشي)
خرجت منار للخارج
سعاد والدة ساره:يلا يا بنتي عيب كده الناس مستنيانا
ساره متوتره اوي اوي تفرك يدها الاثنان 
لاحظت ذلك سلمى
سلمى:اطلعو انتو يا طنط شوفوا الناس وكده واحنا جايين وراكو
الام:ماشي يا حبيبتي اوعو تتأخروا
سلمى:حاضر يا طنط
خرجت سعاد و زيناهم 
في الداخل
امنيه:في حاجه والا ايه
سلمى:ااه
امنيه:في ايه
سلمى:في ان ساره متوتره وخايفه اوي،بصي يا ساره جمدي قلبك وبعدين ايه اللى مخوفك يا ساره انتي حلم من احلامك بيتحقق ما تتوتريش يا حبيبتي يلا بقه ربنا يتمم لك على خير يااارب 
امنيه:ايه اللى مخوفك ان شاء الله يلا يا بت بلاش عبط
ساره:توكلت على الله 
...
خرجت ساره و لفتت انظاار الجميع 
حسام في نفسه:الحمد لله الذي رزقني بهذه النعمه الغاليه اعدك باني هحافظ عليكي واتق الله فيكي بإذن الرحمن.
نروح للاخ يوسف شويه😅
كان يتطلع في سلمى طوااال الوقت هي ملاكه من سكنت فؤاده اول واخر حب بالنسبه له و يتمنى لو يستطع الافصاح عن مشاعره لها ولكنه اخذ وعد على نفسه بالا يغضب ربه مهما كان الامر حتى ولو كان امر تافهه.
...
والد ساره يحتضنها:حبيبة قلبي و اميرتي الصغنونه ربنا يتمم لك على الف خير يا اجمل عروسه في الدنيا
...
جاءت امنيه صديقة ساره
امنيه باين عليها الزعل مش مبسوطه
امنيه:مباارك يا حبيبتي ربنا يتمم لك هلى الف خير ي رب
ساره:الله يبارك فيكي يا حبيبتي
سلمت امنيه على سلمى 
سلمى:امنيه تعالى عايزاكي
ذهبت امنيه مع سلمى
سلمى:مالك يا امنيه
امنيه:مافيش يا حبيبتي عادي
سلمى:هتخبي عليا انا يا امنيه
امنيه:مافيش يا حبيبتي ما فيش حاجه
سلمى:مش هقولك تاني مالك يا امنيه
امنيه:بصي يا سلمى والله انا بتمنى لكم الخير انتو حبايبي واصحابي وغاليين على قلبي بتمنى ل ساره كل حاجه حلوه في حياتها والله انا فرحانالها بس زعلت على اخويا محمد
سلمى:ليه ماله محمد
دنيا:محمد اعجب ب ساره اوي كان نفسه يتجوزها وكان عايز يتقدملها بس انا قولتله ان ساره مش بتوافق على اي حد دلوقت ساره مستنيه تخلص الجامعه ما جاش في بالي خالص ان ساره ممكن تتخطب دلوقت
ياريتني ما كنت قولتله كده يا ريتني كنت خليته اتقدم...
قاطعتها سلمى
سلمى:دنيا ما تقعديش تقولي يا ريتني وما يا ريتنيش انتي عارفه ربنا كويس يا دنيا بصي يا حبيبتي لو كان خير لبقى و دام لكن ما تقعديش تقولي كده كل واحد مكتوبله نصيبه ربنا ما بيعملش حاجه وحشه لسه بنت الحلال ما ظهرتش لاخوكي بس مش معنى كده ان نقعد نقول يا رينا و ما ياريتناش.
دنيا:الحمد لله
سلمى:اضحكي كده وفرفشي واكيد اخوكي هيلاقي واحده بنت حلال ان شاء الله
دنيا:ان شاء الله
جاءت امنيه:سلمى تعالى روحتى فين
سلمى:واقفه اهو مع دنيا
امنيه:السلام عليكم 
دنيا:وعليكم السلام
سلمى:ده امنيه بنت خالة ساره
دنيا:اتشرفت بيكي
امنيه:انا اكتر والله😊
دنيا:حبيبتي
سلمى:يلا عشان ساره ما تزعلش
ذهبوا عند ساره
ساره:في اي يا سلمى
سلمى:هبقى احكيلك بعدين 
...
طبعا عارفين انه ساره رافضه تماما ان حسام يلبسها الشبكه 
والد ساره هو اللى لبسها الشبكه😊
حسام مش عارف يقول اي ل ساره
حسام:ربنا يتمم على خير يا رب
ساره:يا رب
هيصوا شويه كان يوم جمييل بالنسبه للجميع
انتهى اليوم على خير الحمد لله تاركا سعاده تغمر قلوب الجميع
...
عادت دنيا الى المنزل وجدت محمد جالس و يتضح عليه الحزن
ذهبت وجلست بجواره 
دنيا:مالك يا محمد
محمد بضيق:ما فيش يا دنيا 
دنيا:محمد ي حبيبي ما تزعلش نفسك يا محمد 
بص يا محمد إن الله يخبئك لمن يشبهك، لمن يكفلك، لمن يرعاك، لمن يعلم بأن فيك خيرًا فيكثره، لمن يراك استثناءًا فيثني عليك، لمن يصون ودك، ويحفظ عهدك، لمن يعلم التواء يدك وكسرة قلبك فيرممها، لمن يراك أنت، أنت وفقط؛ بمساوئك وذلاتك قبل خيراتك، يراك أنت بصورتك الكاملة فيرضى عنك بكل ما فيك وكل ما بك. . إن الله يخبئك لمن يريد بك خيرًا وخيرُ الله لا خير بعده  كل حاجه ليها وقت بس احنا لازم نصبر
محمد يحتضن دنيا:الحمد لله انا راضي بما كتبه الله لي ربنا يحفظك ويكرمك ياا رب ويرزقني بواحده زيك يا رب يا حبيبتي
دنيا: هيرزقك احسن مني ان شاء الله ،يلا قوم كده صلى ركعتين عشان ترتاح شويه
محمد:حاضر
...
بعد انتهاء الخطوبه
في منزل ساره
والد ساره يحتضنها:اميرتي ربنا يتمملك على خير يا حبيتي ياااارب
ساره:حبيبي يا ابو حمييد ربنا يكرمك ويخليك ليا يااارب 
....
زيناهم:ربنا يتمم لك على خير يا حبيبتي
ساره:حبيتي يا زيزو عقبال امنيه ياااارب
منار:انا عاسه يكون اندنا في بيتنا فلح زي كده يا بابا 
(انا عايزه يكون عندنا فرح زي كده يا بابا)
ممدوح زوج خالة ساره والد امنيه:ان شاء الله يا حبيبتي
ممدوح:الف مبروك،ربنا يتتم على خير ان شاء الله
احمد:عقبال امنيه يا رب 
ممدوح:يلا يا زيناهم احنا بقه
والدة ساره:يلا هتروحوا فين
ممدوح:هنروح
احمد:هتروحوا فين انتو قاعدين معانا كام يوم
ممدوح:مش هينفع والله
سعاد:انتو وراحة ايه يعني حليمة قاعدين
ممدوح:والله عندي سفرية مهمه في الشغل همشي بكره بالليل ان شاء الله
سعاد:ااه ربنا معاك يارب 
ساره:طيب يسوي امنيه قاعده معايا يومين حتى
ممدوح:براحتهم و حليمة تقعد ماشي
امنيه:اه هقعد
ممدوح:ماشي يا حبيبتي
امنيه تحتضن والدها:خلى بالك من نفسك يا حبيبي تروح و تيجي بالسلامه
ممدوح:الله يسلمك يا حبيبتي
منار:هتوحسيني  يا علوسه (هتوحشيني يا عروسه)
ساره:انتي كمان يا ميرو والله هتوحشيني اووييي
ودعت زيناهم الجميع وكذلك زوجها و ذهبوا
ساره:انا وامنيه داخلين بقه عشان نغير وكده
سعاد:ماشي يا حبايبي تصبحوا على خير
امنيه:وانتي من اهله يا سوسو😅
سعاد:ماشي يا خالتو امنيه😂
انفجر الجميع ضاااحكاااا😂
ذهبت امنيه و ساره للغرفه
ساره:هتخربها انا وانتي
امنيه باين عليها شوية من الزعل:ان شاء الله
ساره:مالك يا امنيه
امنيه تمسك يد ساره:ساره انا عايزه ابقى زيك عايزه اقرب من ربنا اوي عايزاكي تكلميني عن ربنا كتير انا النهارده حسيت ان ربنا زعلان منى حاسه ان ربنا النهارده اداني الفرصه في اني اقرب منه خلاني اقعد معاكي عايزلكي تقوليلي و تعرغيني كلل حاجه بالله عليكي يا ساره عايزه ابقى حاجه حلوه عايزه اتكلم وكل م اتكلم اتكلم بأيات قرآنيه و أدله وانصح الناس ساعديني يا ساره
ساره عيونها دمعت حست قد ايه ربنا بيحبها انه هي هتاخد حسنات لما تكون سبب في انه تقرب حد من ربنا:حبيبتي يا امنيه اكيد يا حبيبتي انا معاكي خطوه خطوه ربنا يثبتك ويثبتنا جميعا اللهم أمين
امنيه:امين يا رب
ساره:اضحكي يا موني كده يلا وما تخافيش من حاجه لو انتي بعيده عن ربنا هتقربيله و ان شاء الله ربنا هيغفرلك كل اخطائك ان الله غفور رحيم
امنيه:انا بحبك اوي اوي انتي ريحتيني يا ساره ربنا يريح قلبك دايما ياارب
ساره:خلاص بقه اضحكى كده ويلا عشان نغير هدومنا ونقعد نتكلم عن كلل حاجه انتي عايزه تعرفيها
امنيه:ماشي.. يتبع الفصل الثلاثون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent