Ads by Google X

رواية احببت زوجة أخي الفصل الثامن

الصفحة الرئيسية

 رواية احببت زوجة أخي الفصل الثامن بقلم وفاء كامل

رواية احببت زوجة أخي كاملة بقلم وفاء كامل

رواية احببت زوجة الفصل الثامن

وصلنا الفصل ال فات عندما
تنهد حسام بحزن.. خلاص يانور ال تحبيه
بعد ست شهور هنطلق
متفقناش متفاهمناش مع بعض وكدا

نور.. تفتكر ماما هتصدق
حسام بعصبيه .. خلاص يانور انا هدعي اني بحب واحده وهتجوزها وانتي تزعلي وتطلبي الطلاق

نور بندم ع ما قالته جعلته يتعصب ويزعل .. ماشي

حسام ظل يفكر انه كدا كدا اصلا هو هيموت قريب
مش محتاجه انك تضايقي م وجودي معاكي يانور
خلاص هتخلصي مني قريب
وهتبقي ارمله للمره الثانيه
يمكن ساعتها تحسي بيا وتفتكريني بالخير 😔

وفجأه احس بالغسيان
انه بسبب العلاج لا يقدر ان يأكل شئ
فاسرع بسرعه للحمام واغلق الباب خلفه لكي يستفرغ

نور بصدمه وقلق.. حسااام انت كويس
حسام بصوت عالي وهو يمسك بطنه.. ااااااااه
نور.. حسام ارجوك افتح الباب مالك بس
لم يرد عليها فقلقت كثيرا عليه

كادت ان تخرج تنادي ع مامتها لكنها سمعت صوت باب الحمام يفتح اسرعت مره اخرى اليه

نور بلهفه.. حسام انت كويس طمني عليك
حسام وهو يتماسك ولا يظهر المه.. الحمدالله

نور.. اي ال حصلك فجاه كدا
اكلي تعبك مش عاجبك 😓
انا اسفه
حسام.. لا ابدا والله يظهر بس اخدت دور برد ف معدتي عشان كدا بطني وجعاني واستفرغت مش اكتر شويه وهروق

نور.. خلاص انا هنزل اعملك حاجه سخنه تشربها عشان تهدي بطنك شويه واجبلاك علاج البرد
حسام.. ماشي

راحت نور بسرعه علشان تجيب علاج البرد و حاجه سخنه يشربها
و لما رجعت لقت حسام نايم على الاريكه و كان احساسها مختلف جداً عن اليوم ال قبله حست انه تعبان جدا ومريض ولازم تفضل جمبه
فقاه لقته بيتعرق جامد
ظلت بجانبه تمسح له عرقه
وتعمل له كمدات نظرا لحرارته المرتفعه

(كل هذا لانه تناول طعام 😓
وبسبب العلاج الكيميائي
لم تتحمل معدته الاكل
اد اي المرض ده صعب اوي ربنا يشفي كل مريض يارب 😪)

ظلت تسهر بجانبه طول الليل وعندما وضعت يدها تتحسس درجه حرارته
وجدتتها انخفضت بسرعه غريبه

ظلت تنظر اليه وهو نائم
كم هو حنون وطيب
كم هو مثل الطفل نائم ف عالمه
احست بالشفقه عليه وانها بتظلمه
بمعاملتها القسوه معه

وضعت يدها ع شهره تتلامسه برفق لكنها صدمت مما رات
بعد ان ازالت يدها م ع شعر حسام وجدت شعره يتساقط ع اطراف يدها

لماذا شعره يقع بمجرد لمسه م ايدي بسيطه
اكيد بسبب كثره التفكير والانميه هو خاسس اوي ومش بياكل
انا لازم اهتم به م هنا ورايح
اوعدك يااحمد هحافظ ع اخوك وهرجعه حسام بتاع زمان

(رفقا بكي ايتها الفتاه لا تعلمي انه مريض
وبسبب العلاج والجلسات لا يقدر ع الاكل وينام دائما و يتعرق جسده بشده ويشدت الصداع به
و شعره يتساقط
مع الوقت ومع كثره العلاج الكيميائي
سوف لا يظل لديه اي شعر
لا ع راسه ولا حواحبه ولا رموشه
ربنا يلطف به هو ومن يعاني
مرض السرطان و ورم ف المخ 😓
اد اي بيعانوا اوي
ومع الوقت ملامحهم بتتغير بسبب العلاج 😔)

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف صباح يوم جديد
استيقظ حسام ووجد نور تنام بجانبه ع الارض وتضع يدها ع رأسه
ابتسم كثيرا ع اهتمامها به
وسعد كثيرا م اقترابه منها لاول مره
اخذ ينظر لها وهي نائمه
انها ملاك كم هي جميله ف نومها

وفجاه احس بصداع شديد وتذكر انه لم ياخذ العلاج بالامس
نهض م الاريكه بهدوء حتي لا تحس به نور
وذهب لحقيبته واخذ علاجه ثم اخفاه مره اخرى
ودخل الحمام لياخذ دوش
مع غلق باب الحمام استيقظ نور م نومها

نظرت حولها لم تجده قلقت عليه لكنها اطمئنت عندما سمعت صوت المياه ف الحمام
ذهبت لتبدل ملابسه
ورن هاتفها ف هذه اللحظه

نور.. الو
ساره.. حياااااااتي

نور.. يخربيتك عامله اي وحشااااني اكلبه البحر
ساره.. هههه وانتي كمان احبي

نور.. اخبار امريكا اي
ساره.. لا منا وصلت امبارح

نور بسعاده.. بجد 😊
خلاص نتقابل انتي وحشاني موت
ساره.. اكيد اقلبي هاخد اذن خطيبي الاول وبعدين نتقابل وتحكيلي كل حاجه عنك

نور.. ماانتي ال واطيه سافرتي فجاه ومتعرفيش ال حصل معايا
وبعدين تعالي خدي هنا انتي اتخطبتي اوطيه م ورايا
ساره بضحك.. اتقابلنا صدفه ووقف جمبي كتير لحد ما خلصت تعليمي وحصلت ع شهادتي
وهو فاتحني ف الموضوع واتخطبنا

نور.. هو منين
ساره.. م مصر متقلقيش

نور.. الف مبروووك ياقلبي خلاص هاتيه معاكي نتعرف عليه
ساره.. حاضر م عيني
اخبارك اي واخبار احمد اي

نور بحزن ونزلت دموعها عندما سمعت اسم زوجها.. الله يرحمه
ساره بصدمه.. مين ده

نور.. احمد
ساره.. ياقلبي البقاء لله والله زعلتيني ده حصل ازاي ده

قصت لها نور ما حصل م يوم الحادث وموت زوجها الي اللن وهي مع حسام
ساره بحزن .. ياحبيبتي ملحقتيش تتهني بجوزك ياقلبي
والله زعلت اوي عليكم انا غلطانه عشان كنت مش بسال خالص
ثم قالت بقلب موجوع.. ربنا يهنيكي انتي وحسام
حافظي عليه ده بيحبك م زمان وكان باين عليه جدا
غيرك هيموت عليه ويتمني بس انه يشعر به ويهتم به بس للاسف هو رفض حب حد تاني غيرك يانور

نور.. انتي بتقولي اي ياساره حسام ده اخويا
ساره.. لا يانور
انا عايزه اعترفلك بحاجه مهمه
انا كنت بحب حسام جدا وحاولت كتير اتقرب منه وهو دايما كان بيتجاهلني
كنت بغير منك
اد ايه مهتم بيكي وبيحبك ويهزر ويضحك معاكي ومهما حصل كان يقف جمبك
لحد ما ف يوم لمحتله جامد بشعوري وكان يوم فرحك ع احمد
لقيته رافض مني اي اقتراب منه وكلمني بعصبيه وبرود
وشوفت نظرته ليكي وانتي بترقصي مع احمد
وشوفت دموع حسام عليكي يانور
وساب الفرح وغادر المكان كله
انا عارفه انه بيحبك يانور
ادي لنفسك فرصه ارجوكي
وياريت تنسي
لان كل حاجه بتحصل ف حياتها ربنا كاتبهلنا
انا ربنا بعتلي خطيبي والحمدالله بحبه وبيحبني
وانتي ربنا عوضك بحسام بعد حزنك ع جوزك
ارضي يانور

نور بدموع.. انشاء الله
واغلقت الهاتف معها وهي تبكي انها لا تستوعب ما قالته ايعقل حقا ان حسام يكن لها المشاعر م زمان
لا انا لازم اتاكد😭

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خرج حسام م الحمام وتفاجئ بها تبكي
اسرع اليها وقالها.. مالك يانوري بتبكي ليه

نور وقد تزكرت هذه الكلمه.. نوري.. فهو دائما يقولها لها
نور.. مافيش دي دموع الفرحه اصل ساره رجعت

حسام وهو يشك ان بها امر اخر.. حمدالله ع سلامتها اكيد وحشاكي انا ممكن اوصلك ف طريقي ليها
نور.. ماشي

حسام.. طيب يلا البسي وانا هاخد هدومي وادخل الحمام البس
نور.. ماشي

بعد ان انتهوا م تبديل ملابسهم
ذهبوا الي الاسفل صبحوا ع حنان ومحمد واستاذنوا يروحوا لساره
وحنان فرحت جدا برجعوها وطلبت منها ان تاتيبها ال هنا ع قريب فأومأت براسها بالموافقه

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف الطريق
ظلت نور تنظر لحسام وهي تفكر ف كلام صدقتها
حسام احس انها شارده.. مالك يانور

نور.. ها مافيش
ممكن سؤال
حسام.. اتفضلي

نور.. هو انت حبيت قبل كدا
حسام وقد تفاجئ م سؤالها واوقف السياره مره واحده
نور.. اي مالك وقفت ليه

حسام.. ليه بتسالي السؤال ده
حد قالك حاجه عني
( ظن ان حنان قالت لها عن حبه لها)
نور.. لا ابدا انا بسال م باب الفضول برغم اننا مع بعض دايما بس عمرك ما حاكتلي ع ال ف قلبك

تنهد حسام بالم وقال.. كان ف واحده بس للاسف كان حب م طرف واحد وعمرها ما هتحس بيا
عشان كدا انا نسيت حبي ايها وقررت ابعد بعيد عنها

نور.. ربنا يسعدك دايما انت اي واحده تتمناك
حسام.. شكرا
ثم اشغل السياره مره اخري وطول الطريق شارد وحزين

اما ع نور فهي كانت تفكر ف كلام ساره لها وكلام حسام دلوقتي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وصلوا الي بيت ساره
وتفاجئ حسام بوجود سياره خالد صديقه فعلم انه فوق مع خطيبته

حسام.. استني انا هطلع معاكي
نور.. اشمعنا

حسام.. عشان صاحبي فوق
لم تركز معه نور وصعدوا

ساره.. عاااااااااا نووووور
نور.. وحشاااني اكلبه البحر
احتضوا بعض بشده ثم اذنت لهم ساره بالدخول
تفاجئت نور ب صديق حسام.. خالد..

نور.. خالد انت هنا
حسام بضحك.. ازيك ياصاحبي انت ما صدقت خطيبتك تيجي ولا اي بقا

خالد اقترب منه واحتضنه.. طبعا يااجدع دي الحته الشمال بتاعتي😂😂😂
حسام.. ايوه بقا الحب ولع ف جوز الدوره 😅

نور.. انت كنت عارف انه خطيب ساره
حسام.. اها م فتره

نور.. الف مبروك ياساره
ساره.. الله يبارك فيكي احبي
بالمناسبه السعيده دي احنا لازم نخرج

حسام.. انا اسف بس ورايا شغل
خالد بضيق.. حسام انا مش قولتلك بلاش مجهود وكدا تعالا نخرج شويه يااخي

نور.. انت كنت عارف انه تعبان
حسام انتفض م سؤال نور
.. انا تعبان

نور.. اه دانت طول الليل حرارتك عاليه وجسمك بيتعرق جامد وكمان بسبب قله الاكل ال انت فيها وكتر تفكيرك والشغل
شعرك بيتساقط
حسام بصدمه.. شعري

نور.. اه انا كنت بس بطمن عليك واشوف الحراره انخفضت ولا
لقيت شعرك ف ايدي بكميه كبيره

خالد وهو ينقذه م تحقيق نور.. هو فعلا تعبان وياما نصحته بالراحه
نظر اليه حسام بعيونه مفتوحه
ثم اكمل خالد كلامه.. هو عنده ارهاق ومش بيتسريح وتفكير كتير وبسبب ال حصل ف الفتره ال فاتت نفسيته تعبانه وده ال سبب تساقط شعره وكدا
حاولي تهتمي به وتنسيه يانور

حسام بعصبيه.. خااااالد خلاص
نور وقد فهمت كلام خالد لها ان تعطي لنفسه فرصه تحبه وتبادله شعوره
لكن لاحظت ايضا عصبيه حسام
فعلمت ان كلام ساره حقيقه ولازم تتاكد

خالد.. خلاص يلا بينا ع السينما
ساره.. لا الاول انا عايزه اروح المول اجيب لبس وكدا
اي رايك يانور

نور.. معنديش مانع
خالد.. خلاص ع بركه الله يلا بينا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ذهبوا جميعا الي المول ليشتروا
ملابس بناء ع طلب ساره ونور
ولفوا كتير جدا

حسام.. مش كفايه لف كدا يانور
ساره.. احنا لسه جبنا حاجه

حسام كان مريضا جدا ويشعر بالدوران
ويتحمل ف نفسه حتي لا يلاحظ احد شئ عليه

و لكن خالد كان ملاحظ تعب حسام
فقرر ان يكتفوا ليذهبوا للسينما

ف السينما دخلوا فيلم اجنبي رومانسي

وفي الاستراحه
ذهبوا ليجلسوا ف الكافتريا
خالد.. ها يابنات تشربوا اي

نور.. هوت شوكلت
ساره.. وانا كمان
خالد.. وانت ياحسام

حسام كان يفرك ف راسه ثم انتبه ع سوال خالد

حسام.. ها مليش نفس
نور.. لا لازم تشرب حاجه معانا
كاد ان يرفض لكنها وقفت وامسكت يده .. يلا نروحانا وانت نجيب الحاجه

حسام لم يرد ان يزعلها فوافق
خالد.. حيث كدا بقا هاتلي معاك قهوه
حسام.. حاضر

ذهبت نور وحسام
وطابوا ٢ هوت شوكلت و ٢ قهوه

حسام.. انا قولتلك مش هشرب حاجه
نور.. انا شيفاك مش فايق فطلبتلك قهوه تفوقك شويه
انت كويس

حسام .. الحمدالله
خليكي هنا استني لما يخلصهم
وانا هروح احاسب
نَور.. حاضر

حسام راح علشان يحاسب و حس ان الدوخه بقت اقوى جدا
الكاشير .. حضرتك هتدفع كاش و لا فيزا
حسام.. انا انا... وفجأه فقد حسام توازنه و مسك في الطربيزه ال قدامه علشان يقدر يقف على رجله

الكاشير بقلق.. انت كويس يا فندم
تحب انادي على المدام ال معاك

حسام.. لا ارجوك متناديش عليها انا كويس
اكمل حسام الحساب و رجع هو و نور لخالد وساره

كانت خطوات حسام ثقيله و حاسس انه هيغمى عليه ف اي لحظه

وصلوا هناك وجلسوا معهم اسند حسام راسه على الكرسي

نور بقلق.. حسام حسام
حسام.. نعم

خالد.. انت كويس
حسام.. انا اه مفيش حاجه

نور.. امال ليه شكلك تعبان
حسام بعصبيه.. مافيش ياجماعه انا كويس😡

خالد كان يعلم انه ليس بخير
ونور تضايقت م معاملته معها ف هذه اول مره يتكلم معها بهذا الاسلوب

بعد ان انتهوا م المشاريب
كلهم وقفوا ليذهبوا لتكمله الفيلم
الا حسام

حسام استنفذ كل قوته و الارهاق و التعب باين على وشه

وكان لسه هيقف ويذهب معهم لكن فجأه حس ان الدنيا بتلف بيه و مبقاش شايف غير سواد و اخر حاجه سمعها
حساااااام رد عليا

حسام فقد وعيه ووقع على الارض

نور ببكاء.. حسام رد عليا ارجوك
ساره.. يلا ياخالد ناخده المستشفى ده وشو اصفر اوي

خالد يعلم ان صديقه وصل لاخر حاجه ف طاقته انه فعلا ارهق نفسه اليوم

خالد.. ،، و هو بيرش الميادن على وجه حسام حساام انت سامعني حسااااام

نور و الدموع تنهمر من عينيها.. ده مبيردش يا خالد يلا ناخده المستشفى
ساره.. استنو اهو فتح عنيه

حسام يتكلم بصعوبه.. هو اي ال حصل
ساره ببكاء.. خضتنا عليك يا حسام انت كويس

خالد.. حسااام انت حاسس بايه
انت اغمى عليك فجأه
نور.. لازم نروح المستشفى

حسام وهو لا يريد ان يفضح امره فنظر لصديقه وقال.. لاء انا عايز اروح البيت
ففهمه خالد ع طول
خالد.. خلاص هو بقت كويس ناخده ع البيت وانا هكشف عليه

نور.. بيت ايه انت تعبان و لازم تروح المشفى😡

صممت نور وبالفعل حسام استند ع خالد وخرجوا خارج السينما
ماعدا نور فهي نسيت حقيبتها ورجعت لتاخذها

وخرجت اليهم بعد ان احضرتها
وكانت تنظر ل حسام وتجري اليه ليسرعوا للذهاب للمشفي

حسام كان يشاور لها بيده ان تقف.. نووووووووور
نظرت نور بجانبها واغمض عيونها
وفجاه خبطتها سياره وطارت نور لبعيد

حسام.. لاااااااااااااا.. يتبع الفصل التاسع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent